Silmätipoista

kartokaapas

En kyllä tiedä kuuluuko tämä juttu tänne palstalle, mutta en muutakaan vastaavaa löytänyt.
Eli kun mulla on aina aika punaiset ja verestävät silmät, ei nyt mitään hirveen, mutta kuitenkin verisuonet näkyvät aina jonkin verran. Onko tällaiseen silmän punoitukseen mitään silmätippoja??? Jos on, niin onko sitten niin että yksi sellainen purkki käytettän kuurina vai miten? Ja auttavatko nämä?? Joudunko sitten aina käyttämään tällaisia, vai helppaako tämä lopullisest edes vähän?? Herkät silmät muutenkin.

7

8767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oculus

Silmien punoitus, johon ei liity rähmintää tms. tulehdusoireita, johtuu erilaisista ärsykkeistä kuten kuivasta sisäilmasta, tuulesta, auringonpaisteesta, tupakansavusta, valvomisesta, alkoholin käytöstä tai allergeeneista. Myös korjaamaton taittovirhe, piilokarsastus tai muutokset kyynelerityksessä voivat aiheuttaa sidekalvon verisuonten laajentumista.

Hoidon tulisi kohdistua punoituksen aiheuttajaan, tai punoitusta aiheuttavia olosuhteita tulisi yrittää välttää. Tilapäiseen käyttöön löytyy verisuonia supistavia silmätippoja (esim. Oftan Starine), joita ei kuitenkaan tulisi käyttää jatkuvasti. Tipat eivät poista verestyksen aiheuttajaa, vaan ovat vain kosmeettinen apu punoitukseen.

• silmälääkäri

En suosittele verisuonia supistavia tippoja lainkaan enkä koskaan ole sellaisia potilailleni määrännyt tai suositellut. Ne kun vähentävät sidekalvon verenkiertoa ja vaikutuksen loputtua sidekalvo saattaa olla punaisempi kuin ennen tipan laittoa.

Kuten Oculus jo sanoi, ovat nämä tipat vain kosmeettinen apu, mutta saattavat pahentaa alkuperäistä oiretta ja punoitusta.

Mikäli punoitus johtuu silmän kuivuudesta tai kyynelfilmin koostumuksesta, voivat kostutustipat olla parempi apu. Niitä saa reseptittä apteekista ja niitä on monenlaisia ja käyttää niitä voi tarpeen mukaan.

• Anonyymi

Jos silmät ovat punaiset ja kuivat.myös silmäkivut ovat mahdollisia.kännattaa käydä silmälääkärissä,jotta mahdolliset sairaudet voitaisiin sulkea pois.esim,iriitti.

• Anonyymi

vanha ketju mutta aattelin kertoa että mulle ne aiheutti pahaa hiustenlähtöä.

Ihmettelin kun yhtäkkiä tukka alkoi pudota 😅

• Anonyymi

Siis noi verisuonia supistavat tipat, vai kostutustipatko?

• Anonyymi

Nyt löyty sielunsisko, itse käyttänyt juurikin noita oftan starine tippoja moooonta vuotta ja ihmetellyt kun hiuksia on alkanut lähteen tukoittain päästä jo vuosia sitten… voiko tosiaankin johtua kyseistä tipoista?!

• Anonyymi

Kovaa kamaa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3105
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      65
      2653
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2240
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1691
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1519
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1130
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe