Porto De Galinhas story

mikah2

Kävin Brasiliassa/Porto De Galinhas 2005 joulu-uusivuosi tienoilla kahden viikon lomalla.

Porto De Galinhas on pieni kaupunki/kylä n. 10 tunnin lentomatkan päässä.

Lennolla on välilasku Las Palmas'issa joka itse asiassa tekee ihan hyvää. Palmasin terminaalissa voi ostaa melko maukkaita kerrosleipiä virvokkeiden kera.

Itse PDG (Porto de Galihas) on pieni kaupunki/kylä jossa on vain 6000 paikallista. Paikan väkiluku kuitenkin nousee 20.000, kun kaikki turistit sinne rynnivät. Pääosa turisteista on kuitenkin brasseja itse, sekä jonkun verran suomalaisia. Muita kansallisuuksia ei paljon huomannut. PDG:ssä on yksi pääkatu jonka ympärillä elämä poreilee.

Mitään kulinaristisia elämyksiä on turha odottaa mutta mahansa saa täyteen jo kaksikin ihmistä yhdestä annoksesta.

Pari yökerho/tanssipaikkaa löytyy ja yksi pää-baari rannan tuntumassa. Muuten ravintoloita ja pikku katu-baareja on runsaasti turistien käyttöön. Toisaalta paikallista ruokakulttuuria en siis löytänyt.

Ranta on tarpeeksi pitkä ja hiekka on hienoa. Meri ei ala syvänä joten kahlta voi/tarvitsee ennenkuin syvempää tulee. Meren virtaukset vahvistuu koko ajan mitä pidemmälle menee (varoa kannattaa). Muuten kaupunkin edustalla olevalla rannalla on tarpeeksi säpinää (myyjää joka lähtöön) vaikka myös rauhallisempia paikkoja.

Aurinko tuntui olevan todella takuuvarmaa tavaraa, muutama pilvinen päivä oli ja yö aikaan sateli. Liian kuuma ei talviaikaan ollut. Rannalla tuuli sopivasti jotta vilvoitti.

Uutena vuotena oli ranta-bileet (n 10 km. päässä) jossa nuorempi väestö juhli ankarasti aamuun saakka. Liput ostettiin PDG:n pääkadulla olevasta urheiluliikkeestä, lippu sisälsi juomat ja aamupalan. Kuljetus piti hoitaa itse.

Muista ostaa Suomesta Portugali-Suomi sanakirja, sillä ilman sitä et pärjää jos haluat vähänkin keskustella paikallisten kanssa. Ruokalistojenkin ymmärtäminen vaatii sen mukaan. Muuten ihmiset olivat mukavia, ei näkynyt rikollisuutta tai muitakaan uhkia (vaikka liikkui yö-aikaan).

Summa summarum. Sopiva kohde perhelomalle ja myös bailaamiseen (rajoitetusti).

4

2134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oona

      Olipas mukava kirjoitus Galinhaksesta, mulle tuli matkakuume ja kova :-) Olin siellä itse kolme viikkoa syksyllä ja suorastaan rakastuin siihen maahan ja ihmisiin!! Ihana maa!!

    • Sipsu

      kestää kylläkin välilaskuineen 13 tuntia. Paikallinen ruokakulttuuri on lounasaikaan kiloravintolassa. Halpaa ja hyvää.

    • lähteä

      Minkä matkanjärjestäjän matkalla olit ja mikä oli
      hotelli? Kiitos vastauksesta.

    • missssunny

      hej
      kiidi tosi paljo et opastit mut tänne lukee tän jutun , oli tosi kiva tietää noista uuden vuode rantabileistä ja muista sain kaikkia vinkkejä nyt ^^ thänks !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe