Luuppi

luupittaja..

Mitä maksaa hyvätasoinen luuppi? Suurennuskerroin saisi olla siinä x8 tai x10...ei mitään muoviluuppia vaan linssin/linssien pitäisi olla lasia ja sen pitäisi olla malliltaan samanlainen mitä yleensä kellosepätkin käyttää eli pyöreä ja putkimainen, ei siis Bilteman kokoontaitettavaa huteraa kehikkoluuppia. Tulisi negatiivien tarkasteluun.
Ja missä noita luuppeja PK-seudulla voisi ostaa?

10

14738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikon*

      Tällaisilla Peak 10x ja Nikon 8x on tullut dioja räpellettyä.
      Kyllä niitä ainakin vanhaan hyvään aikaan sai valokuvausliikkeistä

    • ihanmitävaa

      Minäkin unohtaisin rautakaupat ja halpahallit ja keskittyisin kyselemään valokuvaustarvikkeita valokuvausliikkeesstä.
      Siellä valokuvausalan ammattilaiset vastaavat valokuvaustarvikkeita kyselevien. valokuvaukseen liittyviin valokuvausaiheisiin kysymyksiin ammattitaidolla.

      • Luupittaja

        Olen ostanut halpoja parin euron 8x muoviluuppeja ja olen ollut niihin tyytyväinen. Vaimo tuuppaa siirtelemään niitä piiloihin ja joudun välillä ostamaan uusia.

        Ostin kerran 100 markalla Tallinnasta venäläistä laatuoptiikkaa olevan 4x luupin (90-luvun alussa). Vetää vertoja monta kertaa enemmän maksavalle länsiluupille.

        Suurin osa valokuvausliikkeiden ammattilaisista on vain töissä siellä. Turha kysellä juuri mitään. Kokemusta on.


      • luupittaja (pienellä p:llä)
        Luupittaja kirjoitti:

        Olen ostanut halpoja parin euron 8x muoviluuppeja ja olen ollut niihin tyytyväinen. Vaimo tuuppaa siirtelemään niitä piiloihin ja joudun välillä ostamaan uusia.

        Ostin kerran 100 markalla Tallinnasta venäläistä laatuoptiikkaa olevan 4x luupin (90-luvun alussa). Vetää vertoja monta kertaa enemmän maksavalle länsiluupille.

        Suurin osa valokuvausliikkeiden ammattilaisista on vain töissä siellä. Turha kysellä juuri mitään. Kokemusta on.

        En mä suoraa päätä ostaisi muoviluuppeja, tahtovat olla herkkiä naarmuille. Siksi toisekseen kun tarkoitus ei ole vain katsella äkkipäätää että onko mikä ruutu se josta pitäisi tehdä esim. skannauksia vaan tarkoitus on kyllä vaativampaan käyttöön. En vaan luota muoviluuppeihin. Ja jos hyvän luupin löytää niin kerran siitä vain maksetaan, sitä pidetään hyvin säilössä kun ei käytetä.


      • luupittaja pienellä l:llä
        luupittaja (pienellä p:llä) kirjoitti:

        En mä suoraa päätä ostaisi muoviluuppeja, tahtovat olla herkkiä naarmuille. Siksi toisekseen kun tarkoitus ei ole vain katsella äkkipäätää että onko mikä ruutu se josta pitäisi tehdä esim. skannauksia vaan tarkoitus on kyllä vaativampaan käyttöön. En vaan luota muoviluuppeihin. Ja jos hyvän luupin löytää niin kerran siitä vain maksetaan, sitä pidetään hyvin säilössä kun ei käytetä.

        Mikälie ajatusvirhe, ei paljoa paina mutta häiritsee, eihän mun pitänyt kirjoittaa nikkiini että pienellä p:llä vaan pienellä l:llä. :D


      • Luupittaja isolla ällällä
        luupittaja pienellä l:llä kirjoitti:

        Mikälie ajatusvirhe, ei paljoa paina mutta häiritsee, eihän mun pitänyt kirjoittaa nikkiini että pienellä p:llä vaan pienellä l:llä. :D

        Enpä huomannut, että tuli käytettyä samaa nikkiä...
        Säilytän muoviluuppini myyntipakkauksessa, niin säilyvät naarmuitta ja pölyttä. Siinä venäläisessä luupissa lukee "Horizon 4x by KMZ"

        Tuolta löytyy jotain infoa luupeista:
        http://medfmt.8k.com/mf/loupe.html


      • Luupittaja isolla ällällä
        Luupittaja isolla ällällä kirjoitti:

        Enpä huomannut, että tuli käytettyä samaa nikkiä...
        Säilytän muoviluuppini myyntipakkauksessa, niin säilyvät naarmuitta ja pölyttä. Siinä venäläisessä luupissa lukee "Horizon 4x by KMZ"

        Tuolta löytyy jotain infoa luupeista:
        http://medfmt.8k.com/mf/loupe.html

        tuo vaativampi käyttö?


      • mallari

    • Make
    • Wrauuuuu

      kikkeliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      59
      877
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      594
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      36
      554
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      527
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      106
      520
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe