Olimme tänään 2-v neuvolassa ja yllätyin suuresti tyttäremme pituudesta. Hän on 92cm pitkä, olentin että reilu 80cm. 1½v neuvolassa pituutta oli 86cm. Painoa taas 13kg.
Pituus arvio hänellä oli noin 170-175cm. Puheenkehitys suht ajallaan, mielestäni hieman jäljessä kun oppi kävelemään jo 9 kuisena. Touhukas tyttö, motoriikka hienoa, hyppii tasa jalkaa ja seisoo jo yhdellä jalalla. Syöminen tosin hieman sottaista ja uhma aiheuttaa sen ettei haluaisi syödä silloin kun on ruoka-aika (: 20-30 sanaa osaa jo ja joitakin "oman kielen" sanoja ja muutaman kahden sanan lauseita.
Minkä kokoisia 2-vuotiaita teillä on?
13
4177
Vastaukset
- mate
Jos tyttö oli 1½v-neuvolassa 86cm, niin kuinka oletit hänen 2-vuotiaana olevan "reilu 80cm"..? Että olisi niin kuin kutistunut vai..?
- Yllättynyt_äiti
Niin siis tarkoitin,että olisin luulut hänen olevan noin 88cm pitkä. Juu kutistunut...
- merikaisa
Mulla 1v6kk poika ja 85cm ja 11kg ja arvio pituus isona 180 vähän yli.itte olen vaan 164 ja pojan isä 175 muut sukulaiset kylläkin pitempiä kun minä.Ei sillä koolla ole väliä:)
- merikaisa
oman maalaisjärjenkäytö on sallittua!!
- mun lapsi
mun lapsi oli 90.5cm silloin kun on 2v.
- Yllättynyt_äiti
Meillä on nyt menossa sellanen tapa, että tyttö kun näkee wc-paperi rullan hän alkaa repiä siitä paloja, heittää pönttöön ja vetää.
Parempi siis huomata ajoissa (:
Teidän muiden lapset näyttää olevan suht saman kokoisia. - faija
Esikoispoika 2v 92.8 cm, 14100 g
Toinen poika 2v 86.5 cm, 11400 g
Poikien isä 2v 87.0 cm, 13500 g
Poikien äiti 2v 84.5 cm, 11350 g
Pojat 2v
(käyrä) pituus cm / paino g
(0) 87.24989222 / 12670
(1) 90.77205362 / 14134
(2) 94.30228446 / 15807- utelias
Mistä sait tuon poikien käyrän? Haluaisin nähdä myös tyttöjen 1-3 -vuotiaiden vastaavan. Meillä on tyttö ollut koko ajan 1-käyrällä ja kiinnostais nähdä ennuste..
- 1.v 9kk
utelias kirjoitti:
Mistä sait tuon poikien käyrän? Haluaisin nähdä myös tyttöjen 1-3 -vuotiaiden vastaavan. Meillä on tyttö ollut koko ajan 1-käyrällä ja kiinnostais nähdä ennuste..
Oppi kävelemään 11kuukauden iässä.
Puoltoistavuotis neuvolassa 86cm,painoa 12,5 kg.
Sanavarasto tosi laaja,en ole laskenut,mutta väh.100 sanaa. Puhuu jo neljän sanan lauseita.
Syö itse,pomppii tasajalkaa,juoksee,tekee kuperkeikan. - käyriä tunteva..
Otattehan huomioon, että painokäyrä on AINA sidottu lapsen pituuteen! Eli 2-vuotiaan pojan 0-viivalla kulkeva pituuskäyrä tarkoittaa hänen olevan keskimittainen (87.2cm). Jos halutaan tietää 0-viivan painolukemat tämän pituiselle niin ne ovat nuo n. 12.7kg. MUTTA mitään "keskiarvoista" painolukemaa ei ole olemassa, vaan se on sidottu aina lapsen pituuteen! 11-kiloinenkin voi olla keskipainoinen silloin kun pituutta on suhteessa (tuohon 87.2cm:n) vähemmän.
- pimpulamme
on myös kaksi vuotta, huomenna on vasta neuvola, mutta pituutta on 86cm ja painoa 13kiloa meidän välineillä laskettuna! puhuu tosi paljon, laulelee noin 20 eri laulua, pomppii tasajalkaa ja niin edelleen. pirtsakka pimu!
- kapris
tyttö oli pari viikkoa sitten 2-vuotisneuvolassa ja pituus on 94,5 ja paino 17 kg. On iso ikäisekseen ja puhua pärpättää taukoamatta. Isä on pitkä 188 cm, äiti tällainen tavallisen mittainen 165 cm.
- Nimetön
Meidän Leevi oli 2v neuvolassa 95cm ja 13,7kg. Pitkä ja hoikka pikku-prinssi on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803