onko ketään

mariya

moi! onko lankalta palanneita? tai ihan just nyt lähdössä olijoita?

4

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hikkaduwa fan

      Hei:
      Palasin helmikuun lopulla Lankasta taas kerran :-)
      Paikat olivat uskomattoman siistissä kunnossa.Turisteja vaan oli todella vähän :-( Paikalliset ihmiset odottavat heidän paluutaan, kuin kuuta nousevaa.

      Tiet ovat todella huonossa kunnossa koska melkein kaikki tiet ovat kunnostuksen alla. Matkaan mihin ennen meni päivä saa nyt varata 2 päivää.

      Hinnat oliva kohonneet yllättävän vähän, mutta tinkiä silti kannattaa jos siltä tuntuu !Varsinkin hinnat Hikkaduwassa ovat huomattavasti korkeammat kuin muualla.Katselkaa ennen ostamista vähän hintasasoa ja ostakaa vasta sitten.

      Ottakaa mukaan vähän huonompia kesävaatteita mukaan ja jättäkää ne sinne.Tarvitsijoita on. Näin saatte myös laukkuun tilaa tulijaisille.

      Suba dawasak !
      Hikkis

    • Petetty ystävä

      Palattu on aivan just sil`ään.

      Paljon on taas opittu 3 kk:n matkalla, mm. mitä on lankalainen ystävällisyys, ystävyys, hymy, nauru, iloisuus, valoisuus, jne. Lyhyesti sanoen se voi olla myös salakavalaa ja petollista.

      Menin vasiten nyt tällä matkalla selvittämään lankalaisen ystäväni kanssa tekemiämme mm. kulta ja jalokivikauppoja vuosien takaa. Olin tuolloin hankkinut ja myös maksanut hänelle 18 karatin arvoisia kultakoruja. Myöhemmin Suomessa selvisi, että ne olivatkin vain 14 karatia, vaikka leimat olivat 18 kr. Nyt halusin puuttua asiaan ja perua kaupan tai saada uudet sovitun mukaiset korut tilalle, mutta turhaan. Olisin kyllä saanut uudet jos olisin maksanut erotuksen.

      Miksi olisin enää maksanut lisää, kun olen ne kerran jo maksanut - 18 kr arvosta. Toiseksi, olisinko nytkään saanut asianmukaista laatua - tuskin? Lopulta tämä vuosien takainen ystäväni hävisi, kuin kusi lumeen. Ei enää suostunut vastaamaan puheluihin, eikä tekstiviesteihin. Eikä ollut enää kotonaan tavattavissakaan.

      Poliisin puheille en voinut mennä, koska minulla ei ollut kuitteja. Tämä taas johtui siitä, kun tämä lankalainen ns. ystäväni (yaaluwa) ei halunnut koskaan mistään kaupoistamme tehtävän kuitteja. Hän vetosi aina ja voimakkaasti meidän keskinäiseen ja pitkäaikaiseen ystävyyteen, jopa että olemme hänen perheen (paulà) jäseniä, eikä perheen jäsenet näin ollen tarvitse kuitteja - "vai etkö sinä luota minuun" hän kysyi usein.

      Onneksi kauppa ei ollut taloudellisesti mitenkään järisyttävää luokkaa - se oli periaatteellinen. Halusin nähdä puhuuko hän totta, vai kusetetaanko minua?

      Muitakin ikäviä ystävyden nimissä hankittuja kokemuksia vuosien varrelta on, mutta niistä ehkä tuonnenpana lisää - myös mukavista ja iloisista.

      Halusin kertoa tämän, koska minua harmittaa tämä petetyksi tuleminen melkoisesti, sekä se, että niin monet lankalla matkaavat suomalaiset turistit niin usein kehuvat, jopa ylistävät heitä ja heidän YSTÄVYYTTÄÄN - tälläkin palstalla.

      Pitkäaikaiseen kokemukseeni perustuen, totean vain, että monen lankalaisen hymyn ja lupauksen takana on aivan muuta, kuin todellinen ystävällisyys - YSTÄVYYS. Se ei ainakaan ole suomalaista ystävyyttä. Vai, liekö tämäkin vain kulttuurieroista johtuvaa väärin ymmärrystä kohdallani tai, jopa lankalaisten panettelua, ehkä jonkun hyväuskoisen mielestä, mutta ei minun?

      Jo riittää hyväuskoisuus ja perusteeton lankalaisten kehuminen.

      Silmät auki - suomalaiset, erityisesti nyt tsunamin jälkeen. Kehoitan suomalaisia kohtuulliseen varovaisuuteen lankalaisten vetoavan hymyn ja ystävällisyyden suhteen.

      Millaisia kokemuksia sinulla on?

      • rehellisyys kunniaan

        Olen kanssasi samaa mieltä tästä ystävällisyydestä ja rehellisyydestä. Minusta se ei ole aina aitoa vaan hyvinkin kieroa meininkiä. Itse koin pientä välistä vetoa rahanvaihdossa, vaikka sen tyypin piti olla tosi luotettava "suomalaisten luottopoika". Lisäksi huomasin muutakin sellaista mitä ei olisi pitänyt oikeastaan meidän turistien huomata. En enää luota siihen aina hymyilevään tyypppiin pätkääkään. Ihmettelen suuresti eikö muut suomalaiset ole huomanneet ko. "luottopojan" lipevyyttä ja omien etujensa ajamista muiden paikallisten kustannuksella. Kai muidenkin silmät aukeavat joskus.


    • Palattu on

      Olen tullut Lankasta 18.9. Mitä tahdot tietää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe