kesy lintu..

tyttönen-

Tarvitseeko Kesy lintu välttämättä häkkiä? [neitokakadu]

3

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Häkki on linnun oma huone, koti ja turvapaikka johon se pääsee halutessaan rauhaan ihmisten maailmasta. Kyllä jonkinlainen häkki on siis aina hyvä olla, jossei muuten niin ainakin nukkumis- ja ruokailupaikaksi.

      Jos lintu saa olla päivittäin useita tunteja vapaana ei häkin välttämättä aina tarvitse olla ihan suositusten kokoinen, mutta yleensä normaalin työssä/koulussakäyvän ihmisen lemmikille kannattaa hankkia monipuolisella nakerrettavalla ja puuhattavalla varustettu ihan reilunkokoinen häkki, jossa lintu mieluusti viettää aikaa omistajan poissaollessa.

      Vaikka lintu olisikin kesy, ei se tarkoita etteikö se voisi joutua ihmisasumuksessa vaaranpaikkoihin, itse asiassa juuri kesy ja utelias lintu on eniten alttiina ikäville onnettomuuksille. Irti olevan linnun tekemisiä on vahdittava vähän ainakin sivusilmällä koko ajan. Silloin kun ihmisiä ei ole paikalla on linnun turvallisinta olla omassa häkissään, ettei se pääse esim nakertelemaan sähköjohtoja tai myrkyllisiä aineksia tai vaikka säikkyessään tai muuten vaan paikkoja tutkiessaan tipahtamaan johonkin kapeaan rakoon (kaapin tai patterin taakse tms)josta se ei pääse itse pois ja pahimmassa tapauksessa ehtii kuolla ennen kuin omistaja sen löytää. Sitäpaitsi papukaijoilla on aina taipumuksena nakerrella kaikkea tielle tulevaa, eikä päivän aikana piloille revityt tapetit tai kirjat ole kovin hauskoja omistajan kannalta vaikka linnulle toki hauskaa hupia ja ajanvietettä tuottavatkin.

      Häkki on tarpeeton ainoastaan silloin jos linnun käytössä on kokonaan oma huone, joka on sisustettu juuri lintuja silmälläpitäen niin että kaikki sähkölaitteet on suojattu eikä siellä ole mitään muutakaan linnulle vaarallista tai nakertelusta piloille menevää.

      • tyttönen-

        kiitos tiedosta. :))


      • emy

        myyn yhden norsun toiseen sirkukseen mutta tarvitsen linnun


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe