60-luvulla Volvon suurempi nokkamalli, Titan oli lämmin ja melutasoltaan hiljainen. Ehkä se oli kaikkein kuljettajaystävällisin rekkaveturi. Aina synkrovaihteistoa myöten.
Volvo Titan
14
5300
Vastaukset
- kertoili
joskus,kun oli ollut suurilla voimalaitos työmailla yms,,titan oli vailla vertaa.Kuulema
sen aikaset sora-maakuormat kiikutti reippaasti.
Kuulema äänikin ihan erilainen,matala kumea jyrinä!Alusta järeä,kun vertasi muihin senaikai-
siin,Commer,Austin,Bedford,jopa Sisuun ja scania-
vabiseen.Etujousitus jäykkä,ja ajovalojen tärinä.
Mutta aikansa vahvin K-auto!- että siihen aikaan
Volvo oli valovuosia jäljessä Scaniasta. Saa sitä lämpimikseen puhua. Olen nimittäin tehnyt töitä molemmilla. Raukea auto, kömpelö käsitellä, vaihdekaavio erikoinen, hidas vaihtaa ja hirvee polttoaineen kulutus. Hyviä puolia, raudan vieressä tehty. ei kerinnyt jäähtyä yön aikana, eli hyvin lähti käyntiin.
Volvot olivat siihen aikaan liioitellun järeitä ja siksi kömpelöitä ja ohjauksesta Scania-kuski voi kohdatessa heittää puoli autoa vaikka tyhjän päälle. Volvot ja Sisut "ohjuuttivat" sorarallissa niin, että tuttuja ei kerinnyt tervehtiä. - Titanissa oli
että siihen aikaan kirjoitti:
Volvo oli valovuosia jäljessä Scaniasta. Saa sitä lämpimikseen puhua. Olen nimittäin tehnyt töitä molemmilla. Raukea auto, kömpelö käsitellä, vaihdekaavio erikoinen, hidas vaihtaa ja hirvee polttoaineen kulutus. Hyviä puolia, raudan vieressä tehty. ei kerinnyt jäähtyä yön aikana, eli hyvin lähti käyntiin.
Volvot olivat siihen aikaan liioitellun järeitä ja siksi kömpelöitä ja ohjauksesta Scania-kuski voi kohdatessa heittää puoli autoa vaikka tyhjän päälle. Volvot ja Sisut "ohjuuttivat" sorarallissa niin, että tuttuja ei kerinnyt tervehtiä.iskutilaavuus 9,6. Laiska puputtaja se oli minulla oli kerran niin harvaperäinen Titan, että jyrkässä myötämäessäkään se ei kerinnyt kiihtyä täyteen vauhtiin. Autojen kehittymisestä: Volvon peruskone oli jo 50-60 lukujen vaihteessa sama joka vuosikymmenet oli 88-ja 10 Volvossa. Scaniassa oli samaan aikaan 11 l:n kone, sama lohko joka oli 75,-76,-110,-11, 112,-113,-114 -ja 124 :ssa. Tehoja vain on otettu lisää, esim Scania Vabis 75 oli teholtaan 150 hv, nyt 124:ssa taitaa olla jo vähän enemmän. Hyvä työkampe se Volvo kuitenkin loppupelissä oli, näissäkin jutuissa aika tahtoo kullata muistot. Olen yrittänyt muistaa vanhan kansanviisauden: "Hullu kehuu hevostaan, mielipuoli akkaansa".
- ajokokemuksista
Titanissa oli kirjoitti:
iskutilaavuus 9,6. Laiska puputtaja se oli minulla oli kerran niin harvaperäinen Titan, että jyrkässä myötämäessäkään se ei kerinnyt kiihtyä täyteen vauhtiin. Autojen kehittymisestä: Volvon peruskone oli jo 50-60 lukujen vaihteessa sama joka vuosikymmenet oli 88-ja 10 Volvossa. Scaniassa oli samaan aikaan 11 l:n kone, sama lohko joka oli 75,-76,-110,-11, 112,-113,-114 -ja 124 :ssa. Tehoja vain on otettu lisää, esim Scania Vabis 75 oli teholtaan 150 hv, nyt 124:ssa taitaa olla jo vähän enemmän. Hyvä työkampe se Volvo kuitenkin loppupelissä oli, näissäkin jutuissa aika tahtoo kullata muistot. Olen yrittänyt muistaa vanhan kansanviisauden: "Hullu kehuu hevostaan, mielipuoli akkaansa".
jarrut siinä oli paremmat, niin kuin ne volvossa ovat aina olleet hyvät. Kampe saattoi vaan joskus yllättää kuskinsa kun ilmanpaineet karkasivat tai olivat muuten nollassa, taispa mullakin kerran pakkasella katseluttaa varalaskupaikkaa...
- Volvolla ajava
ajokokemuksista kirjoitti:
jarrut siinä oli paremmat, niin kuin ne volvossa ovat aina olleet hyvät. Kampe saattoi vaan joskus yllättää kuskinsa kun ilmanpaineet karkasivat tai olivat muuten nollassa, taispa mullakin kerran pakkasella katseluttaa varalaskupaikkaa...
En tiedä sen aikaisista k-autoista mutta on se kumma kun Volvo ei saa ohjattavuutta kuntoon, koko ajan pitää olla "ohjaamassa". Scanialla ja Actros mersulla miellyttävä pehmeä ja tunnokas ajettavuus.
- silloin
että siihen aikaan kirjoitti:
Volvo oli valovuosia jäljessä Scaniasta. Saa sitä lämpimikseen puhua. Olen nimittäin tehnyt töitä molemmilla. Raukea auto, kömpelö käsitellä, vaihdekaavio erikoinen, hidas vaihtaa ja hirvee polttoaineen kulutus. Hyviä puolia, raudan vieressä tehty. ei kerinnyt jäähtyä yön aikana, eli hyvin lähti käyntiin.
Volvot olivat siihen aikaan liioitellun järeitä ja siksi kömpelöitä ja ohjauksesta Scania-kuski voi kohdatessa heittää puoli autoa vaikka tyhjän päälle. Volvot ja Sisut "ohjuuttivat" sorarallissa niin, että tuttuja ei kerinnyt tervehtiä.scania-vabis oli remontissa paljon..
- ensin
silloin kirjoitti:
scania-vabis oli remontissa paljon..
volvossa,scania-vabiksessa lisenssi leyland.
- Ajuri
Volvolla ajava kirjoitti:
En tiedä sen aikaisista k-autoista mutta on se kumma kun Volvo ei saa ohjattavuutta kuntoon, koko ajan pitää olla "ohjaamassa". Scanialla ja Actros mersulla miellyttävä pehmeä ja tunnokas ajettavuus.
mutta isoissa Mersuissa tuntuu ohjaus jäykältä santapohjalla, Scanialla ei niinkään
- Scania Vabiksella
silloin kirjoitti:
scania-vabis oli remontissa paljon..
minulla ei se auto (LS 76 Super) seisonut tuntiakaan remontin takia.
- ..mutta kun yhel...
Scania Vabiksella kirjoitti:
minulla ei se auto (LS 76 Super) seisonut tuntiakaan remontin takia.
tutulla oli sellainen,sanoo vieläkin että
voimansiirto oli jo heikko silloin vabisksessa. - Hyvä viisaus!
Titanissa oli kirjoitti:
iskutilaavuus 9,6. Laiska puputtaja se oli minulla oli kerran niin harvaperäinen Titan, että jyrkässä myötämäessäkään se ei kerinnyt kiihtyä täyteen vauhtiin. Autojen kehittymisestä: Volvon peruskone oli jo 50-60 lukujen vaihteessa sama joka vuosikymmenet oli 88-ja 10 Volvossa. Scaniassa oli samaan aikaan 11 l:n kone, sama lohko joka oli 75,-76,-110,-11, 112,-113,-114 -ja 124 :ssa. Tehoja vain on otettu lisää, esim Scania Vabis 75 oli teholtaan 150 hv, nyt 124:ssa taitaa olla jo vähän enemmän. Hyvä työkampe se Volvo kuitenkin loppupelissä oli, näissäkin jutuissa aika tahtoo kullata muistot. Olen yrittänyt muistaa vanhan kansanviisauden: "Hullu kehuu hevostaan, mielipuoli akkaansa".
Tuossa on rahtariklopeillekin ja amispojille sanomaa. Kjeh...
- Volvookin korjattu
silloin kirjoitti:
scania-vabis oli remontissa paljon..
meinaan olen tehnyt sitä hommaa jo silloin. Volvossa nesteet ja öljyt sekasin vähän päästänsä, valot läikytti, likasuojat lepatti, muutenkin laiska puputtaja, no siksi ei särkenyt pahemmin itseään, polttoainetta kulutti kolmasosan enemmän kuin Scania. Sisuista ja Pettereistä ei viitsi puhua samana päivänä.
- työhevonen
Volvookin korjattu kirjoitti:
meinaan olen tehnyt sitä hommaa jo silloin. Volvossa nesteet ja öljyt sekasin vähän päästänsä, valot läikytti, likasuojat lepatti, muutenkin laiska puputtaja, no siksi ei särkenyt pahemmin itseään, polttoainetta kulutti kolmasosan enemmän kuin Scania. Sisuista ja Pettereistä ei viitsi puhua samana päivänä.
ja se mustan puhuva savu!Ja tiukkapaikka,kukas
se sinne meni rypeen.Titan tietysti.
Scania-vabis oli vähän keikarimainen..tai sanoisko,,,
herraskainen ajokki.Mutta hyviä autoja.
- SIM
Ei se huono ollut, paljon niitä oli varsinkin puutavara-autoina. Scaniaa taas oli enemmän rahtiautoina. ( Mínun käsitys, ei välttämättä oikea ) Heikkoja kohtia on autoissa aina ollut ja tulee olemaan, niin Volvossa kuin Scaniassakin. Kuitenkin Titanin ja seitenvitosten ja -kuutosten aikaan ajettiin paljon Petterilläkin, aikansa suosituimmalla kuorma-autolla. Ja sillä sitä vasta köyhtyi. Ja tahtoipa sillä Mersullakin lompsa kevetä. Itse olen ajanut monilla merkeillä, järkyttävimpänä on muistoissa läpivetävän ( 6X6) Mersun ajaminen läpi Suomen syksyisenä yönä. Voi s......a niitä valoja ja voi p....e sitä melua ja voi v...u niitä ajo-ominaisuuksia, mahtoi siinä Nyholmin ( Kuljetusliike P.Nyholm Vaasa )kuskit ihmetellä tiellä hoippuroivaa vastaantulijaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903231- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834