LVI-alan palkat

hakija

niin, olen hakemassa LVI-alalle ensi vuonna ja haluaisin tietää mitä lvi-asentaja tienaa kk.?

54

53563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2000e

      /kk siis urakalla

    • haluaa uskoa..

      niin tässä muutama palkka:
      - LVI-asentaja : 2500-3000
      - Timpuri : 3500
      - Metallimies : 2500 - 3000
      - Hitsari 3000-5000
      jne jne...

      eli todellisuudessa siinä 1500-2000e/kk

      • unohda porvari

        sähkäreitä palkka noin reippaat:3800e/kk


      • probe90

        ...näistä onkaan paras palkka. LVI-, sähkö-, vai metalli alalla jos menee hitsaajaksi. ei kai se hitsaajan palkka voi olla 3000-5000€ kuussa, kun kuulin että Lvi alalla on parempi palkka kuin sähkö-, tai metalli alalla. onko näin?


      • ihan tosissani
        probe90 kirjoitti:

        ...näistä onkaan paras palkka. LVI-, sähkö-, vai metalli alalla jos menee hitsaajaksi. ei kai se hitsaajan palkka voi olla 3000-5000€ kuussa, kun kuulin että Lvi alalla on parempi palkka kuin sähkö-, tai metalli alalla. onko näin?

        Tuo vastaus oli tarkoitettu vitsiksi!!!!! Hitsaaja tai mikään muukaan duunari ei tässä maassa hevin tienaa yli 2500e/kk. Ja sekin tulee vasta vuosien työuran jälkeen jos on tullakseen. Aloitteleva saa ehkä tuon 1300-1500e/kk.
        Noista se sähkäri taitaa oikeasti olla parhaiten palkattu, mutta ei kannata faktana ottaa.. Hitsaajia tosin tuskin sähköalalla tarvitaan :)


      • trewgr
        ihan tosissani kirjoitti:

        Tuo vastaus oli tarkoitettu vitsiksi!!!!! Hitsaaja tai mikään muukaan duunari ei tässä maassa hevin tienaa yli 2500e/kk. Ja sekin tulee vasta vuosien työuran jälkeen jos on tullakseen. Aloitteleva saa ehkä tuon 1300-1500e/kk.
        Noista se sähkäri taitaa oikeasti olla parhaiten palkattu, mutta ei kannata faktana ottaa.. Hitsaajia tosin tuskin sähköalalla tarvitaan :)

        kaupan kassakin saa jo nykyään ton 1500€


      • Jojooj

        Saiskin noita palkkoja.Mistähän tempaistu?


      • Tasoitemies

        urakalla 3000-4000 €/kk.
        Paljon pyytää niin paljon saa, vähän pyytää niin vähän saa! Nii se on!!
        Kaikkia hulluja on jotka tekee halvalla ja painaa hintoja alas...siinäpä kituuttaa...


      • -_-
        Jojooj kirjoitti:

        Saiskin noita palkkoja.Mistähän tempaistu?

        todellakin kannattaa mennä LVI tai jonnekkin maalarin hommiin kun suomen pääkaupunki seudulla ja muissa isoissa kaupungeissa on ihan hulluna vanhoja taloja jotka tarvii kunnostusta että voi olla huoletta että työt ei ainakaan lopu.


      • opiskelevalvimies
        ihan tosissani kirjoitti:

        Tuo vastaus oli tarkoitettu vitsiksi!!!!! Hitsaaja tai mikään muukaan duunari ei tässä maassa hevin tienaa yli 2500e/kk. Ja sekin tulee vasta vuosien työuran jälkeen jos on tullakseen. Aloitteleva saa ehkä tuon 1300-1500e/kk.
        Noista se sähkäri taitaa oikeasti olla parhaiten palkattu, mutta ei kannata faktana ottaa.. Hitsaajia tosin tuskin sähköalalla tarvitaan :)

        Olen kesätöissä putkihommissa ja tienaan 2640e/kk


    • 2197€/kk

      Tosin tuon tason palkkaa saat vasta parin työelämässä vietetyn vuoden jälkeen.
      Aloituspalkka on 7-8€/h, sitten kun voit kutsua itseäsi ammattilaiseksi voit alkaa pyytämään yllä mainitun tason palkkaa.

      Palkka on kuitenkin loppujen lopuksi neuvottelu kysymys, minkä verran työnantaja on valmis maksamaan, tämä on suoraan verrannollinen siihen mitä tuotat yritykselle.

      Onnea valitsemallesi uralle, töitä ainakin riittää

      • 1988758759

        Lähtöpalkka on 12,70 tunti,jonka lisäksi tulee urakkapohjat


    • Putkari 85

      Perustunti palkka 9,61€ ja koska olen urakas mukana saan siitä 1€ lisää.Kohta pitäisi tulla perustunti palkan korotus 11.80€ ja siihen urakka lisä.Urakkalisä on sitten vaihteleva.Riippuu urakan koosta.

    • sfdgsdfgsd

      No nyt mä olen ollut töissä tai oppisopparilla noin 2 vuotta ja palkka on 10 euroa ja senttejä päälle. Erikoistuessani vielä esim. kylmäkoneisiin tai automaatioon etc. voi palkka nousta ehkä about 15-20 euroa tunti riippuen paikasta ja siitä mihin erikoistun.

      • 3000-5000

        Kyllä duunarikin voi tienata yhtä hyvin kuin esim inssi


      • billy
        3000-5000 kirjoitti:

        Kyllä duunarikin voi tienata yhtä hyvin kuin esim inssi

        Nykyään lvi alan ukot tienaa enemmän ku monet insinöörit =D


      • insinöörin koulutus tökkii
        billy kirjoitti:

        Nykyään lvi alan ukot tienaa enemmän ku monet insinöörit =D

        mul on alan vaihto edessä, tietotekniikka insinööri piti tulla mutta putkiasentajan paperit olis tarkoitus hommata oppisopimuksella


      • Mastah

    • että!!

      opettajallamme on oma firma ja hän kertonut näin että jopa 20-25eskoo vois tunnilta melki antaa lvi alan jäppisille!

      • tiedänvaan

        Perustuntipalkka noin. 15e.


      • kiihkoilija
        tiedänvaan kirjoitti:

        Perustuntipalkka noin. 15e.

        pitäskö mennä lakkoon että saatais parempaa palkka.... alkaa haiskahtaan siltä että ollaan syvässä palkkakuopassa! 10,58 ekeä ei riitä tunnille millään! hinnat nousee miksei siis meidän palkat sitte!!!!


    • teknikko evp

      varaudu vieraan hommissa pitkään aikaan huonolla palkalla ja vuosien jälkeen kun opit hommat(=näet todellisuuden rakennuksilla)niin vaikka oma firma pystyyn niin voit päästä paremmille palkoille. tuntitaksa tessissä noin 10e/h aloittelijoille. Ei LVI-ala mikään rahasampo ole kuten ei mikään haalarihomma tässä maassa. Huonoin palkka on kuitenkin metallissa jossa suuri työvoimapula, eikä tarvi ihmetellä kun kyselee työnantajilta tuntiliksoja. HINNAT NOUSEE KOKOAJAN JA PALKAT RAAHAA TODELLA KAUKANA PERÄSSÄ.

      • oppari

        kyllä se niin on että palkat riippuu paikkakunnasta ja tietty työn kuvasta esim. LVI ja raksa hommilla tienaa pääkaupunki seudulla ja muualla etelässä niin ettei ainakaa tuu rahasta puute mutta siihen täytyy tehdä hommiakin!!


      • nippeli½
        oppari kirjoitti:

        kyllä se niin on että palkat riippuu paikkakunnasta ja tietty työn kuvasta esim. LVI ja raksa hommilla tienaa pääkaupunki seudulla ja muualla etelässä niin ettei ainakaa tuu rahasta puute mutta siihen täytyy tehdä hommiakin!!

        itse oon 3vuotollu helsingissä ta töissä saneeraushommissa ja vuosipalkka 41000€.


      • röö..
        nippeli½ kirjoitti:

        itse oon 3vuotollu helsingissä ta töissä saneeraushommissa ja vuosipalkka 41000€.

        Minkä verran sul o sit kokemusta :P?. Ja mistä oot lähtöisin?. Ku mainitsit luvun ja paikkakunnan erikseen ni aattelin vaa. Ku olen harkinnut, jos muuttaisi etelä-suomeen ni voisi ehkä saada paremmin töitä kuin täällä pohjanmaalla. Mutta kuten iltalehdessä oli, että Helsingissä olisi kalliimpaa asua kuin New Yorkin manhattanilla ni saa ajatukset vähän toisiin helsinkiin aikovana. Kun työnperässä jos muuttaa kauempaa helsinkiin niin pitäisi kuulemma olla vähintää 2500e/kk jotta saisi työn edukseen. Eli siksi kysyisin sitä kokemustasi:)?.


      • rusinakullit
        röö.. kirjoitti:

        Minkä verran sul o sit kokemusta :P?. Ja mistä oot lähtöisin?. Ku mainitsit luvun ja paikkakunnan erikseen ni aattelin vaa. Ku olen harkinnut, jos muuttaisi etelä-suomeen ni voisi ehkä saada paremmin töitä kuin täällä pohjanmaalla. Mutta kuten iltalehdessä oli, että Helsingissä olisi kalliimpaa asua kuin New Yorkin manhattanilla ni saa ajatukset vähän toisiin helsinkiin aikovana. Kun työnperässä jos muuttaa kauempaa helsinkiin niin pitäisi kuulemma olla vähintää 2500e/kk jotta saisi työn edukseen. Eli siksi kysyisin sitä kokemustasi:)?.

        lvi alalla tienaa reilusti enemmän ku missään vitun oikosulkuasennus puolella tai jossaan helvetin pellin taivutus alalla... eteläsuomessa saa sellasta palkkaa että huhhuh... muualla suomessa vähintään sellasta 15e kunhan vaan älyää pyytää. tiedän muutamia alan työn tekijöitä jotka tienaa melkein 30e/h.. kys. om. henkilöt ajelevat mersuilla ja omistavat isot talot ja kaikki sen ansiosta että ovat oikealla alalla töissä.


      • Luulet
        rusinakullit kirjoitti:

        lvi alalla tienaa reilusti enemmän ku missään vitun oikosulkuasennus puolella tai jossaan helvetin pellin taivutus alalla... eteläsuomessa saa sellasta palkkaa että huhhuh... muualla suomessa vähintään sellasta 15e kunhan vaan älyää pyytää. tiedän muutamia alan työn tekijöitä jotka tienaa melkein 30e/h.. kys. om. henkilöt ajelevat mersuilla ja omistavat isot talot ja kaikki sen ansiosta että ovat oikealla alalla töissä.

        Olen käynyt putkipuolen amiksen 12 vuotta sitten, sen jälkeen tehnyt koneasentajan ja asentajan hommia.
        Mitä luulet, olisiko vaikea siirtyä putkipuolelle ja paljonhan kehtais pyytää alku liksaa stadissa.

        Maksaako ne bykkalla päivärahoja niiku teollisuuspuolella.
        Kiittäen ja kumartaen tietäjille.


      • weeezzzz
        Luulet kirjoitti:

        Olen käynyt putkipuolen amiksen 12 vuotta sitten, sen jälkeen tehnyt koneasentajan ja asentajan hommia.
        Mitä luulet, olisiko vaikea siirtyä putkipuolelle ja paljonhan kehtais pyytää alku liksaa stadissa.

        Maksaako ne bykkalla päivärahoja niiku teollisuuspuolella.
        Kiittäen ja kumartaen tietäjille.

        jos suuntaa etelä suomeen niin siellä rakennus apupoika saa saman verran kun pohjoisen kirvesmies. ammattitaitoinen lvi asentaja taas voi itse sanella palkkansa. helposti jopa 45-55 euroa tunti jos tekee urakalla , hyvää jälkeä , sovittuun aikaan mennessä. kun saa oman nimensä esille niin rahaa tulee.


      • ginimerkki
        Luulet kirjoitti:

        Olen käynyt putkipuolen amiksen 12 vuotta sitten, sen jälkeen tehnyt koneasentajan ja asentajan hommia.
        Mitä luulet, olisiko vaikea siirtyä putkipuolelle ja paljonhan kehtais pyytää alku liksaa stadissa.

        Maksaako ne bykkalla päivärahoja niiku teollisuuspuolella.
        Kiittäen ja kumartaen tietäjille.

        Jos pyydät tes:n minimin, et saa töitä. Aina löytyy polakki tai romanian kielitaidoton joka tekee alle puolella tes:n minimistä, eikä vaadi ylityölisiä. Suomipoika on niin last season.


    • 68000e/vuosi

      siis ammattilainen, takuupalkka itselläni 24,85e/tunti tietysti urakkapohjat päälle. Tampereella työskentelen. Työkokemus 14 vuotta. Kannattaa ruveta rahahommiin!

      • ryysberi

        et saa kauan nytkin työmaalla vaihdettu suomalainen putkari vaihdettu 4 ryssään ja sekundaa tulee mutta vastaava sanoi että edullisemmin


      • liirumlaarumia
        ryysberi kirjoitti:

        et saa kauan nytkin työmaalla vaihdettu suomalainen putkari vaihdettu 4 ryssään ja sekundaa tulee mutta vastaava sanoi että edullisemmin

        Vaihtasivat sen vastaavan mesun linnunpelättimeen niin tulis vielä vähän lisää säästöjä


      • vai luuloa.

        aika hankala päästä vaikka koulun käy (amis) 28 vuotiaana niin sitten ensin harjoitteluun ja töihin.


      • vettä jo toises ..

        joopa, joo

        puhu sinä, minä pitelen suitsista


      • vettä jo toises ...
        vettä jo toises .. kirjoitti:

        joopa, joo

        puhu sinä, minä pitelen suitsista

        meinaan siis, että 4000 kuussa on unta


    • Että näin

      Suomessa kaikkien palkat laahaa jäljessä, paitsi ministereiden, kansanedustajien, oikeusjärjestelmän ja kaiken maailman turhien tohtoreiden.

      Ja kun hommaa rupee miettimään, niin jos ihmiset ei tyytyisi niin vähään, palkkoja olisi pakko nostaa. Ei valtiokaan voi holtittomasti vaan rahdata ulkomaalaisia töihin.

      Muistakaa että kansalla on valta, sitä tarvitsee vain käyttää. Vaaleissa kun äänestätte kokoomusta ja keskustaa vastaan niin siinä on jo hyvä alku, en kyllä suosittele demareitakaan. Aloitetaan nyt ps:sistä ja sitten ens vaaleissa on uusia puolueita ja uusia ihmisiä.

    • Peru S uomalainen

      Juuri näin! Persut valtaan niin tulis jotain vaihtelua tähän touhuun!

    • PetteriPunakuono2132

      7-8e / h?
      Olen opiskelija ja teen välillä kassalla töitä ja saan 10,10e tunti. Siis kun menen TKK:lle opiskelemaan energia- ja LVI-tekniikkaa niin valmistuessani saan huonompaa palkkaa kuin nyt?

    • Wheer is tö money

      Olen ollut uudispuolella rakentamassa lv:tä, Lvi huollossa, Toimitusjohtajana yrityksessä, ja nyt lvi asentajana Yht, töissä 7vuotta ja palkka 15.50€ / h.

      Miksi suomessa on niin paljon yli velkaantuneita jos kaikki täällä tienaavat 4000€ kk ja kotitalouteen tulee 8000-12000€ kuussa, tällähän maksaa auton 2 kuukaudessa ??

    • putkariforever

      Ei kannata ihan kaikkee uskoa, mitä täällä kirjotellaan. Ite ollu reilu kuus vuotta putkarina, harvoin nähny sellasta työmaata, missä joku olis tehny rahaa, kovasti kaikki puhuu, miten sille edellisellä työmaalla tienas, mutta tällä työmaalla ei mitään, putkarina tienaa noin pari tonnia kuussa käteen, ainakin meikäläisen kokemuksella ja siihen tohon rahaan on laitettu jo ruokaraha mukaan, mikä on sen 9 euroa päivälle verotonta

    • pillit pussiin

      Itse olen sähköasentaja ja tienaan 8900e/kk. Asentajan duunista en tienaa vittuakaan mutta myyn heroiinia ja persettäni niin kyllä siinä alkaa rahaa tienaamaan...

    • ervest

      tere tulemast. ma olen ervest virsta ja tenaan 4 euora tunille. loptu saan työkalt varastnalla

    • lvi asentaja

      itse tienaan 19e tunti lvi asentajana linjasaneeraus kohteessa. Täst on hyvä nousta :)

      • iisakki666

        9.60 alotuspalkka siihen päälle 8.50epäivässä voileipärahaa.Itselläni on vuoden kokemus alasta ja olen hitsaus taitoinen vaan eipä hommia löydy.


      • kalmaci

        Missä firmassa olet? Consti ei ainakaan maksa linjasaneeraus kohteissa,kun just ja just sen 15e tunti ja töitä saa painaa niska limassa.. mut ne nyt käyttääki paljon halpatyövoimaa.. Itekkin kyllä sain ennen päälle 18e linjasaneeraushommista,mutta ku niitä ei paljoo ole pääkaupunki seudulla.. Tai on,mutta virulaisethan niitä tekee 8etunti.


    • Jonneeeekkin

      2900euroo jää itellä kuukaudessa nettona hanskaan putkirunkkarin hommista,ilman ylitöitä.. ja vero prosentti on 18%. 6vuotta alalla...

    • vanha lvi asenetaja

      lopetin lvi hommat koska minua kävi tympimää tuo palkaa suunilleen 2100e kuukaudessa olen nykyää sossupummi ja juoppo terv. uus juoppo ps.juokaa itsenne hengiltä

      • anneekin

        Kyllä uudisrakennuksilla tienaa paremmin,jos pääset hyvään urakkaporukkaan... Tälläkin hetkellä mol.fi:ssä on yksi ilmoitus.. tuolla tienaa sen 20e/h pohjat päälle. Mut eri asia kuka sitte haluu mennä urakka hommiin/osaa tehä urakalla/pysyy urakassa mukana,muiden vauhdissa... Se on ihan erinlaista,kun saneeraus hommat ja huoltoautohommat...


    • Varmana tietona
      Palkkaryhmä:
      S 9,81 e/h
      1 12,04 e/h
      2 14,43 e/h
      3 15,21 e/h
      4 16,10 e/h
      Ja tuohon päälle sitten henkilökohtainen palkanlisä arvioinnin perusteella.

      Ja urakka hommissa Tes ulosmaksu ammattimiehellä pr3 15,21e 1,7e = 16,91e/h.
      Kaikki sen yli miehestä ja firmasta kiinni. Urakka töissä lopullinen palkka märäytyy työn valmistuttua. Nokkamiehen laskettua urakan. Ahkerammat miehet yleensä paremmilla euroilla.
      Eräs nuori sähkömies espoossa sanoi ruokatuvassa kerran , kun tuli palkoista puhetta: täytyy tienata yli 50000e vuoteen että voi edes putkimieheksi kutsua. Se siinä loppu kevennyksenä. Itse teen pääsääntöisesti urakkaa koko ajan ja voin sanoa että leivän tienaa kyllä.

    • Ja nuoret / alalle tulleet liittykää liittoon ja ammattiosaston toimintaan, sieltä saatte tietoa ja neuvoja. Sillä alalla on kaikenlaisia isäntiä yrittäjinä/ firmoina, yrittävät viilata linssiin minkä ehtivät.
      Työmies on palkkansa ansainnut!

    • LVI asentaja

      Linjasaneerauskohteessa työskentelen etumiehenä. Tuntipalkka 19e/h matka/ateriakorvaukset kuparirahat bonukset kun työmaa valmistuu.

    • putkipetteri

      Älkää vaan nuoret tulko alalle sillä asenteella, että saisitte näistä koiranhommista jonkun ihmeellisen leivän!

      Taitaa ainoa mistä maksetaan olla urakkatyömaat.
      Päivät juokset kuparikanget kädessä kerroksesta toiseen, talvella porailet alapohjassa rst kannakkeita styroksin sekaan selkä mutkalla. Hitsailet patteriputkia ikkunan vieressä 20c pakkasessa tuuli vinkuu olalla, ranteet rikki kierittelet m8 nappuloita toisiinsa. Kikkatongitkin ruostuneet.

      Ei ihme, että kaikki putkimiehet on jos nyt ei juoppoja niin puolijuoppoja

      menkää johonkin sellaseen hommaan ettei tarvitse kauppaan mennessäkin painaa naamaa alaspäin kun ottaa päähän olla joku hikinen putkimies.

    • putki rassaaa

      ite tienaan 13€ tuntii ja teen lappeenrannas noit putki hommii

      tulee tehtyy vähän kaiken laista hommaa putkien hitsailuu, ilmastointi putkien
      asentelua, lämpöpatterien asentelua ja kaikkee muuta :)

    • Kalliita lappuja

      Minä sain laskun LVI-töistä, 1 tunti, 59,52 tunti. Ja työ minkä LVI- mies teki oli laput kerrostalon ilmoitustaululle: vesikatkos 8-16. Osaako joku kertoa miksi vedet täytyy katkaista, kun kerrostalon kylpyhuoneessa aloitetaan remontti. Eihän katkos ollut kuin 1/2 tuntia, joten isopalkkainen LVI-mies vähän erehtyi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe