Tervehdys Opelistit!
Onkos kellään kokemuksia Zafirasta?
Onko auto tosiaan niin kätevä käytössä kuin se
autokaupassa/mainoksissa tuntuu?
Vaikuttaa kuitenkin melko pieneltä peliltä.
Opel ZAFIRA kokemuksia?
14
4271
Vastaukset
- edelleen tyytyväinen
Olen ajanut 38000 km vuodessa ja kolmessa
kuukaudessa 1,8 litraisella elegance-mallilla.
Mitään merkittävää ongelmaa ei ole ollut ja
kulutus yms.käyttökulut ovat kohtuullisella
tasolla. Tilaakin riittää viiteen hengeen asti
mainiosti. Isommalla porukalla pitää ottaa
lisätavaratilaksi kattoboksi mukaan, mutta näin
on monessa isommassakin tila-autossa.- Ei kaksi kolmannetta
Itselläni on 40 tuhannen kilometrin kokemukset
Zafirasta. 30 tonnia 1,8 Elegance manuaalilla ja
nyt kymppi automaatilla. Tilava, näppärä ja
täysin ongelmaton. Automaatin lisähinta
kannattaa ehdottomasti maksaa.
- ajomies
Ennen Zafiran ostoa kävin ajamassa varmaan kaikki
150-200 tmk paikkeilla maksavat eri automallit
(ja Volvo V70:n). Itsellä on ollut lähes kymmenen
uutta autoa samassa hintaluokassa. Koskaan en ole
ollut näin tyytyväinen. Tilat, ajettavuus,
varusteet, äänettömyys ja jopa ulkonäkökin
miellyttävät minua suuresti. Viiden hengen autona
on tavaratilaakin enemmän kuin monessa
(yhdessäkään?) isossa farmarissa. Pienehkö koko
on vain plussaa parkkihalleissa ja muutenkin
kaupunkiajossa, tilaa on silti runsaasti.
Suunnittelijoille täysi kymppi. Maantiellä se on
erittäin mukava, jämäkkä ja suuntavakaa, onhan
autossa painoakin 1,5 tonnia ja pitkä akseliväli.- niilo
kun pääsisi niiden pienten mittojen kanssa
sinuksi. aina jätän liikaa tilaa. näkyy vähän
huonosti. parempi niin.
takapenkki on minusta kapea viidelle. sisustus
voisi olla avistuksen ylellisempi. kolmas
kolmeenpisteen vyö on ehkä tulossa...
ihan suosittelen!
isompi tila-auto on sitten ISOMPI ja kalliimpi - ajomies
niilo kirjoitti:
kun pääsisi niiden pienten mittojen kanssa
sinuksi. aina jätän liikaa tilaa. näkyy vähän
huonosti. parempi niin.
takapenkki on minusta kapea viidelle. sisustus
voisi olla avistuksen ylellisempi. kolmas
kolmeenpisteen vyö on ehkä tulossa...
ihan suosittelen!
isompi tila-auto on sitten ISOMPI ja kalliimpiIsompi tila-auto on isompi ja kalliimpi sekä
kuluttaa 3-4 l enemmän kuin Zafira. Kulutus oli
tärkeä kriteeri miksi en itse ostanut isompaa
tila-autoa. - ex-visamies
niilo kirjoitti:
kun pääsisi niiden pienten mittojen kanssa
sinuksi. aina jätän liikaa tilaa. näkyy vähän
huonosti. parempi niin.
takapenkki on minusta kapea viidelle. sisustus
voisi olla avistuksen ylellisempi. kolmas
kolmeenpisteen vyö on ehkä tulossa...
ihan suosittelen!
isompi tila-auto on sitten ISOMPI ja kalliimpivarmasti takapenkki viidelle on ahdas, kadet
caravaanissani neljäkin tekee tiukkaa - niilo
ex-visamies kirjoitti:
varmasti takapenkki viidelle on ahdas, kadet
caravaanissani neljäkin tekee tiukkaatakapenkki ahdas viiden kuormalla, totta. tuli
lapsus. kiitos huomiosta. mutta z voi kaivaa
lisäpenkin takaa ja viisi kulkee kohtuu
matkatavaroiden kera väljästi.
zafiraa tuntuu pitävän bensasta, koko ajan
tankkaamassa (tankkikin pienempi kuin vanhassa
autossani). ehkä scenic kuluttaisi vähemmän.
maantiellä z on kohtuukulutuksinen. - Opelisti
niilo kirjoitti:
takapenkki ahdas viiden kuormalla, totta. tuli
lapsus. kiitos huomiosta. mutta z voi kaivaa
lisäpenkin takaa ja viisi kulkee kohtuu
matkatavaroiden kera väljästi.
zafiraa tuntuu pitävän bensasta, koko ajan
tankkaamassa (tankkikin pienempi kuin vanhassa
autossani). ehkä scenic kuluttaisi vähemmän.
maantiellä z on kohtuukulutuksinen.Olen ajanut marraskuun lopusta 2000 noin 22 000
km Zafira Elegance 1.8:lla. Olen erittäin
tyytyväinen tiloihin. Ajoasento on 196 cm
miehelle todella hyvä. Myöskin tavaratilan
muuntaminen kahdella otteella yhtä monessa
sekunnissa tavarankuljetuskuntoon on kätevää. 4
edellistä autoani olivat farmareita, missä piti
purkaa verkot ja niskatuet ja räplätä ennenkuin
olivat tavarankuljetuskunnossa.
Minua harmittaa 1.8 125 hv koneen erittäin lyhyt
välitys. Aski on Astrasta. Kone huutaa 4 000
kierroksella jo 125 km/h:ssa. Ajoin saksassa
vuokra-autona viime viikolla ihan uutta Zafiraa
ja siinä oli pidennetty välitys. Voi olla jo
toimituksessa suomeenkin. Saksassa ovat alkaneet
vaatia Opelin kustannuksella koknaisvälityksen
pidentämistä jälkikäteen. - niilo
Opelisti kirjoitti:
Olen ajanut marraskuun lopusta 2000 noin 22 000
km Zafira Elegance 1.8:lla. Olen erittäin
tyytyväinen tiloihin. Ajoasento on 196 cm
miehelle todella hyvä. Myöskin tavaratilan
muuntaminen kahdella otteella yhtä monessa
sekunnissa tavarankuljetuskuntoon on kätevää. 4
edellistä autoani olivat farmareita, missä piti
purkaa verkot ja niskatuet ja räplätä ennenkuin
olivat tavarankuljetuskunnossa.
Minua harmittaa 1.8 125 hv koneen erittäin lyhyt
välitys. Aski on Astrasta. Kone huutaa 4 000
kierroksella jo 125 km/h:ssa. Ajoin saksassa
vuokra-autona viime viikolla ihan uutta Zafiraa
ja siinä oli pidennetty välitys. Voi olla jo
toimituksessa suomeenkin. Saksassa ovat alkaneet
vaatia Opelin kustannuksella koknaisvälityksen
pidentämistä jälkikäteen.Käytännössä minä hyppään kolmosen yli
normaaliajossa.
Pidä palsta ajatasalla tästä asiasta. Josko mekin
saatais uudi välitys! - ajomies
Opelisti kirjoitti:
Olen ajanut marraskuun lopusta 2000 noin 22 000
km Zafira Elegance 1.8:lla. Olen erittäin
tyytyväinen tiloihin. Ajoasento on 196 cm
miehelle todella hyvä. Myöskin tavaratilan
muuntaminen kahdella otteella yhtä monessa
sekunnissa tavarankuljetuskuntoon on kätevää. 4
edellistä autoani olivat farmareita, missä piti
purkaa verkot ja niskatuet ja räplätä ennenkuin
olivat tavarankuljetuskunnossa.
Minua harmittaa 1.8 125 hv koneen erittäin lyhyt
välitys. Aski on Astrasta. Kone huutaa 4 000
kierroksella jo 125 km/h:ssa. Ajoin saksassa
vuokra-autona viime viikolla ihan uutta Zafiraa
ja siinä oli pidennetty välitys. Voi olla jo
toimituksessa suomeenkin. Saksassa ovat alkaneet
vaatia Opelin kustannuksella koknaisvälityksen
pidentämistä jälkikäteen.tämä välitysten lyhyys ei ole pelkästään Zafiran
ominaisuus (ongelma), vaan monissa uusissa
automalleissa on sama "vika". Esim. ajamassani
uudessa Golfissa kiersi kone 3100-3200 rpm
satasen vauhdissa. Zafirassa on tietenkin haettu
lyhyillä välityksillä "voimaa", kun auto on
täyteen lastattu (7h). Hieman pidempi välitys
löytyy Zafiran 2.2 mallista, mutta paras
vaihtoehto on automaatti, joka pitää
normaaliajossa kierrokset matalina. - Z
ajomies kirjoitti:
tämä välitysten lyhyys ei ole pelkästään Zafiran
ominaisuus (ongelma), vaan monissa uusissa
automalleissa on sama "vika". Esim. ajamassani
uudessa Golfissa kiersi kone 3100-3200 rpm
satasen vauhdissa. Zafirassa on tietenkin haettu
lyhyillä välityksillä "voimaa", kun auto on
täyteen lastattu (7h). Hieman pidempi välitys
löytyy Zafiran 2.2 mallista, mutta paras
vaihtoehto on automaatti, joka pitää
normaaliajossa kierrokset matalina.Minunkin mielestäni lyhyet välitykset ovat Z:n
(1.8) huonoin puoli. Kierrokset ovat maantiellä
korkealla, mutta eniten lyhyet välitykset
haittaavat mielestäni tavallisessa sekailessa
kaupunkiajossa. Toivoisin pidempää kakkosta ja
ylipäätään jouheampaa tuntua ajamiseen.
Kun lisäksi vaihde-kytkin -linja on etenkin
kylmänä jäykkä ja jonkun verran nytky, niin kyllä
tulee automaattia ikäva! Välitysten jälkikäteen
pidentäminen olisi todella hyvä juttu. Olisin
jopa valmis siitä vähän maksamaan. - ajomies
Z kirjoitti:
Minunkin mielestäni lyhyet välitykset ovat Z:n
(1.8) huonoin puoli. Kierrokset ovat maantiellä
korkealla, mutta eniten lyhyet välitykset
haittaavat mielestäni tavallisessa sekailessa
kaupunkiajossa. Toivoisin pidempää kakkosta ja
ylipäätään jouheampaa tuntua ajamiseen.
Kun lisäksi vaihde-kytkin -linja on etenkin
kylmänä jäykkä ja jonkun verran nytky, niin kyllä
tulee automaattia ikäva! Välitysten jälkikäteen
pidentäminen olisi todella hyvä juttu. Olisin
jopa valmis siitä vähän maksamaan.En ole ajanut vielä yhtään sellaista manuaalia
ettei olisi tullut automaattia ikävä ;) - Tyyvtyväinen opelisti
ajomies kirjoitti:
En ole ajanut vielä yhtään sellaista manuaalia
ettei olisi tullut automaattia ikävä ;)Uusissa Zafira 1.8:sissa on eri vaihdelaatikko.
Konehuoneessa on metalliplaketti jossa pitäisi
olla runkonumeron lisäksi maininta välityksestä.
Uuden vaihdelaatikon koodi on M 79. Ns. vanhan
laatikon koodi on M-G 4. Kuulin tästä juuri joten
en ole itse vielä tarkistanut että asia on
todella näin. Siis Opel on saanut asiasta niin
paljon valituksia että latikko ja sen myötä
välitykset on pidennetty. Saksasta kuulemani
mukaan välityksen vaihto on edullisinta suorittaa
vaihtamalla aski tuohon M 79:ään. Askin
purkaminen ja rattaiden vaihto tulee liian
kalliiksi. Kuinka Opel tähän suhtautuu
kustannusmielessä ei ole vielä selvillä.
Painostus saksassa on suuri. Kun ajattelee
vapaita nopeuksia autobahnilla ja tuollaisia
välityksiä, niin nousee hiukset pystyyn. - ajomies
Tyyvtyväinen opelisti kirjoitti:
Uusissa Zafira 1.8:sissa on eri vaihdelaatikko.
Konehuoneessa on metalliplaketti jossa pitäisi
olla runkonumeron lisäksi maininta välityksestä.
Uuden vaihdelaatikon koodi on M 79. Ns. vanhan
laatikon koodi on M-G 4. Kuulin tästä juuri joten
en ole itse vielä tarkistanut että asia on
todella näin. Siis Opel on saanut asiasta niin
paljon valituksia että latikko ja sen myötä
välitykset on pidennetty. Saksasta kuulemani
mukaan välityksen vaihto on edullisinta suorittaa
vaihtamalla aski tuohon M 79:ään. Askin
purkaminen ja rattaiden vaihto tulee liian
kalliiksi. Kuinka Opel tähän suhtautuu
kustannusmielessä ei ole vielä selvillä.
Painostus saksassa on suuri. Kun ajattelee
vapaita nopeuksia autobahnilla ja tuollaisia
välityksiä, niin nousee hiukset pystyyn.Miksi juuri Zafiran välityksistä on noussut poru
Saksassa vaikka kuten aikaisemmin kirjoitin, niin
myös muista autoista löytyy yhtä lyhyitä
välityksiä. Ajamassani "vanha-askisessa"
Zafirassa kiersi kone satasen vauhdissa 100 rpm
vähemmän kuin uudessa 1.6 Golfissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829