Nyt sitten tuli tuolle tytölle ensimmäiset juoksut, joiden jälkeen sen aion leikata, mutta huomasin että vois olla vähän täydemmät tiedot.
Milloin tarkalleen koiran saa leikata? Täytyykö juoksut olla täysin loppuneet ennenkuin tämä onnistuu? Entä onko "ikärajaa", minkä ikäistä koiraa ei vielä saa leikata (kyseessä on 8 kk)? Kauanko juoksut kestävät noin suunnilleen ja paljonko leikkaus maksaa? Mitä tapahtuu leikkauksen jälkeen (vaikutukset koiraan, hoito sen jälkeen kauanko...)?
juoksut
6
512
Vastaukset
- xpq
Kun ei ole juoksua, siinä puolivälissä ennen seuraavien alkua. Minkä kokoinen koirasi malliltaan on, onko jo kokonaan aikuiseksi kasvanut? Leikkauksen jälkeen normaali haavanhoito ja antibioottikuuri el. ohjeen mukaan. Muuten narttu ei kovin paljon muutu, mutta joillakin nartuilla ruokahalu kasvaa ja ne lihovat helpommin.
Kannattaa leikkauttaa, jos ei oo jalostuksenarvoinen rotukoira. Säästynee monelta juoksuisen nartun aiheuttamalta harmilta.
Soita rohkeasti vaan eläinlääkärille. Tyhmää kysymystä ei olekaan ja lääkärin kuuluu vastata.
Koirat paranevat yleensä leikkauksesta tosi nopeasti, pitkäkarvaisella voi turkin laatu muuttua. Meillä muuttui, kohtutulehduksen takia leikatun belgianpaimenkoiran karvasta tuli pitkä ja villainen. Koira parani muuten parissa viikossa eikä sillä näy arpeakaan. Mutta en muista aikaa tarkkaan, kannattaa kysyä eläinlääkäriltä. Sieltä saa myös hinnat.- serop1
Millainen koira sinulla on? Kannattasi varmaan odottaa vielä jonkun aikaa ennen kuin leikkautat. Koirasihan on pentu 2 vuoteen saakka. Kannattaa antaa olla siihen saakka.
Kannattaa tietenkin varmistaa eläinlääkäriltä ja kysellä siltä :)- minä täällä hei
Koirani on novascotiannoutaja, eli n. 45 cm 17 kg, eli alkaa olla aikuisen tollerin mitoissa. Alarajoilla.
- seropii
minä täällä hei kirjoitti:
Koirani on novascotiannoutaja, eli n. 45 cm 17 kg, eli alkaa olla aikuisen tollerin mitoissa. Alarajoilla.
Jostain syystä kirjautuminen ei onnistunut, mutta odottaisin sinun asemassa sinne, että koira on kaksi vuotias. Se kasvaa vielä. Lihaksisto ja luusto :)
- ...
Kai näitä mielipiteitä on niin paljon kuin on eläinlääkäreitäkin. Toiset ovat sitä mieltä, että ekojen juoksujen jälkeen on paras. Tai siis ekojen ja toisten puoli välissä. Yksi meidän koirista on leikattu juuri näin ja ei siihen kyllä mitään vikaa tullut. Kasvu hidastunut tai muuta. Moni asia parani leikkauksen myötä. Suosittelen jos ei ole tarkoitus käyttää jalostukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61957- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77871EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101818Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684