Olen ostamassa kairaa ja kyselisin kommentteja että minkälainen kannattaa ostaa.
jääkairat
10
6826
Vastaukset
- adedde
Rapalan UR on paras!
- Näsijärvinen
olen itsekin käyttänyt, mutta tuntuu perskeles runkoputki ruostuvan kovin äkkiä, eikä pysy terä kovinkaan kauan terävänä. Pitäisiköhän kokeilla seuraavaksi Moraa, siihen saa ainakin suht. halvalla täysin uusia vaihtoteriä, joita on helppo pitää mukana.
- siipikirppu
Näsijärvinen kirjoitti:
olen itsekin käyttänyt, mutta tuntuu perskeles runkoputki ruostuvan kovin äkkiä, eikä pysy terä kovinkaan kauan terävänä. Pitäisiköhän kokeilla seuraavaksi Moraa, siihen saa ainakin suht. halvalla täysin uusia vaihtoteriä, joita on helppo pitää mukana.
vikaa ole.Itellä on kaks ja merkkiä en vaihda.Terä menee jos väärin kairaa.Terän oltava ehdottomasti pystyssä ja kierrettävä se vastapäivään kun avannosta sen pois ottaa.Terotuspalvelu on kyllä kohtuuttoman hintaista.Ostapa muihin merkkeihin jatkopaloja tai ohjainterää.Mutta,makunsa kullakin.
- Näsijärvinen
siipikirppu kirjoitti:
vikaa ole.Itellä on kaks ja merkkiä en vaihda.Terä menee jos väärin kairaa.Terän oltava ehdottomasti pystyssä ja kierrettävä se vastapäivään kun avannosta sen pois ottaa.Terotuspalvelu on kyllä kohtuuttoman hintaista.Ostapa muihin merkkeihin jatkopaloja tai ohjainterää.Mutta,makunsa kullakin.
uhallakin ostaa seuraavaksi Moran, kun tuo UR:n käyttäminen ja varsinkin terävänä pitäminen tuntuu olevan sellaista salatiedettä!
- siipikirppu
Näsijärvinen kirjoitti:
uhallakin ostaa seuraavaksi Moran, kun tuo UR:n käyttäminen ja varsinkin terävänä pitäminen tuntuu olevan sellaista salatiedettä!
kuin merkki niin pystysuoraan se on silti kairattava.Vaihdappa kohmeisin sormin Moraan uusia teriä kun vierailla vesillä kiveen sen karautat.Ur:lla vielä pääsee jäästä läpi,tosin manaten mutta ei reissu siihen kaadu,muistatko edes ottaa niitä vaihtoteriäsi mukaan?
Testattu on sekä Mora,Ahven että Vanaja onnekseni niitä kyllä koskaan omistanut,enkä omistakaan
- esa
Itellä on moran 6 tuumanen ja menee jäähän, kuin kuuma veitti voihin.
- Mora 6:lla kohvajäähän
kuin veitti voihin? Minulla on uusi Mora 4-tuumaisena, mutta vetiseen kohvajäähän reiän teko on työlästä. Teräsjäähän sillä menee yhtä hyvin kuin terävällä UR:lla.
- late
UR ollut vuosikymmeniä. Kaikki kairat tylsyvät aikanaan. Ostin juuri kunnostetun vaihtoterän hinta oli 17euroa.
- Vaivaiset olkapäät
Löytyykö keltään kokemusta polttomoottori- tai akkukäyttöisistä kairoista?
- 3xMora ja 2xUR
Vaivaiset olkapäät kirjoitti:
Löytyykö keltään kokemusta polttomoottori- tai akkukäyttöisistä kairoista?
UR toimii myös väli jäässä terien teroitus on selvä vai mmutama sipaisu kivellä sisäpintaa ensioireisiin tylsyneen terä vaihto järkevintä.
Moran teroitus helpompi mutta välijäässä lähes mahdoton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948529
- 926565
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon636399Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345081Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo603907- 493401
- 503325
- 512992
- 562892
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512866