Älväri & Ikea

kumma juttu

Persaukisten touhua nämä Älvärit ja Ikeat. Koitetaan olla tyylikkäitä ja ostetaan ruotsalainen lastulevytalo johon sitten haetaan itsekoottavat ja liimattavat lastulevyhuonekalut. Onko järkeä? Miksei sitten samantien tekisi laadukkaampaa?

Älvsby tulee kuitenkin samanhintaiseksi kuin kunnon talokin, eikä se Ikea niin halpa ole kuin luullaan. Ostapa huutokaupasta "Ikean hinnoilla" kunnon antiikkikalusto. 10 vuoden päästä se oikeasta puusta tehty antiikkikalusto on arvokkaampi kuin nyt ja tuolloin Ikean lastulevyt ovat jo kaatopaikalla. Lisäksi tuo Ikean roina on rumaa ja tyylitöntä, sopii enemmän johonkin opiskelijaboksiin.

Kumma villitys Suomessa kun enää ei arvosteta laatua ja tyyliä, vaan kaiken pitäisi olla (näennäisesti) halpaa, heppoista ja kertakäyttöistä.

44

6792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin....

      On se kyllä hyvä,että halvalla ei saa hyvää,ei sitten millään.toi valmistalo homma vähän hämää (kuvastot/tuoteselosteet)alusta loppuun,jos jokainen yksityiskohta tehdään kunnolla,niin se maksaa.eihän kukaan myönnä jälkeenpäin,että kylä olis kannattanut panostaa siihen ja siihen,vaan että ihan hyvin on pärjätty jne.jos ei halua maksaa muille,tee itse!jos et osaa tehdä itse,asu vuokralla.

      • VOI VOI,

        PITÄÄKÖ AINA OLLA KATEELLINEN SVENSKEILLE?


    • -Sorry-

      Ikeasta saat massiivi puusta tehtyjä huonekaluja 1/2 hintaan, mitä suomalaisia.Virolaiset tekee samanlaisia talonpoikais-juttuja puoleen hintaan. Voivoi. Ei Ikeasta kannata ostaa lastulevyjä. Ei siellä niitä edes olekkaan. Maskut & Sotkat myy niitä. Herätkää jo! Ikea on jotain sellaista mitä, Suomi haluaa(ja muu maaailma, muotoilu ja edulliset hinnat, on 200 maassa). Miksei Masku halpoine lastulevy juttuineen ole maailmalla (edes Virossa tai Venäjällä)?

      Älvärihän on lyömätön arktisilla markkinoilla. Sitä on tuotu Suomen-Lappiin yli 20 vuotta. Eli mikä on referenssi suomi jutuilla? Nämä höpöhöpö jutut ovat niitä "reppanoiden" kirjoittamia sepustuksia. Tilatkaa Älväri vaikka menis 2 vuotta, se on aina parempi kuin Suomi-halpis.

      PS.
      Kokemus 22 vuotta!

      Loppupäätelmä: Älvsby Ikea=hyvä ratkaisu. On meinaan 40% edullisempi kuin vastaava suomi-vaihoehto, valitettavasti näin on.

      • se.....

        jonkinlainen elintaso "pahvilaatikossakin"


      • muuten!

        Teetkö itse halvalla hyvää?


    • tossa

      äskettäin kaverin "ka"oli ostanut etullisen tuotteen,mutta ihmetteli,kun oli kuljetuksen aikana hajoillut,no totesihan siihen,että ei se paljon maksanutkaan.

      • aivojen jako:)

        Justnoin!

        Kalliinpiin tuotteisiin ei tuukkaan kuljetusvauriota....
        Mistä teitä vajakeita piisaa???


    • mielipiteeni

      on, että IKEA on ok, mutta Älväri ei.
      Ja rakennuksen pitäisi olla kestokulutushyödyke.
      Jokin halpa huonekalu jos menee rikki ennen aikojaan, niin siihen on jo kyllästytty ja sen aika olisi tullut varmaan täyteen muutenkin.

      IKEA:lla suunnittelu ja mallit muuttuvat yhtenään, tuskin IKEA saisi myytyä mitään jos se kauppaisi pelkästään 40 vuotta sitten lanseerattua tuotteistoa.

      • oN hyvä

        Ei kannata jauhaa paskaa asioista mitä ei tiedä. IKEAssa on plajon moskaa, mutta massiivi-keittiön/kylppärin kaapit ei kuulu niihin. Täysin kilpailukykyinen minkä tahansa Suomi-kaapin kanssa (tehdas).

        Omasta talostani löytyy molempia ja eipä vielä ole tullut eroa niiden välillä. Puisia pöytätasoaja tai hanoja ei kannata ottaa.


      • mielipiteeni
        oN hyvä kirjoitti:

        Ei kannata jauhaa paskaa asioista mitä ei tiedä. IKEAssa on plajon moskaa, mutta massiivi-keittiön/kylppärin kaapit ei kuulu niihin. Täysin kilpailukykyinen minkä tahansa Suomi-kaapin kanssa (tehdas).

        Omasta talostani löytyy molempia ja eipä vielä ole tullut eroa niiden välillä. Puisia pöytätasoaja tai hanoja ei kannata ottaa.

        " Puisia pöytätasoaja tai hanoja ei kannata ottaa."

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. En minäkään niitä puisia hanoja ostaisi.


      • WoodCock
        mielipiteeni kirjoitti:

        " Puisia pöytätasoaja tai hanoja ei kannata ottaa."

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. En minäkään niitä puisia hanoja ostaisi.

        Sulle ne puiset hanat on tarkoitettu. Osta vaan pois ne, mielesi tekee kuitenkin


    • Puuttuu

      Älvsby, Ikea ja Hobby hall.

      • tuolla

        msn.com älvärin keskusteluryhmässä.

        Siellä on myös kuvia näistä virityksistä. Ei siellä kaikki nyt niin tyytyväisiä ole.
        Tilaavat paketin mutta heittävät älväri keittiön pois ja ostavat toisen muualta.

        Tapetit lähtee vetämällä pois, eikä kuulemma kannata antaa älvarin tapetoida. Laatoitus pitää itse tehdä jälkeenpäin tai teettää. Ennenkuin pääsee laatoittamaan niin pitää levyttää lattiat ja seinät muuten laatoitus halkeilee. Entäs ne Hibot paineet karkailee ja yhellä jos toisella on osia vaihdettu. Jälkihoito mättää pahasti. Eli myynti on kovaa mutta sen jälkeen moikka.

        Tuttava rakensi älvarin ja on kuulemma tyytyväinen.
        Mutta ennenkuin alkoivat rakentaa niin kerroin omia ja muiden kokemuksia eri ilmastointilaitteista ja toinen kollega suositteli laattakauppassa pyörimistä. Nyt tiedän miksi ystävä oli niin vaivautunut.
        Heillä ei ole kunnon ilmastointia vaan ilma tulee seinäräppänöistä raakana, ei keskuspölynimuria, ei laattoja missään. No eihän se mun ongelma ole ettei heillä näitä ole mutta tämän ajan taloissa ihan peruskamaa.


      • ei ole ihan
        tuolla kirjoitti:

        msn.com älvärin keskusteluryhmässä.

        Siellä on myös kuvia näistä virityksistä. Ei siellä kaikki nyt niin tyytyväisiä ole.
        Tilaavat paketin mutta heittävät älväri keittiön pois ja ostavat toisen muualta.

        Tapetit lähtee vetämällä pois, eikä kuulemma kannata antaa älvarin tapetoida. Laatoitus pitää itse tehdä jälkeenpäin tai teettää. Ennenkuin pääsee laatoittamaan niin pitää levyttää lattiat ja seinät muuten laatoitus halkeilee. Entäs ne Hibot paineet karkailee ja yhellä jos toisella on osia vaihdettu. Jälkihoito mättää pahasti. Eli myynti on kovaa mutta sen jälkeen moikka.

        Tuttava rakensi älvarin ja on kuulemma tyytyväinen.
        Mutta ennenkuin alkoivat rakentaa niin kerroin omia ja muiden kokemuksia eri ilmastointilaitteista ja toinen kollega suositteli laattakauppassa pyörimistä. Nyt tiedän miksi ystävä oli niin vaivautunut.
        Heillä ei ole kunnon ilmastointia vaan ilma tulee seinäräppänöistä raakana, ei keskuspölynimuria, ei laattoja missään. No eihän se mun ongelma ole ettei heillä näitä ole mutta tämän ajan taloissa ihan peruskamaa.

        helppo juttu.
        Otetaan ensin seinistä ja lattioista kaikki levyt ja erosteet pois ja vahvistetaan palkit ja koolaukset.
        Sitten alusta uudestaan ja valetaan laatta lattialle ja levytetään märkätiloihin tarkoitetulla levyillä.
        On helposti 20.000 € hommeli.


      • siellä paalstaalla
        ei ole ihan kirjoitti:

        helppo juttu.
        Otetaan ensin seinistä ja lattioista kaikki levyt ja erosteet pois ja vahvistetaan palkit ja koolaukset.
        Sitten alusta uudestaan ja valetaan laatta lattialle ja levytetään märkätiloihin tarkoitetulla levyillä.
        On helposti 20.000 € hommeli.

        joku kertoi laatoittaneensa suoraan sen muovin päälle ja oli tekeleeseensä tyytyväinen.

        Voipi olla joskus aikamoinen yllätys edessä. :/

        Epäilempä että oikea laatoituspulju ei moiseen olisi ryhtynyt ilman levytyksiä. Hän eli firma siis on kuitenkin vastuussa tekemisistään.


      • piru raamattua
        tuolla kirjoitti:

        msn.com älvärin keskusteluryhmässä.

        Siellä on myös kuvia näistä virityksistä. Ei siellä kaikki nyt niin tyytyväisiä ole.
        Tilaavat paketin mutta heittävät älväri keittiön pois ja ostavat toisen muualta.

        Tapetit lähtee vetämällä pois, eikä kuulemma kannata antaa älvarin tapetoida. Laatoitus pitää itse tehdä jälkeenpäin tai teettää. Ennenkuin pääsee laatoittamaan niin pitää levyttää lattiat ja seinät muuten laatoitus halkeilee. Entäs ne Hibot paineet karkailee ja yhellä jos toisella on osia vaihdettu. Jälkihoito mättää pahasti. Eli myynti on kovaa mutta sen jälkeen moikka.

        Tuttava rakensi älvarin ja on kuulemma tyytyväinen.
        Mutta ennenkuin alkoivat rakentaa niin kerroin omia ja muiden kokemuksia eri ilmastointilaitteista ja toinen kollega suositteli laattakauppassa pyörimistä. Nyt tiedän miksi ystävä oli niin vaivautunut.
        Heillä ei ole kunnon ilmastointia vaan ilma tulee seinäräppänöistä raakana, ei keskuspölynimuria, ei laattoja missään. No eihän se mun ongelma ole ettei heillä näitä ole mutta tämän ajan taloissa ihan peruskamaa.

        Onhan tuossakin näkökulmaa!

        Pitäiskö tosiaan kaikilla olla samanlaiset keittiöt vaikka älvsby talon ostivat? Peruskeittiöhän se on mutta kyllä se hintansa haukkuu, jos haluaa itse keittiön kasata ei muuttovalmis olekkaan enää niin muuttovalmis.

        Toi tapetti kyselyhän meni niin että aprikoitiin pitääkö levyseinät pohjamaalata jos joskus haluaa tapetin siitä kirvoittaa. Riskihän on että tapetti juuttuu siihen kuin paska junttilan tuvan seinään. Kuulemma kostuttamalla tapetti lähtee ihan hyvin joten ei olisi tarvetta maalata. Voihan tän niinkin ajatella että älvärissä käytetään jotain erikoishuonoa liisteriä jos siitä jotain viboja saa.

        Toi hibo on varmaan se Nibe mistä paineita karkaa viallisen turvaventtiilin kautta. Harmittava pikkuvika jonka korjaamiseen menee max tunti kunhan putkimiehen saa paikalle. Vääntöähän tuolla on ollut siitä takuukorjaajan saamisesta. Ite ilmoittaisin viasta ja antaisin aikaa paripäivää korjata, muuten korjauttaisin ite ja laskuttaisin älväriä. Noita nibejä saa ostaa Haatolta ja niitä voi asennella myös pitkästä rakennetuihin ja kivitaloihin joten aika kaukaa haettu että toi venttiiliongelma olisi huonoa älväri laatua.

        Laatoittamisesta lienee monta eri koulukuntaa, mun mielestä jos siihen ryhtyy niin tekee sitten kunnolla. Lattiassa on pakko valaa lisää kaatoa, seinät voi kyllä laatoittaa niineen, itse ottaisin maton pois ja vesieristäisin kertaalleen varmuuden vuoksi.

        Keskuspölynimurin voi itse asentaa tai asennuttaa talon kuivatusvaiheessa vallan mainiosti.

        Ymmärrän hyvin että ystäväsi on hieman vaivautunut jutuistasi. Muistithan myös kehua hänen autonsa?


      • autoaan
        piru raamattua kirjoitti:

        Onhan tuossakin näkökulmaa!

        Pitäiskö tosiaan kaikilla olla samanlaiset keittiöt vaikka älvsby talon ostivat? Peruskeittiöhän se on mutta kyllä se hintansa haukkuu, jos haluaa itse keittiön kasata ei muuttovalmis olekkaan enää niin muuttovalmis.

        Toi tapetti kyselyhän meni niin että aprikoitiin pitääkö levyseinät pohjamaalata jos joskus haluaa tapetin siitä kirvoittaa. Riskihän on että tapetti juuttuu siihen kuin paska junttilan tuvan seinään. Kuulemma kostuttamalla tapetti lähtee ihan hyvin joten ei olisi tarvetta maalata. Voihan tän niinkin ajatella että älvärissä käytetään jotain erikoishuonoa liisteriä jos siitä jotain viboja saa.

        Toi hibo on varmaan se Nibe mistä paineita karkaa viallisen turvaventtiilin kautta. Harmittava pikkuvika jonka korjaamiseen menee max tunti kunhan putkimiehen saa paikalle. Vääntöähän tuolla on ollut siitä takuukorjaajan saamisesta. Ite ilmoittaisin viasta ja antaisin aikaa paripäivää korjata, muuten korjauttaisin ite ja laskuttaisin älväriä. Noita nibejä saa ostaa Haatolta ja niitä voi asennella myös pitkästä rakennetuihin ja kivitaloihin joten aika kaukaa haettu että toi venttiiliongelma olisi huonoa älväri laatua.

        Laatoittamisesta lienee monta eri koulukuntaa, mun mielestä jos siihen ryhtyy niin tekee sitten kunnolla. Lattiassa on pakko valaa lisää kaatoa, seinät voi kyllä laatoittaa niineen, itse ottaisin maton pois ja vesieristäisin kertaalleen varmuuden vuoksi.

        Keskuspölynimurin voi itse asentaa tai asennuttaa talon kuivatusvaiheessa vallan mainiosti.

        Ymmärrän hyvin että ystäväsi on hieman vaivautunut jutuistasi. Muistithan myös kehua hänen autonsa?

        kun sattuu meillä olemaan se isompi auto ja itseasiassa kaksin kappalein, ei siinä mitään on isompi perhekin. Kaksi autoa on heilläkin kun muuttivat vähän syvemmälle tuonne metsään. Kulkuvälineitähän nämä ovat.

        Silloin kun niistä ilmastoinneista puhuttiin niin puhuttiin ihan asiallisesti ja ystävällisesti. Vilpitön haluni oli antaa hänelle ikäänkuin pohdittavaa, ei niinkään sanoa, että tämä ja tuo on ainoa oikea ratkaisu.

        Kun on tuota rakennustietoa takana niin ihan ystävälle ystävällisyyttämme toisen kollegan kanssa jutusteltiin. Olimme myös innostuneita toisen puolesta kun se ok-talo on melkoisen suuri haaveen toteutuma. Oli se sitten mitä merkkiä hyvänsä.

        En silloin v. 2003 tiennyt minkään suomi24keskutelu-palstan olemassa olosta mitään.

        Luin aika pitkälle niitä viestejä siellä toisella palstalla juuri siksi, että saisi jonkinlaista kokonaiskuvaa. Eli useampi sata otsikkoa tuli läpiluettua.

        Joku siellä kirjoitti, ettei seinää tarvitse pohjamaalata eikä tarvitse kastella tapettia vaan lähtee ihan vetämällä.

        Tuonkin voi ymmärtää ihan miten vain.
        Ystäväni nimenomaan halusi sellaisen talon, ettei heidän tarvitse vasaraa edes nähdä. He kun eivät pysty mitään itse korjaamaan. Ei ole haluja eikä taitoja.
        Tuollaiselle henkilölle on aika sätky, että se vuosihuolto tai tarkastus venyykin kuukausitolkulla.

        Saas nähdä miten käy kun vuosia kuluu ja taloa pitää jostain päin nakutella. Mahtavatko edes itse huomata, että mitä kannattaisi tarkkailla sillä silmällä.

        Kyllä minä tiedän, että noita pikkuvikoja on muissakin kuin Nibessä -hibo-. Mutta luepas taaksepäin niitä juttuja vaikkapa kymmenen sivun verran. Kyllä pikkasen liikaa on nibessä sitä pikkuosan vaihtoa.

        Monethan kirjoittikin, että väsyttäminen on se tyyli millä talon ostajat saadaan hankkimaan apua muilta firmoilta. mäne ja tiedä.

        Kaikille talopakettien ostajille vinkiksi, että käykää katsomassa USEITA valmiita taloja ja kyselkää asukkailta ongelmista.


      • asia joka
        autoaan kirjoitti:

        kun sattuu meillä olemaan se isompi auto ja itseasiassa kaksin kappalein, ei siinä mitään on isompi perhekin. Kaksi autoa on heilläkin kun muuttivat vähän syvemmälle tuonne metsään. Kulkuvälineitähän nämä ovat.

        Silloin kun niistä ilmastoinneista puhuttiin niin puhuttiin ihan asiallisesti ja ystävällisesti. Vilpitön haluni oli antaa hänelle ikäänkuin pohdittavaa, ei niinkään sanoa, että tämä ja tuo on ainoa oikea ratkaisu.

        Kun on tuota rakennustietoa takana niin ihan ystävälle ystävällisyyttämme toisen kollegan kanssa jutusteltiin. Olimme myös innostuneita toisen puolesta kun se ok-talo on melkoisen suuri haaveen toteutuma. Oli se sitten mitä merkkiä hyvänsä.

        En silloin v. 2003 tiennyt minkään suomi24keskutelu-palstan olemassa olosta mitään.

        Luin aika pitkälle niitä viestejä siellä toisella palstalla juuri siksi, että saisi jonkinlaista kokonaiskuvaa. Eli useampi sata otsikkoa tuli läpiluettua.

        Joku siellä kirjoitti, ettei seinää tarvitse pohjamaalata eikä tarvitse kastella tapettia vaan lähtee ihan vetämällä.

        Tuonkin voi ymmärtää ihan miten vain.
        Ystäväni nimenomaan halusi sellaisen talon, ettei heidän tarvitse vasaraa edes nähdä. He kun eivät pysty mitään itse korjaamaan. Ei ole haluja eikä taitoja.
        Tuollaiselle henkilölle on aika sätky, että se vuosihuolto tai tarkastus venyykin kuukausitolkulla.

        Saas nähdä miten käy kun vuosia kuluu ja taloa pitää jostain päin nakutella. Mahtavatko edes itse huomata, että mitä kannattaisi tarkkailla sillä silmällä.

        Kyllä minä tiedän, että noita pikkuvikoja on muissakin kuin Nibessä -hibo-. Mutta luepas taaksepäin niitä juttuja vaikkapa kymmenen sivun verran. Kyllä pikkasen liikaa on nibessä sitä pikkuosan vaihtoa.

        Monethan kirjoittikin, että väsyttäminen on se tyyli millä talon ostajat saadaan hankkimaan apua muilta firmoilta. mäne ja tiedä.

        Kaikille talopakettien ostajille vinkiksi, että käykää katsomassa USEITA valmiita taloja ja kyselkää asukkailta ongelmista.

        mieltä vääntää ja antaa aihetta pohdiskeluun.

        Ää:stä aina puhutaan edullisimpana pakettina laadultaan...Talopakettien vertailu on tunnetusti vaikeaa.

        Kyllä kai kaikki muutkin paketit tai varsinkin tikusta tehdyt talot tulee myös halvemmiksi jos laittaa muovilattiat kaikkialle ja muovitapetit pesuhuoneeseen.

        Jos väliseinissä ei ole eristeitä niin onhan sekin taas säästöä.

        Miksi sitä keittiötä ei voi suoraan jättää pois? Onko se perus "outo" keittiö pakko ostaa? Jos kerran tietää tekevänsä toisenlaisen keittiön tilalle.

        Tulee vaan sellainen olo, että huijaustahan tuo on.
        Jos vertaa talopaketteja keskenään niin olisi syytä verrata sitten samoilla varusteilla.
        Ilman nykyajan ilmastointeja, keskuspölynimureita sun muita saa kenties myös muita taloja.
        Komeroitakin kuuluuvat poistavan tai siirtävän kun talo tullut? Niillä muillakin talopaketeilla löytyy varmaan ihan peruslaakaovea. Ehkä niillä on pienemmät hinnat myös pienemmille ikkunoille.

        Meillä ei ole pakettitalo vaan ihan itse tehty. Neliöitä on hiukan enemmän kuin ää:n missään mallissa.


      • talosta vielä
        autoaan kirjoitti:

        kun sattuu meillä olemaan se isompi auto ja itseasiassa kaksin kappalein, ei siinä mitään on isompi perhekin. Kaksi autoa on heilläkin kun muuttivat vähän syvemmälle tuonne metsään. Kulkuvälineitähän nämä ovat.

        Silloin kun niistä ilmastoinneista puhuttiin niin puhuttiin ihan asiallisesti ja ystävällisesti. Vilpitön haluni oli antaa hänelle ikäänkuin pohdittavaa, ei niinkään sanoa, että tämä ja tuo on ainoa oikea ratkaisu.

        Kun on tuota rakennustietoa takana niin ihan ystävälle ystävällisyyttämme toisen kollegan kanssa jutusteltiin. Olimme myös innostuneita toisen puolesta kun se ok-talo on melkoisen suuri haaveen toteutuma. Oli se sitten mitä merkkiä hyvänsä.

        En silloin v. 2003 tiennyt minkään suomi24keskutelu-palstan olemassa olosta mitään.

        Luin aika pitkälle niitä viestejä siellä toisella palstalla juuri siksi, että saisi jonkinlaista kokonaiskuvaa. Eli useampi sata otsikkoa tuli läpiluettua.

        Joku siellä kirjoitti, ettei seinää tarvitse pohjamaalata eikä tarvitse kastella tapettia vaan lähtee ihan vetämällä.

        Tuonkin voi ymmärtää ihan miten vain.
        Ystäväni nimenomaan halusi sellaisen talon, ettei heidän tarvitse vasaraa edes nähdä. He kun eivät pysty mitään itse korjaamaan. Ei ole haluja eikä taitoja.
        Tuollaiselle henkilölle on aika sätky, että se vuosihuolto tai tarkastus venyykin kuukausitolkulla.

        Saas nähdä miten käy kun vuosia kuluu ja taloa pitää jostain päin nakutella. Mahtavatko edes itse huomata, että mitä kannattaisi tarkkailla sillä silmällä.

        Kyllä minä tiedän, että noita pikkuvikoja on muissakin kuin Nibessä -hibo-. Mutta luepas taaksepäin niitä juttuja vaikkapa kymmenen sivun verran. Kyllä pikkasen liikaa on nibessä sitä pikkuosan vaihtoa.

        Monethan kirjoittikin, että väsyttäminen on se tyyli millä talon ostajat saadaan hankkimaan apua muilta firmoilta. mäne ja tiedä.

        Kaikille talopakettien ostajille vinkiksi, että käykää katsomassa USEITA valmiita taloja ja kyselkää asukkailta ongelmista.

        Sellaista se on omakotiasujan arki, itse tarvii pientä huoltoa tehdä ja korjauksista huolehtia. Jännä juttu että älväri-asukki on aina se jota pitää neuvoa ja ojentaa, reppana kun muuten asuisi autuaan tyytyväisenä talossaan. Jos jollekkin riittää hyvin nykyinen talonsa tekniikka niin miksi aina jonkun pitää päteä kertomalla esilämmitetystä tuloilmasta, maalämpöpumpuista jne.? "ei teillä kertakaikkiaan voi olla lämmintä kun teillä on ne räppänät ja rossipohja"...ja toinen miettii miten kauniisti saisi sanottua että ihan kivasti on lämpöä riittänyt ja hämmästelee kun taas joku tietää omat asiat paremmin kuin itse.

        Nibestä vielä, en ole muista vioista lukenut kuin tuosta viallisesta varoventtiilistä ja peltien resonanssiäänistä. Mitä muita ongelmia noissa on ilmennyt?

        Tapetit asennetaan vasta pystytettyyn taloon suomalaisella ammattitaidolla, voihan tuolle tapettimiehelle antaa vaikka 2-komponentti liimaa jos paperien pysyvyys seinillä huolestuttaa;)


      • tapetoinnista
        talosta vielä kirjoitti:

        Sellaista se on omakotiasujan arki, itse tarvii pientä huoltoa tehdä ja korjauksista huolehtia. Jännä juttu että älväri-asukki on aina se jota pitää neuvoa ja ojentaa, reppana kun muuten asuisi autuaan tyytyväisenä talossaan. Jos jollekkin riittää hyvin nykyinen talonsa tekniikka niin miksi aina jonkun pitää päteä kertomalla esilämmitetystä tuloilmasta, maalämpöpumpuista jne.? "ei teillä kertakaikkiaan voi olla lämmintä kun teillä on ne räppänät ja rossipohja"...ja toinen miettii miten kauniisti saisi sanottua että ihan kivasti on lämpöä riittänyt ja hämmästelee kun taas joku tietää omat asiat paremmin kuin itse.

        Nibestä vielä, en ole muista vioista lukenut kuin tuosta viallisesta varoventtiilistä ja peltien resonanssiäänistä. Mitä muita ongelmia noissa on ilmennyt?

        Tapetit asennetaan vasta pystytettyyn taloon suomalaisella ammattitaidolla, voihan tuolle tapettimiehelle antaa vaikka 2-komponentti liimaa jos paperien pysyvyys seinillä huolestuttaa;)

        Olenpa muutaman älvarin tapetoinnin nähnyt. Ne tapetoidaan limisaumoin (!) ja on törkeän näköisiä. Tämä muka siksi kun Älvarin tapetit on suunniteltu tapetoitavaksi limisaumoin (kohdistus suunniteltu niin).
        Siksi nää haluais itse tapetoida että tulis kunnollisen näköistä.


      • Reka
        tapetoinnista kirjoitti:

        Olenpa muutaman älvarin tapetoinnin nähnyt. Ne tapetoidaan limisaumoin (!) ja on törkeän näköisiä. Tämä muka siksi kun Älvarin tapetit on suunniteltu tapetoitavaksi limisaumoin (kohdistus suunniteltu niin).
        Siksi nää haluais itse tapetoida että tulis kunnollisen näköistä.

        Tapetteja, muovimattoja (paitsi kylpytiloihin) ei ole mikään pakko ottaa Ä-talojen kautta. Meille ei otettu älvärilta lattiapinnotteita, eikä tapetteja ja saimme tästä hiukan vajaan 3000 € hintahyvityksen - tuohon hintaan levittää itse jo aika komeita tapetteja seinille.


      • voi tehdä
        siellä paalstaalla kirjoitti:

        joku kertoi laatoittaneensa suoraan sen muovin päälle ja oli tekeleeseensä tyytyväinen.

        Voipi olla joskus aikamoinen yllätys edessä. :/

        Epäilempä että oikea laatoituspulju ei moiseen olisi ryhtynyt ilman levytyksiä. Hän eli firma siis on kuitenkin vastuussa tekemisistään.

        ihan mitä tahansa, mutta tuo on täysin laitonta ja sutta tulee. Koko älväri on susi. Miksi täällä mainostellaan, että voi typerillä laittomilla ratkaisulla voi kiertää tuota parakin hintaa.


      • hohhoijaa3
        tuolla kirjoitti:

        msn.com älvärin keskusteluryhmässä.

        Siellä on myös kuvia näistä virityksistä. Ei siellä kaikki nyt niin tyytyväisiä ole.
        Tilaavat paketin mutta heittävät älväri keittiön pois ja ostavat toisen muualta.

        Tapetit lähtee vetämällä pois, eikä kuulemma kannata antaa älvarin tapetoida. Laatoitus pitää itse tehdä jälkeenpäin tai teettää. Ennenkuin pääsee laatoittamaan niin pitää levyttää lattiat ja seinät muuten laatoitus halkeilee. Entäs ne Hibot paineet karkailee ja yhellä jos toisella on osia vaihdettu. Jälkihoito mättää pahasti. Eli myynti on kovaa mutta sen jälkeen moikka.

        Tuttava rakensi älvarin ja on kuulemma tyytyväinen.
        Mutta ennenkuin alkoivat rakentaa niin kerroin omia ja muiden kokemuksia eri ilmastointilaitteista ja toinen kollega suositteli laattakauppassa pyörimistä. Nyt tiedän miksi ystävä oli niin vaivautunut.
        Heillä ei ole kunnon ilmastointia vaan ilma tulee seinäräppänöistä raakana, ei keskuspölynimuria, ei laattoja missään. No eihän se mun ongelma ole ettei heillä näitä ole mutta tämän ajan taloissa ihan peruskamaa.

        Ei muuten lähde tapetit kirveelläkään, että älähän puhu tietämättömiä jos ei itsellä kokemusta ole! Tapetit laitetaan suoraan seinään ilman maalipintaa tms välissä, joten tarttuu aika kivasti kiinni tuohon lastulevyyn.


    • -Suomalainen-

      Älvsby ei tule todellakaan saman hintaiseksi kuin halvinkaan suomi-talo. Meillä 850 e/neliö, 3 vuotta sitten. Ihan turhaa jupinaa tuo älvärin "virittäminen" kokonaiskustannuksissa. Meillä siihen upposi ruhtinaalliset 4000e.Sillä laitettiin:
      -Vessoihin ja kodinhoitohuoneeseen kaakeli (hyvin ovat pysyneet Kerafix laattaliimalla)
      -Lattioihin parkettia ja laminaattia
      -Puolipaneelia keittiöön
      -Rakennusvaiheessa saunan ja olohuoneen väliseen, alakerran makuuhuoneiden seinään villat sisälle.
      -Valkolakattua paneelia kattoon.

      Yläkertaan meni kaikkineen 15000e.

      Ikea on ok. Sieltä ei kannata ostaa huonekaluista muuta kuin umpipuuta. Niissä on hinta kohdallaan. Älvärin mdf peiliovet keittiössä ovat ok.

      Älytkää jo se, miksi Älvsbyhus pystyy hinnoittelemaan tuotteensa normaalin ihmisen ulottuville, se johtuu myynnin volyymistä ja tuotannon ja logistiikan järkevästä suunnittelusta.

      Käykää Ikeassa ja miettikää konseptia. Valitset tuotteet, menet itse varastoon, maksat ja ennen kaikkea on tilaa ja aikaa pakata tavarat autoon. Maskussa maksat ja menet kuitin kanssa norkoilemaan elämäänsä kyllästyneitä varasto miehiä, jotka todellakaan eivät ole palvelualtiita.

      Täydet 10 pistettä molemmille! Yrittäkää suomalaiset perässä.

    • rakentajatimpuri

      jep eli onko kellään kuvia/linkkiä ruotsin talon sisustuksesta? heidän esitteet kun on jonkun yläasteikäisen piirtämiä ja ilmeisesti eivät mielellään valokuvia näytteli. tuli vaan mieleen että onko se tosiaan niin perusperus kamaa että ei kehtaa esitellä

      • ?????????

        ?????????


      • mistä ? Pohjakuvastako ?
        ????????? kirjoitti:

        ?????????

        Vai julkisivusta ? Onko siellä piirrettyjä sisutuskuvia ? Missä ?


      • perusmallisesta talosta

        Ei niitä perusmallin kuvia kukaan esittele;-)

        Niistä "parannelluista" versioista saattaa löytyä kuvia, esim. siellä Älvsbytaloasukkaiden keskustelupalstalla.
        On nekin vähän jotenkin säälittävän näköisiä...


      • esitteessä

        Siinähän esitteessä niitä kuvia on. Piirrettyjä siinä ole kuin ne pohjat?

        Ihan perus-settiä tuskin kukaan tilaa mutta valokuvia niistäkin löytyy älvärin sivuilta.


      • kuvia halutaan näyttää
        esitteessä kirjoitti:

        Siinähän esitteessä niitä kuvia on. Piirrettyjä siinä ole kuin ne pohjat?

        Ihan perus-settiä tuskin kukaan tilaa mutta valokuvia niistäkin löytyy älvärin sivuilta.

        Ei tuolla Älvarin suomalaisilla sivuilla ainakaan yhdessäkään kuvassa ole perusälvaria ja varsinkaan niiden pesuhuonetta, alakerran vessaa tai kodinhoitohuonetta, jotka ovat ne kaikkein kököimmät noissa taloissa. Ei ostajat osaa kuvitellakaan mille ne oikeasti näyttää jos vain tuollaisia kuvia katselevat eivätkä käy katsomassa paikan päällä yhtään perusälvaria.


        http://www.alvsbytalo.fi/index.html


      • painettua kuvastoa
        kuvia halutaan näyttää kirjoitti:

        Ei tuolla Älvarin suomalaisilla sivuilla ainakaan yhdessäkään kuvassa ole perusälvaria ja varsinkaan niiden pesuhuonetta, alakerran vessaa tai kodinhoitohuonetta, jotka ovat ne kaikkein kököimmät noissa taloissa. Ei ostajat osaa kuvitellakaan mille ne oikeasti näyttää jos vain tuollaisia kuvia katselevat eivätkä käy katsomassa paikan päällä yhtään perusälvaria.


        http://www.alvsbytalo.fi/index.html

        Joo, tuolla nettisivuilla ei ole _minkäänlaisia_ kuvia kodinhoitohuoneesta, vessasta tai kylppärissä. Vakkari keittiöstä sentään löytyy kuva. Kuvastossa on hieman parempi kuva tarjonta.

        Kuinka moni mahtaa tilata talon ihan vaan nettikuvien ja kuvaston pohjalta?


      • yhdestä
        kuvia halutaan näyttää kirjoitti:

        Ei tuolla Älvarin suomalaisilla sivuilla ainakaan yhdessäkään kuvassa ole perusälvaria ja varsinkaan niiden pesuhuonetta, alakerran vessaa tai kodinhoitohuonetta, jotka ovat ne kaikkein kököimmät noissa taloissa. Ei ostajat osaa kuvitellakaan mille ne oikeasti näyttää jos vain tuollaisia kuvia katselevat eivätkä käy katsomassa paikan päällä yhtään perusälvaria.


        http://www.alvsbytalo.fi/index.html

        älvärin lehtimainoksesta, että ei ollut kuvaa otettu älvärin sisältä vaan jostakin muusta talosta.


    • niimpä niin

      Näyttäisitkö todisteita millä perustella tulee samanhintaiseksi? Kuulisin/näkisin kyllä mielelläni, koska asia ei todellakaan näin ole! Eipä taida sulla olla omakohtaista kokemusta.

      • Faktat tiskiin

        Jos älvärin varustelu- ja laatutaso nostetaan suomitalon veroiseksi, älväri tulee kalliimmaksi. Kalliimpi hinta perustuu kolmeen kertaan tehtävään ja maksettavaan työhön ja tarvikkeisiin. Työvaiheet oivat siis rakentaminen tehtaalla, purkaminen ja rakentaminen uudelleen.

        Ajatellaanpa vaikka kylppärin kaakelointi ja saunan lattian laatoittaminen. Älvärissä puretaan olemassa olevat pinnat, vahvistetaan lattiata, runkopalkkeja ja seiniä. Sen jälkeen normi rakenteet. Älvärin kylpyhuone on jo kertaalleen maksettu ja maksetaan uudistettaessa toiseen kertaan. Työ maksaa 30-50 e/h.

        Älvärin väliseinät ovat onttoja. Aukirepiminen ja villalla täyttäminen maksavat työaikaa ja rahaa. Älvärissä ei ole antennipistokkeita eikä nettinarua. Jälkeenpäin nekin saa, mutta työmäärä on isompi kuin jos asennukset tehtäisiin rakennusvaiheessa.

        Älvärin karvaisen laudan maalaaminen on työläämpää kuin suomi-talon höylätyn laudan maalaaminen. Älvärin sokkeli pitää harjata, viilata, oikaista ja pestä ennen pintakäsittelyä.

        Terve ihminen voi yleensä asua Älvärissä ja pysyä terveenä, mutta vanhuiksille, reumasairaille ja viluisille en suosittele. Lattialämmitystalossa lämpö johtuu ihmisen kannalta oikeaan suuntaan. Lattialämmitystalossa riittää pari astetta alempi lämpötiola kuin älvärissä. 21-asteinen älväri on lattianrajasta kylmä.

        Älvärissä valitaan joko saunan lämmittäminen tai talon lämmittäminen. Ilman lisähintaa kiukaan ja talon lämmittäminen ei onnistu.


      • nyt hämmästyttää
        Faktat tiskiin kirjoitti:

        Jos älvärin varustelu- ja laatutaso nostetaan suomitalon veroiseksi, älväri tulee kalliimmaksi. Kalliimpi hinta perustuu kolmeen kertaan tehtävään ja maksettavaan työhön ja tarvikkeisiin. Työvaiheet oivat siis rakentaminen tehtaalla, purkaminen ja rakentaminen uudelleen.

        Ajatellaanpa vaikka kylppärin kaakelointi ja saunan lattian laatoittaminen. Älvärissä puretaan olemassa olevat pinnat, vahvistetaan lattiata, runkopalkkeja ja seiniä. Sen jälkeen normi rakenteet. Älvärin kylpyhuone on jo kertaalleen maksettu ja maksetaan uudistettaessa toiseen kertaan. Työ maksaa 30-50 e/h.

        Älvärin väliseinät ovat onttoja. Aukirepiminen ja villalla täyttäminen maksavat työaikaa ja rahaa. Älvärissä ei ole antennipistokkeita eikä nettinarua. Jälkeenpäin nekin saa, mutta työmäärä on isompi kuin jos asennukset tehtäisiin rakennusvaiheessa.

        Älvärin karvaisen laudan maalaaminen on työläämpää kuin suomi-talon höylätyn laudan maalaaminen. Älvärin sokkeli pitää harjata, viilata, oikaista ja pestä ennen pintakäsittelyä.

        Terve ihminen voi yleensä asua Älvärissä ja pysyä terveenä, mutta vanhuiksille, reumasairaille ja viluisille en suosittele. Lattialämmitystalossa lämpö johtuu ihmisen kannalta oikeaan suuntaan. Lattialämmitystalossa riittää pari astetta alempi lämpötiola kuin älvärissä. 21-asteinen älväri on lattianrajasta kylmä.

        Älvärissä valitaan joko saunan lämmittäminen tai talon lämmittäminen. Ilman lisähintaa kiukaan ja talon lämmittäminen ei onnistu.

        Nimim. "Faktat tiskiin" teksti on kokonaisuudessaan kyllä ihan scheissea.

        Kylppärin laatoitukselle en näe suurta syytä, sillä sisustusintoiset voi tilata sen niillä fibo-trespo -levytyksillä nykyisin.

        En myöskään ymmärrä miksi niitä seiniä pitäisi repiä auki. Antennipistokkeet ja cat kaapeloinnin kyllä saa Älvsbytaloon ihan samalla tavalla joka huoneeseen kun vaan sen niin tilaa heti aluksi.
        (Tosin mihin tänä päivänä enää tuota nettikaapelointia kaikkialle tarvitsee, kun langattomat verkotkin on nopeita, eikä tableteissa ja esim. läppärissä jolla tätä kirjoitan edes ole lan-pistoketta... usb-to-lan kaapeli on, mutta se nyt ei liity tähän)

        Tuo sokkelijuttu on ihan shaibaa, tai no kyllä se pestiin. Samoin tuo maalaushomma, jotain kaupunkilaisten nurinaa varmaan. Aina se maalaaminen on samanlaista...

        Ja tuosta lämmityksestä. En tiedä millaisissa taloissa olet asunut, mutta heh, ainakin tällaiselle huonosydämiselle diabeetikolle Älvsbytalo on toiminut ihan hyvin. Ei ole ollut kylmä eikä liian kuuma. Kyllä ne lämmöt on saatu kohdalleen ihan hyvin.
        Ja mikä juttu tuo kiukaan ja talon lämmittäminen muka on? Kyllä meillä ainakin molemmat on ok. Ja onhan se mukava, että kiukaankin lämpö otetaan pilpillä talteen ja pukataan pattereihin...

        Ihmeellistä panettelua minusta tuollainen. Mikähän tuossa on motivaatio?
        Mutta sitä vartenhan nämä palstat taitavat olla, että talomyyjät saavat haukkua toistensa taloja...


      • Faktat tiskiin
        nyt hämmästyttää kirjoitti:

        Nimim. "Faktat tiskiin" teksti on kokonaisuudessaan kyllä ihan scheissea.

        Kylppärin laatoitukselle en näe suurta syytä, sillä sisustusintoiset voi tilata sen niillä fibo-trespo -levytyksillä nykyisin.

        En myöskään ymmärrä miksi niitä seiniä pitäisi repiä auki. Antennipistokkeet ja cat kaapeloinnin kyllä saa Älvsbytaloon ihan samalla tavalla joka huoneeseen kun vaan sen niin tilaa heti aluksi.
        (Tosin mihin tänä päivänä enää tuota nettikaapelointia kaikkialle tarvitsee, kun langattomat verkotkin on nopeita, eikä tableteissa ja esim. läppärissä jolla tätä kirjoitan edes ole lan-pistoketta... usb-to-lan kaapeli on, mutta se nyt ei liity tähän)

        Tuo sokkelijuttu on ihan shaibaa, tai no kyllä se pestiin. Samoin tuo maalaushomma, jotain kaupunkilaisten nurinaa varmaan. Aina se maalaaminen on samanlaista...

        Ja tuosta lämmityksestä. En tiedä millaisissa taloissa olet asunut, mutta heh, ainakin tällaiselle huonosydämiselle diabeetikolle Älvsbytalo on toiminut ihan hyvin. Ei ole ollut kylmä eikä liian kuuma. Kyllä ne lämmöt on saatu kohdalleen ihan hyvin.
        Ja mikä juttu tuo kiukaan ja talon lämmittäminen muka on? Kyllä meillä ainakin molemmat on ok. Ja onhan se mukava, että kiukaankin lämpö otetaan pilpillä talteen ja pukataan pattereihin...

        Ihmeellistä panettelua minusta tuollainen. Mikähän tuossa on motivaatio?
        Mutta sitä vartenhan nämä palstat taitavat olla, että talomyyjät saavat haukkua toistensa taloja...

        Motivaatio on "paskan möivät ja minä siinä yritän asua" Älkää te muut tehkö samaa virhettä. Tästä lastulevyvirityksestä ei pääse edes eroon. Suomessa on monia älväreitä joita on kaupittu jopa vuosia, jopa isojen kaupunkien liepeillä.

        Rinnastat kaakelilaatat fibo-trespo-levyihin. Nettikaapelia tarvii nimenomaa kaupungissa, joissa on pienet tontit. Meille näkyy 8-9 langatonta WLAN-verkkoa ja kaikki häiritsevät toisiaan erilaisista kanavavalinnoista huolimatta. Nettinaru on pomminvarma ratkaisu.

        Sokkelijuttu on totta, niin kuin itsekin kerroit.

        Vakiotoimituksena on kuormavahti joka antaa sähköä joko kiukaalle, tai kattilalle Ei yhtäaikaa molemmille. Sauna päällä 2 h talvipakkasilla, => pahvitalo on kylmennyt 2 astetta. Lisähintaan saa paksumman nousujohdon. Mekin olisimme ottaneet sellaisen jos talomyyjä olisi tiennyt kertoa mitä ongelmia aihutuu jos lisävalintaa ei ota.

        Missäs vessassa diabeetikon rouva käy k&p:lla? Pikkuvessassako, jossa ei ole pillupuhelinta? Pillupuhelimia saa toki kaupasta, mutta samalla menee koko hana vaihtoon, koska vaklio toimitukseen sisältyvässä hanassa ei ole puhelimen oksaa. Pura kertaalleen maksamasi hana pois, hanki uusi, asenna paikoilleen.


      • Olet kyllä erikoinen
        Faktat tiskiin kirjoitti:

        Motivaatio on "paskan möivät ja minä siinä yritän asua" Älkää te muut tehkö samaa virhettä. Tästä lastulevyvirityksestä ei pääse edes eroon. Suomessa on monia älväreitä joita on kaupittu jopa vuosia, jopa isojen kaupunkien liepeillä.

        Rinnastat kaakelilaatat fibo-trespo-levyihin. Nettikaapelia tarvii nimenomaa kaupungissa, joissa on pienet tontit. Meille näkyy 8-9 langatonta WLAN-verkkoa ja kaikki häiritsevät toisiaan erilaisista kanavavalinnoista huolimatta. Nettinaru on pomminvarma ratkaisu.

        Sokkelijuttu on totta, niin kuin itsekin kerroit.

        Vakiotoimituksena on kuormavahti joka antaa sähköä joko kiukaalle, tai kattilalle Ei yhtäaikaa molemmille. Sauna päällä 2 h talvipakkasilla, => pahvitalo on kylmennyt 2 astetta. Lisähintaan saa paksumman nousujohdon. Mekin olisimme ottaneet sellaisen jos talomyyjä olisi tiennyt kertoa mitä ongelmia aihutuu jos lisävalintaa ei ota.

        Missäs vessassa diabeetikon rouva käy k&p:lla? Pikkuvessassako, jossa ei ole pillupuhelinta? Pillupuhelimia saa toki kaupasta, mutta samalla menee koko hana vaihtoon, koska vaklio toimitukseen sisältyvässä hanassa ei ole puhelimen oksaa. Pura kertaalleen maksamasi hana pois, hanki uusi, asenna paikoilleen.

        Tässä taitaa olla eniten kysymys kahdesta asiasta.
        1) joko sulle osui slarvi talomyyjä tai sä et kuunnellut sen ehdotuksia niistä lisävalinnoista jotka ehdottomasti kannattaa ottaa
        2) et tiennyt, etkä ollut niin paljon kiinnostunut tod. näk. elämäsi suuremmasta ostoksestasi, että olisit ottanut selvää tai käynyt jonkun Älvsbytalon omistajan luona kylässä etukäteen, tai kysellyt asioista Älvsbytalossa asuvilta.

        En itse kyllä ostaisi autoakaan ottamatta etukäteen selvää sen merkin / mallin ominaisuuksista, puutteista ja tyyppivioista.

        Miten joku voi ostaa talon tekemättä sitä?


      • Faktat tiskiin
        Olet kyllä erikoinen kirjoitti:

        Tässä taitaa olla eniten kysymys kahdesta asiasta.
        1) joko sulle osui slarvi talomyyjä tai sä et kuunnellut sen ehdotuksia niistä lisävalinnoista jotka ehdottomasti kannattaa ottaa
        2) et tiennyt, etkä ollut niin paljon kiinnostunut tod. näk. elämäsi suuremmasta ostoksestasi, että olisit ottanut selvää tai käynyt jonkun Älvsbytalon omistajan luona kylässä etukäteen, tai kysellyt asioista Älvsbytalossa asuvilta.

        En itse kyllä ostaisi autoakaan ottamatta etukäteen selvää sen merkin / mallin ominaisuuksista, puutteista ja tyyppivioista.

        Miten joku voi ostaa talon tekemättä sitä?

        1) Oli slarvi. Elämänsä ehtoopuolella ja poistui valikoimista jaika pian tilauksen tehtyämme. Toivottavasti jo päässyt Jeesuksen luo.

        2) Kyllä käytiin tutustumassa, mutta talollinen jonka taloon kävimme tutustumassa osoittautui vilunkistiksi ja moniongelmaiseksi oamssa elämässään. Kaikki ei ollutkaan sitä mitä annettiin ymmärtää. Tarjosi auliisti apuansa, aikaansa ja asiantuntemustansa, maksua vastaan tietysti. Osoittautui ettei omannut aikaa, asiantuntemusta eikä halunnutkaan auttaa. Osoittautui myös että oli ongelmissa oman talonsa ja elämänsä kanssa.

        Huoltomiehet eivät olleet mitään ruudinkeksijöitä. Vähättelivät talomme ongelmia tyyliin "ei tämä vielä mitään, eräällä toisella, samalla paikkakunnalla..."

        Suosittelisinko Älvbsytaloa? En saatana ole niin sairas ihminen että suosittelisin uuden talon tilaamista kenellekään Käytetytn hankkiminen n eri juttu, koska viat ja ominaisuudet ovat havaittavissa ja hintaa voi tarjota ominaisuuksien "mukaisesti". Uuden tilaajana moni olettaa saavansa asumisvalmiin talon, jota ei tarvi remontoida tai rakentaa 10 vuoteen, olettaen että kelpuuttaa talon varustetason.


      • semmoista se on
        Faktat tiskiin kirjoitti:

        1) Oli slarvi. Elämänsä ehtoopuolella ja poistui valikoimista jaika pian tilauksen tehtyämme. Toivottavasti jo päässyt Jeesuksen luo.

        2) Kyllä käytiin tutustumassa, mutta talollinen jonka taloon kävimme tutustumassa osoittautui vilunkistiksi ja moniongelmaiseksi oamssa elämässään. Kaikki ei ollutkaan sitä mitä annettiin ymmärtää. Tarjosi auliisti apuansa, aikaansa ja asiantuntemustansa, maksua vastaan tietysti. Osoittautui ettei omannut aikaa, asiantuntemusta eikä halunnutkaan auttaa. Osoittautui myös että oli ongelmissa oman talonsa ja elämänsä kanssa.

        Huoltomiehet eivät olleet mitään ruudinkeksijöitä. Vähättelivät talomme ongelmia tyyliin "ei tämä vielä mitään, eräällä toisella, samalla paikkakunnalla..."

        Suosittelisinko Älvbsytaloa? En saatana ole niin sairas ihminen että suosittelisin uuden talon tilaamista kenellekään Käytetytn hankkiminen n eri juttu, koska viat ja ominaisuudet ovat havaittavissa ja hintaa voi tarjota ominaisuuksien "mukaisesti". Uuden tilaajana moni olettaa saavansa asumisvalmiin talon, jota ei tarvi remontoida tai rakentaa 10 vuoteen, olettaen että kelpuuttaa talon varustetason.

        Meille ei ole ongelmia osunut.
        Enkä kyllä usko, että tulee mitään remontin tarvetta seuraavan kymmenen vuoden, tai sanotaanko jopa 15-20 vuoden aikana (paitsi toki Nibe on asia joka on kuluvaa tekniikkaa ja saattaa olla vaihtokunnossa tuossa aajssa).
        Tämä nyt n. kolmen vuoden kokemuksella kirjoitettuna.

        Sun faktat koskevat sun projektia, jossa siis selvästi on mennyt pieleen niin talomyyjän, kuin sun omakin osuus.
        Ei talotehdasta tai Ä-taloja yleisesti.


      • Faktat tiskiin
        semmoista se on kirjoitti:

        Meille ei ole ongelmia osunut.
        Enkä kyllä usko, että tulee mitään remontin tarvetta seuraavan kymmenen vuoden, tai sanotaanko jopa 15-20 vuoden aikana (paitsi toki Nibe on asia joka on kuluvaa tekniikkaa ja saattaa olla vaihtokunnossa tuossa aajssa).
        Tämä nyt n. kolmen vuoden kokemuksella kirjoitettuna.

        Sun faktat koskevat sun projektia, jossa siis selvästi on mennyt pieleen niin talomyyjän, kuin sun omakin osuus.
        Ei talotehdasta tai Ä-taloja yleisesti.

        Oman talooni liittyvien ongelmien selvittelyssä olen ollut yhteydessä useisiin muihin Ä-talollisiin ja Ä-asioita hoitaneeseen lakimieheen, rakennustarkastajaan, sekä tavarantarkastajaan. Vuosien saatossa Ä-talojen asiakaspolitiikasta on tehty useampia lehtiartikkeleitakin. Kun Ä-talot on luvannut parantaa tapojansa, laiminlyötyihin asiakkaisiin ei ole otettu yhteyttä, eikä ongelmia ole korjattu.

        Väitän omaavani kokemusta ja tietämystä nimenomaan talotehtaan menettelytavoista monen talon ja oikeusprosessien tiimoilta. On hokmeongelmaa alapohjassa ja monenlaista muuta.

        Ole sinä tyytyväinen omaan taloosi, minä en ole omaani, enkä talotehtaan politiikkaan hoitaa sopimuksin sovittuja asioitansa.


      • Miksi hoitaisi?
        Faktat tiskiin kirjoitti:

        Oman talooni liittyvien ongelmien selvittelyssä olen ollut yhteydessä useisiin muihin Ä-talollisiin ja Ä-asioita hoitaneeseen lakimieheen, rakennustarkastajaan, sekä tavarantarkastajaan. Vuosien saatossa Ä-talojen asiakaspolitiikasta on tehty useampia lehtiartikkeleitakin. Kun Ä-talot on luvannut parantaa tapojansa, laiminlyötyihin asiakkaisiin ei ole otettu yhteyttä, eikä ongelmia ole korjattu.

        Väitän omaavani kokemusta ja tietämystä nimenomaan talotehtaan menettelytavoista monen talon ja oikeusprosessien tiimoilta. On hokmeongelmaa alapohjassa ja monenlaista muuta.

        Ole sinä tyytyväinen omaan taloosi, minä en ole omaani, enkä talotehtaan politiikkaan hoitaa sopimuksin sovittuja asioitansa.

        Miksi mikään talotehdas enää jälkikäteen antaisi missään periksi kuin oikeudenkäyntien kautta?

        Alalla kun ei kanta-asiakkuus ole tapana, yleensä jokainen ostaa elämässään yhden talon. Joku jos ostaa toisenkin, välissä on usein kymmeniä vuosia. Siksi jälkimarkkinoinnissa ei ole mitään järkeä (toisin kuin vaikka autokaupassa).

        Tätä politiikkaa toteuttaa lähes jokainen talotehdas Suomessa.


      • Faktat tiskiin
        Miksi hoitaisi? kirjoitti:

        Miksi mikään talotehdas enää jälkikäteen antaisi missään periksi kuin oikeudenkäyntien kautta?

        Alalla kun ei kanta-asiakkuus ole tapana, yleensä jokainen ostaa elämässään yhden talon. Joku jos ostaa toisenkin, välissä on usein kymmeniä vuosia. Siksi jälkimarkkinoinnissa ei ole mitään järkeä (toisin kuin vaikka autokaupassa).

        Tätä politiikkaa toteuttaa lähes jokainen talotehdas Suomessa.

        Totta, useimmat ovat talotehtaalle vain kerta-asiakkaita. Toisaalta tehdas omissa sisäisissä pamfleteissaan myöntää että ovat joutuneet Suomessa ja Ruotsissa median hampaisiin, jonka vuoksi myynti on laskenut tuntuvasti molemmissa maissa. Ovat kai sulkeneet yhden tehtaan Ruotsissa. Myöntämistä seuraa toteamus että tehdas on sittemmin korjannut menettelytapojaan /.../. Näin tehdas eksplisiittisesti (kautta rantain) myöntää että median hampaisiin joutuminen ja sitä seurannut myynnin notkahdus oli oikeutettua.

        Ä-tehdas on luvannut pyhästi parantaa tapansa useammalla vuosikymmenellä. Tehtaan tapa toimia on syyttää eronneita ja erotettuja henkilöitä asiakkaidensa kaltoinkohtelusta. Ikävä kyllä tehdas ei ole laittanut tikkua ristiin kaltoinkohtelemiensa asiakkaiden auttamiseksi silloinkaan kun tehdas on myöntänyt virheitä ja laiminlyöntejä tapahtuneen. Esim lehtiartikkeli "6-vuotias talo odottaa korjaajaa". Tämä on se tyypillinen tapaus. Lehden tapausta voisi väittää yksittäistapaukseksi, mutta tehtaan kannalta ajatellen mikä logiikka olisi korjata kaikki muiden virheet, mutta jättäää asiakas lehdelle soittelemaan?

        Moni Ä-talon hankkinut voisi olla taloonsa tyytyväinen kaikkine talon ominaisuuksineen, kunhan uusi talo jäisi uuden talon kuntoon. Vaikea ymmärtää mitä muuta kuin tahallisuutta on tehtaan toiminnassa kun tehdas väittää työntekijänsä olevan lomalla, vaikka työntekijä ei ole ollut tehtaan palveluksessa enää liki vuoteen. Asiakas odottaa kuukausia, soittaa ja kirjoittaa ja yrittää tavoitella sitä yhtä ja ainoaa henkilöä joka voisi ottaa jotain kantaa asiakkaan ongelmiin.


    • kököjöjk

      Ikea on niin parjattu, mutta kumma kyllä, meilkein kaikilta löytyy kotoa jotain Ikeasta. ;-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2037
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      109
      1487
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      481
      1105
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      60
      1058
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe