Mitä maksaa hyvätasoinen luuppi? Suurennuskerroin saisi olla siinä x8 tai x10...ei mitään muoviluuppia vaan linssin/linssien pitäisi olla lasia ja sen pitäisi olla malliltaan samanlainen mitä yleensä kellosepätkin käyttää eli pyöreä ja putkimainen, ei siis Bilteman kokoontaitettavaa huteraa kehikkoluuppia. Tulisi negatiivien tarkasteluun.
Ja missä noita luuppeja PK-seudulla voisi ostaa?
Luuppi
10
14629
Vastaukset
- Nikon*
Tällaisilla Peak 10x ja Nikon 8x on tullut dioja räpellettyä.
Kyllä niitä ainakin vanhaan hyvään aikaan sai valokuvausliikkeistä - ihanmitävaa
Minäkin unohtaisin rautakaupat ja halpahallit ja keskittyisin kyselemään valokuvaustarvikkeita valokuvausliikkeesstä.
Siellä valokuvausalan ammattilaiset vastaavat valokuvaustarvikkeita kyselevien. valokuvaukseen liittyviin valokuvausaiheisiin kysymyksiin ammattitaidolla.- Luupittaja
Olen ostanut halpoja parin euron 8x muoviluuppeja ja olen ollut niihin tyytyväinen. Vaimo tuuppaa siirtelemään niitä piiloihin ja joudun välillä ostamaan uusia.
Ostin kerran 100 markalla Tallinnasta venäläistä laatuoptiikkaa olevan 4x luupin (90-luvun alussa). Vetää vertoja monta kertaa enemmän maksavalle länsiluupille.
Suurin osa valokuvausliikkeiden ammattilaisista on vain töissä siellä. Turha kysellä juuri mitään. Kokemusta on. - luupittaja (pienellä p:llä)
Luupittaja kirjoitti:
Olen ostanut halpoja parin euron 8x muoviluuppeja ja olen ollut niihin tyytyväinen. Vaimo tuuppaa siirtelemään niitä piiloihin ja joudun välillä ostamaan uusia.
Ostin kerran 100 markalla Tallinnasta venäläistä laatuoptiikkaa olevan 4x luupin (90-luvun alussa). Vetää vertoja monta kertaa enemmän maksavalle länsiluupille.
Suurin osa valokuvausliikkeiden ammattilaisista on vain töissä siellä. Turha kysellä juuri mitään. Kokemusta on.En mä suoraa päätä ostaisi muoviluuppeja, tahtovat olla herkkiä naarmuille. Siksi toisekseen kun tarkoitus ei ole vain katsella äkkipäätää että onko mikä ruutu se josta pitäisi tehdä esim. skannauksia vaan tarkoitus on kyllä vaativampaan käyttöön. En vaan luota muoviluuppeihin. Ja jos hyvän luupin löytää niin kerran siitä vain maksetaan, sitä pidetään hyvin säilössä kun ei käytetä.
- luupittaja pienellä l:llä
luupittaja (pienellä p:llä) kirjoitti:
En mä suoraa päätä ostaisi muoviluuppeja, tahtovat olla herkkiä naarmuille. Siksi toisekseen kun tarkoitus ei ole vain katsella äkkipäätää että onko mikä ruutu se josta pitäisi tehdä esim. skannauksia vaan tarkoitus on kyllä vaativampaan käyttöön. En vaan luota muoviluuppeihin. Ja jos hyvän luupin löytää niin kerran siitä vain maksetaan, sitä pidetään hyvin säilössä kun ei käytetä.
Mikälie ajatusvirhe, ei paljoa paina mutta häiritsee, eihän mun pitänyt kirjoittaa nikkiini että pienellä p:llä vaan pienellä l:llä. :D
- Luupittaja isolla ällällä
luupittaja pienellä l:llä kirjoitti:
Mikälie ajatusvirhe, ei paljoa paina mutta häiritsee, eihän mun pitänyt kirjoittaa nikkiini että pienellä p:llä vaan pienellä l:llä. :D
Enpä huomannut, että tuli käytettyä samaa nikkiä...
Säilytän muoviluuppini myyntipakkauksessa, niin säilyvät naarmuitta ja pölyttä. Siinä venäläisessä luupissa lukee "Horizon 4x by KMZ"
Tuolta löytyy jotain infoa luupeista:
http://medfmt.8k.com/mf/loupe.html - Luupittaja isolla ällällä
Luupittaja isolla ällällä kirjoitti:
Enpä huomannut, että tuli käytettyä samaa nikkiä...
Säilytän muoviluuppini myyntipakkauksessa, niin säilyvät naarmuitta ja pölyttä. Siinä venäläisessä luupissa lukee "Horizon 4x by KMZ"
Tuolta löytyy jotain infoa luupeista:
http://medfmt.8k.com/mf/loupe.htmltuo vaativampi käyttö?
- mallari
Luupittaja isolla ällällä kirjoitti:
tuo vaativampi käyttö?
Tässä yksi osoite josta voit katsoa toivottavasti tästä sivustosta on apua
http://www.sar-machine.fi/Luupit.pdf
- Make
olis ainakin luuppia, hinnoista en kyllä osaa sanoa
http://www.schneideroptics.com/loupes/
muistaakseni schneideria tuo maahan ainakin lahtelainen Fototekniset - Wrauuuuu
kikkeliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875