Mitähän tapahtui ylämäessä?

corsa1

Tapahtui männäviikolla..olin Corsallani liikennevaloissa lievässä ylämäessä odottamassa vihreää valoa ja kun oli aika lähteä liikkeelle (ykkösellä tietenkin) niin tuntui siltä kun auton oikea puoli olisi pysynyt paikallaan ja hirveä sutiminen vasemmalla puolella eikä autolla päässyt mihinkään muutamaan sekunttiin.Ja keli ei ollut mitenkään liukas joten se ei selittäne sutimista.Luulin ensin että olin vaikka toinen etupyörä liukkaan kaivonkannen päällä mutta ei sekään ollut syy.
Tämän sutimisen jälkeen auto kiihtyi huonosti muutamista seuraavista valoista,tosi tukkoiselta tuntui.Nyt se taas pelaa ihan ok..mietin vaan että mikä oli vialla vai oliko mikään? Aiheutinko itse jollain tavalla hallaa kytkimelle,etten vaikka nostanut sitä tarpeeksi ylös..sitä säädettiin huollossa joku aika sitten kun se otti liian alhaalta kiinni.Isäni sanoo että kytkin varmaan luistaa mutta kai se sitten haittaisi koko ajan.Sillon ei kuulemma pääse vauhdilla liikkeelle vaan meno on tukkoista.Mutta eikö se tuntuisi kytkimessä.Eikö?

4

990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukko

sitähän ei Corsassa varmaan ole, eli jos toinen pyörä pyörii tyhjää, niin toinenkaan ei vedä.

• mää ite

etujarru varmaankin tilapäisesti jumissa , putsaa liukutapit(voitele ne kanssa) ja herkistele etujarruja ninn ei peläytä enää

• Nimetön

näistä vastauksista..täytynee antaa huollon katsoa sitä liukutappien putsausta ja voitelua jos sattuu noin vielä uudestaan.
        Miltä se muuten tuntuu jos kytkin luistaa? Siis miten sen huomaa..Mulla ei ole harmainta aavistusta kun ei vissiin ole sattunut kohdalle ja en kai osaisi edes tunnistaa sitä.

• 16SV
        Nimetön kirjoitti:

näistä vastauksista..täytynee antaa huollon katsoa sitä liukutappien putsausta ja voitelua jos sattuu noin vielä uudestaan.
        Miltä se muuten tuntuu jos kytkin luistaa? Siis miten sen huomaa..Mulla ei ole harmainta aavistusta kun ei vissiin ole sattunut kohdalle ja en kai osaisi edes tunnistaa sitä.

Luisto ilmenee esimerkiksi jyrkässä ylämäessä suuremmalla vaihteella painettaessa kaasu pohjaan. Tällöin kierrokset nousee enemmän kuin vauhti, ja kohta alkaa tuntua palaneen käryä. Tällöin tilanne on jo paha, eli kohta loppuu meno kokonaan. Varhaisempi oire on että liikkeelle lähdettäessä polkimen saa nostaa aika ylös ja "tuntuma" on jotenkin pehmeä ja epämääräinen, ei oikein tiedä milloin se ottaa kunnolla kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      88
      3204
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      320
      2809
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1556
    4. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1252
    5. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1242
    6. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1031
    7. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      74
      990
    8. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      79
      987
    9. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      960
    10. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      924
    Aihe