Virkattu päiväpeitto

Päivi

Saimme häälahjaksi virkatun päiväpeiton. Siitä on jo vuosia, ja nyt peitto tekisi mieli pestä. Onko jollain kokemusta, miten sellainen pestään? Hienopesuaineella ammeessa ja kuivamaan vaakatasossa telineen päälle moninkerroin taiteltuna?

6

1717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesulaa

Virkkauksen pitää olla todella tiukkaa, jotta kudos ei alkaisi lipsahdella ja muuttaa muotoaan vedessä. Kuivaaminenkin on ongelmallista, jos peittoa täytyy taitella - moni on kasvattanut hyvät homeet siinä hommassa. Minä veisin peiton suosiolla pesulaan.

• riippuu tosin langoista

Kuivaaminen on hankalaa. Tasokuivaustilaa on hankala järjestää noin isolle työlle. Olen kuivannut omani saunanlauteilla, aina välillä käännellen.

• ohjelmalla ja

linkous täysillä. Tosin peite on virkattu hyvin kierteisestä kalalangasta ja hyvin tiukkaan. Kuivaan sen yleensä sisätioissa oven päälle huiskaistuna. Pesen aina myös muuta pyykkiä peitteen kera jottei joudu liian kovaan ryöpytykseen. Vahvasti tehty peitto kestää kyllä pesuja. Peite on ollut minulla noin kymmenen vuotta ja pesen sen kolme, neljä kertaa per vuosi, ja se on edelleen uuden veroinen.

• Päivi

Kiitos kaikille vastauksista! Pitää miettiä teidän kaikkien kokemusten pohjalta.

• Anonyymi

Olen pessy taloyhtiön isossa pesukoneessa muun pyykin seassa, usein pyyhkeiden, ja taloyhtiön kuivatustiloissa levittänyt pyykkinarujen päälle, on onnistunut, en pese usein

• Anonyymi

Ihan tavallisella 6kg kotikoneella pessyt ilman ongelmia ja kuivaus taitettuna oven päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      301
      3034
    2. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      100
      2093
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1453
    4. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      19
      1313
    5. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      74
      1211
    6. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      39
      1081
    7. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      48
      1042
    8. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      1032
    9. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      1021
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      43
      982
    Aihe