UUSI CLIO

pettymys

Kävin hakemassa uuden Clion hinnaston ja varusteluettelon. Ainoastaan expression-tasolla oli mahdollista saada manuaalinen ilmastointi ja kauko-ohjattu lukitus vakiona!!! Muutenkin suhteellisen korkea hinnasto sai minut siirtymään toyotan yarikseen. Cloi vaikittaa vakiovarusteisiin nähden ylihintaisen. Olen saanut tarjouksia sekäö uudesta cliosta että uudesta meganesta niin huomattavasti parempi megane sai paremman tarjouksen melkein joka liikkeestä kuin clio. Harmi homma, kosa uusi clio näyttäää hyvältä ulkoa päin. ei enää sellanen pappa-skootteri kuin ennen.

Kommentteja??

11

3924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alpo

Älä puhu palturia. Ei uusi Clio ole varusteissaan yhtään Yarista kallimpi ja kuitenkin huomattavasti tilavampi auto. Vertaile nyt vähän ja ajatuksella ennen kuin kirjoittelet mitä sattuu...

• nyt ihan koettua tietoa

Noiden autojen tilavuus?

Ei kannattaisi kirjoittaa mitään jos ei ole itse asiaa todennut tai liittää jotain linkkiä testituloksista.

Itse olen molemmissa istunut ja kyllä Yaris tilavammalta tuntui, tilojen muunneltavuus on myös parempi.

Niin ja kumpaakaan en ole ostamassa.

• thkrjhtekrl
        nyt ihan koettua tietoa kirjoitti:

Noiden autojen tilavuus?

Ei kannattaisi kirjoittaa mitään jos ei ole itse asiaa todennut tai liittää jotain linkkiä testituloksista.

Itse olen molemmissa istunut ja kyllä Yaris tilavammalta tuntui, tilojen muunneltavuus on myös parempi.

Clio 5-ov
        1.4 Confort 18 600
        ESP 700
        Ilmastointi 890
        Yhteensä 20 190

Clio 1.6 Confort 800

Vrt.

Megane Break
        1.6 21 000

• Alpo
        nyt ihan koettua tietoa kirjoitti:

Noiden autojen tilavuus?

Kävin Helsingin Motor Showssa molemmat autot tarkkaan läpi ja kyllähän Yaris on mitoiltaan selkeästi pienempi. Vaaka kallistui selkeästi Clion puoleen. Mutta auton valintahan on makuasia...

• vertailija

Toyota Yaris 1.3 Sol 5-ov 17730€
        ilmastointi 860€

Renault Clio 1.4 Confort 5-ov 18600€
        ilmastointi 890€
        CD/radio 490€

Tietenkin jos vertaa 1.2:seen Clioon, niin hinta on suurinpiirtein sama.

• jorrma

taitaapa olla toyota kärsinyt tosta pappa imagosta pahemmin kuin renault... joo ei sitä nappi starttiakaan saa variksen halvimpiin, vähä kyllä petyin!!! mikset sää sitte osta sitä meganea kun kerran on huomattavasti parempi ja halvempi kuin clio ???? ottasin ainakin itse ennemmin meganen kuin jonkun variksen

• outo vertailu

Seuraavaksi varmasti hämmästelet sitäkin miten Laguna maksaa enemmän kuin Yaris?

Tojotahan on itsekin myöntänyt Yariksen lanseerauksen yhteydessä että se ei enää kilpaile samassa sarjassa uuden Clion ja Grande Punton kanssa vaan on tarkoitettu pykälää pienempään segmentiin.

Ei pitäisi olla hirveän suuri ihme miksi se on halvempikin. Uuusi Cliohan on tiloiltaan saman kokoinen kuin 1990-luvun lopun Corolla.

• Kysyin tarjouksen

Täytyy kyllä olla keskimääräistä paljon tyhmempi jos uuden Clion ostaa niillä hinnoilla millä sitä nyt tarjotaan. Ehkä ihan karvalakkimalli on ok hinnoissa, mutta kun vähän lisää varusteita niin samaan hintaan saa esimerkiksi 307:n tai C4:n samoilla varusteilla.

Järjetöntä hinnoittelua Cliossa...

..hinta-ero Meganeen on mitätön, ja siinä samalla saa numeroa isomman auton. Tosin tämä on ollut jo pitkään Rellun ongelma, Clio ja Megane ovat olleet todella lähekkäin toisiaan (siis MeganeI).

• rel9
        ville kirjoitti:

..hinta-ero Meganeen on mitätön, ja siinä samalla saa numeroa isomman auton. Tosin tämä on ollut jo pitkään Rellun ongelma, Clio ja Megane ovat olleet todella lähekkäin toisiaan (siis MeganeI).

Muistelen että Megane II:ssa oli alkuun hinnat reippaasti yläkantissa. Kun ei kauppa käynyt, tuli hinnatkin alas. Kävisiköhän Clion kanssa samalla tavalla?

• jorrma
        ville kirjoitti:

eihän noilla uudella cliolla ja meganella ees ole paljon kokoeroa vai muistanko väärin , clio 3,99m pitkä ja 2,57 akseliväli... jos siis alkaenhintaluokasta puhutaan molempien kohdalla niin ehdottomasti ottasin clion, onhan se myös vuoden auto 2006 =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      268
      24480
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      46
      2154
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      196
      1555
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      138
      1437
    5. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      28
      1219
    6. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      978
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      922
    8. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      84
      811
    9. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      82
      776
    10. Voitko väittää

Ettet flirttaillut tai ainakin yrittänyt osoittaa kiinnostusta?
      Ikävä
      75
      698
    Aihe