Eli Kaipaisin mielipiteitä ja kokemuksia kyseisestä laitoksesta, kaasarimalli on kyseessä.
Myös vinkit möhkö-aiheisista sivustoista on tervetulleita.
Z 1300
24
6453
Vastaukset
- kawakuski
Koeajoin pelin 2004 kesällä, pyörä oli vm 82, ja oli kyllä pettymys kaikin puolin. Olin ostamassa sitä, mutta tulin toisiin ajatuksiin heti koeajon jälkeen.
- arvostelija
Osta pois ja maksa ittes kipeeksi, ei ole sen arvoista.
- Kentsu
Kyllähän klassikko kuin klassikko maksaa tänä päivänä maltaita, jos se vain on hienossa kunnossa. Ja on se sen väärtikin sellaiselle ihmiselle joka sellaista arvostaa ja haluaa sellaisen, näin se vaan on. Itse en ole omistanut möhköä, mutta ajanut olen paljonkin sellaisella ja yksinkertaisesti sanottuna tykkäsin pyörästä vaikka raskashan se on. Voimaa on ainakin riittävästi ja kuutoskone... se soundi, se soundi....
- möhkömän
tämäkin herra,joka puhuu/kirjoittaa,vaikkei ole kyseistä vehjettä nähnyt kuin kuvissa,haaveilee ko.pyörästä mutta kun ei rahat riitä... No,ehkä sitten isona poikan ,kun (jos) pääset töihin niin ehkä sitten sulla on fyrkkaa hankkia unelmiesi pyörä. epäilen kuitenkin,ettei kukaan myy sellaista tollaiselle vähäpäälle.
- vithuilija
möhkömän kirjoitti:
tämäkin herra,joka puhuu/kirjoittaa,vaikkei ole kyseistä vehjettä nähnyt kuin kuvissa,haaveilee ko.pyörästä mutta kun ei rahat riitä... No,ehkä sitten isona poikan ,kun (jos) pääset töihin niin ehkä sitten sulla on fyrkkaa hankkia unelmiesi pyörä. epäilen kuitenkin,ettei kukaan myy sellaista tollaiselle vähäpäälle.
Saataa ollakkin rahaa ememmän kuin sulla,taidat itse ajella korkeintaan er5:lla. Eikä se möhkö nyt niin erikoinen ole, se vaan tuntuu vajaamielisestä.
- silleen se
vithuilija kirjoitti:
Saataa ollakkin rahaa ememmän kuin sulla,taidat itse ajella korkeintaan er5:lla. Eikä se möhkö nyt niin erikoinen ole, se vaan tuntuu vajaamielisestä.
menee,että toisilla on ja toiset vaan haaveilee. Jatka sä sitä unelmointia,kyllä se siitä.
- Kentsu
vithuilija kirjoitti:
Saataa ollakkin rahaa ememmän kuin sulla,taidat itse ajella korkeintaan er5:lla. Eikä se möhkö nyt niin erikoinen ole, se vaan tuntuu vajaamielisestä.
No eihän siitä Möhköstä mitään erikoisuuksia kukaan varmaan haekaan. Pyörä on vaan yksinkertaisesti oman aikansa klassikko ja joka sellaisen haluaa, niin on varmasti valmis maksamaankin siitä ja omansa saa pois koska vaan. Uutena jos vielä sais, niin ostaisin heti. Muitakin hienoja pyöriä tuolta ajalta on esim. Honda CBX 1000, aivan vitun hieno pyörä sekin(mielellään candyn punaisena). Katsos 6 sylinteriä..... tosi vajaamielistä.
- enemmän kokemusta
silleen se kirjoitti:
menee,että toisilla on ja toiset vaan haaveilee. Jatka sä sitä unelmointia,kyllä se siitä.
Kuules itse oikea poitsu, älä jauha paskaa, kun et tiedä lapsukainen asian laitaa.
- kingi...
enemmän kokemusta kirjoitti:
Kuules itse oikea poitsu, älä jauha paskaa, kun et tiedä lapsukainen asian laitaa.
vinkuko. Pyytäkää isiltä rahaa(ainiin,sehän lähti sen naapurin muijan mukaan) no,pyytäkää äidiltä että pääsette oikein bussilla kaupunkiin,siellä näätte ihan oikeita motskareita!!! ( KESÄLLÄ)
- Kari Häkkinen
Minä ajelin 1980-luvun puolessa välissä pari vuotta -81 Möhköllä: Z1300 A3, kolmella tuplakaasarilla. Se oli siihen aikaan minun tarpeisiini täydellinen pyörä: poikkeuksetta sitä kokeilleet, yli tuhatkuutioisilla ajavat totesivat "se on liian iso", "liian raskas". Siis täydellinen, kun vähän liikaa on juuri sopivasti!
Matkajuhtana se oli loistava - täysin tunteeton lastin määrälle. Kaksi päällä Saksan autobahnalla täydellä laukkuvarustuksella matkanopeuden pitäminen 200 km/h'ssa ei tuntunut miltään - paitsi hienolta (ja tankatessa normaalin 7 l sijaan 10 l /100 km =). Kaupunkipyöränä täysin riisuttuna pakoputkina pelkät alkukäyrät ... aivan mahtava! Soundimaailma aivan omaa luokkaansa putkilla tai ilman. Ja urheiluautoja taakse jättäessä kardaanihissi omaa luokkaansa, sekin. Tosi pelottava pumppaaja.
Hankkisinko nyt? Tällä hetkellä tallissa on katupyöränä Honda CBR 1000 RR Fireblade. Olen harkinnut museoikäistä möhköä - nostalgian vuoksi. Ja soundien.
Ehkä paras tuntemani/ajamani "möhkö"-pyörä tällä hetkellä on Suzuki GSX 1400. Se on loistava pyörä, väkivahva vääntäjä Z1300 tapaan, mutta paljon kevyempi ja helpompi ajaa. Kuulostaa ja tuntuu hyvältä. Jos haluaa tavalliseen katuliikenteeseen loistavan vääntäjän - tuon valitsisin tavalliseen arkimöhköilyyn.
Ainut oikea ja alkuperäinen: se on Z1300. Mutta legendat ovat aina kalliita.- susukist
minkä takia monet valittaa että on painava ja ei käänny eikö riitä kuskilla poveri pyörän hallitsemiseen .kertokaa viisaammat tämä ainainen valitus.itellä 1100n susuki gsx hyvin on kääntynyt joka kurviin mihin on tarvinnut painoa noin 270 että silleen valittajat.
- kawaukko
susukist kirjoitti:
minkä takia monet valittaa että on painava ja ei käänny eikö riitä kuskilla poveri pyörän hallitsemiseen .kertokaa viisaammat tämä ainainen valitus.itellä 1100n susuki gsx hyvin on kääntynyt joka kurviin mihin on tarvinnut painoa noin 270 että silleen valittajat.
Totuushan on että kyllä useimmiten pyörän ikä/aikakautensa rakenneratkaisut näkyvät ajo-omonaisuuksissa, rungot ovat mitä ovat ja ylimääräinen paino ei tiukoissa mutkissa auta.
Mutta... ei se tarkoita sitä että vanhalla pyörällä ajaminen mutkatiellä ei olisi kivaa. Lisäksi taitava kuski varmasti kepittää vanhallakin pyörällä noviisin uudella kuussatkulla ajavan.
Itsekin ajan usein vanhoilla klassikoilla, tonnisella kawalla, katanalla sekä tuutilla ja voin myöntää että hienoja pelejä ovat mutta uudet on parempia ainakin ajo-ominaisuuksiltaan, ajoasennoista olen sitten eri mieltä.
Olikohan brittilehti PB, jossa kello kertoo koruttomasti pyörän suorituskyvyn tietyllä pätkällä ja listaa päivitetään aina kun uusia ajetaan. Erot ikäkausien välillä ovat todella suuria jopa prosentuaalisesti, toki jotkut mallit yllättävät kuten "vanha" CBR900RR.
Pidetään klassikot tiellä!
- toinen vanhus
Nyky nakuihin verrattuna täys lahna, tuli koettua. Yliarvostettu.
- yliarvostus
sitten johtuu? Kun möhkön ajaa parkkiin, niin ei tarvitse juuri selitellä. Ostajia riittäisi mutta miksi möisin. Nykynakuja saa valita rivistä mutta ketä kiinnostaa.
- kwaka
yliarvostus kirjoitti:
sitten johtuu? Kun möhkön ajaa parkkiin, niin ei tarvitse juuri selitellä. Ostajia riittäisi mutta miksi möisin. Nykynakuja saa valita rivistä mutta ketä kiinnostaa.
z1300 on yksinkertaisesti klassikko ja siihen asemaan on tekemistä monella muulla jälkeläisellä. Ehkä Triumph Rocket on tämän ajan päivitetty vastine Z1300:lle ja tulee olemaan kova sana kymmenien vuosienkin kuluttua jos vain bensaa on saatavilla.
Aika kuluu mutta se myös kultaa muistot. Muistoista ja kutoskoneen äänestä saa hyvät fibat, polvi maassa voi ajella sitten uudemmilla vehkeillä.
- Saarinen.
Itselläni on ollut 81 mallinen ja 86 vm möhköt
ja täytyy sanoa,että kyllä möhkössä on sitä "jotain",vielä 2006.Se on mielestäni herrasmies hot-rot prätkä.Pyörä jolla voi vai lipua katuja pitkin tai vetää miehekkäitä raitoja asvaltin pintaan.Ja lisäksi möhkö aina herättää ihmisten uteliaisuuden,se on kuitenkin niin omien polkujen kulkija.Aikanaan kaveripiirissä oli toistakymmentä möhköä ja kaikki olivat yksilöitä,toinen kulki kovempaa kuin toinen ,toinen taas rupesi "voplaamaan" jo 140km vaihdissa kun taas toinen pystyi vetämään vitosella naru kirellä.Eli,testaa eri möhköjä,siellä on "helmiä" ja sitten täys-paskoja liikenteessä.Osien kanssa taitaa olla tänäpäivänä vähän pulassa,mutta eiköhän niitä eurooppa/jenkki sektorilta löydy.- kokkelis
Kävin koeajaan yhden, parikesää sitten, oli kyllä niin paska peli kuin olla voi.Pyörä voplasi, puolti ja kiihtyi kuin 500cb honda.
- kawakuru
Hyvä peli mutta jos ostat möhkön niin osta ruisku 1984-1989.malli
- klrtg
Möhkö on hieno pyörä jos on kunnossa. Yleensä on.
- MonkeiilläVesalaan
Noi ku haukkuu Möhköö ei oo koskaan sil ajanu. Artsi Nyqvist veti kaikki stuntit sillä. Jos olis ollu paska pyörä, ni kai ois vetäny Honda Monkeeilla kaikki samat.
Ainoo onkelma on korkee painopiste, mut ku siihen tottu ni se on tosi helppo pyöriteltävä.
Maailman paras moottoripyärä, linjassa Veemaxin kaa. Jos tommonen tulis uustuatantona ni ostasin heti yhen tai kaks. Myisin vaiks mummoni et saisin uuden tommosen. Tosin mummo kuali jo 90-luvul. Tarjouksia odotellessa.
Veemax 1700 on sitte se korvaushoito. Tosi hyvä peli. - Anonyymi
Kyllä löytyy 79 mallin museo möhko ajettu jotain 50 tuhatta amerikan tuonti
Myydään jos löytyy euroja. - Anonyymi
Mullaki on 79 möhkö kaipaa huotoa myydään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768