Kuuba vai Jamaika?

VihreäOmena

Kumpaa paikkaa suosittelisitte enemmän Kuuba vai Jamaika, snorklausta ja luontoa ajatellen?
Kuulisin myös mielelläni kokemuksianne kyseisistä paikoista.

10

5313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XXXX

      Ilman muuta Kuuba!

      Turvallinen, puhdas ja ystävällisiä ihmisiä. Luonnon ja snorklauksen lisäksi kulttuurissa ja historiassakin löytyy enemmän nähtävää kuin Jamaikalla. Sisäinen liikenne toimii, vaikka rahaa valtiolla onkin niukasti.

      Havanna on Kuuban kaupungeista isoin ja hälyisin. Silti siellä pystyi täysin turvallisin mielin kävellä keskellä yötäkin pitkin poikin, pimeilläkin kujilla. Samaa ei kannata yrittää Jamaikan kaupungeissa.

      Havannassa kannatta käydä mutta myös muutamissa pienemmissä kaupungeissa. Eli pari viikkoa minimi aika.

      Sitä paitsi Kuuba kannattaa käydä katsomassa nyt kun se vielä on Castron alaisuudessa. Kun Kuuba alkaa vapautua, niin todellisuus on se, että amerikkalaiset "ostaa" sen itselleen. Eli tulee varmasti muuttumaan.

      Kummatkaan ei ole mitään varsinaisia halpakohteita!

      Jamaikalla on maine leppoisena rastakohteena. Se on aikalailla amerikkalaisten elokuvien myötä tullut harhakuva. Amerikkalaisille Jamaika on sama kuin meille Kanariansaaret. Käyvät siellä, viihtyvät "all inclusive" hotelleissa. Kaupungilla (itse olin Montego Bay:ssä, Negrilissä ja Ocho Rioksella) kun kävelee, niin koko ajan on joku "street hustler" hihassa kiinni ja koittaa myydä sulle jotain. Muutaman kerran se menee ihan vitsinä mutta kun olet esim.- viikon ollut siellä, niin jo rupee vit**taa kun ei saa todellakaan rauhassa kävellä ja katsella.

    • Loma

      Itse taas kallistuisin ilman muuta Jamaikaan. Kuuba on kyllä persoonallinen kohde ja pitää paikkansa, että siellä kannattaa käydä (ainakin Havannassa) ennenkuin Castro kupsahtaa. Tästä huolimatta vaaka kallistuu Jamaikaan. Kaksi erilaista maata, joista Jamaikassa parempi hinta-laatusuhde, palvelut, rannat,.. Kuubaan kannattaa ehkä lähteä omatoimisesti kiertelemään, jolloin kokemus on unohtumaton. Mutta jos olet lähdössä hotellilomalle niin mielestäni Kuuban hotellit eivät pysty haastamaan Jamaikan, tai muutenkaan Karibian alueen, hotelleja. Mutta tutki matkakertomuksia ja hyödynnä Internettiä - päädyt varmasti sinulle sopivaan kohteeseen. Suosittelu on aina vaikeaa koska kyseessä on niin subjektiivinen asia - miten kukin lomansa kokee ja mitä siitä haluaa.

      • Globetrotter

        väitteesi:
        "Mutta jos olet lähdössä hotellilomalle niin mielestäni Kuuban hotellit eivät pysty haastamaan Jamaikan, tai muutenkaan Karibian alueen, hotelleja."
        Mitä tarkoitat, minkä luokan hotelleja jne?
        Siis kerro lisää.


      • carlos.azotarlos
        Globetrotter kirjoitti:

        väitteesi:
        "Mutta jos olet lähdössä hotellilomalle niin mielestäni Kuuban hotellit eivät pysty haastamaan Jamaikan, tai muutenkaan Karibian alueen, hotelleja."
        Mitä tarkoitat, minkä luokan hotelleja jne?
        Siis kerro lisää.

        Voinen vastata tuohon.Omatoimimatkalla huomaat että Kuubassa ei yksinkertaisesti ole mitään(kiitos amerikkalaiset!).Ruoka huonoa,iänikuista riisi-papu-possua,jossa enemmän läskiä kuin lihaa.Jos satut syömään hyvin,sinua on lykästänyt.Ärsyttävää byrokratiaa,liikenne ei toimi(4h sateessa eikä kyydistä tietoakaan).Omatoimimatka alkaa kääntyä itseään vastaan kun joka ikinen asia on kiven alla ja pitää etsiä.Pesoilla elelee halvalla ruoan ja joskus myös matkustuksen suhteen,se kyllä näkyy laadussakin. Noh,jos taasen vaihdat lomasi leppoisaan all-inclusive-resorttiin,hinnat 24-kertaiset mutta se ei näy laadussa.Asuimme sekä paikallisten kanssa rähjäisessä talossa(ei virallisessa Casassa)sekä melkein 100e/päivä hotelleissa millä ei ole enää mitään tekemistä varsinaisen Cuuban kanssa,mutta kauppasaarto tulee silti läpi: Ei voitu sanoa että oli luxusta luxuhotellissa vaikka maksettiin itsemme kipeiksi,varsinkin kun miettii mitä sillä rahalla esim.Thaikussa olisi saanut.Ruokaa ja valinnanvaraa oli enemmän mutta ei hinnan arvoista.Ja palvelukin hotelleissa yleensä huonompaa kuin paikallisten paikoissa,jotenkin monet työntekijät tuntuu vaan olevan vittuuntuneita vaikka itse olet ystävällinen.Kaikki tuntuu huteralta,turha sitä kenenkään Kuubafanin alkaa nyt sitten puolustelemaan. Hyviä puolia maassa on luonto,musiikki,turvallisuus ja ihmiset(kun ei ole kyseessä bisnes). Mutta Jamaicalla saat sentään olla niiden naisten kanssa ilman että poliisi tulee väliin.


      • XXXX

        No jos välttämättä haluaa panostaa siihen hotellilomaan ja sellaiseen "luxus"-tyyppiseen oleiluun, niin silloin kannattaisi miettiä jotain noista ABC-saarista (Aruba, Bonaire, Curacao). Tai vaikka käydä niistä jokaisessa! KLM lentää välillä aika edullisestikin niihin (Alankomaiden "sisäinen lento").

        Mutta tuon Jamaikan kyllä unohtaisin. Samalla hinnalla käy noissa "aakkosissa" ja huomattavasti siistimpää ja turvallisemmin mielin voi liikkua ympäriinsä.


    • latinofani

      Kuuba ja Jamaica yhdistelmäkin voisi olla "poikaa".. Itse olen käynyt pari kertaa Kuubassa ja haaveilen edelleen Jamaicasta.. Turvallisuussyistä olen jättänyt väliin..mutta päättänyt vielä mennä..ja vaihtoehtoisesti joko ryhmämatkalle ekan kerran tai sitten yhdistän palan Jamaicaa Kuubaan..Ehkä se luottamus Jamaicaa kohtaan sitten heräisi..kun hengissä pääsisi takaisin..Tosin en snorklaile..tykkään musiikista ja kuikuilla ympäriinnsä..

    • lily

      kuubaan ehdottomasti en tosin ole käynyt jamaikalla mutta kaikki lomani millon rahaa nyt on ulkomaan matkailuun niin minä menen kuubaan joka kerta ei tulis mielenkään mennä muualle kannattaa mennä!!!

      • Nimetön

        Mitä Kuubassa maksaa sikaarit? Olen lähdössä Guardalavacaan 12.2 ja työkaverit tuottivat paksuja sikaareja. Mistä ne sieltä kannattaa ostaa ja hinnat???


      • kalle on mies jee
        Nimetön kirjoitti:

        Mitä Kuubassa maksaa sikaarit? Olen lähdössä Guardalavacaan 12.2 ja työkaverit tuottivat paksuja sikaareja. Mistä ne sieltä kannattaa ostaa ja hinnat???

        maksaa joku 10 sentti kappale, kannattaa myös tutustua man omiin limppareihin


      • Zede
        kalle on mies jee kirjoitti:

        maksaa joku 10 sentti kappale, kannattaa myös tutustua man omiin limppareihin

        Olisi kiva tietää millaisia sikareita saa 10 sentillä? Kun olen metsästänyt aitoja, niin ei takuulla tuohon hintaan. Kadulta voit ostaa edullisesti, mutta et voi olla varma laadusta/aitoudesta. Sellaisiako joku haluaa antaa työkaverille? Ihaile, mutta älä polta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2263
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe