Hampaat ja imetys

pitkään imettänyt

Voiko imetys aiheuttaa reikiä hampaisiin? Onko asiasta kokemuksia?

8

1116

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mona-Henrika

Siksi olisi hyvä huolehtia riittävästä kalkin saamisesta imetyksen aikana. Jos äidin kalkkivarastot ovat huvenneet, niin se saattaa heikentää luustoa ja näin ollen lisätä myös hampaiden reikiintymisen riskiä. Mutta tarvitaan niiden hampaiden reikiintymiseen muutakin. Jos sinulla on reikiä hampaissa, niin älä pussaile vauvaa suulle. Koska reiät voivat tarttua lapsen hampaisiin.

• vaih

vauvalle????

• Mona-Henrika

pitkän imetyksen seurauksena. Jos lapsen hampaita ei aleta harjaamaan ajoissa.

säännöllinen harjaaminen ehkäisee reikiintymistä ja kiilteen vaurioitumista.

• maito

Tarkoitit ilmeisesti sitä, voiko imettäminen aiheuttaa reikiä lapsen hampaisiin. Rintamaito alkaa olla noin vuoden imetyksen jälkeen jo melkoista sokerilitkua, joten eihän se mitenkään hyvää lapsen hampaille tee. Tietysti jos muistaa huolehtia hampaiden kunnollisesta hoidosta, se ei ole niin paha, mutta eiköhän ne kaikki vasta-aineet ja imettämisestä seuraavat läheisyyden tarpeet ole lapselle annettu jo yhteen ikävuoteen mennessä.

• pepsodent

Muukin syöminen/juominen mitä lapsi saa ja itse kukanenkin aiheuttaa suussa happohyökkäyksen joka altistaa hampaat reikiintymiselle jos olosuhteet ovat siihen sopivat! Että en näe rintamaidon olevan mitenkään iso riskitekijä. Omalle kuopukselle alkoi hampaita tulla 4-5kk:n iässä, imetin 10kk ja hampaat ehjät edelleen.

• Nasu

äidinmaito ei missään vaiheessa ole tai muutu sokerilitkuksi. äidinmaidossa on edelleen paljon vitamiineja hivenaineita vaikka yli 1-vuotiasta imettäisi. äidinmaitoa kaikenlisäksi äidinmaidon koostumus ei ole yhtä paha hampaille kun mehut ja lehmänmaito.

Lähde:http://www.imetystukilista.net/faq/edut.php

• äippä

että imetys ei ole millään tavalla vahingollista lapsen hampaille, jos imetys tapahtuu säännöllisesti ruoka aikoina. Yösyötöt rasittavat hampaita erityisesti poskihampaiden puhjettua, oli se sitten rintamaitoa, korviketta, mehua tai mitä tahansa, missä on sokeria.

• Nasu

imetys ei kuluta äidin kehoa jos äiti syö monipuolisesti ja ruokasuositusten mukaan. normaalista perus ruuasta saa tarvittavat vitamiinit. raskaana oleville ja imettäville suositellaan d-vitamiini lisää ja kanan ja kalan syöntiä useasti viikossa. niissä on hyvää rasvaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe