Tietokoneesta loppui Nortonin virustorjuntaohjelman kokeiluversio. Ostin Norton Internet Security 2006 täysversion. Poistin tietokoneeltani sen entisen Nortonin ja asensin tilalle tämän uuden. Kaikki näyttäisi toimivan, joten asennus onnistui. Olenpa ylpeä itsestäni, olen sentään yli 60 vuotias. Ei tässä ikäluokassa varmaan hirveän paljon ole sellaisia, jotka tuntevat tietokoneen!
mummopa
8
607
Vastaukset
- kuulla
ole vain iloinen ja ylpeä itestäs,on tämä tekniikka välillä niin vaikeaa ja ihana tunne itellen kun saa jonkun jutun onnistumaan!!Nauti omasta osaamisestasi!! Hyvä!!
- Yxsilö
Kansalaisopiston ATK-peruskurssi suoritettuna ja paikattu suuria aukkoja perustiedoissa. Ikioman koneen hankin heinäkuussa. Tyttären koneella tuli tartunta saatua ja alkuun päästyä. Hyppäyksittäin tämä taito kasvaa. Välillä tarvii tyttären puhelinneuvontaa.
Näin 6-kymmppiselle tämä on hyvä dementian estolääkitys. Paras on pasianssi ja ristisanat, vaan jätän ne mieheni käyttöön.
Kännykän ja tietokoneen kanssa sinuiksi pääsy on kuin astuminen tälle 2000-luvulle. Työelämästä uupumuksen takia tippuminen vei omat vuotensa Pyhän Joutilaisuuden palvomisessa.
- Vuosikymmeniä käyttänyt
Kyllä yli 60-vuotiaita tietokoneen käyttäjiä naisissa on suurin osa. Ainakin kaikki työtoverini ovat olleet koneiden ääressä jo vuosikymmeniä. Kyllä tietokoneita käytettiin jo paljon ennen hiiren tai Microsoftin tuloa Suomeen. Ei tietokone ole uusi keksintö!
- ettei olisi
atk-osaajia. Kirjoitin, että heitä on vähemmän. Kaikki samanikäiset tuttavani ovat tietokoneen suhteen täysin tumpeloita. Osalla heistä on tietokone kotona, mutta eivät osaa sitä käyttää, eikä ole mitään kiinnostustakaan. Pankkiasiat juuri ja juuri osaavat hoitaa. Yksi tuttavani, joka on vielä töissä (yli 60), joutuu työssään käyttämään tietokonetta ja tietysti osaa ne kuviot. Hänelläkin on kotona tietokone, ei osaa kuitenkaan esimerkiksi resurssien hallintaa eikä mitään muutakaan ohjelmaa, no korkeintaa jonkin verran Wordia, Excelistä ei puhettakaan.
- Typykkä
Tekee mieli heti kehaista.Kaikessa missä me yli kuuskymppiset vielä opimme uutta ja onnistumme on hatunnoston arvoinen suoritus.Minulle poika käy tekemässä kaikki mielestäni vaikeat asiat.Täytyypä yritellä itse.Mutta kun pelkää että koko kone särkyy.Minulla on vähän taipumusta joskus särkeä kaikki mihin kosken.Niinkuin poika pienenä sanoi mummulle:Sinä olet mummu semmoinen satakiloinen että säret kohta koko maapallon.Mökille mennessä kosteassa kohdassa lauta meni halki ja tullessa poikki mummun alla.
- puolestasi
En osaisi saada viirustorjuntaa aukaistua,olen niin tumpelo.Mutta onneksi on kaverilla ymmärrystä lukea ohjeet
Siitäpä se vaativa nörtin ura sitten aukeneepi!
Ei tietokone mene rikki yleensä asenteluissa.
Joku ohjelma voi ruveta riitelemään samoista resursseista toisen kanssa (kuin pahaiset kakarat), mutta jos ohjelma on virallinen versio, ei niiden asentamisessa yleensä ole ongelmia (jotka eivät tavalla tai toisella ratkeaisi).
Rohkeudesta se enemmän on kiinni. Sanasto tietysti on jostakin kaukaa haettua, mutta nekin oppii ja webistäkin löytyy selityksiä sanoille. Kaikkin kysymyksiin ei kannata vastata suoraan myöntävästi. Kysymys pitää lukea ja jopa ymmärtääkin. (poistanko kaikki tiedostot K/E?)- asensin tämän
netin koneeseeni. Valmiina koneessa oli se tärkeä verkkokortti ja asennusohje oli mielestäni aika helppotajuinen, siinä vain seurataan ohjetta. Operaattorilta sitten tuli soitto: voit panna töpselin seinään.
Minä nuukailin enkä halunnut maksaa 40€ noin yksinkertaisesta "asennuksesta".
Koneeni ei ollut siitä halvimmasta päästä, arvostin laatua ja sisältöä, hyvin on toiminut.
ATK-lla olen tehnyt töitä yli 28 vuotta, työmaalla käytetään vain niitä työssä tarvittavia ohjelmia, jotka on ostettuja ja räätälöityjä työtehtäviä varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1407949Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323140Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3872221Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841770Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1481607Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211441- 1001239
- 151228
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371152- 181122