Musta mato

WC:ssä

Olen hiljakkoin muuttanut 40 vuotta vanhaan kerrostaloasuntoon.
Wc:n lattialla on jonkun sokeritoukan lisäksi ollut pari kertaa musta mato. Se on noin 1 cm pituinen ja paljon hidasliikkeisempi kuin vikkelät sokeritoukat - olla kyhjöttää pitkät ajat samassa paikassa.
Tapettua sitä ei tahdo saada millään, ei hajoa kuten sokeritoukka, vaan pysyy ehjänä ja hengissä, vaikka kuinka puristaisi paperin välissä, ja vilkastuu kyllä silloin.
Ihan hirveä!

9

2943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne,

      mustat ole pahoja mutta yleensä niiden jälkeen ilmaantuu oranssin punertavia ja niiden kanssa olet kyllä "kusessa".

    • Kuoriainen

      Kuulostaa turkiskuoriaiselta yms. mun kämpästä löytyy vyöturkiskuoriaisia joilla näkyy toukkina jaokkeet ja vaaleampaa poikkiraitaa.

      "%¤"#¤% ottaa kyllä päähän. Käyn hakee Biokilliä kymmenen litraa ja myrkytän itteni samalla.. Ei mitään villaa voi jättää mihinkään.

      • MATO

        Tuskin se mikään toukka on.
        Se on ihan pikimusta ja kiiltäväpintainen. Noin 1½ milliä paksu ja sentin pituinen.

        Kun sitä kaikin voimin on puristanut paperin sisällä, niin että se on yksi möykky vain, ja laskee altaan reunalle katsoakseen, että nyt varmaan on kuollut, silloin se möykky yht´äkkiä suoristuu uudelleen madoksi ja rupeaa vilkkaasti etenemään.

        Se on niin notkea, että kääntyy hevosenkengän muotoon kääntyessään.
        Siitä ei henkeä saa pois muuta kuin linttaamalla teräasella kovaa vasten.
        Ei mitään jälkeläisiä ole näkynyt koskaan.


    • yökk

      Meillä samanlaisia aina välillä makuuhuoneessa (kerrostalo)!! Onko kenelläkään mitään hajua, mitä ne ovat ja miten niistä pääsee lopullisesti eroon?

      • yökk

        Niin ja en usko että ne on turkiskuoriasen toukkia, ei siis mitään raidoitusta eikä karvoja, vaan niinkuin alkuperäinen kirjoittaja sanoi niin ovat mustia ja kääntyvät hevosenkenkämaisesti sekä pysyvät pitkään paikallaan jos ei koske...


      • juhygtfrd
        yökk kirjoitti:

        Niin ja en usko että ne on turkiskuoriasen toukkia, ei siis mitään raidoitusta eikä karvoja, vaan niinkuin alkuperäinen kirjoittaja sanoi niin ovat mustia ja kääntyvät hevosenkenkämaisesti sekä pysyvät pitkään paikallaan jos ei koske...

        Meillä oli niitä myös. Hävisi sohvan mukana.


    • Anonyymi

      Olen kahdesti elämässäni nähnyt - ja kokenut: Ihan kiiltävän pikimusta sukkulamainen ötökkä, hiukan saman mallinen kuin sokeritoukka mutta tosiaan ”hevosenkenkämäisesti” suuntaan jos toiseen käyristelevä. Ja juurikin hidasliikkeinen niin kauan kun ei hätistele. Ehkä sentin mittainen.
      Kummallakin kerralla olen jollain puukapulan tapaisella - viimeksi kädessäni oli lattialistan pätkä - puristanut ja puristanut lattiaa vasten voimieni takaa, mutta joka kerta kun olen hellittänyt tarkistaakseni ”ruumiin”, sitkeä otus onkin vain suoristanut itsensä ja yrittänyt paeta suuntaan ja toiseen. Viimeksikin sen lattialistanpätkän terävällä reunalla painelin ja ”sahailin”, kunnes vihdoin viimein otus meni ihan irtopoikki…. Tai ehkei edes mennyt, näytti siltä kuin nahka vain olisi irronnut…. Mutta siihen jäi kumminkin taistelun hävinneenä.
      Olen googlannut suomeksi ja englanniksi jos millä sanoin - erityisesti juuri tuota sitkeyttä ja lähes mahdottomuutta listiä korostaen - mutta en ole löytänyt ennen tätä keskustelua mistään muualta nappiin osunutta kuvausta. Totisesti haluaisin minäkin tietää otuksen nimen ja muutakin - sen elämäntavoista, syistä miksi joskus tulee asuntoon ja onko mitä mahdollista haittaa (-muuta kuin ällötys-) ja kuinka ennaltaehkäistä, ettei tarvitsisi enää kolmatta kertaa tuollaiseen törmätä, Please, VOISIKO JOKU ASIANTUNTIJA YSTÄVÄLLISESTI VASTATA, kun ei otusta koskaan esitellä missään ”kodin haittaeläin-oppaissa” tms,
      Terv. Kotiötökkäkammoinen

    • Anonyymi

      SEN SITKEYS ON JOTAIN IHAN USKOMATONTA!!!

    • Anonyymi

      Ruokasoodaliuosta tekemään, kuivattaa ne kuoliaaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe