Peruspuhelimet RULAA!

Miksi pitäis hankkii kallis..?

Siis musta puhelimet on tehty nykyaikana liian vaikeiksi,miksei ne voi olla vaan PUHELIMIA?
Siis millä soittaa!
ei tarttis edes tekstareita lähettää välttämättä,todella typerää kun niihin tungetaan kameraa,taskulamppua ja kaikenlaista ylimääräistä,jos toiset ei vaikka tartte kameroita ja sun muita hömpötyksiä!
tarttee vaan perusluurin jolla soittaa,ajatteletteko ikinä sitä..ette varmaan,pitää olla saakeli 300 euron luuri et on vaan "cool" !!!!!
Kaikilla ei ole edes varaa ja sitä varten voi ostaa DIGIKAMERAN jos haluaa kameran prk!!!
Makuja on monia..
onneksi noksu tekee vielä "tavallisia" puhelimia,itselläni 3120,vaihdoin nokian 3310 nyt vasta tähän värinäyttöön ja ikää on 19 vuotta,en tartte ostaa koko ajan hienoja puhelimia,vaan ostan kun menee rikki yleensä,sitä ennen mulla oli 3210 ja senkin vaihdoin vaan kun toi meni rikki silloin :(
ihana luuri mut ei kannattanu enää korjata,käytin korjaajalla..
joten ..turhat marinat pois,nokialta saa halpojakin perusluureja jolla voi tehdä just sitä TÄRKEINTÄ,SOITTAA!

28

2227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sun kanssa !

      Puhut asiaa todellakin.
      Tuntuu että nykynuorisolla pitää olla kaikenlaista siistiä vaan,kameroita tungetaan joka puhelimeen kyllä joo,olen huomannut.
      menin kuukausi sitten ostamaan uutta puhelinta,kun tuo vanha hajosi,oli muuten kolme vuotta sama puhelin,nokian 6210,nyt sitten hajosi ja en viitsinyt alkaa korjauttamaan vaan lähdin hakemaan tavallista perusluuria,ehkä värinäytöllä.
      kauppias alkoi heti kauppaamaan kallista jossa oli kamera ja videonauhuria sun muuta juttua,sanoin reilusti että ei kiitos,haluan tavallisen millä voin vain soittaa..Sain sitten ostettua nokian 2600,värinäyttö eikä mitään ylimääräistä..luoja miten ne kaupassa tuputtaa kalliita!

    • nokian 3220

      Olen ollut tyytyväinen mun ostokseen,nokian 3220 mutta minusta ne huijaa ihmisiä kyllä.
      ostin kameran ja mietin sitten että tuleekohan siinä se kaapeli millä saan kuvat koneelle,eihän siinä ole mitään järkee ostaa sitä kamerapuhelinta jos ei ole sitä kaapelia,no kysyin ja se piti ostaa erikseen,30 € sain siitä vielä pulittaa..
      kyllä ne huijaa aika lailla,koska kaapelia ei tule mukana,musta tohon hintaan se pitäisi olla vakiovaruste kun ei niillä kuvilla siellä kännykässä paljoakaan tee!

      • sonierkkaaja

        Mielestäni sen ei pitäisi kuulua; jos tuolle linjalle lähtee, niin sitten pitäisi kuulua myös BT-dongle, jotta voi bluetoothilla yhdistää koneeseen. Lisäksi sitten pitäisi olla bt-hf jnejne.

        Mielestäni on parempi, että se on jätetty pois, ja joka sitä tarvitsee, ostaa sen. Näin se ei turhaan nosta enää hintaa.

        Hinnasta ei kannata valittaa, jos ei osaa seurata yleistä hintatasoa: tarvikedatakaapeli 19e: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/32040


    • se on markkinointikikka

      Kyllä sä olet ihan oikeassa tuon asian kanssa. Itselläni on Nokian 6610, ja voin kyllä sanoa että en mä juuri tarvitse sitä värinäyttöä, ja vielä vähemmän mä tarvitsen melodisia soittoääniä, enkä mä tarvitse siinä puhelimessa GPRS:ää enkä Wapia, olen vain kerran kokeillut wapia tuossa, ja siihen se jäi. Yksi hyvä asia tuos puhelimessa on, se on kalenteri ja se HF-kaiutin, ei tarvitse jos pitkään joutuu jonottamaan niin pitää kokoaikaa sitä puhelinta siinä korvalla. Mut melko paljon niis kyl on ihan turhaakin niis puhelimis, ja paljon ne on siinä vain ihan markkinoinnin takia. Nuorille markkinoidaan puhelimia meiningillä että "sä et oo cool jos et sä omista just tämmöstä ja tämmöstä" ja sillein. Ehkä siihen vaikuttaa myös kaveripiiri. Itselläni on varalla edelleen Nokian 3210, ollut edelleen välistä käytössä kun olen käyttänyt siinä mun kakkosliittymää.

      Sehän se puhelimen tärkein ominaisuus alunperin oli, että sillä pystyi soittamaan, ja että toiset pystyi soittamaan siihen. Seuraavaks ne varmaan rupee pistään kännyköihin tietokoneita ja mitä sitten seuraavaksi?

      • sonierkkaaja

        Et ilmeisesti siis saa ikinä kuvaviestejä/et halua niitä myöskään lähettää?

        En ole samaa mieltä näistä "turhuuksista". Itselläni ei mikään erityinen älyluuri ole (vaikka sellaista itselleni etsinkin;), mutta uskoisin, että jos mulla ois älyluuri, niille älyominaisuuksille myös olisi käyttöä. Aikaisemmin mulla oli Nokia 2300, (perusluuri ilman värinäyttöö). Ajattelin ostaessani sen "etten mää mittää gprsiiä ja edgejä, mihin niitä" Ei mennyt kun pari viikkoo, niin olis ollut käyttöä.

        Siinä olet oikeassa, että _alunperin_ puhelimet oli puhumista varten. Onneksi niillä nykyisin voi jo korvata monia muita laitteita! (mp3-soitin, digikamera, internettiinkin pääsee..)


      • kni

        et tarvitse et.. mutta haittaako sinua jos siinä puhelimessa ne melodiset soittoäänet on, jne.
        itse omistan nyt nokian n70 ja enpä jättäisi pois siitä juuri mitään ominaisuuskia (ehkä 3G)


    • M20

      Mahtuu paljon tekstiviestejö musitiin, tärkeimmät niistä tyttöystävältä tulleet :)

      • siltikään

        Mä olen ihan tyytyväinen tuohon omaan perus noksuuni. En mä mitään älypuhelimia tarvitse, en rupea maksamaan muutamaa satasta siitä että mahtuu pari tekstarii enemmän.


      • M20
        siltikään kirjoitti:

        Mä olen ihan tyytyväinen tuohon omaan perus noksuuni. En mä mitään älypuhelimia tarvitse, en rupea maksamaan muutamaa satasta siitä että mahtuu pari tekstarii enemmän.

        Mulla on lähemmäs 600, eikä vielä edes näy tila loppuvan lähellekään!


      • siltikään
        M20 kirjoitti:

        Mulla on lähemmäs 600, eikä vielä edes näy tila loppuvan lähellekään!

        sori jos vain sanoin asian epäselvästi, tarkoitin siis että enemmän niit tekstareit sinne.


      • väänäne
        siltikään kirjoitti:

        Mä olen ihan tyytyväinen tuohon omaan perus noksuuni. En mä mitään älypuhelimia tarvitse, en rupea maksamaan muutamaa satasta siitä että mahtuu pari tekstarii enemmän.

        köyhä... hanki töitä pummi!!


      • juu

        monet sanoo että ne on huonoi ku niihin voi tulla viruksia:)


    • sonierkkaaja

      "miksei ne voi olla vaan PUHELIMIA?"
      Jos haluaa tehdä kaiken yhdell laitteella, mitä pahaa siinä on?

      "toiset ei vaikka tartte kameroita"
      Ostaa sitten kamerattoman. Yksinkertaista?!

      "Kaikilla ei ole edes varaa ja sitä varten voi ostaa DIGIKAMERAN jos haluaa kameran prk!!!"
      Paljoko digikamera maksaa? Ja siihen päälle se 100e puhelin..

      "nokialta saa halpojakin perusluureja"
      Saa muiltakin, esim.
      Siemens: http://puhelinvertailu.com/index.php?p1=a70
      SonyEricsson: http://puhelinvertailu.com/index.php?p1=j210
      Motorola: http://puhelinvertailu.com/index.php?p1=c115

      Etsivä/kysyvä löytää...

      "joten ..turhat marinat pois"
      JUURI NIIN!

    • sama asia

      Niinhän se on esim. autokaupassa. Tietysti ne yrittää myydä kalliimpaa autoa kuin tarvitset. Ja sama niissä ominaisuuksissa. Ei kaikki tarvi sadetunnistinta tuulilasissa, mutta joku sen haluaa.

      Joten kukin ostaa sellaisen luurin kun haluaa. Kaikille löytyy sopiva joku haluaa luksusta, mutta toinen ei.

      • Heti valittamassa saakeli k...

        Tänne ei näköjään voi kirjottaa mitään kun joku neropatti heti keksii vittuilla jotain!
        siis jos vittuilee niin ei tartte sanoo sit mitään.Saakeli!!
        Musta kanssa peruspuhelimet rulaa ja noksu on paras,kuka nyt mitään paskoja Motorolia tai siemenssejä ostais..HAH!


      • sonierkkaaja
        Heti valittamassa saakeli k... kirjoitti:

        Tänne ei näköjään voi kirjottaa mitään kun joku neropatti heti keksii vittuilla jotain!
        siis jos vittuilee niin ei tartte sanoo sit mitään.Saakeli!!
        Musta kanssa peruspuhelimet rulaa ja noksu on paras,kuka nyt mitään paskoja Motorolia tai siemenssejä ostais..HAH!

        Perustele väitteesi! (mikään "no mun mielest jeeXDD" ei riitä!)


      • Kaikenlaisia..
        sonierkkaaja kirjoitti:

        Perustele väitteesi! (mikään "no mun mielest jeeXDD" ei riitä!)

        Toinen valittaa puhelimesta ja toinen valittaa jostakin ihan muusta,eikö tämä keskustelu ole puhelista eikä moittimista aiheesta?
        Ainakin tuolla mitä lueskelin niin on kyllä lapsellisia ihmisiä taas kirjottelemassa.
        Toiset tykkää tietysti kamerasta,onhan se kätevä kun liikkuu pitkin ja poikin ja on se messissä,ja se joka laittoi että kamera maksaa mukamas 100 euroa,niitähän saa paljon halvemmalla,esim:KÄYTETTYNÄ! Ja nettikaupasta sai 30 eurollakin ihan toimivan kameran!
        Ja moniin puhelimiinhan saa liitettyä tuon Nokian Fun kameran,tai mikä se nyt onkaan niin sen saa 20 eurolla nettikaupasta että kameran saa lisävarusteena,eihän sitä tartte olla puhelimessa välttämättä!
        Makuja on monia kyllä,toisilla rahaa vähemmän ja toisilla enemmän.


      • Joku romu siemens?vai erics...
        Kaikenlaisia.. kirjoitti:

        Toinen valittaa puhelimesta ja toinen valittaa jostakin ihan muusta,eikö tämä keskustelu ole puhelista eikä moittimista aiheesta?
        Ainakin tuolla mitä lueskelin niin on kyllä lapsellisia ihmisiä taas kirjottelemassa.
        Toiset tykkää tietysti kamerasta,onhan se kätevä kun liikkuu pitkin ja poikin ja on se messissä,ja se joka laittoi että kamera maksaa mukamas 100 euroa,niitähän saa paljon halvemmalla,esim:KÄYTETTYNÄ! Ja nettikaupasta sai 30 eurollakin ihan toimivan kameran!
        Ja moniin puhelimiinhan saa liitettyä tuon Nokian Fun kameran,tai mikä se nyt onkaan niin sen saa 20 eurolla nettikaupasta että kameran saa lisävarusteena,eihän sitä tartte olla puhelimessa välttämättä!
        Makuja on monia kyllä,toisilla rahaa vähemmän ja toisilla enemmän.

        Mietinpä tuossa että mitäköhän eroja noilla puhelimilla oikeastaan on,jos haluaa siis peruspuhelinta.
        Itselläni on Nokia 3220.Ihan jees on ollut,ei moittimista.
        sitä ennen oli siemens (en suosittele kenellekkään,ihan huono merkki,jumittaa koko ajan ja akku loppuu todella nopeasti)
        ja samsungia koitin,huono.akku loppuu kanssa aika usein :/
        Ericsson mulla on ollut joskus kymmenen vuotta sitten ekana luurina,se oli hyvä ja tiedä vaikka erkki ois nyttenkin vielä hyvä valmistamaan puhelimia,olen vaan pysytellyt nokialaisissa koska ne on todella helppo käyttöisiä,ei tartte lukea edes ohjekirjaa ja akku kestää todella hyvin,paras akku mitä olen tähän mennessä kokeillut :)
        kamera on hyvä,mutta aika turha..tullut otettua kymmenen kuvaa ja nekin lojuu puhelimessa koska niitähän ei saa sieltä pois ilman kaapelia ja en ole sellaista saannut vielä ostetuksi :P


      • sonierkkaaja
        Joku romu siemens?vai erics... kirjoitti:

        Mietinpä tuossa että mitäköhän eroja noilla puhelimilla oikeastaan on,jos haluaa siis peruspuhelinta.
        Itselläni on Nokia 3220.Ihan jees on ollut,ei moittimista.
        sitä ennen oli siemens (en suosittele kenellekkään,ihan huono merkki,jumittaa koko ajan ja akku loppuu todella nopeasti)
        ja samsungia koitin,huono.akku loppuu kanssa aika usein :/
        Ericsson mulla on ollut joskus kymmenen vuotta sitten ekana luurina,se oli hyvä ja tiedä vaikka erkki ois nyttenkin vielä hyvä valmistamaan puhelimia,olen vaan pysytellyt nokialaisissa koska ne on todella helppo käyttöisiä,ei tartte lukea edes ohjekirjaa ja akku kestää todella hyvin,paras akku mitä olen tähän mennessä kokeillut :)
        kamera on hyvä,mutta aika turha..tullut otettua kymmenen kuvaa ja nekin lojuu puhelimessa koska niitähän ei saa sieltä pois ilman kaapelia ja en ole sellaista saannut vielä ostetuksi :P

        Siemenseistä halvoista (= alle 100e värinäytölliset) malleista on huonoja kokemuksia. Mutta jo esim Siemens M65 on erittäin hyvä puhelin. Hyvä näyttö, hyvät äänet, kestävä, akku kestää hyvin

        Nokiasta ei mulla ole valitettavasti(?) kuin pahaa sanottavaa... Ei toimi, bugaa, akku huono, kallis ominaisuuksiin nähden, monta rinnakkaismallia (sama puhelin,erit kuoret) jnejne.

        Sony Ericsson on tehnyt parhaat puhelimet, joita olen käyttänyt (k500i ja k700i). Hinta/laatu/ominaisuudet-suhde kohdallaan!

        Motorolalta olen käyttänyt muutamaa puhelinta, ja mielestäni vanha perusmalli t191 on parempi kuin esim. yleinen käyttöpuhelin Nokia 3310.

        Ikinä en ole omiin tarpeisiin tarvinnut ohjekirjaa, merkki mikä hyvänsä.

        Eri valmistajien käyttöjärjestelmät eivät välttämättä ole sen vaikeampia kuin muiden, ne ovat vain erilaisia. Itse SonyErkkiin tottuneena, tekee tiukkaa joskus käyttää tuttujen noksuja. (esim. näppäinlukko tuntuu joskus epäloogiselta, kun tottunut tällaseen)

        Samsungista ei ole minkäänlaisia kokemuksiaminulla.


    • voimaa

      Itellä 6150. Kovakone, vanha, toimii, helppo käyttää, varma!

      • play-boy90

        Kännykässä esim. mp3-soitin, kunnon megapikselikamera ym. ovat mielestäni hyödyllisiä ominaisuuksia. Ei tarvitse kuljettaa kolmea eri laitetta mukana. Ja aina kun kameralle olisi käyttöä niin ei sitä ikinä ole mukana, mutta kännykkä on aina.

        Ei kaikki tietenkään tarvitse noita ominaisuuksia. Esim.. mummoni ja pappani pärjäävät mainiosti Nokian 1100:lla.

        Ja hyvän puhelimen käyttökin on ainakin minun mielestä paljon mukavampaa kuin perusluurin. Näyttö iso ja selkea ym...

        Näitä ominaisuuksia miksi hyväpuhelin (älypuhelin) on minun mielestäni hyvä ja tarpeellinen keksintö voisin listata tähän vielä vaikka kuinka pitkän listan.


    • kni

      en ymmärrä miksi tämmönen keskustelu piti luoda, koska ehkä juuri sinä et tarvitse puhelimesta muuta kuin soitto ja tekstiviesti ominaisuudet mutta monet muut tarvitsevat. Jokainen kuluttaja määrää itse omat tarpeensa ja ostaa sen perusteella sopivan puhelimen. Haittaako siis sinua jos maailmassa valmistetaan puhelimia joissa on muitakin hyöty ja huvi ominaisuuksia kuin ne sovellukset joita sinä tarvitset, minusta yksi laite (jossa on kamera, mp3 ja puhelin) taskunpohjalla on parempi kuin nuo kolme erikseen.

      • YHTÄÄN

        TÄÄLLÄ ON OLLUT PUOLET HÖLMÖNPIÄKIN KYSYMYKSIÄ JOTEN MIKSI TAKERRUT TÄHÄN?
        SAAHAN SITÄ KYSELLÄ,SEHÄN EI SINULLE KUULU..EI KANNATA KOMMENTOIDA JOS EI OLE MITÄÄN JÄRKEVÄÄ ASIAAN KUULUVAA!


      • kni
        YHTÄÄN kirjoitti:

        TÄÄLLÄ ON OLLUT PUOLET HÖLMÖNPIÄKIN KYSYMYKSIÄ JOTEN MIKSI TAKERRUT TÄHÄN?
        SAAHAN SITÄ KYSELLÄ,SEHÄN EI SINULLE KUULU..EI KANNATA KOMMENTOIDA JOS EI OLE MITÄÄN JÄRKEVÄÄ ASIAAN KUULUVAA!

        en ymmärrä mitä asiaan kuulumatonta viestissäni oli jos olin eri mieltä keskustelun luojan kanssa kuten jotkut muutkin. Näytät olevan sellainen ei kritiikkiä kestävä henkilö mutta eipä tuo minua haittaa vaan miksi et muille valittanut heidän mielipiteistään vaikka olivat samalla kannalla että ("parempi yksi laite taskunpohjalla kuin 3")


      • kni
        YHTÄÄN kirjoitti:

        TÄÄLLÄ ON OLLUT PUOLET HÖLMÖNPIÄKIN KYSYMYKSIÄ JOTEN MIKSI TAKERRUT TÄHÄN?
        SAAHAN SITÄ KYSELLÄ,SEHÄN EI SINULLE KUULU..EI KANNATA KOMMENTOIDA JOS EI OLE MITÄÄN JÄRKEVÄÄ ASIAAN KUULUVAA!

        en ymmärrä mitä asiaan kuulumatonta viestissäni oli jos olin eri mieltä keskustelun luojan kanssa kuten jotkut muutkin näyttivät olevan. Näytät olevan sellainen ei kritiikkiä kestävä henkilö mutta eipä tuo minua haittaa vaan miksi et muille valittanut heidän mielipiteistään vaikka olivat samalla kannalla että ("parempi yksi laite taskunpohjalla kuin 3")..
        Lisäksi keskustelun luoja ei keskustelussaan kysynyt mitään vaan kirjoitti mielipiteensä johon oli/on muiden tarkoitus vastata omallaan.
        ja mikä ei minulle kuulu kun kirjoitit??


    • Ralf Åkenson

      Miksi ostaa Mersu kun ei tarvi nahkapenkkejä, ilmastointia ja metalliväriä? Lada riittää mainiosti, toimii varmasti jopa Suomen kovissa pakkasissa.

      Miksi ostaa vaatteet Jack&Jonesilta, Kone-Helsingiltä tai vaikka Stockmannilta? Hong Kongin miesten perus farmarit pitävät lämpimänä ja samaa sarjaa oleva "valkoinen college huppari" on sopivan kokoinen.

      Niin... meitä on niin moneen junaan juntti!

      • mulla nokia 3510i

        Tää keskustelu on ihan kiva,mulla on nokia 3510i ja se on todella hyvä,en ole ajatellu sitä vaihtaa,se on ollu mulla jo kaksi vuotta.
        vaikka siinä onkin Gprs niin en paljoakaan sitä käyttele,todella harvoin.


    • Anonyymi

      Jos ostaisin kaikki kamerat taskulamput ja puhelimen erikkeen niin menis rahaa tuplasti enemmän ja tälleen 12 vuotiaan näkökulmasta joo ne sovellukset ja pelit on roosi turhia mut esim taskulamppu ja kamera kantautuu mukana ja pienessä tilassa eikös oo kätevää ja itel nyt sellane 700€puhelin maksaa paljo mut ostin käytettynä ja maksoin 100€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3187
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      108
      1292
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1076
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1033
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      957
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe