Epäspesifi tulehdus

Lääke?

Mikähän olisi paras lääke vaivaani, joka on haiskahtava alapää, haiskahtaa melko pian pesun jälkeen, kalamainen, piimämäinen haju. Kutinaa ja kirvelyä ei ole.
Olen lueskellut näitä viestejä ja "löytänyt" montaa eri lääkettä joita ihmiset suosittelee eli:
Gynophilus, Daktarin, Canesten ja Starogyn.
Mikähän noista sopisi mulle parhaiten, hiivaa ei ole.
Ja pitääkö kuurin (kuin monta päivää?) aikana pidättäytyä seksistä tai miehen käyttää kumia, ja pitäiskö mieskin hoitaa jollain lääkkeellä?

14

29682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malla

sanoiko lääkäri että sinulla on tulehdus?minä sain papa kokeen tuloksen ja siinä sanottiin että vastaksessa lukee epäpesifti.kysyin että onko se jokin tulehdus niin sanoi että ei.eikä ole myöskään syöpä.johtuu kuulemma siitä todennäköisesti että minulla on kondylooman takia jouduttu antamaan laaserhoitoa ja siitä johtuu epäpesifti vastaus.minulla ei kuitenkaan ole mitään vaivoja pahemmin alapäässä.joskus valkovuotoa mutta sitäkin todella harvoin.

• Nimetön

Minulla epäspesifinen tulehdus huomattiin papa-kokeella ja lääkkeeksi määrättiin reseptillä saatavaa Dalacin 2% -emätinvoidetta. Kuuri kestää 7 päivää. Seksiä olisi hyvä välttää hoidon aikana. Voiteessa oleva mineraaliöljy voi haurastuttaa kondomia.

• (.)

...hiivalääkkeitä käytä jos on varmaa että EI ole hiiva. Turhat ja sopimattomat lääkkeet ovat aina pahasta.

Ts. siis Canesten ja Gyno-Daktarin EIVÄT tule kyseeseen. En tunne Starogyniä, ja Gynophilus käsittääkseni on pelkkä maitohappobakteeri. Maitohappobakteerit voivat kyllä normalisoida vaginan flooraa, mutta varsinaisiin tulehdukseen joissa on kovasti vaivoja (kutinaa, kirvelyä, eritteitä yms.) on parempi löytää kunnollinen lääke. Ts. olisikohan parempi mennä lääkäriin...

• Flagyl Comp.

Sama vaiva on ollut itsellänikin pari kertaa. Lääkärin diagnoosi oli epäspesifinen emätintulehdus eli bakteerivaginoosi. Emättimen oma bakteeritasapaino on silloin häiriintynyt. Lääkäri mainitsi, että peseminen yleensä vain pahentaa "kalanhajua".

Sain lääkkeeksi reseptillä Flagyl Comp. emätinpuikkoja ja hoito-ohjeeksi yksi puikko emättimeen iltaisin viikon ajan. Se tehosi hyvin. Alkoholia ei saa nauttia hoidon aikana. Onhan noita vastaavia lääkkeitä olemassa muitakin, mutta itselläni oli molemmilla kerroilla tuota lääkettä.

Miehen hoito yleensä ei ole tarpeen. Seksistä pidättäytymisestä ei mainita mitään lääkkeen pakkausselosteessa eikä lääkärikään siitä sanonut mitään. Itselläni taisi olla sillä saralla hiljaista muutenkin...Mutta voithan varmistaa nuo asiat lääkäriltä.

• ???

...voisi olla sikäli järkevää, että näin mies ei "kaiva" elimellään niitä lääkkeitä ja puikkoja pois jolloin ne eivät tietenkään auttaisi pätkääkään.

Suuseksi tuskin kiinnostaa miestä jos suuhun tulee lääkettä. Ainoa seksi kai sitten on lähinnä masturbatiivista tai fellaatiota.

• electra

mul on sama vaiva ollu parisen kuukautta. Näytteissä arvot oli koholla, mutta jostain ihme syystä mulle ei annettu lääkkeitä?! Hain ite apteekista voidetta. Haju ei hävinny ja kävin uudestaan näytteissä ja arvot ei ollukkan enää koholla, mutta haju vaan on ja pysyy... Pakko varata aika oikeelle gynelle... ääh mitä tehdä???

• Non niin...

Miksi et menisi lääkäriin ?

Tässä jotain:
      Betadine-emätinpuikot ja - voide, ei reseptiä.
      Starogyn-voide, ei reseptiä, pakkausohjeen mukaan kuuden päivän hoito yön ajaksi riittää.

Lääkäriltä saa parhaat lääkkeet / Flagyl, Gyno-Sterosan, reseptillä.
      Jos vaiva uusii, niin mieskin pitää hoitaa.
      Hoidon aikana kannattaa olla ilman seksiä. Jos täytyy sitä harrastaa, niin kondomia pitää ehdottomasti käyttää.

Jos miehellä on oireita, niin hoitaa pitää, muuten ei.

• ...

ehdotan, että käyt jo alun alkaen myös kumppanisi hoidattamassa. Se se vasta ärsyttää, jos parin viikon päästä pitää itse juosta uudelleen labraan ja pyytää uusi resepti itselle ja kumppanille. Kun vastaava itselleni ensimmäisen kerran ilmestyi vähän aikaa sitten,pyysin kumppanini ottamaan myös Flagyl-kuurin, mitä järkeä sitä nyt olisi yhteensä kolmia lääkkeitä ostamaan, kun pääsee kaksilla, jos alun perin hoidattaa molemmat osapuolet. :)

• alkup.

Olen ollut hiljattain lääkärissä ja kaikki oli ok, samoin papassa kaikki ok.
        Kyselin noista lääkkeistä, kun olen siinä käsityksessä että jotkut auttavat enemmän hiivaan ja toiset taasen epäspesifiin tulehdukseen, mulla ei siis hiivaa ole, eikä tarvitse mennä lääkäriin, ja ajattelin kokeilla jotain ilman reseptiä saatavaa, olen kuullut että niistäkin olisi apua, mutta en vaan tiedä minkämerkkinen lääke olisi just mun vaivaan sopivin. Ajattelin että Starogyn tai Gynophilus.
        Jos noita pitää viikon käyttää kyllä sen ajan ilman seksiä pystyy olemaan. Miehellä ei ole oireita.

• hoitaja

Varaapa aika nyt oikein lääkärille, joka määrää sinulle tarvittavan lääkkeen. Tuo paha haju on tietynlaisten bakteerien aiheuttama, joka ei millään itsehoitolääkkeillä parane. Paranee vain reseptilääkkeillä! Noilla reseptivapailla saatat vain pahentaa tilannetta, joten kipin kapin lekuriin. Saat joko suun kautta lääkityksen tai sitten emättimeen laitettavia puikkoja. Mutta noilla mainitsemillasi se EI parane.

• meni näin

Mullakin oli haiseva epäspesifi tulehdus (haisi yleensä lähinnä päivän tai pari yhdynnän jälkeen). Sain gyneltä papa-kokeen tuloksen perusteella Flagyl kuurin. Haju lähti. Kun musta nyt jälkeenpäin on joskus tuntunut siltä, että taas hiukan haisee niin olen käyttänyt Ecovag kapseleita, joita nykyään kuulemma saa luontaistuotekaupoista, vaikka minä ostin omani apteekista. En nyt voi vannoa olisko se haju muutenkin ollut ohimenevää, mutta ei se ainakaan ole nyt noussut sellaiseksi ongelmaksi enää. Mulle tulee tota tulehdusta helposti jo iänkin takia. Ihmettelen sitä, kun kerroit, että sun papa oli ollut puhdas vaikka on toi haju.

• ela

Multa on löytynyt tuota epäspesifistä jo kaksi kertaa (eli siis clue-soluja näytteessä). Ja taas on oireet päällä. Kuitenkaan eivät koskaan määrää antibiootteja, vaan aina sanovat yhts:llä, että hae starogyn-voide apteekista. Että ilmeisesti sen sitten pitäisi olla ihan toimiva...

Vaikkakin mulla tämä uusii aina viikon päästä siitä kun lopetan tuon starogyn-lääkkeen käytön. Eli menen uudestaan, kun kirvelee ja polttaa, tutkitaan hiiva ja virtsatietulehdus ja klamydia. Ja sitten todetaan, että clue-soluja löytyy, haepas taas se starogyn. Ärsyttää kun vaiva tulee aina takaisin.

• mistä saa
        ela kirjoitti:

Multa on löytynyt tuota epäspesifistä jo kaksi kertaa (eli siis clue-soluja näytteessä). Ja taas on oireet päällä. Kuitenkaan eivät koskaan määrää antibiootteja, vaan aina sanovat yhts:llä, että hae starogyn-voide apteekista. Että ilmeisesti sen sitten pitäisi olla ihan toimiva...

Vaikkakin mulla tämä uusii aina viikon päästä siitä kun lopetan tuon starogyn-lääkkeen käytön. Eli menen uudestaan, kun kirvelee ja polttaa, tutkitaan hiiva ja virtsatietulehdus ja klamydia. Ja sitten todetaan, että clue-soluja löytyy, haepas taas se starogyn. Ärsyttää kun vaiva tulee aina takaisin.

Mistä apteekesita Helsingin seudulla sitä Starogyniä saa kun en ole sitä missään nähnyt

• kirvelystä kärsinyt
        ela kirjoitti:

Hei!

Olen saanut Flagyliä hoidoksi ja tuli aivan kauheat vatsakivut ja tuskat viikoksi. Kirvely vain jatkui. Sitten luin netistä, että Betadine tuotteet auttaa vaivaan. Olen juuri laittanut voidetta ja aivankuin jo helpottaisi. Tappaa kaikki mahdolliset eliöt ja bakteerit. Ainankin toivon.
        Jospa kokeilisit!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6434
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3843
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3230
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1746
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      999
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe