Lapseni lintsaa koulusta!

Murkun äiti

Kun minulla on aamuvuoro eli olen mennyt töihin noin kello 6:00 niin lapseni ei ole lähtenyt kouluun noin kello 08:30..! mistä se johtuu ja hän saa kokeistakin hyvin huonoja numeroita ja se on vielä TYTTÖ!!! Hän lintsasi noin kuukausi sitte kokonaisen VIIKON!!!!!!!!! ja olen joka aamu sanonut hänelle että nyt on pakko mennä kouluun.. mutta ei ole auttanut.. SIIS MIKÄ AUTTAA!!!!!!!!!??????

23

4997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidä huolta

      Ota töistä päivä vapaata ja vie tyttäresi vaikka käsivarresta taluttamalla kouluun, luokkaan sisälle asti. Älä välitä luokkakavereitten virnuilusta tai siitä että tyttäresi häpeää sinua suuresti sillä hetkellä.
      Kun tunti loppuu, seuraa lastasi tarkkaan ja pidä huoli että seuraavakin tunti tulee vietettyä tunnilla.
      Perustele tekemisesi sillä että olet vastuussa hänestä ja hänellä on oppivelvollisuus. Mikäli hän ei itse pidä huolta koulunkäynnistään, on sinun se tehtävä.

      Takaan että yhden tuollaisen päivän jälkeen murkkusi menee tuhat kertaa mieluummin itse kouluun kuin uusii nöyryytyksen.
      Soita myös säännöllisesti ryhmänohjaajalle/luokanvalvojalle ja kysy onko tyttärellesi kertynyt poissaoloja.

      • huohh

        Taas joku skitso päässyt neuvomaan. No, ainahan noita "rakastan lapseni nöyryyttämistä"-vanhempia löytyy.

        Ehkäpä parasta on vain ottaa yhteys kouluun ja käskeä luokanvalvojaa ilmoittamaan joka kerta kun ei ole koulussa eli lintsaa. Voitte vaikka tavata häntä tyttäresi kanssa. Luulisi, että tyttäresi lopulta tajuaa mikä on järkevää.


      • föoas

        Tuohan on aivan loistava keino, yhden päivän kävelee seläntakana ja kyttää ja päivän päätteeksi ilmoitus on että "jos toistuu niin se on sitten 2 päivää, ja jos sitten vielä toistuu niin 4 päivää. Ja painotus. Mua ei kiinnosta jos tulee potkut mutta sinä kakara hoidat koulusi kunnolla"


      • Karttakeppikauppa
        huohh kirjoitti:

        Taas joku skitso päässyt neuvomaan. No, ainahan noita "rakastan lapseni nöyryyttämistä"-vanhempia löytyy.

        Ehkäpä parasta on vain ottaa yhteys kouluun ja käskeä luokanvalvojaa ilmoittamaan joka kerta kun ei ole koulussa eli lintsaa. Voitte vaikka tavata häntä tyttäresi kanssa. Luulisi, että tyttäresi lopulta tajuaa mikä on järkevää.

        Ei kukaan vanhempi voi käskeä luokanvalvojaa. Eikä kenenkään luokanvalvojan tulisi mieleenkään käskeä vanhempia. Yhteistyössä koti ja koulu yrittävät löytää kuhunkin tilanteeseen sopivan keinon saada lapsi käymään koulunsa asianmukaisesti.


    • ihan rauhallisesti

      että mikä mättää? Onko koulussa tullut jotain uutta tai vaikeaa eteen? Kiusaako ehkä joku tai jotkut? Miksi koulunkäynti ei kiinnosta ja mitä hän ehkä haluaisi tehdä? Löytyisikö tytölle jotain mielekästä tekemistä koulun ohella,jota jaksaisi ja haluausi tehdä? Onko kaveripiiri muuttunut? Ja aina pitää hieman miettiä sitäkin tarjotaanko päihteitä jossain muodossa?
      Kartoita hieman tilannetta ja rähjää vasta sitten, jos aihetta on.

    • ???

      Ja vielä TYTTÖ!
      Tytöthän ei yleensä tee mitään hölmöyksiä?
      Tekee ja vielä enemmän kun pojat.
      Ärsyttävää...

    • knnattaisi...

      Keskustella tämän nuoren neidin kanssa siitä, mikä on vialla.
      Se ei riitä että hoet "sinun pitää mennä kouluun!"
      Keskustele hänen kanssaan ja selvitä vähän mikä voisi olla vialla.

      Jos lintsaaminen on alkanut ihan yht'äkkiä, sille löytyy yleensä syy.
      Oletko selvillä lapsesi ystävistä, onko kaveripiiri muuttunut? onko lapsesi muuttunut? ovatko numerot tippuneet kovasti?

      Monesti lintsaaminen ja koulutehtävien laiminlyönti tulee kavereiden mukana ja näyttämisen halusta.
      Toinen yleinen syy on koulukiusaus. Vaikuttaakko lapsesi masentuneelta?

      Kannattaa varmasti keskustella lapsesi kanssa ja selvittää tilanne juurta jaksain. Kouluun kannattaa myös olla yhteyksissä, sieltä voi saada apua asian ratkaisuun jos vaikka pyydät että esim. luokanvalvoja hieman tarkkailisi koulussa tilannetta. Tällä poistettaisiin ainakin mahdollinen koulukiusaus kuvioista...

      • Sirilei

        Olen samoilla linjoilla siinä, että on parempi käyttää päivä kannoilla ja vaikka vähän nöyryyttääkin, kuin hermoilla jatkuvasti.
        Itse sain poikani ilmoittamaan aina missä on, kun kerran soitin kaikkien kavereiden kännyyn ja vielä äideillekin ja kyselin oisko lapsikultaa näkynyt.

        Tähdennä myös tyttärellesi, että vahinkoa lintsaamisesta seuraa vain ja ainoastaan hänelle itselleen. Miten elättää itsensä ammattitaidottomana, kouluttamattomana, luuserina ja että sinä et sitä tule tekemään.


      • huohhh
        Sirilei kirjoitti:

        Olen samoilla linjoilla siinä, että on parempi käyttää päivä kannoilla ja vaikka vähän nöyryyttääkin, kuin hermoilla jatkuvasti.
        Itse sain poikani ilmoittamaan aina missä on, kun kerran soitin kaikkien kavereiden kännyyn ja vielä äideillekin ja kyselin oisko lapsikultaa näkynyt.

        Tähdennä myös tyttärellesi, että vahinkoa lintsaamisesta seuraa vain ja ainoastaan hänelle itselleen. Miten elättää itsensä ammattitaidottomana, kouluttamattomana, luuserina ja että sinä et sitä tule tekemään.

        Tollaiset vanhemmat, jotka nöyryyttävät innoissaan lapsiaan tulevat vielä kohtamaan lapsiensa vihan. Ainakin mä esitin äidille et juu tee sä huora mitä haluat ja se teki just tollaisia temppuja, kuten täälläkin on esitetty. Enää en ole siihen yhteyksissä, koska sen nöyryytyksen vuoksi minua koulukiusattiin.


    • Äiti 50v

      Olen samalla linjalla HUOHH-tyypin kanssa.
      Jos nöyryytät tytärtäsi ja häntä vaikka jo kiusattaisiin ja sitten menisit ja nöyryyttäisit tämän. Kiusaaja saisi riplasti lisää kiusaamisen aihetta... Miettikää asioita myös tältä kantilta. Jos sinun on aivan pakko nöyryyttää, niin eiköhän vanhan aikaisemmat "koti konstit" tehoa.. Meilläkin lapsi (15v) lintsasi pari päivää ja pikkusiskonsa siitä minulle kertoi. Kännykkä pois ja sitten kotona tiskasi ja teki paljon kotitöitä ja jos ei toteltu niin sitten vain pihalle siksi aikaa että tuli pissat housuun. Se meillä auttoi. Mutta kyllä selvität asian tyttösi kanssa ensiksi puhumalla. Meillä kun syynä oli " Opettajan tyhmyys ja kokeiden runsas määrä"

      Tsemppiä!

    • muutama kommentti

      Puhu ensin rauhallisesti tyttäresi kanssa. Tällaisen tilanteen paljastuttua useimmissa kodeissa huuto raikaa ja ovet paukkuvat, mikä on luonnollinen ensireaktio, mutta tunteiden vähän laannuttua olisi hyvin tärkeää päästä kunnon keskusteluyhteyteen. Tyttäresi tarvitsee tunteen, että tuet häntä, mutta et hänen vääriä tekojaan. On tärkeää saada selville lintsauksen syy. Sitten ehdottomasti yhteys kouluun, luokanvalvojaan, opoon tai terveydenhoitajaan, vähän tilanteen mukaan. Puhu tyttären kanssa siitä, kenen koulun edustajan kanssa hän haluaa puhua aiheesta ensimmäisenä.

      Ei missään tapauksessa mitään julkista nöyryytystä kavereiden silmissä! Töpänneenkin lapsen on saatava säilyttää kasvonsa ja ihmisarvonsa. Vanhemman kannattaisi miettiä, miten itse haluaisi itseään kohdeltavan vastaavanlaisessa kriisitilanteessa. Ei kenenkään tapoja paranneta nöyryytyksin, kyse on vain siitä, että vanhempi lievittää omaa pahaa oloaan käyttämällä lapseensa häikäilemätöntä valtaa. Olen tavannut nuoria, jotka hautovat sisällään vuosia vihaa tämäntyyppisten manöövereiden jälkeen. Luottamus äitiin/isään on totaalisen tuhoutunut.

      Nykykoulussa on olemassa ihan selkeät toimintatavat selvittää lintsaustapauksia, joita on valitettavan paljon. Lapsesi ei ole ainoa horjahtanut, ja koulusta käsin oikeasti halutaan auttaa. Asiat selviävät useimpien kohdalla rauhallisella yhteistyöllä, eivät henkistä väkivaltaa käyttäen.

      • asiallisesta kirjoituksesta

        sinulle ope!


    • on hieno asia

      Linstaamisessa ei ole mitään pahaa. Koulussa ei ole mitään järkevää syytä olla. Turhaa touhua, sanon minä.

    • mm..

      Samaa mieltä edellisen tyypin kanssa..

    • transu33

      Ehkä hän ei halua olla tyttö, hän unelmoi olevansa poika.

    • poika 13v

      Miksi aina meitä pikia väitetään että tehdään kaikki ilki työ ja kaikki mitä ei saisi tehdä!?!?!? muakin on usein syytetty siitä mitä joku tyttö on tehny koulussa :/
      ja vain siksi että olin ala asteella se joka teki yleensä jotain :D mutta silloinkin se oli joku muu XD no siis. puhun nyt tosta että '' ja se on vielä TYTTÖ!'' jutusta :D

      PS: oon yleensä ottanut syyt niskoille :D

    • x

      hän saa kokeistakin hyvin huonoja numeroita ja se on vielä TYTTÖ!!!

      saatanan rasisti

    • lintsaaja

      Tyttäresi ei ole ainoa joka lintsaa

    • julkeaa!!!!!!!!!!!!!

      Tuolla menolla lapses saa elinikäiset traumat kun nöyryytät noin kaikkien nähden, ei ihme jos ei halua sen kokemuksen jälkeen mennä ollenkaan koko kouluun pahennat vaan tilannetta ja voin sanoa omasta kokemuksestani etttä olen ollut paljon paljon pitempiä aikoja pois kun vaan viikko sillon tällön jopa melkein puol vuotta! enkä siitäkään joutunu laitoksiin, mutta pakko oli käydä loppu aika muuten oisin luokalle jäänyt.... Mulla on kokemusta myös tosta kouluun vetämisestä paljonkin syynä ymmärtämättömät ja häpeämättömät julkeat ihmiset eivät välittäneet tunteistani!!! VOIN SANOA ETTEI KETÄÄN TULE VETÄÄ KOULUUN SIITÄ SEURAA VAAN PAHEMPAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Koulu kuuluu elämään

        julkeaa!!!! on ihan pikku vauva..

        Kitisee siitä että kouluvelvollisuus koskee kaikkia, myös laiskoja nuoria.

        Koska äitisi ei elätä sinua koko ikääsi, on sinun pakko käydä koulua että saat joskus töitäkin.
        Kukaan ei palkkaa sellasta joka ei ole edes peruskoulua läpäissyt.

        Vai aiotko jäädä sossun elätiksi loppu iäksesi, tai siirtyä teininä varhaiseläkkeelle ?
        Jos ne ovat tavoitteena, ei siihen koulun käyntiä tarvitakkaan.

        Vai mites se laulu meni..."Teuvo, nuori eläkeläinen... "


    • MY OWN THING!!!

      Jokainen päätää ite koulunkäynnistään! Jos ei huvita mennä kouluun niin olkoon menemättä, turha sitä sinne vittu väkisin viedä!!! Jokainen on vastuussa elämästään ja tulevaisuudestaan. Jos päättää että jää työttömäksi tai menee johonki paska duuniin ni sitte voi lintsailla. Jos haluaa hyvän työn niin sitten opiskelee hyvin.
      Vanhempien on turha määrätä lastensa opiskelua. Toki linstaamiseen pitää puuttua, mutta ei ketään voi väkisin viedä kouluun.

    • Winkkiiii

      Käsi käsi kädessä kuljemme koulun valtavan, se likkaani niin ahistaa ja tämä hetki saa likkani menemään kouluun... Siinä vinkki ja älä nyt ala hemmottelemaan sitä millään rennolla puhuttelulla vaan tee noin.

    • viisasaikuinenneuvoo1701

      Keskustele opettajan kanssa rehellisesti siitä, että lapsesi ei halua tulla kouluun. Koulukiusaaminen ja kaverien puute on usein yksi syy, miksi nuori ei mene kouluun.

      Sano tyttärelle ja opettajalle, että jos tyttäresi ei enää jatkossa lintsaa, palkitset hänet lukukauden päätyttyä jollakin asialla, mikä olisi tyttäresi mieleen. Näin tyttö saa motivaatiota koulun käyntiin. Ja jos tytär jatkaa lintsailuaan, sanot ottavasi häneltä kännykän, tietokoneen ja rahat pois.

      Jos asialle ei tehdä nyt heti jotakin, on vaarana lastenkoti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe