tietääkö kukaan millanen laite boulder buster on, millaset paukut siinä on.
boulder buster
2
3882
Vastaukset
- juu
käytäppä haku konetta. esim. osoitteessa www.suomi24.fi niin löytyy varmasti tarkempaa tietoa kuin mitä täältä kyselemällä. Mutta mutta siin käytetään semmosta haulikonpatin näköistä panosta. Se on vaan pelkästään ruutipanos.
- kokeillut
laite on n. 5 kg painoinen. mukana pieni räjäytysmatto. Toimii mustaruudilla ladatuilla
patruunoilla ja veden avulla. Eli kohteeseen, kivi, kallio tai betoni, porataan reikä 28 - 32 mm. reiän syvyyden ja kohteen koon mukaan reikään pudotetaan pohjapatruuna tai kaksi ja reikä täytetään nesteellä. Reikää laitetaan laukaisulaite johon laitetaan räjäytyspatruuna.
Laiteeseen kiinnitetään matto ja sen jälkeen laukaisunaru jolla laite laukaistaan n. 15 m:n päästä.
Laite laukaisee patruunan joka aiheuttaa reikään paineen. Paine laukaisee pohja patruunat ja koska välissä oleva neste ei voi puristua kokoon hajottaa se kappaleen.
Laitetta myy suomessa Konelappi Ky
htpp://www.konelappi.fi
Hinta on n. 4500 € alv
ja jokainen patruuna maksaa n. 10 € / kpl alv
Suomen lakien mukaan käyttäjällä on oltava vähintään räjäyttäjän lupakirja.
Laite on aikoinaan kehitetty Etelä-Afrikan timanttikaivoksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743