Tapahtui männäviikolla..olin Corsallani liikennevaloissa lievässä ylämäessä odottamassa vihreää valoa ja kun oli aika lähteä liikkeelle (ykkösellä tietenkin) niin tuntui siltä kun auton oikea puoli olisi pysynyt paikallaan ja hirveä sutiminen vasemmalla puolella eikä autolla päässyt mihinkään muutamaan sekunttiin.Ja keli ei ollut mitenkään liukas joten se ei selittäne sutimista.Luulin ensin että olin vaikka toinen etupyörä liukkaan kaivonkannen päällä mutta ei sekään ollut syy.
Tämän sutimisen jälkeen auto kiihtyi huonosti muutamista seuraavista valoista,tosi tukkoiselta tuntui.Nyt se taas pelaa ihan ok..mietin vaan että mikä oli vialla vai oliko mikään? Aiheutinko itse jollain tavalla hallaa kytkimelle,etten vaikka nostanut sitä tarpeeksi ylös..sitä säädettiin huollossa joku aika sitten kun se otti liian alhaalta kiinni.Isäni sanoo että kytkin varmaan luistaa mutta kai se sitten haittaisi koko ajan.Sillon ei kuulemma pääse vauhdilla liikkeelle vaan meno on tukkoista.Mutta eikö se tuntuisi kytkimessä.Eikö?
Mitähän tapahtui ylämäessä?
4
978
Vastaukset
- lukko
sitähän ei Corsassa varmaan ole, eli jos toinen pyörä pyörii tyhjää, niin toinenkaan ei vedä.
- mää ite
etujarru varmaankin tilapäisesti jumissa , putsaa liukutapit(voitele ne kanssa) ja herkistele etujarruja ninn ei peläytä enää
- Nimetön
näistä vastauksista..täytynee antaa huollon katsoa sitä liukutappien putsausta ja voitelua jos sattuu noin vielä uudestaan.
Miltä se muuten tuntuu jos kytkin luistaa? Siis miten sen huomaa..Mulla ei ole harmainta aavistusta kun ei vissiin ole sattunut kohdalle ja en kai osaisi edes tunnistaa sitä. - 16SV
Nimetön kirjoitti:
näistä vastauksista..täytynee antaa huollon katsoa sitä liukutappien putsausta ja voitelua jos sattuu noin vielä uudestaan.
Miltä se muuten tuntuu jos kytkin luistaa? Siis miten sen huomaa..Mulla ei ole harmainta aavistusta kun ei vissiin ole sattunut kohdalle ja en kai osaisi edes tunnistaa sitä.Luisto ilmenee esimerkiksi jyrkässä ylämäessä suuremmalla vaihteella painettaessa kaasu pohjaan. Tällöin kierrokset nousee enemmän kuin vauhti, ja kohta alkaa tuntua palaneen käryä. Tällöin tilanne on jo paha, eli kohta loppuu meno kokonaan. Varhaisempi oire on että liikkeelle lähdettäessä polkimen saa nostaa aika ylös ja "tuntuma" on jotenkin pehmeä ja epämääräinen, ei oikein tiedä milloin se ottaa kunnolla kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822