Siemens Gigaset SE505 54Mbit/s Router

Elisa Adsl

Wlan tukiasema on: Siemens Gigaset SE505 54Mbit/s Router

Yhdistettuna ALINK adsl modeemiin

Internet ytheys on Elisa ADSL

Olen hienosti saanut suojattua langattoman ytheyden. Määritellyn SSID, WPA-PSK, AES:s skryptauksen ja kertonut mitkä MAC-osoitteet kyseiselle tukiasemmalle pääsevät. Nämä määritykset tein siten, että tyrkkkäsin tukiaseman suoraan koneeseen ja menin ohjekirjassa kerrottuun IP-osoitteeseen. Kone ei silloin tietenkään ollut netissä kiinni, ainoastaan yhteydessä piuhan kautta tähän tukiasemaan.

Sitten yritin langattomasti ottaa kannettavalla yhteyden tukiasemaan. Siinä vaiheessa tukiaseman piuha oli kiinni ADSL-modeemissa ja tukiasemassa piuha kohdassa WAN. Sekin vielä onnitui hyvin ja kannettava kone löysi tukiaseman ip-osoitteen langattomasti. Mutta sitten en pääse eteenpäin. Eli nyt tuolla Siemenssille pitäisi kertoa miten internet Connection muodostetaan.

Mikä Access mode pitää valita:
PPPoE
DHCP
Static Ip
PPTP ?

Järkeilin että toi PPPoE ois oikea, mutta mitä salasanoja ja tunnareita se siihen sitten haluaa. Elisan papereissa puhutaan liittymän hallintatunnuksesta ja hallintatunnuksen salasanasta. Onko ne oikeat tunnarit, vai joitain muuta. Vai mikä ton Internect Access mode sitten pitää olla?

Olen erittäin kiitollinen kaikesta avusta.

2

1095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee

siten, että.

Mikäli Internet-liittymätyyppisi vaatii kirjautumisen verkkoon, eli ts. aina käyttöjärjestelmän käynnistyessä Internet-yhteys tulee erikseen yhdistää, niin kyseessä on yleensä ns. PPPoE-yhteys. Nämä käyttäjätunnus ja salasana, mitkä yhteyden muodostamisessa tarvitaan löytyy todennäköisesti liittymäsopimuksesta. Tällöin tukiaseman Access modeksi tulee valita juuri kyseinen PPPoE ja antaa sopimuksesta löytyvät käyttäjätunnus ja salasana.

Mikäli Internet-yhteytesi on ns. suora, niin tällöin valitset tukiasemasta Access modeksi DHCP:n.

• Kiitokset

Jeps. Eli toi DHCP:n se sitten oli, eikä mitään muita määrityksiä tarvittukaan.

Suur kiitokset sinulle!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      86
      1600
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      76
      1251
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      174
      1147
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      53
      919
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      891
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      888
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      868
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      813
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      812
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe