Terve, tarvitaan kunnon työkelkkaa, siis nimenomaan vetotöihin. On vedettävä n 500kg painoisia kuormia 15km matkan n 30 kertaa kevään aikana muut ajot. Koska osa vedosta on umpea tai huonoa jälkeä, pitäisi löytyä leveätelainen ja yli sataheppainen kelkka, jolla kuorma liikahtaa. Lunta tuolla koillismaalla kuusamon takana on reilusti.
Myyjät laulavat kilpaa omaansa kehuen, mihin tässä voisi luottaa. Itse olen ajanut sitä vanhaa Yetiä vuosi sitten ja se kantoi hienosti 2 yli 100kg henkilöä päällään ja tehoa oli. Millainen tuo Viking on käytännössä? Olen myös 2-tahti-Vikingiä joskus ajanut, se oli aika "pökkelö" isolla kuormalla.
Antakaas vihjettä/mielipidettä...
Lynx Yeti vai Yamaha RSViking
7
10850
Vastaukset
- samaa
Olen mietiskellyt samaa aihetta itsekin.
Kävin Yamahaa kokeilemassa ja kyllä se tuhdilta tuntui kerrassaan.
Hienointa siinä on hiljainen käynti ja matalilta kierroksilta ottava kytkin.
Ajelimme metsässä umpista eukon kanssa kahdestaan ihan hissuksiin ja kone kiersi jotain alle 2000 kierrosta. Samalla voi jutella kyydissäolijan kanssa.
Itsellä on muutaman vuoden ikäinen polaris, mutta etpä siinä kyllä liikkeellä ollessa paljoa muuta kuule moottorin lisäksi.
Yetiäkin aion käydä kokeilemassa, mutta jotenkin tuo Jammu vaikuttaa hyvältä tässä vaiheessa.
Tuo nelitahtisuus on kova sana kyllä.
Minulla oli joskus -90 -luvun alussa Viikinki ja kyllä olet tuon pökkelömäisyyden kanssa oikeassa.
Onhan se tietysti ajettavuus ja kaikki muuttuneet viidessätoista vuodessa.
En usko, että tulee mitään ongelmia kummallakaan kelkalla noin vähäisen kuorman kanssa, mitä tuumailit.
Laita viestiä, mihin päädyit.
Ja muista huudattaa hinta kohdilleen! - mä vaan
puuttuu jamahasta miten lie jaksaa lähteä liikkeelle isolla kuormalla ku on koko ajan iso vaihde päällä? Lynxillä tuo uusi 1300 on niin riski et vetää vaikka kerrostalon perässä mut eihän tuo 500kg ole paljon sen vetää vaikka touring kelkalla
- Työkelkkaa hakemassa
Ajelin eilispäivänä molemmilla ja pistin tuollaisen vanhanmallisen latuhöylän perään ja eikun umpeen. Kyllä Molemmat jaksavat vetää, mutta käännöksissä lynx kääntyy paremmin (tai jousitus oli säädetty paremmin vetohommiin). Yamaha puski ja kaarroksen halkaisija tasaisella n 40cm lumisella jäljettömällä pellolla oli Yetillä 2 metriä pienempi kuin Yamahalla.
Kun sanoitte, että touringillakin pystyy mun kuormat vetämään, niin naapurin kossi tuli ihmettelemään hommiani ja pistimme kokeeksi latuhöylän lynxin rangeriin, siihen 40-heppaiseen, onko se 550 vai mikä se mallimerkintä? No eipä vetänyt. Kun höylä tuli pehmeälle, se teki kuten toisillakin kelkoilla, sulkelsi.
Mutta siinä missä Yeti ja Viking jatkoivat matkaansa, lynxin ääni muuttui matalammaksi ja vauhti alkoi hiipua. Hyvää latua sekin teki sen 10 metriä minkä kulki, mutta sitten piti hake yetillä höylä pois. Yksistään kyllä rangerkin kulki ummella.
Ajattelinm tässä tuota reki-hommaa, lähden nyt viikoksi kuusamon suunnalle ja otan molemmat mukaan, jos kauppias antaa. Tee päätöksen sitten ensi viikonlopulla.- mä vaan
yeti millä koneella 600 2t 800 4t 1300 4t ja entäs jammu 2t vai 4t
- kaksi työpaikalla
Ajoin kerran 10 km lenkin myös Yetillä, mutta kyllä nelitahtisista tuo Yamahan Viking on ykkönen. On tehoa ja vääntöä. Kyllä huonona puolena pitää tunnustaa tuo kankeus myös 4-tahtiVikingeissä, mutta muuta moitittavaa ei olekaan.
Meillä on töissä 2 kpl noita, ihan uusia, taitaa olla alle 2000 km kummankin mittarissa. Mutta kun varaosien saanti on varmaa ja ne ovat kohtuuhintaisia Lynxin järjettömyyksiin verrattuna, suosittelen ehdottomasti Yamahaa. - Työkelkkaa hakemassa
No niin, palattiin eilen tuolta metsästä ja nyt tässä lähden viemään kelkkoja takaisin. Molempien mittariin tuli n 50 km joten kyllä tässä kosketus saatiin molempiin.
Niin, ehkä tuo Lynx on sitten parempi, en tiedä vieläkään. Ainakin se kulkee ummella paremmin. Jotenkin kummasti se muuten vääntää ummella vasemmalle, vaikka kyllä sukset ovat suorassa. Yksi kaveri eilen sanoi sen johtuvan variaattorin painosta. Sitä ei Viking tee.
Viking on vähän tehokkaampi, mutta se vaatii enemmän kierroksia, sitä myötä meteli on suurempi. Samoin Viking on todellakin kankeampi kääntää kuin Yeti. Eli ihan makuasioille tämä ratkaisu menee, muu perhe tykkää Yetistä enemmän, joten siihen sitä sitten kallistutaan.
Mukana oli Lynx Yeti Vtech1300cc ja Yamaha RSViking 973cc. Ihan siistejä kelkkoja molemmat, loppujen lopuksi ihan saman kumman ottaisi, mutta perhesovun nimissä siis Lynx- mä vaan
kokemuksia talven mittaan kulutuksesta yms... ja onneksi olkoon hienon laitteen valitsit. Itse ajan lynxin v1000 touringilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803