korvan tykytys

nalle

Hei!

Olen kärsinyt jo pari-kolme kuukautta vasemman korvan tykyttämisestä, joka tuntuu erityisesti kyljellään nukkuessa. Aivan kuin korva sykkisi ja tykyttäisi, välillä jopaniin pahasti että on pakko kääntää päätä tyynyllä, jotta se loppuu. Tuntuu myös, että kuulo olisi vasemmasta korvasta hieman huonontunut.Mitä tämä voisi olla?

6

17220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lumimies

Tyynyillä on eroa. Jotkut etenkin höyhentyynyt heijastavat sydämen lyönnit niin selvästi korvaan, että se häiritsee. Kuitu- tai rouhetyynyt saattavat häivyttää äänen paremmin.
      Jos toisen korvasi kuulo on heikentynyt, parempi korva tyynyä vasten noteeraa nämä tykytysäänet sitäkin herkemmin. Syy alentuneeseen kuuloon pitäisi selvittää.
      Mahtoiko auttaa?

• ...

minulla myös vasen korva jyskyttää...jo parisen kuukautta. todella häiritsevää. jatkuuko se koko ajan jos melua ei kuulu? onko korva mennyt välillä lukkoon? onko huimannut? niska kipeänä? :) olisi kiva tietää.

• Tyttö

Minullakin on marraskuusta lähtien tykyttänyt vasemmassa korvassa, aivan kuin sydämen lyönnit sieltä kuuluisivat. Kävinkin viimein korvalääkärillä, joka otti kuulokäyrän (oli normaali). Tutki niskan alueen ja totesi, että luultavasti tuo tykytys johtuu siitä, että vasen hartia on jumissa! Siispä määräsi minulle jumppaa, kuntosalia ja hierontaa. Niilä pitäisi lähteä. Suosittelen siis muillekin käymistä ihan oikean lääkärin juttusilla! :)

• moi
        Tyttö kirjoitti:

Minullakin on marraskuusta lähtien tykyttänyt vasemmassa korvassa, aivan kuin sydämen lyönnit sieltä kuuluisivat. Kävinkin viimein korvalääkärillä, joka otti kuulokäyrän (oli normaali). Tutki niskan alueen ja totesi, että luultavasti tuo tykytys johtuu siitä, että vasen hartia on jumissa! Siispä määräsi minulle jumppaa, kuntosalia ja hierontaa. Niilä pitäisi lähteä. Suosittelen siis muillekin käymistä ihan oikean lääkärin juttusilla! :)

käykää lääkäris.. voi olla et on korvatulehdus... ite tuun kärsimää korvistani koko loppuelämäni.. on ollu putket n. 6 kertaa nuorempana... ain ku on poskiontelotulehdus ni se lyö korviin jos jonkimmoista ongelmaa...

• JAn
        Tyttö kirjoitti:

Tykyttää täälläkin !!! Oikeassa korvassa sydämen sykkeet nukkumaan mennessä ja hiljaisuudessa todella häiritsevästi (koko ajan). Ongelma ollut n. 3 kuukautta. Magneettikuvat päästä otettu, korvat/kuulo tutkittu - ei mitään löytynyt, niska/hartiafysioterapia menossa eikä parannusta vaan ole tullut. Kävin jopa kynttilähoidossa (on humpuukia, ei auttanut). Ymmärtääkseni vika ei ole tinnitusta vaan niskassa syvällä jokin lihas jumissa. Mistä hakisin seuraavaksi apua ??

• lasslo
        JAn kirjoitti:

Tykyttää täälläkin !!! Oikeassa korvassa sydämen sykkeet nukkumaan mennessä ja hiljaisuudessa todella häiritsevästi (koko ajan). Ongelma ollut n. 3 kuukautta. Magneettikuvat päästä otettu, korvat/kuulo tutkittu - ei mitään löytynyt, niska/hartiafysioterapia menossa eikä parannusta vaan ole tullut. Kävin jopa kynttilähoidossa (on humpuukia, ei auttanut). Ymmärtääkseni vika ei ole tinnitusta vaan niskassa syvällä jokin lihas jumissa. Mistä hakisin seuraavaksi apua ??

Kiitos vihjeestä !

mulle ainakin hiljeni tykytys.kun mä rupesin pyörittämään käsiä ja rutistelin niskallihaksia. mistä hakisin seuraavaksi apua ? vastaus: Ammattitaitoiselle hierojalle
        yläselkä jahartiat yläselän jumppaa.
        Ps.mulle ainakin auttoi .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2288
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1883
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1578
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1550
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      1318
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1214
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      111
      1135
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1130
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe