APUVA

veli

Voisiko joku vääntää rautalangasta, miten saan iMaccini aloittamaan Firmwarwn päivityksen?

Imuroin ko. tiedoston (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75130) ja poltin CDlle ja kiikutin iMacciin, mutta en saanut suostuteltua konetta asennuspuuhiin.

Yritin sitten asentaa suoraan Pantteria, mutta kone herjasi, että Firmware pitää päivittää.

Pitääkö kone päivittäää suoraan verkossa olevana?

Tyhmiä kysymyksiä, mutta olen uusi harrastelija maccimaailmassa

5

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veli

      Taisi käydä kämmi; Sammutin iMaccini virtakytkimestä, kun se oli peruuttanut asennustaan (Firmwaren takia) jo n. 15 min.
      Näytösssä ei silloin ollut kuin kuvakkeeton työpöytä.

      Nyt kun käynnistän sen uudelleen: Näyttö on mustana ja asennusCD on sisällä; En tiedä mitä kone tekee, enkä tiedä miten Cd saa pois, kun ei ole Eject- näppäintä (..huokaus..)

      Tuhosinko kaiken? Nyt olis hyvät neuvot kalliit!

      • 1stMacFinn

        Siis mitä osaa tuosta Applen suomenkielisestä ohjeesta ET noudattanut?

        Onhan se vähän erikoinen operaatio, mutta ohjetta tarkasti noudattamalla onnistuu kyllä.


      • veli
        1stMacFinn kirjoitti:

        Siis mitä osaa tuosta Applen suomenkielisestä ohjeesta ET noudattanut?

        Onhan se vähän erikoinen operaatio, mutta ohjetta tarkasti noudattamalla onnistuu kyllä.

        Firmwaren päivittäjän symboli? Olen etsiskellyt. Missä valikosta se pitäisi löytymän?

        En päässyt edes alkuun. Ehkä en näe metsää puilta, mutta en missään vaiheessa päässyt alkuun.

        Kokeilin sitten heittää Pantterin suoraan, mutta Firmwaresta herjaus keskeytti asennuksen. Klikkasin -Lopeta- ja varttitunnin lopettamis -odottelun jälkeen sammutin koneen virtanapista.

        Nyt ongelma on siis: Miten saan koneesta asennusCD:n pois, kun sen näyttö pysyy mustana käynnistäessä?

        En tohdi tehdä mitään näppäinkomentoja tietämättä sokkona.


      • 1stMacFinn
        veli kirjoitti:

        Firmwaren päivittäjän symboli? Olen etsiskellyt. Missä valikosta se pitäisi löytymän?

        En päässyt edes alkuun. Ehkä en näe metsää puilta, mutta en missään vaiheessa päässyt alkuun.

        Kokeilin sitten heittää Pantterin suoraan, mutta Firmwaresta herjaus keskeytti asennuksen. Klikkasin -Lopeta- ja varttitunnin lopettamis -odottelun jälkeen sammutin koneen virtanapista.

        Nyt ongelma on siis: Miten saan koneesta asennusCD:n pois, kun sen näyttö pysyy mustana käynnistäessä?

        En tohdi tehdä mitään näppäinkomentoja tietämättä sokkona.

        Sun iMacin CD asemassa on sellainen pieni pyöreä reikä. Työnnä sinne oikaistu paperiliitin ja saat sen CD:n ulos.

        Ja jos vielä saat koneesi käyntiin, kopioi se Firmware päivittäjä kovalevylle ensin ja tee sitten kuten ohjeessa sanotaan.


      • veli
        1stMacFinn kirjoitti:

        Sun iMacin CD asemassa on sellainen pieni pyöreä reikä. Työnnä sinne oikaistu paperiliitin ja saat sen CD:n ulos.

        Ja jos vielä saat koneesi käyntiin, kopioi se Firmware päivittäjä kovalevylle ensin ja tee sitten kuten ohjeessa sanotaan.

        Kiitos!

        Levyn sain ulos.

        Taidan kuitenkin jättää päivittämisen hieman tuonnemmaksi. Näyttöön tuli hieman vikaa: ruudun keskiosa kaartuu oikealle verrattuna ylä- ja alareunaan, siis )). Ei siis tynnyrivääristymä,
        )( eikä ( ) eikä trapetsi //

        Täytyy nyt kerätä energiaa sen ratkasemiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1553
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      57
      1058
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      822
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      781
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      115
      730
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      717
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      696
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      644
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe