Piaggio

Jemina91

Onko hyvä merkki? Saan pian Piaggio Fly:n.

Tänne kaikki keillä Piaggio skootteri :)

18

14168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakke

      Pelanneet hyvin. Meillä on käytössä NRG ja Typhoon, sekä vanhempi Free. Missään ei ole ollut mitään "lastentauteja" ja ihan normaaleilla huolloilla on selvitty. Vanhimmallakin on ajettu kohta 30 000 km!

      • Fly

        on hyvä peli, viime keväänä sellaisella ajelin kunnes vaihdoin sen Vespa LX50:een.
        Kyytiä saa piristetyksi mukavasti kun ottaa varin prikan pois ja laittaa 5 numeroa isomman pääsuuttimen, alkuperäinen pääsuutin mallia "suomi" eli käy hieman laihalla eikä saa kunnolla bensaa, ko toimenpiteillä omani kulki noin 70 km/h mittarinopeutta, eli sitten se tietenkin on laiton.


      • Jemina91
        Fly kirjoitti:

        on hyvä peli, viime keväänä sellaisella ajelin kunnes vaihdoin sen Vespa LX50:een.
        Kyytiä saa piristetyksi mukavasti kun ottaa varin prikan pois ja laittaa 5 numeroa isomman pääsuuttimen, alkuperäinen pääsuutin mallia "suomi" eli käy hieman laihalla eikä saa kunnolla bensaa, ko toimenpiteillä omani kulki noin 70 km/h mittarinopeutta, eli sitten se tietenkin on laiton.

        virittää sitä. Ihan laillisesti aion ajella, moposkootteria haen eli minulle riittää se 45km/h (muuten en olisi laittanut tätä Moposkootterit -palstalle).


      • esko
        Fly kirjoitti:

        on hyvä peli, viime keväänä sellaisella ajelin kunnes vaihdoin sen Vespa LX50:een.
        Kyytiä saa piristetyksi mukavasti kun ottaa varin prikan pois ja laittaa 5 numeroa isomman pääsuuttimen, alkuperäinen pääsuutin mallia "suomi" eli käy hieman laihalla eikä saa kunnolla bensaa, ko toimenpiteillä omani kulki noin 70 km/h mittarinopeutta, eli sitten se tietenkin on laiton.

        Sä kyl kyllästyt vakio mopol ajoo:D


      • Jemina91
        esko kirjoitti:

        Sä kyl kyllästyt vakio mopol ajoo:D

        Kuinka niin muka? Minkähän takia lait on tehty? Rikottavaksi, vai? Hmm. Eikä mulla yleensä hirveän kiire ole.


      • kumpi?!
        Fly kirjoitti:

        on hyvä peli, viime keväänä sellaisella ajelin kunnes vaihdoin sen Vespa LX50:een.
        Kyytiä saa piristetyksi mukavasti kun ottaa varin prikan pois ja laittaa 5 numeroa isomman pääsuuttimen, alkuperäinen pääsuutin mallia "suomi" eli käy hieman laihalla eikä saa kunnolla bensaa, ko toimenpiteillä omani kulki noin 70 km/h mittarinopeutta, eli sitten se tietenkin on laiton.

        Kumpi sit oli parempi ostos? Mietin just ostaisko fly 50 vai vespa 50??!! jotain mielipiteit tai kommenttei. kiitos.


    • ekaskootteri

      Moit sinne.
      Ei ole muista merkeistä kokemusta, joten en kommetoi siihen, onko hyvä merkkinen.

      Mulla on ollut Fly kohta vuoden ja ajanut sillä reilut 5000km - hyvin on toiminut. Talven aikana vaihdoin kaasariin isomman suuttimen (seuraavaa kokoa), niin kylmemmälläkin ilmalla toimii paremmin. Vaan eiväthän kaikki aja talvella :) Polttoaineen kulutus tietenki kasvaa, vaikka jo muutenkin minusta hörsii mopoksi melko paljon.

      Kannattaa oston yhteydessä tingata mukaan oikean puolen peili, kun siinä ei ole kuin vasen vakiona. Turvallisempaa ja paremman näköinen. Maksaa lisävarusteena n. 25€.

      Sivuseisontatukea ei fly:ssa ole, se helpottaisi lyhytaikaista parkkeeraamista kovalle alustalle. Eihän tuo raskas ole nostaa keskiseisontatuellekaan ja onpa tukevammin paikoillaan.

      Säilytystila penkin alla on ihan hyvän kokoinen. Sinne menee melkein kaikki kypärämallit(avo- ja umpikypärät). Kannattaa kuitenki ennen kypärän ostoa sovitella sitä lokeroon, ettei tarvitse aina tarvitse kypärä kainalossa kulkea, kun jättää mopon parkkiin. Ohjaustangon alapuolella olevaan säilytystilaan voi tulla sadevettä tms eli sinne ei kannata jättää mitään kosteudella alttiita vehkeitä, paitsi jos muovipussiin.

      Ajoasento on väljä, sopii isommallekin kuskille, toisin kuin muissa saman hintaluokan skoottereissa.
      Niin ja onhan tuo eurooppalainen merkki, ei aasiasta :)

      Ajele varovasti (ainakin sisäänajo).

      • aakke33

        otin tuon prikan etu-variaattorista pois ja vaihdoin 80 n suuttimen.
        Suutin ei vaikuttanu oikein mitään eikä tuo prikan poistokaan kauheasti
        huippuja lisää tuonut.Vakiona otti mittariin 51 (GPS näytti 48) ja nyt saa mittariin 56-58 ja ehkä ottaa 50 vähän hanakammin.Gepsillä en ole uusia huippuja mitannut.Onko tuolla variaattorissa takapäässä jokin rajoitin?


      • ...
        aakke33 kirjoitti:

        otin tuon prikan etu-variaattorista pois ja vaihdoin 80 n suuttimen.
        Suutin ei vaikuttanu oikein mitään eikä tuo prikan poistokaan kauheasti
        huippuja lisää tuonut.Vakiona otti mittariin 51 (GPS näytti 48) ja nyt saa mittariin 56-58 ja ehkä ottaa 50 vähän hanakammin.Gepsillä en ole uusia huippuja mitannut.Onko tuolla variaattorissa takapäässä jokin rajoitin?

        olen ehkä myös hankkimassa tällasta skootteria, mutta en ole mstään löytänyt tietoa, että saako sen rekisteröityä kahdelle??? voisiko joku vähän valaista asiaa mulle.. :)


      • aakke33
        ... kirjoitti:

        olen ehkä myös hankkimassa tällasta skootteria, mutta en ole mstään löytänyt tietoa, että saako sen rekisteröityä kahdelle??? voisiko joku vähän valaista asiaa mulle.. :)

        fly on rekisteröity kahdelle vaikka jalkatappeja ei ole vaan siinä se "astinlauta"jatkuu niin pitkälle taakse että matkustajan jalat pysyy mukana...kuskin paikalle mahtuu hyvinkin,itse olen 190cm ja vaimon(viimeisillään raskaana)kanssa olaan kahdestaankin ajeltu.


    • paskaläjä123

      merkkinä ja skootterina on todella hyvä! mutta jos kaipaat vauhtia ja kiihtyvyyttä, niin piaggio fly ei TODELLAKAAN tarjoa niitä. fly kiihtyy todella huonosti ja kulku-puolikaan ei ole päätä huimaavaa. mutta eiväthän 4-tahti skootterit kiihdy muutenkaan kovin hyvin. kaikin puolin hyvä skootteri.

      • Ongelmia

        Moi! Ajattelin tässä kysyä näiltä, jotka tietävät mopoista enemmän kuin itse. Niin ongelmana oli se, että moponi kulutti koko tankillisen 70km, vaikka ennen pystyin ajamaan tuon vähän yli 130km, joten avasin ja puhdistin ilmansuodattimen. Tämän jälkeen mopo kulkee aivan matovauhtia 39-42, missä ongelma? Jos laittaa kaasun pohjaan niin hyytyy tai vauhti hidastuu. Kierrokset ovat vähän yli 8000rpm, mutta eivät yllä 9000, kuten ennen. Muuten hyvä ja toimiva mopo ollut Piaggio nrg power dd 2011. :)


      • Ongelmia
        Ongelmia kirjoitti:

        Moi! Ajattelin tässä kysyä näiltä, jotka tietävät mopoista enemmän kuin itse. Niin ongelmana oli se, että moponi kulutti koko tankillisen 70km, vaikka ennen pystyin ajamaan tuon vähän yli 130km, joten avasin ja puhdistin ilmansuodattimen. Tämän jälkeen mopo kulkee aivan matovauhtia 39-42, missä ongelma? Jos laittaa kaasun pohjaan niin hyytyy tai vauhti hidastuu. Kierrokset ovat vähän yli 8000rpm, mutta eivät yllä 9000, kuten ennen. Muuten hyvä ja toimiva mopo ollut Piaggio nrg power dd 2011. :)

        Ei ole viritetty aivan vakio mopo on. Käyetty säännöllisesti huollossa nyt 7000km mittarissa ja 10000 kohdalla seuraava huolto.


      • 4-t skopat ei kiihy

        minulla on baotian kiinaskootteri jossa, punaiset kytkinjouset sekä punainen vastapainejousi (punaiset jouset on 60% jäykemmät kuin vakio jouset) 4.5g rullat ja 17.5 kaasari ja se kiihtyy niin perkeleen nopeesti et kevaritkin jää valoissa huiput joku 65-70 kyllä nelarit on äkäsempiä kuhan osaa laittaa


    • sxd

      Piaggio on kyllä merkkinä ihan hyvä, itselläkin Piaggion koneella varustettu Aprilia SR 50 R Factory ja hyvinhän tuo on pelitellyt.

    • Fly4t

      Kannattaako hankkia 24 kaasutin meneekö paremmin

    • skootteriYkä

      Piaggio Fly omassa käytössä ja sitä parempaa 4-tahtista skootteria ei ole vastaan tullut. Japsien honda vision ja yamaha neos on aika pienikokoisia ja lähempänä kiinan baotian ja vastaavia kooltaan, laadukkaampia tietty.
      Piaggion laadukkuus on kiinassa teetettynä esimerkillinen, voisivat ottaa kinuskit itse mallia kun tekevät niitä kone glans kinroad halpiksiaan, jotka on kokemukseni perusteella aivan ala-arvoisia laadullisesti.

      2-tahtinen peugeot speedfight 2 oli aiemmin, muuten saman kokoinen eli iso kuin piaggio fly, ja oloinen mutta ääni 2-tahtisissa kuin viritetyssä moottorisahassa, korttelit kaikui kun iltaisin tuli kotikulmille, ei enää ikinä 2-tahtista sen jälkeen (vaikka kiihtyikin pirteästi).

    • Anonyymi

      NO PAREMPI KUN YAMAHA KOSKA SE EI PAMAHA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3648
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1766
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1354
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      149
      1240
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      850
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      48
      803
    Aihe