Minkälaista kerrossiivoojan homma on? Minkälainen palkka n. suunnilleen?? Tykkäättekö enemmän kuin esim toimisto/rappusiivouksesta.
kerrossiivooja
11
11284
Vastaukset
- ................
Ei tosiaankaan mikään kevyt homma,mutta palkka on hieman parempi kun toimistosiivouksessa..Tosin sitten tunteja voi olla vähemmän, mutta pitäisi siinä annetussa ajassa ehtiä tehdä ihan mielettömästi hommia. Riippuu tietysti siitäkin minkä firman palveluksessa on ja mistä kohteesta on kyse..
Itse tykkäsin ihan kesätyönä, mutta en haluaisi tehdä pitempää aikaa, tykkään enemmän toimistosiivouksesta. - tyttö
ihan helvetin raskasta hommaa. riippuu varmaan hotellista , itse olen sesonki ajan pohjoisen suositussa hotellissa ja paikat on ihan paskana koko ajan ja stressaa työt. yksitoikkoista hommaan. ei pysty ylenemään hommassa yms. kyllä tää sesonki menee vielä mutta pitempää en tekisi! ei ole minun juttu :) välivuoden takia täällä paikassa kidutan itteeni !
- mymmeli...
Olen nyt ollut kerroshoitajana kolmisen viikkoa eräässä tasokkaammassa hotellissa pääkaupunkiseudulla ja olen aikeissa irtisanoutua. Työ on tolkuttoman raskasta sekä fyysisesti että psyykkisesti: aikataulu on uskomattoman tiukka ja silti pitäisi tehdä laadukasta jälkeä. Mitä paremmin siivoan, sitä enemmän huoneita saan siivottavaksi, joten helppoja päiviä ei ole juuri ollut. Työssä pärjää käytännöllinen ja rutinoitunut siivousrobotti, jolla on vahva paineensietokyky eikä taipumuksia turhaan perfektionismiin. Olen itse hidas ja haaveileva yliopisto-opiskelija, jonka vahvuudet ovat muualla, joten en ole juuri pitänyt työstä. Plussana mainitsen kunnon kohoamisen ja sen että työpaivät kuluvat todella nopeasti koska tekemistä on niin paljon.
- 16
Olen SOL-Palvelut Oy:lla ja palkka on 9,75€/h. Työ on erittäin hankalaa ja raskasta, kun yhden hotellihuoneen siivoamiseen vessoineen päivineen saa mennä 15 minuuttia. Vaikka homma kuulostaa mahdottomalta, siihen tottuu harjoittelemalla. Sitä muuttuu ikään kuin koneeksi ja kohta pystyy helppoja huoneita tekemään jopa 10 minuutissa. Kunto kyllä nousee, huh huh! Eilen olin töissä 7 tuntia ja kyllä tuntuu, ihan omituiset lihakset ovat kipeänä. Mutta terveellistä hyötyliikuntaahan se on.
7 tunnin päiviä kuitenkin tulee harvemmin. Tuntipalkka on sen takia noin iso siivoojalle, ettei työtunteja tosiaan tule kovin paljoa. Riippuu kyllä hotellista ja siitä, kuinka paljon ihmisiä paikassa on töissä. Harvemmin yli tonnia kuussa saa, ellei nyt ole ollut sunnuntaisin töissä tai ylitöitä tehnyt.
Olen ollut töissä myös hienommassa hotellissa hotellin omana siivoojana. Tuntipalkka oli kai 8,5 €, mutta tunteja tuli paljon enemmän. Yhtä huonetta sai siivota puoli tuntia, jos oli yksin. Työ oli jotenkin palkitsevampaa, kun sai siivota oikeasti kunnolla eikä huitoa nopeasti minimisiivousta. SOLilla nimittäin ei tuo hygieniataso ole mikään oleellisin juttu, vaan se, että paikat näyttävät nyt noin suht koht siistiltä. Hienommassa hotellissa yksikään SOLin mielestä täydellinen huone ei olisi mennyt läpi tarkastuksesta.
Ai että onko kivaa? No, kai tätä nyt tekee, kun muutakaan ei ole tällä hetkellä. En nyt kärsikään, vaikka jotkut kyllä kärsivät. Nuori ja hyväkuntoinen on oltava. Lisäksi työssä on eduksi perfektionismi, suoritushulluus ja nöyryys. Yliopistopaikkaa havitellessa...- 11,50e/h
huono palkka noin raskaasta työstä.
- entinen kerroshoitaj
11,50e/h kirjoitti:
huono palkka noin raskaasta työstä.
aloitin v1983 kerroshoitotyöt ja lopetin v 2004
80 luvulla oli helppoo meillä oli omat alueet ja huoneita vain 14 päivässä jotka kerkisi tehdä todella hyvin, varsinkin jos kaikki oli jääviä.
Sitten 90 luvun alussa tuli lama ja siivousfirmat , huonetten lukumäärä nostettiin 25 päivässä jota ei missään tapauksessa pystynyt kunnolla tekemään v 99 menin erittäin korkeatasoiseen hotelliin siellä oli omat siivojat mutta sen tasoisessa hotellissa ei pysy tekemään 18 huonetta päivässä.
Kyllä tää siivousala on mennyt ihan päin p.........sanonko, kokoajan vain kiristetään työtahtia.
Nuorena viellä jaksaa tehdä kerroshoitotyötä ja kyllä kunto kohenee eikä pääse lihoomaan, mutta sanoisin että ei enään yli 50 vuotias pysy kerrohoitotyötä tekemään, paikat hajoo, varsinkin se ottaa selkään kun petaat päivässä ainakin 25 sänkyy, mulle jäi ikuinen vamma ,kädet puutuu jatkuvasti.
Nyt onneksi olen kevyemmässä työssä ja kohta pääsen eläkkeelle. - liibis
entinen kerroshoitaj kirjoitti:
aloitin v1983 kerroshoitotyöt ja lopetin v 2004
80 luvulla oli helppoo meillä oli omat alueet ja huoneita vain 14 päivässä jotka kerkisi tehdä todella hyvin, varsinkin jos kaikki oli jääviä.
Sitten 90 luvun alussa tuli lama ja siivousfirmat , huonetten lukumäärä nostettiin 25 päivässä jota ei missään tapauksessa pystynyt kunnolla tekemään v 99 menin erittäin korkeatasoiseen hotelliin siellä oli omat siivojat mutta sen tasoisessa hotellissa ei pysy tekemään 18 huonetta päivässä.
Kyllä tää siivousala on mennyt ihan päin p.........sanonko, kokoajan vain kiristetään työtahtia.
Nuorena viellä jaksaa tehdä kerroshoitotyötä ja kyllä kunto kohenee eikä pääse lihoomaan, mutta sanoisin että ei enään yli 50 vuotias pysy kerrohoitotyötä tekemään, paikat hajoo, varsinkin se ottaa selkään kun petaat päivässä ainakin 25 sänkyy, mulle jäi ikuinen vamma ,kädet puutuu jatkuvasti.
Nyt onneksi olen kevyemmässä työssä ja kohta pääsen eläkkeelle.Oon kyllä ihan samaa mieltä tosta työn raskaudesta! Kunto siinä kasvaa,mutta ei tätä kokopäiväisesti tekisi. Itselläni harjoittelijan palkka eli 7,80 / h :S oon ollut työharjottelussa 6 viikkoa joka oli palkaton,mutta se ei ilmeisesti vaikuttanut mitään kun nyt on kerran harjoittelijan palkka. Olin eri firmassa harjottelussa koulusta ,mutta olen siitä sanonut...
- harjoittelija,,,,
liibis kirjoitti:
Oon kyllä ihan samaa mieltä tosta työn raskaudesta! Kunto siinä kasvaa,mutta ei tätä kokopäiväisesti tekisi. Itselläni harjoittelijan palkka eli 7,80 / h :S oon ollut työharjottelussa 6 viikkoa joka oli palkaton,mutta se ei ilmeisesti vaikuttanut mitään kun nyt on kerran harjoittelijan palkka. Olin eri firmassa harjottelussa koulusta ,mutta olen siitä sanonut...
Koulussa työharjoittelu ON PALKATONTA eikä vaikuta mitenkään siihen, et menet duuniin ja solmit työsopparin ja kaikki ovat ensinnä koeajalla tai harjoittelijoita vaikka olisitkin duunissa samassa paikkaa ku kouluaikana, Työ on todella perseestä... työvälineet ja siivousmenetelmät ei mistään kotoisin! lattia pyyhitään froteepyyhkeellä joka kastellaan litimäräksi ja sit hinkataan,.,., käytävät imuroidaan normi imureilla, jotka ovat raskaita raahata perässä, selkä kyyryssä imuroit käytäviä!lakanoita pöllyytetään ja kaikki pölyt suoraan siivoojan hengityselimiin!! kylppärin seinät kuivataan pyyhkeillä ei mitään apuvälineitä siinäkään! LASTA OLIS HYVÄ!! Mikrokuitu pyyhkeet olis hyvä apu,myös lattian luutuamisessa ja käytettäisiin NIHKEÄÄ MENETELMÄÄ!!! ei rasittaisi työntekijää ja kunnon apuvälineet käyttöön, mutta hotellit ajattelevat vaan rahaa! PITÄÄ SAADA PLUSSAA!!! mutta kerrossiivooja n terveys ei mitään heihin vaikuta, ei olisi sairauspoissaolojakaan kun olis kunnon välineet ja uusittaisiin menetelmät!!! JA EN PERSETTÄNI nostas noilla liksoilla kyllä!!
- näin on
harjoittelija,,,, kirjoitti:
Koulussa työharjoittelu ON PALKATONTA eikä vaikuta mitenkään siihen, et menet duuniin ja solmit työsopparin ja kaikki ovat ensinnä koeajalla tai harjoittelijoita vaikka olisitkin duunissa samassa paikkaa ku kouluaikana, Työ on todella perseestä... työvälineet ja siivousmenetelmät ei mistään kotoisin! lattia pyyhitään froteepyyhkeellä joka kastellaan litimäräksi ja sit hinkataan,.,., käytävät imuroidaan normi imureilla, jotka ovat raskaita raahata perässä, selkä kyyryssä imuroit käytäviä!lakanoita pöllyytetään ja kaikki pölyt suoraan siivoojan hengityselimiin!! kylppärin seinät kuivataan pyyhkeillä ei mitään apuvälineitä siinäkään! LASTA OLIS HYVÄ!! Mikrokuitu pyyhkeet olis hyvä apu,myös lattian luutuamisessa ja käytettäisiin NIHKEÄÄ MENETELMÄÄ!!! ei rasittaisi työntekijää ja kunnon apuvälineet käyttöön, mutta hotellit ajattelevat vaan rahaa! PITÄÄ SAADA PLUSSAA!!! mutta kerrossiivooja n terveys ei mitään heihin vaikuta, ei olisi sairauspoissaolojakaan kun olis kunnon välineet ja uusittaisiin menetelmät!!! JA EN PERSETTÄNI nostas noilla liksoilla kyllä!!
Ja kylppärin seinät hinkataan sienellä, siinäkin olisi parempi hankauspesin!! Taas auttaisi siivoojan työtä!
- hauskiipperi
Mä ainakin tykkään kerrossiivouksesta mielettömän paljon enemmän kuin rappu- toimisto-, myymälä- ym. siivoushommista. Kertsinä olen nytkin.
Päiviä on raskaampia ja kevyempiä. Semmoset päivät on raskaita, jos on paljon 2-3 hh. Joskus taas voi olla vaan lähinnä supersiistejä liikematkalaisten jatkavia huoneita, helppo päivä. Viikonlopun/lomalaisten jäljiltä on aina yleensä enemmän sotkua, kun ihmiset syö, roskaa ja juo yms. huoneissaan. Ja tottakai kerroksilla on joskus ihan hitonmoinen kiire (vkl), se kuuluu alaan.
Hommaan on jo niin rutinoitunut ja oppinut järjestelmälliseksi, että hyvin jaksaa hommia tehdä (meillä ei tosin tehdä edes mitään 20 huonetta tai enemmän/pvä). Alussahan se homma oli ihan tuskasta: petaamiseen meni ihan hemmetin kauan aikaa, ja ikinä ei muistanut tuoda kaikkia tarvittavia tavaroita kerralla mukanaan, vaan sai juosta siivouskärryllä vähän väliä. - Anonyymi
1970-luvulla oli hotelli siivoukset kivoja varsinki Ruotsissa,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171048124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102639Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2222114Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231933- 721120
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491114Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59979Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77929- 170925
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43872