patteja alapäässä

vaivainennainen

mikä on kun pari kuukautta sitten on ilmaantunut alapäähän kovia patteja,ihon alla,ja vaikka puristaa niistä ei tule mitään,eli tuskin ovat finnejä.sisällä tuntuu isoja patteja häpyhuulissa.tauteja ei voi olla,koska olen naimisissa,eikä kumpikaan pettänyt.patit ei näytä kondyloomapateilta,eikä syyliltä...
inhottaa tollaset.miten ne sais pois?

57

89323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenna

      Mene lääkärille näyttämään niitä. Oletko varma ettei ole sukupuolitaudin mahdollisuutta olemassa ? Eihän niitä omin konstein pois saa. Vain lääkäri osaa sinua autella.

      • myös

        Samanlaisia patteja. Kerroin siitä gynellekin viime kerralla ja hän sanoi että ne voivat olla paiseita, tosin silloin ne ovat todella kipeitä. Hän kuitenkin epäili että ne ovat tulehtuneita talirauhasia, jolloin niistä saaattaa tulla todella kookkaita ja ne saattavat jättää jopa arpia ihon alle. JOillakin on kuulemma taipumusta saada näitä useammin kuin toisilla (hormonaalista) ja itse taidan kuulua juuri tähän joukkoon koska minulla on lähes aina jossain päin alapäätä patti. Minulta otettiin papanäytekin ja se oli täysin puhdas, joten ei mitään sukupuolitautia voi olla.


      • sama
        myös kirjoitti:

        Samanlaisia patteja. Kerroin siitä gynellekin viime kerralla ja hän sanoi että ne voivat olla paiseita, tosin silloin ne ovat todella kipeitä. Hän kuitenkin epäili että ne ovat tulehtuneita talirauhasia, jolloin niistä saaattaa tulla todella kookkaita ja ne saattavat jättää jopa arpia ihon alle. JOillakin on kuulemma taipumusta saada näitä useammin kuin toisilla (hormonaalista) ja itse taidan kuulua juuri tähän joukkoon koska minulla on lähes aina jossain päin alapäätä patti. Minulta otettiin papanäytekin ja se oli täysin puhdas, joten ei mitään sukupuolitautia voi olla.

        Mullakin on patti tullut eilen häpyhuulen reunaan. Patissa keskellä punainen "piste", ehkä siis ihan tulehtunut rauhanen?


      • .m.m.m.
        myös kirjoitti:

        Samanlaisia patteja. Kerroin siitä gynellekin viime kerralla ja hän sanoi että ne voivat olla paiseita, tosin silloin ne ovat todella kipeitä. Hän kuitenkin epäili että ne ovat tulehtuneita talirauhasia, jolloin niistä saaattaa tulla todella kookkaita ja ne saattavat jättää jopa arpia ihon alle. JOillakin on kuulemma taipumusta saada näitä useammin kuin toisilla (hormonaalista) ja itse taidan kuulua juuri tähän joukkoon koska minulla on lähes aina jossain päin alapäätä patti. Minulta otettiin papanäytekin ja se oli täysin puhdas, joten ei mitään sukupuolitautia voi olla.

        Juu, pateista ikävää kokemusta täälläkin..

        Millaista nestettä teidän pateista erittyy jos ja kun ne puhkeavat?

        Mulla on tullu semmosta märkää ja pari kertaa verta. :(


    • ......

      Häpyhuulien alaosassa molemmin puolin sijaitsee naisella Bartholinin rauhaset. Nuo rauhaset tuottavat limaa. Joskus ne saattavat tukkeutua, jolloin muodostuu kova patti, joka saattaa olla kipeä. Patti on usein aluksi pieni, sen jälkeen se kasvaa. Lopulta se joko häviää itsestään, joudutaan viiltämällä puhkaisemaan tai omassa tapauksessani rauhane puhkesi ja sieltä tuli aivan älytön määrä mädän näköistä nestettä. Puhjetessaan pattini oli viinirypäleen kokoinen. Aikaisemmin minulle on tullu suuren herneen kokoisia patteja, jotka katosivat itsestään.

      Jos patti vaikeuttaa normaalia elämää kivun tms takia, voidaan se viiltämällä puhkaista lääkärissä. Siitä en tiedä voiko viillon tehdä terveyskeskuslääkäri vai tarvitaanko esimerkiksi lähete polille tai jopa leikkaukseen.

      • hoitsu

        lekurilla... patit kuuluu myös kuppaan.. mistä sitä ikää tietää,vaik olis naimisissa... ei se ole este taudeille... joten lekulle vaa!


    • miksu

      mulla on ollut jo monta vuotta jalkataipeessa sillon tällön kovia/pehmeitä patteja.. ne ilmestyy sillon tällön ja välillä tosi kipeitä et pikkuhousut hankaa ikävästi. joskus ne menee hieman rikki ja sillon niihin tulee vaan haava ja saatttaa ihan pikkasen jotain nestettä tulla ja sit menn muutama päivä ne häviää. lääkärille en oo näyttäny mut ei ne mun elämää niin paljoa hattaa. ja näkyy sellasii tummia kohtia mut kukapa tuonne alas niin tarkasti katsoo...

    • kans

      mulla on kans sellanen patti.se on tän viikon aikana kasvanu.(pikkurillinpään kokonen) ja nyt tosi arka ku on raapinu sitä.ja siinä on keskellä sellanen punanen piste.ihan ku joku pistojälki? onko kellää samanlaista? huolestuttaa..

      • minä vain

        hei. mullakin löytyy patteja häpyhuulien sisäpuolelta. osa kasvanut isommaksi ja osa aivan pieniä, nuppineulan pään kokosia. olen puristanut niitä ja haju on aivan kamala, tulee sellasta valkosta kuivaa töhnää. kaikkia ei saa puristamalla tyhjäksi. muutama on kasvanut silleen aika isoksi ja tosi kipeäksi, ne voi puristaa kuin finnin ja tulee tyhjäksi ja häipyy sen jälkeen. olen pitkään ihmetelly mistä ne tulevat ja mistä moinen johtuu, kerran juttelin lääkärile asiasta, hän tutki ja yritti kahdella pumpulipuikolla puristaa niitä. ei siitä mitään tullut kun se vaatii voimaa puristaa ne.siksi olenkin itse niitä puristellut. mulla on ollut ne muutaman vuoden, inhottavia.


      • nneuvoton
        minä vain kirjoitti:

        hei. mullakin löytyy patteja häpyhuulien sisäpuolelta. osa kasvanut isommaksi ja osa aivan pieniä, nuppineulan pään kokosia. olen puristanut niitä ja haju on aivan kamala, tulee sellasta valkosta kuivaa töhnää. kaikkia ei saa puristamalla tyhjäksi. muutama on kasvanut silleen aika isoksi ja tosi kipeäksi, ne voi puristaa kuin finnin ja tulee tyhjäksi ja häipyy sen jälkeen. olen pitkään ihmetelly mistä ne tulevat ja mistä moinen johtuu, kerran juttelin lääkärile asiasta, hän tutki ja yritti kahdella pumpulipuikolla puristaa niitä. ei siitä mitään tullut kun se vaatii voimaa puristaa ne.siksi olenkin itse niitä puristellut. mulla on ollut ne muutaman vuoden, inhottavia.

        vähän finniä isompi patti karvoituksen alla.. pari päivää sitten huomasin, hieman on kosketusarka ja vuotanut verta. muttei todellakaan mitenkään hälyttävästi.
        pitäisiköhän mennä näyttämään lääkärille vai yrittää itse puhkaista jos tosiaan olisi vain isokokoinen finni?


    • tietämätönn

      Minullekkin on ilmestynyt kolme viikkoa sitten uloimpien häpyhuulten sisäpuolelle muutama pieni kova näppylä, ne ovat ihon alla, mutta silti nne tuntee jos niihin koskettelee. Mulla on poikaystävä joka on ollut neitsyt ennen minua eikä ole edes kosketellut toisten naisten alapäitä, koska hän ei ole edes tavallaan seurustellut ennen minua. Joten sukupuolitaudista tuskin on kyse. Mitähän tämä on?

    • ..

      Itse huomasin sellaisen tänään kun kävin suihkussa. Luulin eka joksikin finniksi mutta huomasin että se on ihon alla. Ei ole kipeä eikä mitään. Sain ihan kauhean paniikin ja rupesin ajattelemaan jos se on kasvain tai jotain. Ei voi olla sukupuolitautikaan koska en ole harrastanut seksiä.

      • samatäällä

        minä sheivasin alapään n.viikko sitten ja ajelun takia kutitti kamalasti..melkein päivän raavin paikkoja ja sitten seuraavana päivänä huomasin että molemmissa häpyhuulissa oli patit, ihan sika kipeät oli ja säikähdin oikein itsekkin..mutta nyt ne on jo lähteneet itsestään pois eikä ole enää kipeät..tuolla toisessa keskustelussa oli myös laitettu että voi johtua pikkuhousunsuojista varsinkin niistä tuoksuvista..


      • ..

        No nyt on kulunu pari päivää siitä ku tuo patti tuli ja oli kauheen kipee ja kaikkee ja nyt se sit ''puhkesi'' Odotin että tulis jotain inhottavaa mätää mut patin sisällä oliki niinku jotain laimeeta verta :X kipu katos kyllä heti ja pystyy taas istumaan. Nyt enää katotaan kauhulla jos saan jonku pahemman tulehduksen tai et se patti kasvaa takas...


    • banskuli

      Itelläni tuli tos kolme päivää sitten patti alapään häpyhuuleen. Ja samaan aikaan alkoi kuukautisetkin. Se on tosi kipeä ja häiritsee hieman istumista. Sukupuolitauti ei voi olla koska en oo harrastanu seksiä. Oisko vaan joku harmiton?

    • hämmentynytt

      mulla kans ilmesty eilen ulompaan häpyhuuleen noin herneen kokoinen patti. on kipeä kun siihen koskee tai vaatteet hankaa. mikä se on? voiko sitä jotenkin hoitaa, jotta lähtisi pois?

      • hoitsukkainen

        Ihan voi hoitaa suihkuttelmalla ja laittamalla vaikka bepathen voidetta.Patti voi pehemetä ja puhjeta tai muuten vaan hävitä.Jos se kasvaa,kipeytyy niin lääkäriin joka voi kirjoittaa ab-kuurin.Sekin joskus riittää-Jos patti on jo iso-lähete gynen polilel ja gyne voi tehdä puudutuksen jälkeen pienen viillon ja märkä pääsee pois-Jos on iso niin leikkausaliissa tehdään puudutuksessa tyhjennys.


      • pelokas
        hoitsukkainen kirjoitti:

        Ihan voi hoitaa suihkuttelmalla ja laittamalla vaikka bepathen voidetta.Patti voi pehemetä ja puhjeta tai muuten vaan hävitä.Jos se kasvaa,kipeytyy niin lääkäriin joka voi kirjoittaa ab-kuurin.Sekin joskus riittää-Jos patti on jo iso-lähete gynen polilel ja gyne voi tehdä puudutuksen jälkeen pienen viillon ja märkä pääsee pois-Jos on iso niin leikkausaliissa tehdään puudutuksessa tyhjennys.

        Kävin kans gynellä eilen kun huomasin hernettä isomman patin klitoriksessa. Säikähdin kauheasti, oli paise ja sain antibiootit. Jos ei häviä viikossa niin viilletään auki, pelottaa kauheasti jos se joudutaan avata. Hankaa kiinni kaikkeen kun se on klitoriksessa...


    • mraaa

      hei minulla on hyvä vinkki jos tulee joatin kovia finnei tai paiseita..alapäähän ..kokeilkaa kuusenpihka voidetta kallis voide mutta tepsii !!!!" siinä on luonnon oma antibiootti..mulla hävis ja käytään sitä säännöllisesti:)

    • Pelottaa

      Minullekkin on ilmaantunut nytten patti, luulin myös aluksi finniksi mutta suureni vaan ja on nyt hyvin kipeä. Säikähdin että on joku kasvain kun on ihan kova, eli siis mitä pitää tehdä jos tälläinen patti on?

    • apuva____

      Mulla on kans ilmestynyt patteja toukokuussa (eli nyt n. pari kuukautta sitten) ulompien häpyhuulten reunalle. Eka oli yks, mutta nyt niitä on tullut lisää. Ei oo tullut mätää tms, ne on vaan semmosia kovia patteja, osa isompia ja osa pienempiä (yhteensä noin 7kpl). Suurin on ehkä joku kolmen millin kokoinen? Poikaystävä kävi sukupuolitautitesteissä, eikä ollut mitään. Itse oon vaan tän hetkisen poikaystävän kans harrastanut yhdyntää. Aikaisemmin oli lähellä, niin että pojan penis osu ilman kortsua ulompiin häpyhuuliin muistaakseni, mutta ei kait siitä nyt oo voinut mitään tarttua? Papa-näytteessä ei ollut mitään sukupuolitauteja, mutta joku häikkä siellä oli jonka takia emätinpuikkoja nyt vielä pari päivää pitäis käyttää. Mistä ne patit vois johtua? En usko, että on sukupuolitauti mutta onko teillä mitään ehdotuksia? Pitäiskö mennä lääkäriin?

    • ni

      Voivat olla karvatupentulehdusta. Itselläni tuli viikko sitten tuollainen karvanajelun ja vesipuistoilun jälkeen. Patit eivät ole finnejä, vaan karvan juuressa oleva tulehduspatti. Jostain luin, että voi nypätä karvan irti, paranee nopeammin, mutta kuka nyt pystyy häpyhuulten ympäriltä niitä nyppimään juurineen??

      nim.m. Vielä vaivaa ja isosti......:(

    • Pelkäävä

      Hei, mulla on kanssa samanlainen ongelma tai olen epäillyt:

      Mulla on molemissa häpyhuulissa patteja, niinkuin "vierekkäin" , - niitä patteja ei esiinny muuten kuin häpyhuulten päällä. Olen 14-vuotias ja seksiä en ole harrastanut, mutta pelkään kamalasti sukupuolitautia silti niiden pattien takia, äidille olen niitä näyttänyt ja se sanoi että murrosikäisellä voi tulla tuollaisia muutenvain: mua silti pelottaa ne ihan hirveesti, voisiko joku auttaa?

      • Tyttö____

        Itse olen 13 ja minulla on ollut jo pitkään patteja samassa paikkaa. Minulla on monta pientä ja yksi aika iso. En myöskään ole seksiä harrastanut että sukupuolitauti se ei voi olla. Mua pelottaa jos se on jotain vakavaa :(


    • "Nolot vartalot"

      Ne ovat talirauhasten tulehduksia. Tulevat usein hankaavien tai tiukkojen vaatteiden käytöstä (alkkarin kuminauhat - keinokuidut) tai jos paikat hiostuu pahoin. Joskun tulee aivan itsestään. Myös miehille. Tuttuni sai kuukauden antibioottikuurin (Oricyclin 500 mg) lääkäriltä ja se auttoi. Pient valkoiset näpyt limakalvoilla, jotka näkyvät, mutta ei tulehdu - niitä ei pitäisi missään nimessä mennä rutistelemaan - kun saat siihen bakteerin, se tulehtuukin sitten jatkossakin. Apteekista saa voidetta Pimafucort, se auttaa.

    • "Nolot vartalot"

      tai voivat olla myös karvatupen tulehduksia, jos eivät ole limakalvoilla.

    • jatkuvat patit

      mulla on ollu koko pienen aikuisikäni näitä, yleensä sisemmissä häpyhuulissa mutta muuallakin ja aloin jo tottua niihin kun ei mikään enää auttanu. hassu juttu tapahtui, kun poistin kaiken eläinproteiinin ruokavaliosta muista terveyssyistä. kuukauden sisään kaikki patit pieneni ja pikkuhiljaa katosi, eikä ole ainuttakaan tullut enää. eli saattaa hyvinkin olla että tosiaan tämä on/oli hormonaalinen homma. eli voisin suositella kokeilemaan näinkin radikaalia ratkaisuaja hoitoa tähän ongelmaan, kuukausi tosiaan itsellä riitti huomaamaan paranemisen.

    • victimm

      Joo tänää vasta löysin iteltäni sisempien häpyhuulien (vain toiselta puolelta) niin pari n. Herneen kokoista pattia. Pelästyin koska ne olivat kipeät ja tuntuivat kovilta. Sukupuolitauteja minulla ja poikaystävälläni ei ole joten pelästyin vielä enemmän että eikai siellä mitään kasvainta ole?? En usko, toivottavasti mitä lukemani perusteella sain selville että olisi vain jotain tulehtuneita talirauhasia/tai jotain hormonaalisia vaivoja. Ja käytän stringejä päivittäin joten voi olla myös hankaamisen aiheuttamaa myös. Jos ei katoa yli kuukauteen niin kai pakko ottaa yhteys lekurille tai gynelle.

    • damn

      Vou vou vou...mulla sma ongelma, tosin olen 12v tyttö ja en kyölä mitään seööasta harrastnut(tuskimpa harva tässä iässä :d)...joten? ;__;

      • murrosikäinen

        Jos hormooneista johtuu niin hyvä ..menee vrmaan ohi :/


      • tyttö 15 v

        Oon 15 v tyttö ja mulla on siinä emättimen sisäpuolella verisiä rakkuloita. Sattuu älyttömästi äiti ei tienny mitä ne on ja voinko vaan mennä lääkäriin? Sain HPV-rokotuksen n 6pv sitten. Olisko se syynä? Alushousut veressä kokoajan en pysty käyttää siteitä... Hankaa kauheasti. Ja peräaukon kohdalla turvotusta


      • Anonyymi

        Juu 13v tyttö tässä kans et ei varman mikään sukupuolitauti oo. Sellanen patti löytyy ja en kehtaa sanoo vanhemmille, joten täällä sutä ollaan pyytämässä neuvoa. Vaatteiden hankaus ja kosketus sattuu patti ollu noin 3päivää


    • kärsivä

      Itse olen 50v ja noita samoja "patteja" ollut 3-4v alapäässä. Tulevat kuukautiskierron puolessa välissä, ei edes joka kuukaus.... toisinaan yks toisinaan 4 kpl kerralla. "kypsyessään" puhkeavat ja sisältä tulee veren sekaista märkää. Gyne sanoi sen johtuvan estrogeenitason laskusta, kierron puolessa välissä se on pienimmillään ja silloin nämä patit ilmestyvät. Sain lääkekuurin joka auttoi, ei ollut patin pattia, ei kutissut jne. Kun kk lääkekuuri loppui palasi ongelma takaisin.

    • nuoruus ei takaa

      jospa nämä ovat kystarakkuloita? lääkärit sarjassa eräs nainen kärsi just näistä vaivoista,ei mennyt kuin leikkauksessa kokonaan pois. ja nolot vartalot sarjassa aiheessa oli emätinsyöpä,kannattaa gynen tarkistaa aina patit

    • Syfilistarkistus

      Mars sukupuolitautitarkastukseen! Se on ilmainen. Ettei olisi vain kuppaa! Sitä on levinnyt jälleen vierailta mailta holtittomien miesten ja naistenkin takia.

    • Vanha rouva 73 v

      Ei pitä pelotella. Eivät kaikki patit ole suku puoli tautia. Se on normaalia. Koskeeko tai kirvelee?

    • aina tarkastus

      menkää lääkäriin älkääkä tuudittauko epämääräisiin vastauksiin ,saattaa olla vakavasta kyse,oikeestikin.ei se takaa hyvänlaatuisuutta että on nuori ja muillakin patteja.syyt täytyy aina selvittää.gynelle mars

    • HPV-rokote

      Tyttö 15 v:lle sanoisin, että luulisin oireittesi olevan yhteydessä HPV-rokotteeseen. Elleivät oireet ole menneet ohi, mene rohkeasti heti lääkäriin. Sitä varten lääkärit ovat!! Ei tarvitse häpeillä.

    • sairauslomalainen

      Googlettakaa Bartholinin rauhanen ja sen tulehtuminen.

    • Talipattinen

      Itselläni kaikki testit tehty ja ok. Terveyskeskukseen on tosi vaikea päästä, joten hoidin itse. Eli minulla oli kipeä puolen herneen kokoinen patti sisemmän häpyhuulen yläosassa. Puhkaisin sen neulalla, vaikka kipeää teki. Ihan selvää talia ( verta ja märkää). Jokainen varmaan pystyy erottamaan kupan aiheuttaman oireen ja tukkeutuneen talirauhasen toisistaan. Sama toistui uudestaan, mutta tyhjeni sillä kertaa ilman neulaa. Toki olisin päivystykseen mennyt, jos olisi siitä oireet pahentuneet.

      Itselläni murkkuiässä oli finnejä, vaikka iho oli pintakuiva. Luulen, että joillekin vanhemmille naisille tulee samalla periaatteella alapäähän näppyjä. Limakalvot ovat ajoittain kuivat, jolloin talirauhaset tukkeutuu (oma teoriani, ei varmistettu). Öljyän tai rasvaan ulkoiset alueet aina pesun jälkeen.

    • Kokeillut

      Keitä veden keittimessä vettä,ota puhdas pyyhe,kasta veteen ja painele sillä heti kun vain kärsii ihoa polttamatta,pari kertaa päivässä,vanha konsti,hoitaa hyvin tulehtuneet patit!

    • emma2

      Suunnilleen kaikki puhuu vain pateista "siellä". Entä jos on tasainen punainen luomenkaltainen läiskä siinä enempi jalan puolella sisäreunassa? Vaikee selittää paikkaa, kun se ei oo se taivekohtakaan mistä alushousut hankaa vaan sen alapuolella jalassa. Ikävintä on, etten todellakaan muista, onko se ollut aina siinä vai ei..luulis muistavan, mutta vanhuus ei tuu yksin..What is this?

      • Apuuva

        Mullakin hei löytyy tuollainen patti häppäreistä, mutta alan oleen tosi huolestunu koska se on kasvanu tajuttomasti, tunnen sormilla kuinka se on tosi iso niinku "ihon alla" ja on muuttunu päästä mustaksi! Ensin panikoin hysteerisenä että mun looraan on pesiytyny jotain hämähäkkejä, mutta ei ehkä kuitenkaan :D patti on aivan järkyttävän kipeä, kävely on vaikeeta ja oon yrittäny puristaa sitä mutta aiaiaiai. Onko se sitten mars lekurille?


    • Mikä patti?

      Aapua!

      Noin viikko sitten huomasin ulommassa häpyhuulessa semmosen aika kovan valkean patin, ei muuten semmosia tuntomerkkejä kun että on kauttaaltaan valkea ja päässä semmonen punainen piste - vähään niinkuin pistojälki. On kyllä emättimen etupuolella, ja aika kaukana emättimen suuaukosta, jolloin bartholinin rauhasen tulehdusta en oikein epäile. Olen myös 14-vuotias, jolloin en ole seksiä harrastanut ja sukupuolitaudit ovat poissuljettu vaihtoehto. Hieman huolestuttaa kun se on nyt semmonen pienen herneen kokoinen patti, ei haittaa kävellessä ja ei ole kipeä muuten kun sitä koskee ja hieman olen nyt peloissani, kun ei ole gynellä käyty tai lekurissakaan tällaisia asioita hoidattamassa - äidin kanssa en aijo puhua vielä, kun haluaisin tietää mitä nuo kyseiset patit ovat, kellään hajua siihen?

      • Tottunut

        Mulla tulee yleensä vähän ennen kuukautisia ulomaiseen häpyhuuleen iso patti ja lähtee yleensä puristamalla. Nyt on ollut muutaman päivän välilihassa todella kipeä patti jota en ole pystynyt puhkaisemaan. Käytän päivittäin pikkuhousun suojia ja voi hyvin johtua tuoksuvista pikkuhousun suojista. Ikävä vaiva, mutta tähänkin tottuu. En omista sukupuolitautia.


    • no panic

      Mulla tulle näitä patteja juuri ennen kuukautisia, ja ne menee ihan itsellään ohi. Mulla on ollut näitä jo vähän aikaa. Olen 15-vuotias, enkä ole ollut yhdynnässä, joten ei ole sukupuolitautia. En pysty niitä puristamaan tai rikkomaan koska sattuu liikaa, mutta pesen ne aina huolellisesti ja pyrin rasvaamaan. Ne ei vaikuta elämääni yhtään, enkä anna niiden vaikuttaa. Yleensä minulla on niitä nivusissa tai ulkoisissa häpyhuulissa. Jos ne vaivaavat elämää, kannattaa mennä lääkäriin, tai minun tilanteessani kertoisin äidilleni. Jos äiti ei ole kuuntelevaa tyyppiä, kannattaa kertoa vaikka terveydenhoitajalle.

    • Donnuska

      Mulla on ollu pari vuotta toisessa häpyhuulessa kolme kovaa, herneen kokoista pattia. Ne ei vaivaa yleensä mitenkään, mutta joskus on muutaman päivän jaksoja, jolloin ne huomaa istuessa. Mitä nuo voisi olla? Ne ei siis puhkea ja olleet yhtäjaksoisesti tuon pari vuotta.

    • pelottaa

      olen neljätoista vuotias tytö jolla on kova patti häpyhuulten "keskellä" todella iso ja hankaa kirvelee sekä sattuu... en ole ollu sukupuoli yhdynnässä joten mitä teen pitääkö mennä lääkärin josse viikon kuluttua ole kadonnut?

    • Kissankoiran

      Minulla tuli myös kaksi kovaa valkoista näppylää ihon alla. Meni kolme päivää ni puhkes ja hävisi. Finnejä oli perkule. Ja ihan sammalla tavalla kuvailtu.

    • 13vtyttöö

      Mulla on ollu joku 5-6 kuukautta sillon heti kun koulut alko nii molemmills puolilla yks iso patti. ei oo oikeen lähteny missää vaiheessa mut en todellakaa aio sanoo vanhemmille ainakaa viel en kehtaa... mut haluisin vaa tietää miten hoitaisin ne pois mut luulen et niitä ei kannata puristella tai todellakaa likasil käsillä koskee mitenkää. Ja ei oo kyl mitää sukupuolitautii tai muuta enkä oo sheivannu et ei voi tulla ainakaa siitä :(

    • Hoitsukki

      Muutama kirjoittaja yhdistää papakokeen ja sukupuolitaudit: papakokeella tutkitaan vain syövän esiastetta, eikä se kerro mitään sukupuolitaudeista. Lääkäri toki voi huomata mahd. sukupuolitaudin, jos siinä on näkyviä muutoksia. Sukupuolitauteihin on omat testinsä. Käykää ystävät vuosittain papassa; jos muutoksia löytyy, ne on mahdollista hoitaa ennen kuin ne muuttuvat syöväksi.

    • putipuhtaus

      Hyi että kun annatte vaan pattien ja haisevien märkänäppyjen muhia alapäissänne miksi? Mua ainiakin inhoittaisi haisevat patit ja näpyt alapäässä muhimassa,en ihmettelisi vaan varaisin ajanllääkäriin suoraan.Miten puolisonne sietää hajupattejanne? En sinkkunakaan kattelisi moukuja alapäässä.ei.Hoitakaa itseänne ja varatkaa aika lääkäriin jos podette lemuavia muhivia patteja ja näppyjä,yök-

    • Gynelläkäynyt

      Itellä ollu jo pitkään noin nuppineulan pään kokoisia patteja uloimpien häppäreiden sisäpuolella, gynellä oon käyny näyttään ja sano että on just näitä suurentuneita talirauhasia joita on tosi monellakin naisella. Plus kaikki sukupuolitautitestit tehty ja kaikki ollu puhtaita. Jos mietityttää asia niin kannattaa käydä gynellä, vaikka sitten yksityisellä sekin on vain parin sadan paukku jos ei kehtaa kunnallisella käydä.

      • Anonyymi

        Onko sulla nää valkoisia? Mietin kun itellä samoja ollut pitkään ja nyt vasta alkanut miettiä ovatko jotain. Eivät vaivaa mitenkään paitsi että näyttävät inhottavilta.


    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta kirjoitan siltikin. Hiertymä tietyissä poimuissa on normaalia jos on ajanut fillarilla tai yksinkertaisesti raapinut. Jos on hankala paikka ja tuuletus vaikeaa parantuminen on hidasta. Kondylooma on kuin kaali auki, ei näppy. Valkoiset näpyt ovat tukkeutuneita talirauhasia tai finnejä. Jos karvoja ajellaan tulee paiseita kun juuri kääntyy. Märkä vuoto kuuluu asiaan tosin siihen usein tarvitaan Ab kuuri. Pienet näpyt ovat vaan sellaisia joille ei selitystä löydy muutakuin ihminen on tälläinen. Herpeksen näky on toisenlainen. Kipu on sietämätön. Ne ovat taas rakkuloita ja sen kyllä erottaa. Mitäpä tuota yksityislääkärille menemään terveyskeskus hoitaa yhtlailla ja ihan perus lääkäri.

    • Anonyymi

      Oon sisi 14 vuotias tyttö ja iteltä löyty saman tyyppinen ja se oli mustelman värinen. Se on ihan kuin olis herne. Enkä yhtään tiiä mikä se on? Voiko joku auttaa?

      • Anonyymi

        Mul on sama juttu että on mustelman värisiä kauanko sinulla kesti lähteä pois tai kävitkö jossain lääkärissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe