Hienoa Ruotsi

Pello-pojken

Soon jätte jätte fint, att svenskor lyckas i Torino. Miksi met suomalaiset emmä kykene venyhmään suurkisoissa niiko ruottalaiset. He oon tietekki tervehenkistä sakkia ja soon ollu tosi aina. Ei net käy toisten kimphuun heikoilakhaan hetkilä niinko taas norjalaisila oon ollu tapana vyöryttää. Vaikka me rajala tietekki joskus jopa äähneen kauhistelema naapurien menestystä, oon siinä tietekki naapurirakhauttaki monesti mukana.

Lukekaapa nyt Lapin-Kansan kolumni tältä päivältä (Petteri Holma) - Siinä oon paljon sanottu ja sen ajatusten taka oon hyä mennä tässä rajalaki.

2

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei aurinko

      Suomalaisille ei aurinko paista.

    • nälväilyä

      Mullaki on yksi tuttu joka pruukaa aina kehua, jos ruottalainen sattuu voittahmaan, ko mie hälle pirhautan. Emmä met tappele mutta vinnoilema kyllä aika laila, jos jompikumpi maa ei menesty.


      Norjalaishiin ei ole koskhaan saanu luottaa niinko ruottalaishiin, vaikka meilä on niitten kans muka paremat välit. Ja helvetti kuinka ne kaahaavat meän puolela ko hullut isoila autoihlaan. Net on tappahneet monta rajan asukasta härskilä ajotyylilhään eikä niile saaha lakia.


      Ruottalaiset on sillä laila kummia että net ei hättääny alakynnessäkhään. Mutta enempi sielä on väkeäki ko meilä että hyvin suomalaisekki on oikeasthaan pärjähneet mutta kummissa lajeissa ko mie en vanhana miehenä ymmärä niistä paljonkhaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3105
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2492
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2306
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe