mummopa

osasi!

Tietokoneesta loppui Nortonin virustorjuntaohjelman kokeiluversio. Ostin Norton Internet Security 2006 täysversion. Poistin tietokoneeltani sen entisen Nortonin ja asensin tilalle tämän uuden. Kaikki näyttäisi toimivan, joten asennus onnistui. Olenpa ylpeä itsestäni, olen sentään yli 60 vuotias. Ei tässä ikäluokassa varmaan hirveän paljon ole sellaisia, jotka tuntevat tietokoneen!

8

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulla

ole vain iloinen ja ylpeä itestäs,on tämä tekniikka välillä niin vaikeaa ja ihana tunne itellen kun saa jonkun jutun onnistumaan!!Nauti omasta osaamisestasi!! Hyvä!!

• Yxsilö

Kansalaisopiston ATK-peruskurssi suoritettuna ja paikattu suuria aukkoja perustiedoissa. Ikioman koneen hankin heinäkuussa. Tyttären koneella tuli tartunta saatua ja alkuun päästyä. Hyppäyksittäin tämä taito kasvaa. Välillä tarvii tyttären puhelinneuvontaa.
        Näin 6-kymmppiselle tämä on hyvä dementian estolääkitys. Paras on pasianssi ja ristisanat, vaan jätän ne mieheni käyttöön.
        Kännykän ja tietokoneen kanssa sinuiksi pääsy on kuin astuminen tälle 2000-luvulle. Työelämästä uupumuksen takia tippuminen vei omat vuotensa Pyhän Joutilaisuuden palvomisessa.

• Vuosikymmeniä käyttänyt

Kyllä yli 60-vuotiaita tietokoneen käyttäjiä naisissa on suurin osa. Ainakin kaikki työtoverini ovat olleet koneiden ääressä jo vuosikymmeniä. Kyllä tietokoneita käytettiin jo paljon ennen hiiren tai Microsoftin tuloa Suomeen. Ei tietokone ole uusi keksintö!

• ettei olisi

atk-osaajia. Kirjoitin, että heitä on vähemmän. Kaikki samanikäiset tuttavani ovat tietokoneen suhteen täysin tumpeloita. Osalla heistä on tietokone kotona, mutta eivät osaa sitä käyttää, eikä ole mitään kiinnostustakaan. Pankkiasiat juuri ja juuri osaavat hoitaa. Yksi tuttavani, joka on vielä töissä (yli 60), joutuu työssään käyttämään tietokonetta ja tietysti osaa ne kuviot. Hänelläkin on kotona tietokone, ei osaa kuitenkaan esimerkiksi resurssien hallintaa eikä mitään muutakaan ohjelmaa, no korkeintaa jonkin verran Wordia, Excelistä ei puhettakaan.

• Typykkä

Tekee mieli heti kehaista.Kaikessa missä me yli kuuskymppiset vielä opimme uutta ja onnistumme on hatunnoston arvoinen suoritus.Minulle poika käy tekemässä kaikki mielestäni vaikeat asiat.Täytyypä yritellä itse.Mutta kun pelkää että koko kone särkyy.Minulla on vähän taipumusta joskus särkeä kaikki mihin kosken.Niinkuin poika pienenä sanoi mummulle:Sinä olet mummu semmoinen satakiloinen että säret kohta koko maapallon.Mökille mennessä kosteassa kohdassa lauta meni halki ja tullessa poikki mummun alla.

• puolestasi

En osaisi saada viirustorjuntaa aukaistua,olen niin tumpelo.Mutta onneksi on kaverilla ymmärrystä lukea ohjeet

• Siitäpä se vaativa nörtin ura sitten aukeneepi!

Ei tietokone mene rikki yleensä asenteluissa.

Joku ohjelma voi ruveta riitelemään samoista resursseista toisen kanssa (kuin pahaiset kakarat), mutta jos ohjelma on virallinen versio, ei niiden asentamisessa yleensä ole ongelmia (jotka eivät tavalla tai toisella ratkeaisi).

Rohkeudesta se enemmän on kiinni. Sanasto tietysti on jostakin kaukaa haettua, mutta nekin oppii ja webistäkin löytyy selityksiä sanoille. Kaikkin kysymyksiin ei kannata vastata suoraan myöntävästi. Kysymys pitää lukea ja jopa ymmärtääkin. (poistanko kaikki tiedostot K/E?)

• asensin tämän

netin koneeseeni. Valmiina koneessa oli se tärkeä verkkokortti ja asennusohje oli mielestäni aika helppotajuinen, siinä vain seurataan ohjetta. Operaattorilta sitten tuli soitto: voit panna töpselin seinään.
        Minä nuukailin enkä halunnut maksaa 40€ noin yksinkertaisesta "asennuksesta".
        Koneeni ei ollut siitä halvimmasta päästä, arvostin laatua ja sisältöä, hyvin on toiminut.
        ATK-lla olen tehnyt töitä yli 28 vuotta, työmaalla käytetään vain niitä työssä tarvittavia ohjelmia, jotka on ostettuja ja räätälöityjä työtehtäviä varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3117
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2356
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1425
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82