Tarvitseeko Kesy lintu välttämättä häkkiä? [neitokakadu]
kesy lintu..
3
495
Vastaukset
- -M-
Häkki on linnun oma huone, koti ja turvapaikka johon se pääsee halutessaan rauhaan ihmisten maailmasta. Kyllä jonkinlainen häkki on siis aina hyvä olla, jossei muuten niin ainakin nukkumis- ja ruokailupaikaksi.
Jos lintu saa olla päivittäin useita tunteja vapaana ei häkin välttämättä aina tarvitse olla ihan suositusten kokoinen, mutta yleensä normaalin työssä/koulussakäyvän ihmisen lemmikille kannattaa hankkia monipuolisella nakerrettavalla ja puuhattavalla varustettu ihan reilunkokoinen häkki, jossa lintu mieluusti viettää aikaa omistajan poissaollessa.
Vaikka lintu olisikin kesy, ei se tarkoita etteikö se voisi joutua ihmisasumuksessa vaaranpaikkoihin, itse asiassa juuri kesy ja utelias lintu on eniten alttiina ikäville onnettomuuksille. Irti olevan linnun tekemisiä on vahdittava vähän ainakin sivusilmällä koko ajan. Silloin kun ihmisiä ei ole paikalla on linnun turvallisinta olla omassa häkissään, ettei se pääse esim nakertelemaan sähköjohtoja tai myrkyllisiä aineksia tai vaikka säikkyessään tai muuten vaan paikkoja tutkiessaan tipahtamaan johonkin kapeaan rakoon (kaapin tai patterin taakse tms)josta se ei pääse itse pois ja pahimmassa tapauksessa ehtii kuolla ennen kuin omistaja sen löytää. Sitäpaitsi papukaijoilla on aina taipumuksena nakerrella kaikkea tielle tulevaa, eikä päivän aikana piloille revityt tapetit tai kirjat ole kovin hauskoja omistajan kannalta vaikka linnulle toki hauskaa hupia ja ajanvietettä tuottavatkin.
Häkki on tarpeeton ainoastaan silloin jos linnun käytössä on kokonaan oma huone, joka on sisustettu juuri lintuja silmälläpitäen niin että kaikki sähkölaitteet on suojattu eikä siellä ole mitään muutakaan linnulle vaarallista tai nakertelusta piloille menevää.- tyttönen-
kiitos tiedosta. :))
- emy
myyn yhden norsun toiseen sirkukseen mutta tarvitsen linnun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261580Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26482
- 47427
- 30416