Olemme jo jonkin aikaan miettineet hankkia toisen koiran perheeseemme. Dobermanni kiinnostaa ulkonäöllisesti ja luonne myös.
Miten paljon Doobe vaatii toimintaa?viikossa
Mitä kasvattajat yleensä vaativat uudelta kodilta?
Pystyisin kerran viikossa käyttämään koiraa tottelevaisuuskoulutuksessa. Riittääkö tämä Doobelle? Siis tietysti kotona pystyn keksimään tekemistä lisäksi.
Dobberiko meille?
2
563
Vastaukset
- varmasti
riittää kerta viikkoon kentällä...ja jos itse osaa kouluttaa, ei se tarvitse kenttä ollenkaan, ja Koulutuskentältähän haetaan vai neuvoa, kuinka toimitaan JOKA PÄIVÄ. Eli koiraa koulutetaan KOKOAJAN. Ei ainoastaan kentillä. Liikuntaa tarvitsee persoonista riippuen, mutta yleensä senverran mihin määrään totutata. Kunto kasvaa ja tarve myös liikkumalla. Norm. Lenkit ja metsässä vapaana juoksut päivittäin riittää. Pentu se tule olemaan kolme vuotta, joten jos ei riitä hermoja. älä ota d...a.
Kentällä senkin takia, että siellä tapaa muita koiria ja oppii käyttäytymään laumassa. Tämä ns. sosiaalistamisen eräs puoli on juuri käyttökoirille tärkeä. Rohkeasti vain dobberia ottamaan, jos kerran tunnet itsesi koiraihmiseksi ja olet rodusta kiinnostunut ja riittävän jämäkkä.
Meillä on myös uusi kasvamassa, tällä hetkellä 7 kk. On ollut paitsi näiden nykyisten eli basenjien kaverina, myös monien muiden rotujen sekä kissojen. Ei ongelmia; käyttökoirat ovat erinomaisen sopeutuvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606354- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252616- 212228
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551798- 271736
- 251530
- 491422
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 321388