halpakoneet toimii!

make

Teen toiminimellä 40-50h viikossa remppahommia.

ostin seuraavat koneet n. 1.5v sitten

-einhell pistosaha 19.90€
-einhell Rälläkkä 16.90€
-LD jiirisaha 49.90
-bosch kuumailmapuhallin 24.90€
- einhell iskuporakone 550w 24.90

ei ongelmia!

iskukoneella on sekoteltu lattia tasotteita sekä LR tasoitetta lukuisiin tuömaihin ja hyvin jaksaa. tietusti ämpärillinen artturia on liikaa 550w koneelle.

pistosahaan vaihoin just terän ja hyvin pelaa ja olen saanut hoidettua hommat.

jiirisahalla on listoitettu lukuisia kämppiä ja alkuperäinen terä kiinni vielä. ostin tiheähamapisen terän á 49€ mut koneen teräavain on heppoinen, joten en ole vielä vaihtanut.

jiirisahan kumitutit teki jäljet autringonpaahatamassa matossa eli kannattaa olla alusta alla.

ainoa kone jonka olen ostanut merkkilaitteena on akkukone makita (keittiöasentajan mallia( ja senkin ammattikoulun poika rikkoi kun ei ymmärtänyt käyttää vasaraa tiskialtaan irrotukseen.

Tässä mun kokemukset.

kaverilla on deuzer mallinen pienpöytäsirkkeli ja toista vuotta lähes päivittäisessä käytössä sokkelilevyjen tms sahauksessa.

joku kertokoot perustelut miksi pitää ostaa kallis festo, hilti tms.

19

14878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii

      No jos ne toimii niin mikä ettei.Itellä on makitan paras ja kallein kaappa ja en enää noita einhellejä kaipaa.Samoin panan akkukoneen jälkeen olen unohtanut muut ruuvarit.

      Harvemmin tarvittaviin koneisiin halpikset on ihan käypiä.Power superin poravasara on ollut vähintään hintansa väärti samoin gernin pyssyt ja nakertaja.

      Sanoisin näin pääsääntöisesti,että mitä enemmän jotakin vehjettä käyttää sitä enemmän kannattaa sijoittaa laatuun. Juuri nuo akkukoneet ja kaapat itella on kovalla käytöllä.Samoin mopo ja karkeat naulaimet.

    • eetu

      Minun kokemuksiani halpiskoneista on alla. Merkkejä en muista, mutta noita mainitsemiasi olen käyttänyt, eli Einhell, Powercraft, Deuzer jne.

      Käsihöylä: Höylääminen oli aluksi omituista, kunnes hoksasin, että höylän pohja oli väärällä korkeudella. Purin höylää hiukan ja hioin pohjan oikeaan korkeuteen. Nyt höylä toimii, mutta asteikkoon ei ole luottamista.

      Jiirisaha: Alustassa oleva asteikko on asteen pielessä. Tarkistin sen kuitenkin ennen kuin aloitin hommat, joten tiedän ottaa tuon asteen virheen huomioon.

      Sama jiirisaha: Sahalla ei pystynyt sahaamaan poikki 2-nelosta, koska teräsuojus oli edessä. Appiukolla on samanlainen saha, ja sillä sahaaminen onnistuu. Muotoilin teräsuojusta hieman, ja nyt toimii.

      Iskuporakone: Ihmettelin aina, miten betonin poraaminen voi olla niin vaikeaa. Viime kesänä teimme isomman remontin ja ostin Makitan iskuporakoneen. Betoni ei enää tuntunutkaan niin kovalta...

      Jos tiedän, että työkalulla on paljon käyttöä, en tyydy halpaan. Olen huomannut, että halpiskoneiden käytettävyys ei yleensä yllä hinnakkaampien tasolle. Toleranssit ovat mitä sattuu ja terä saattaa kihnuttaa kyljestään runkoa. Jos tiedän, että käytän konetta satunnaisesti ja harvoin, ostan halvan. Kyllä niilläkin jotain tekee.

    • ensimmäinen

      Olet tosiaan ensimmäinen "ammattilainen", joka kehuu näitä halpiksia. Koneet, joita käytetään vähän saavatkin olla halpoja - eli huonoja.

      En koskaan ostaisi halpaa kaapparia, akkuporaa tms. jota joutuu käyttämään jatkuvasti.

      Syynä ei ole pelkkä kestävyys, vaan ergonomia ja äänettömyys.

      DeWaltin kaappari leikkaa puuta vielä 10-vuotiaanakin kuiskaten. Erehdyin ostamaan mökille kiinalaisen halpakaapparin ja nyt minulla on takuuajan puitteissa menossa kolmas yksilö.

      Ja äänihän siinä on hirveä. Ja terä lempottaa...

      Mutta onnea valitsemallasi tiellä.

      • make

        huomenna ostan poravasaran. mietin AEG mallia mut jos on suosituksia niin sanokaa vaan. hintaluokka 200-300€

        pistosahaa tarvin muutamankerran kuussa ja siksi ostin einhellin ja taas sahasin allaskaapin läpiviennit ja kolot.

        makitan akkukoneen ostin siksi että se sopii pieneen käteeni ja siinä on hyvin sijoitettu suunanvaihtonappi ja se sopii kaapien väliin.

        jiirisahaa tarvin muutaman kerran kuussa ja kovempiääninen on kuin merkki koneet mut olen saanut työni hoidettua ja laskutukseni hoidettua. sehän se tärkein.


        ostin muuten työautooni halpis 6.5 tuumaisen midbasson ja hyvin soi! ainiin olihan se autosound vertailun paras äänenlaadultaan (mukana 200-300€ midejä)Tämä oma maksoi 29€/kpl


      • kmm'ölmlm',m'lm
        make kirjoitti:

        huomenna ostan poravasaran. mietin AEG mallia mut jos on suosituksia niin sanokaa vaan. hintaluokka 200-300€

        pistosahaa tarvin muutamankerran kuussa ja siksi ostin einhellin ja taas sahasin allaskaapin läpiviennit ja kolot.

        makitan akkukoneen ostin siksi että se sopii pieneen käteeni ja siinä on hyvin sijoitettu suunanvaihtonappi ja se sopii kaapien väliin.

        jiirisahaa tarvin muutaman kerran kuussa ja kovempiääninen on kuin merkki koneet mut olen saanut työni hoidettua ja laskutukseni hoidettua. sehän se tärkein.


        ostin muuten työautooni halpis 6.5 tuumaisen midbasson ja hyvin soi! ainiin olihan se autosound vertailun paras äänenlaadultaan (mukana 200-300€ midejä)Tämä oma maksoi 29€/kpl

        Jos teet remppahommia viikossa 40-50h viikossa ni ihme et tä et tarvii koneita ku joskus?
        Itsekkin teen remppoja ja ei tulis mieleenkään ostaa jotain 20€ konetta.
        Jollain 50€ metelöitsijällä kun rupeet sahaa listoja ni ei tuu yhtään samanlaista kulmaa ku kone on hole joka suuntaan.
        Ostat varmaan halvimman laattaleikkurinkin?


    • elvis

      Feston jyrsin - tosi magee. Vain kerran tarvittu.
      Feston tasohinkkari - tosi magee. Pari kertaa tarvittu.
      Alpha Toolsin (n. 15 €) akkuruuvari - tosi paska. Tarve viikottain.
      Onneksi en ole köyhä.

      • raksa rane

        et ole köyhä , mutta tyhmä.


    • werwe

      wrewe

    • minä kanssa

      Ainoa johon kannattaa sijoittaa enemmän on akkuporakone. Sitä tarvii eniten ja akussa on syytä olla puhtia (siis amppeereita). Muuten noilla halpakoneilla pärjää (tai täytyy todeta että jos nyt ostaisin kuviosahaa niin ostaisin hiukan kalliimman, itellä on 19,90 maksava)

      • Sis123

        Ampeeritunteja, sillä pelkillä ampeereilla ei tee mitään, jossei niitä saa ulos kuin hetken.


    • Raksa Rane

      ostin Rexsona jiirisahan 15 vuotta ajanlaskussa takaperin, olen rakenntanut ammatikseni ja sahaa on myös käytetty runsaasti nyt alkaa kone sanomaan morjens.Maksoin koneesta aikoinaan 99markkaa, nyt sijoitin uuteen jiirisahaan joka maksoi 169 eeroo liuku sahojen edulisin ja sakemannien tekemä, kun tämä hajoo kasvan jo horsmaa.
      terveiset kaikille tuhlareille ja merkki fanaatikoille...

    • eri alan ammattilain

      Voihan ne koneet olla aluksi halvempia, mutta en ymmärrä miksi pitää halpiskoneita käyttää, jos on jo 1,5 vuottakin painanut hommia, onko raksa-alalla niin huonot liksat ja kova kilpailu hintojen polkemisessa?

      Luulisi olevan varaa kunnollisiin, ne on yleensä parempia käytössä ja on se imagokysymyskin, asiakas odottaa ammattilaisella olevan hyvät ja tarkat työkalut, joilla tulee hyvää jälkeä ripeästi. Ammattikoneetkin ovat oikeastaan yritykselle halpoja, alv:n voi vähentää ja hinta maksetaan tulorahoituksella, mistä ei ole veroja maksettu.

    • timpurikin

      Minäkin ostan aina laadukkaimmat koneet. Viimeksi juuri Hiltin vääntimen. Bossin kuviosahoja olen hankkinut useita, kaiken isompia, pötkömalleja, ei kahvam. Kätevä ajaa parkettia altapäin. En tuijota hintaa. Niissä halvoissa rälläköissä ym. ei ole pehmennystä käynnistyksessä ja kerran AEG jiirisahasta lähti ajossa muoviset vasteet ja teräsuoja tuusan nuuskaksi. Silloin pelästyin. Se oli viimeinen kerta, kun käytin jotain halpaa ja hepposta. Kunnon työkaluilla saattaa säästää silmät ja sormet.

    • sisustuspuuseppä

      "joku kertokoot perustelut miksi pitää ostaa kallis festo, hilti tms."


      Festoa on koska kyseessä on ns. järjestelmätyökalu, jyrsin ja sirkkeli käyvät samaan kiskoon, kulmaohjainkin kiskoon löytyy, johto-ohjain (kullan-arvoinen, ei ole johto koskaan tiellä) ja jyrsimessä on kätevät myös stopparit joilla rajoittaa liikettä kiskossa (näppärät esim. tuuletusurien tms. toistuvassa jyrsimisessä kulmavasteen kanssa)

      Tarvittaessa repimätön jälki käsisirkkelillä terän molemmin puolin on tietenkin joskus ehdoton edellytys, aina kun ei voida sahata takapuolelta.

      Festoolin Domino-koneelle ei taas ole kilpailijaa, Lamello ei sitä ole vaikka AEG:n sellainen onkin.

      Feston akkuporakone oli hintaansa nähden ehkä sitten huonompi ostos, outo lisähärpäke työvalona ja omat bitsit jos haluaa kiinnittää suoraan istukan karaan (tosin viilaamalla käy muutikin).

      On kuitenkin ainoa kone jossa momentinsäädöllä on ollut enemmän käyttöä. On tarkka elektronisena toteutuksena, ruuvit jää pintaan tarkasti vaikka laskee täysillä loppun saakka. Säätöpyörä koneen vaan hankalasti rungon takaosassa.

      • sisustuspuuseppä

        Mainostetaanpa vielä tuota kiskoon liitetävää kulmaohjainta. Sen loistavin ideahan on se, että sillä voidaan kopioida kulma ja siirtää se sitten sirkkeliin/kiskoon. Helppoa kuin heinän teko.


      • Anonyymi
        sisustuspuuseppä kirjoitti:

        Mainostetaanpa vielä tuota kiskoon liitetävää kulmaohjainta. Sen loistavin ideahan on se, että sillä voidaan kopioida kulma ja siirtää se sitten sirkkeliin/kiskoon. Helppoa kuin heinän teko.

        Halvalla pöytäsirkkelillä voi ajaa kuusilankkua mutta koivuun ei mene nyt yksi 1800w kone poltettu ei kestäny koivua ajaa paljaokaan.


    • Anonyymi

      Minulla on Festoolia. Asennustöitä teen. Esimerkiksi Feston upotussahalla ohjausjärjestelmineen päästään sellaiseen tarkkuuteen ja jäljen laatuun, kiitos molemminpuolisten repimisenestosysteemien ettei se ole mahdollista ilman aroilla materiaaleilla.

      Näkyvät aukot tehdään jyrsimellä ja taas valttia on Festoolin lisävarusteet, kiskot, harpit, kopiorenkaat jne. Tärkeää on myös hyvä purunpoisto, vähemmän siivottavaa, purukoppia on erilaisiin jyrsintöihin optimoituja. Listoituksetkin onnistuu tehdastasoisesti yhden käden tasausjyrsimellä.

      Holkkalistat tehdään Festoolin Kapexilla. Absoluuttisen tarkka kone ja hyvällä kapasiteetilla. Liitokset AEG:n lamellolla tai Festoolin Dominolla.

      Festool on puusepän järjestelmätyökalu, ei rakennustyömaalle tarkoitettukaan, se ero sillä on muihin merkkeihin.

      Sinistä Boscia on myös, mm. rälläkkä nopeudensäädöllä, monipuolistaa rälläkän käyttöaluetta paljon ja pistosaha jonka ergonomia on loistava. Raskas kone mutta pistosahalla saa massaa ollakin.

    • Anonyymi

      Kyllähän halvin on aina myös paras, ihmettelenkin miksi kalliimpia laitteita edes valmistetaan ja kuka ihme niitä ostelee?

    • Anonyymi

      Kaikki on merkkikoneita, hankittu uutena ja osa uutena/vähän käyttynä puoleen hintaan.

      En osta einhelliä, biltemaa, keskon merkkejä kun laitteissa on puutteita, ominaisuuksissa ja eivät kestä, vähemmän tehoa. Akut pienempiä ja varmasti huonommilla kennoille, varaosien puute jos niin työkalu menee käyttäkelvottomaksi pienen vian takia.

      Festool on liian kallista ja en saa hyötyä omaan käyttöön. Joissakin festoolin työkaluissa on ratkaisuja joista en pidä ja löytyy toiselta "halvemmalta" ammattimerkiltä parempi.

      Tuossa yksi sahaili juuri k raudasta ostamallaan 50-60Eur puukkosahalla oranssi. Puutalon sisällä palkkeja, kuumeni paljon liukulaakeri jossa se varsi liikkuu ja kun jatkoi käyttöä niin suli muovi ympäriltä. Ei tuntia tullut sille sahalle yhteensä käyttöä. Kestävän ammattimerkiltä saa hieman yli 100€ johdollisena joka kestää todella kauan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe