Lapsettomuushoidot / Tampere

Blondi

Varasimme ajan ensi viikolle terveyskeskukseen; kaksi vuotta yritetty lasta avomieheni kanssa, turhaan, ikää N34, M35.

Itselleni tehtiin laparoskopia 7 vuotta sitten, silloin ei minusta löytynyt mitään "vikaa". Tarkoitus olisi testauttaa nykyinen avomieheni, ja mahdollisesti itsenikin uudelleen, jos tarve vaatii.

Millaisia jonona Tampereella on hoidon edistymisen kannalta Taysissa? Onko iällä mitään nopeuttavaa vaikutusta hoitojonojen kannalta? Ja jos vika löytyy miehestä, mikä on todennäköisin vaihtoehto hoitojen suhteen?

12

4544

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti

Itse yritimme lapsettomuustutkimuksiin tk:n kautta ko. kaupungissa. Kyllästyimme kuitenkin hyvin pian prosessin hitauteen ja vaihdoimme yksityiselle. Heti lähti homma etenemään ja vauva sai alkunsa parin kuukauden kuluttua.

• nimim. äiti

Olitteko Väestöliitossa vai Ava-klinikalla hoidoissa? ...vai jossain muualla?

• manna

mulle sanoivat yksityisellä, että 4 kk jonot. mutta sen aikaa voisi kokeilla hormooneja niin kun minä aloitan kohta puoliin ja sitten jonotellaan samalla.

meillä sama yritys aika kun teillä.

onnea!

• Yksityispuoli...

Ikäni puolesta, en päässyt kuin yksityiselle. Menin AVA-klinikalle. Hyvä hoito, vaikka kalliiksi tuli. Tehty aikanaan sterilisaatio eli muu hoito kuin IVF ei kannattanut. Siirryttiin ICSO:hon, kun siemenesteen kanssa ongelmia. Nyt onnellisesti raskaana. Rahaa paloi ja hermot välillä, mutta toivottavasti kannatti. Eli kestäis nyt loppuun saakka, kun kaksi keskeytyi.

• : )

Hei!
      Meillä yritystä n.4 vuotta ennen kuin tutkimuksiin...
      Työterveydestä lähete Tays:n. Työterveyslääkäri ilmoitti että n 3 kk jonotusaika ensikäynnille.
      Kutsutuli melkein saman tien ja ensimäinen aika todellakin 3 kk:n päähän lähetteen laittamisesta.
      Mielestäni tämä hyvä aika. Nyt ensi viikolla olisi tarkoitus mennä. Aika kuluu yllättävänkin nopeasti.

Onnea yrityksii. :)

• täällä..

Terveyskeskuslääkäri laittoi viime vuoden heinäkuussa (alussa) lähetteen TAYS:iin, aika oli elokuun puoleen väliin. Mielestäni kannatti, koska yksityisellä on niin kallista. Hoitoon olen ollut tyytyväinen.

täällä.. kirjoitti:

Terveyskeskuslääkäri laittoi viime vuoden heinäkuussa (alussa) lähetteen TAYS:iin, aika oli elokuun puoleen väliin. Mielestäni kannatti, koska yksityisellä on niin kallista. Hoitoon olen ollut tyytyväinen.

Hei!

Millaistaa hoito on Tays:ssa ollut? Mitä teille ensikäynnillä tehtiin?? Olisin ystävällinen tiedoista. HIeman jännittää tuo käynti ja hoitojen aloitus.

Mitenkä teillä on edennyt hoidot? Onko tärpännyt?
        Terveisin :)

• hannah
        : ) kirjoitti:

Hei!

Millaistaa hoito on Tays:ssa ollut? Mitä teille ensikäynnillä tehtiin?? Olisin ystävällinen tiedoista. HIeman jännittää tuo käynti ja hoitojen aloitus.

hei vaan! tayssin hoito ollut hyvää. Lääkäri on helena tinkanen ja aivan ihana tyyppi,samoin hänen hoitajansa.nopeitahan nuo käynnit siellä ovat ja henkinen tuki jää vähälle. mut sitä täytyy pyytää sit muualta jos tahtoo. saapa sitä tukee tätäkin kautta.

• hannah

Hei!

vuoden yrityksen jälkeen menimme hoitoihin. nyt vuosi takana..minulla pcos, eli munasarjojen monirakkaulatauti. ovulaatio saatu vain pistoksilla tapatumaan. sekin hitaasti. kolmas inseminaatio ens viikolla. saa nähdä miten käy. sit jos epäonnituu aloitetaan stimulointi koeputkihedelmöitystä varten. toivottavasti siihen ei tarvi mennä. mikäs teidän lapsettomuuden syy on vai onko mitään?

• hannah

Hei!

niin joo.. ekalla kerralla tehtiin ultra(kohtu ja munasarjat) lähete labraan eli kaikki hormonikokeet. eipä siellä sit muuta. kokoeiden jälkeen voitiin sit aloittaa hoidot. niin ja miehen piti antaa siemenneste näyte.

hannah kirjoitti:

niin joo.. ekalla kerralla tehtiin ultra(kohtu ja munasarjat) lähete labraan eli kaikki hormonikokeet. eipä siellä sit muuta. kokoeiden jälkeen voitiin sit aloittaa hoidot. niin ja miehen piti antaa siemenneste näyte.

Heipsan.

Meillä mitään vikaa ei vielä ole löydetty kun ei oikein noita tutkimuksiakaan vielä ole tehty... :)
        Yritystä takana n.4 vuotta ja nyt vasta rohkaistuimme asiassa eteenpäin. Todella epäsäännöllinen kierto saatu teroilla säännölliseksi. Kolme kuukautta olen tikutellut aina kp 9 alkaen ovista, mutta ei tapahdu mitään.
        Ylipaino kohdallani voi tietysti olla syynä. Tällähetkellä painonpudotusruljanssi meneillään. Mitä sitä ei tekiskään oman ja mahdollisesti tulevan vuoksi. :)
        Miestä ei vielä ole tutkittu. Tutkitaanko miestä samalla käynnillä? onko hän mukana tutkimuksissa kokoajan? Onnea yritykseenne.

• hannah

Heipsan.

Meillä mitään vikaa ei vielä ole löydetty kun ei oikein noita tutkimuksiakaan vielä ole tehty... :)
        Yritystä takana n.4 vuotta ja nyt vasta rohkaistuimme asiassa eteenpäin. Todella epäsäännöllinen kierto saatu teroilla säännölliseksi. Kolme kuukautta olen tikutellut aina kp 9 alkaen ovista, mutta ei tapahdu mitään.
        Ylipaino kohdallani voi tietysti olla syynä. Tällähetkellä painonpudotusruljanssi meneillään. Mitä sitä ei tekiskään oman ja mahdollisesti tulevan vuoksi. :)
        Miestä ei vielä ole tutkittu. Tutkitaanko miestä samalla käynnillä? onko hän mukana tutkimuksissa kokoajan? Onnea yritykseenne.

minä menin ekalla kerralla yksin lääkäriin ja sain mukaani miehelle vietäväksi spermaanalyysi lähetteen labraan. muuten miestäni ei ole tutkittu, eikä tarvekkaan koska sperma oli täydellistä. itsellänihän on pcos ja myös ylipainoinen. nyt kun olen laihtunut niin kierto on saatu toimimaan ja ovis tapahtumaan ilman hormoneja. mene vain rohkeasti selvittämään lapsettomuuden syy..olo helpottuu ja saadaan hoidot aloitettua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe