Z 1300

Kiikarissa

Eli Kaipaisin mielipiteitä ja kokemuksia kyseisestä laitoksesta, kaasarimalli on kyseessä.
Myös vinkit möhkö-aiheisista sivustoista on tervetulleita.

23

6032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kawakuski

      Koeajoin pelin 2004 kesällä, pyörä oli vm 82, ja oli kyllä pettymys kaikin puolin. Olin ostamassa sitä, mutta tulin toisiin ajatuksiin heti koeajon jälkeen.

    • arvostelija

      Osta pois ja maksa ittes kipeeksi, ei ole sen arvoista.

      • Kentsu

        Kyllähän klassikko kuin klassikko maksaa tänä päivänä maltaita, jos se vain on hienossa kunnossa. Ja on se sen väärtikin sellaiselle ihmiselle joka sellaista arvostaa ja haluaa sellaisen, näin se vaan on. Itse en ole omistanut möhköä, mutta ajanut olen paljonkin sellaisella ja yksinkertaisesti sanottuna tykkäsin pyörästä vaikka raskashan se on. Voimaa on ainakin riittävästi ja kuutoskone... se soundi, se soundi....


      • möhkömän

        tämäkin herra,joka puhuu/kirjoittaa,vaikkei ole kyseistä vehjettä nähnyt kuin kuvissa,haaveilee ko.pyörästä mutta kun ei rahat riitä... No,ehkä sitten isona poikan ,kun (jos) pääset töihin niin ehkä sitten sulla on fyrkkaa hankkia unelmiesi pyörä. epäilen kuitenkin,ettei kukaan myy sellaista tollaiselle vähäpäälle.


      • vithuilija
        möhkömän kirjoitti:

        tämäkin herra,joka puhuu/kirjoittaa,vaikkei ole kyseistä vehjettä nähnyt kuin kuvissa,haaveilee ko.pyörästä mutta kun ei rahat riitä... No,ehkä sitten isona poikan ,kun (jos) pääset töihin niin ehkä sitten sulla on fyrkkaa hankkia unelmiesi pyörä. epäilen kuitenkin,ettei kukaan myy sellaista tollaiselle vähäpäälle.

        Saataa ollakkin rahaa ememmän kuin sulla,taidat itse ajella korkeintaan er5:lla. Eikä se möhkö nyt niin erikoinen ole, se vaan tuntuu vajaamielisestä.


      • silleen se
        vithuilija kirjoitti:

        Saataa ollakkin rahaa ememmän kuin sulla,taidat itse ajella korkeintaan er5:lla. Eikä se möhkö nyt niin erikoinen ole, se vaan tuntuu vajaamielisestä.

        menee,että toisilla on ja toiset vaan haaveilee. Jatka sä sitä unelmointia,kyllä se siitä.


      • Kentsu
        vithuilija kirjoitti:

        Saataa ollakkin rahaa ememmän kuin sulla,taidat itse ajella korkeintaan er5:lla. Eikä se möhkö nyt niin erikoinen ole, se vaan tuntuu vajaamielisestä.

        No eihän siitä Möhköstä mitään erikoisuuksia kukaan varmaan haekaan. Pyörä on vaan yksinkertaisesti oman aikansa klassikko ja joka sellaisen haluaa, niin on varmasti valmis maksamaankin siitä ja omansa saa pois koska vaan. Uutena jos vielä sais, niin ostaisin heti. Muitakin hienoja pyöriä tuolta ajalta on esim. Honda CBX 1000, aivan vitun hieno pyörä sekin(mielellään candyn punaisena). Katsos 6 sylinteriä..... tosi vajaamielistä.


      • enemmän kokemusta
        silleen se kirjoitti:

        menee,että toisilla on ja toiset vaan haaveilee. Jatka sä sitä unelmointia,kyllä se siitä.

        Kuules itse oikea poitsu, älä jauha paskaa, kun et tiedä lapsukainen asian laitaa.


      • kingi...
        enemmän kokemusta kirjoitti:

        Kuules itse oikea poitsu, älä jauha paskaa, kun et tiedä lapsukainen asian laitaa.

        vinkuko. Pyytäkää isiltä rahaa(ainiin,sehän lähti sen naapurin muijan mukaan) no,pyytäkää äidiltä että pääsette oikein bussilla kaupunkiin,siellä näätte ihan oikeita motskareita!!! ( KESÄLLÄ)


    • Kari Häkkinen

      Minä ajelin 1980-luvun puolessa välissä pari vuotta -81 Möhköllä: Z1300 A3, kolmella tuplakaasarilla. Se oli siihen aikaan minun tarpeisiini täydellinen pyörä: poikkeuksetta sitä kokeilleet, yli tuhatkuutioisilla ajavat totesivat "se on liian iso", "liian raskas". Siis täydellinen, kun vähän liikaa on juuri sopivasti!

      Matkajuhtana se oli loistava - täysin tunteeton lastin määrälle. Kaksi päällä Saksan autobahnalla täydellä laukkuvarustuksella matkanopeuden pitäminen 200 km/h'ssa ei tuntunut miltään - paitsi hienolta (ja tankatessa normaalin 7 l sijaan 10 l /100 km =). Kaupunkipyöränä täysin riisuttuna pakoputkina pelkät alkukäyrät ... aivan mahtava! Soundimaailma aivan omaa luokkaansa putkilla tai ilman. Ja urheiluautoja taakse jättäessä kardaanihissi omaa luokkaansa, sekin. Tosi pelottava pumppaaja.

      Hankkisinko nyt? Tällä hetkellä tallissa on katupyöränä Honda CBR 1000 RR Fireblade. Olen harkinnut museoikäistä möhköä - nostalgian vuoksi. Ja soundien.

      Ehkä paras tuntemani/ajamani "möhkö"-pyörä tällä hetkellä on Suzuki GSX 1400. Se on loistava pyörä, väkivahva vääntäjä Z1300 tapaan, mutta paljon kevyempi ja helpompi ajaa. Kuulostaa ja tuntuu hyvältä. Jos haluaa tavalliseen katuliikenteeseen loistavan vääntäjän - tuon valitsisin tavalliseen arkimöhköilyyn.

      Ainut oikea ja alkuperäinen: se on Z1300. Mutta legendat ovat aina kalliita.

      • susukist

        minkä takia monet valittaa että on painava ja ei käänny eikö riitä kuskilla poveri pyörän hallitsemiseen .kertokaa viisaammat tämä ainainen valitus.itellä 1100n susuki gsx hyvin on kääntynyt joka kurviin mihin on tarvinnut painoa noin 270 että silleen valittajat.


      • kawaukko
        susukist kirjoitti:

        minkä takia monet valittaa että on painava ja ei käänny eikö riitä kuskilla poveri pyörän hallitsemiseen .kertokaa viisaammat tämä ainainen valitus.itellä 1100n susuki gsx hyvin on kääntynyt joka kurviin mihin on tarvinnut painoa noin 270 että silleen valittajat.

        Totuushan on että kyllä useimmiten pyörän ikä/aikakautensa rakenneratkaisut näkyvät ajo-omonaisuuksissa, rungot ovat mitä ovat ja ylimääräinen paino ei tiukoissa mutkissa auta.
        Mutta... ei se tarkoita sitä että vanhalla pyörällä ajaminen mutkatiellä ei olisi kivaa. Lisäksi taitava kuski varmasti kepittää vanhallakin pyörällä noviisin uudella kuussatkulla ajavan.
        Itsekin ajan usein vanhoilla klassikoilla, tonnisella kawalla, katanalla sekä tuutilla ja voin myöntää että hienoja pelejä ovat mutta uudet on parempia ainakin ajo-ominaisuuksiltaan, ajoasennoista olen sitten eri mieltä.

        Olikohan brittilehti PB, jossa kello kertoo koruttomasti pyörän suorituskyvyn tietyllä pätkällä ja listaa päivitetään aina kun uusia ajetaan. Erot ikäkausien välillä ovat todella suuria jopa prosentuaalisesti, toki jotkut mallit yllättävät kuten "vanha" CBR900RR.

        Pidetään klassikot tiellä!


    • toinen vanhus

      Nyky nakuihin verrattuna täys lahna, tuli koettua. Yliarvostettu.

      • yliarvostus

        sitten johtuu? Kun möhkön ajaa parkkiin, niin ei tarvitse juuri selitellä. Ostajia riittäisi mutta miksi möisin. Nykynakuja saa valita rivistä mutta ketä kiinnostaa.


      • kwaka
        yliarvostus kirjoitti:

        sitten johtuu? Kun möhkön ajaa parkkiin, niin ei tarvitse juuri selitellä. Ostajia riittäisi mutta miksi möisin. Nykynakuja saa valita rivistä mutta ketä kiinnostaa.

        z1300 on yksinkertaisesti klassikko ja siihen asemaan on tekemistä monella muulla jälkeläisellä. Ehkä Triumph Rocket on tämän ajan päivitetty vastine Z1300:lle ja tulee olemaan kova sana kymmenien vuosienkin kuluttua jos vain bensaa on saatavilla.

        Aika kuluu mutta se myös kultaa muistot. Muistoista ja kutoskoneen äänestä saa hyvät fibat, polvi maassa voi ajella sitten uudemmilla vehkeillä.


    • Saarinen.

      Itselläni on ollut 81 mallinen ja 86 vm möhköt
      ja täytyy sanoa,että kyllä möhkössä on sitä "jotain",vielä 2006.Se on mielestäni herrasmies hot-rot prätkä.Pyörä jolla voi vai lipua katuja pitkin tai vetää miehekkäitä raitoja asvaltin pintaan.Ja lisäksi möhkö aina herättää ihmisten uteliaisuuden,se on kuitenkin niin omien polkujen kulkija.Aikanaan kaveripiirissä oli toistakymmentä möhköä ja kaikki olivat yksilöitä,toinen kulki kovempaa kuin toinen ,toinen taas rupesi "voplaamaan" jo 140km vaihdissa kun taas toinen pystyi vetämään vitosella naru kirellä.Eli,testaa eri möhköjä,siellä on "helmiä" ja sitten täys-paskoja liikenteessä.Osien kanssa taitaa olla tänäpäivänä vähän pulassa,mutta eiköhän niitä eurooppa/jenkki sektorilta löydy.

      • kokkelis

        Kävin koeajaan yhden, parikesää sitten, oli kyllä niin paska peli kuin olla voi.Pyörä voplasi, puolti ja kiihtyi kuin 500cb honda.


    • kawakuru

      Hyvä peli mutta jos ostat möhkön niin osta ruisku 1984-1989.malli

    • klrtg

      Möhkö on hieno pyörä jos on kunnossa. Yleensä on.

    • MonkeiilläVesalaan

      Noi ku haukkuu Möhköö ei oo koskaan sil ajanu. Artsi Nyqvist veti kaikki stuntit sillä. Jos olis ollu paska pyörä, ni kai ois vetäny Honda Monkeeilla kaikki samat.
      Ainoo onkelma on korkee painopiste, mut ku siihen tottu ni se on tosi helppo pyöriteltävä.
      Maailman paras moottoripyärä, linjassa Veemaxin kaa. Jos tommonen tulis uustuatantona ni ostasin heti yhen tai kaks. Myisin vaiks mummoni et saisin uuden tommosen. Tosin mummo kuali jo 90-luvul. Tarjouksia odotellessa.

      Veemax 1700 on sitte se korvaushoito. Tosi hyvä peli.

    • Anonyymi

      Kyllä löytyy 79 mallin museo möhko ajettu jotain 50 tuhatta amerikan tuonti
      Myydään jos löytyy euroja.

      • laita viestiä jos haluat luopua järkevällä hinnalla.?


      • laita os,josta kysyä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe