Induktio- vai kaasuliesi

Kati

Kertokaa kumpi on teidän mielestä parempi. Ollaan rakentamassa ja olin täysin kaasulieden kannalla, mutta olisiko induktioliesi sittenkin järkevämpi ostos? En tunne ketään jolla olisi induktioliesi. Kattilan vaihdot tulee osittain eteen, sen tiedän...

17

18482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaasutintti

No ainakin sähkökatkon sattuessa voit keitellä lohikeitot ihan muina miehinä vain kaasuliedellä.

• vaan

pimeässä keittelyyn...

• Sami_
        vaan kirjoitti:

pimeässä keittelyyn...

Tuleehan siitä kaasuliekistä vähän valoakin.

• Kokkaaja

On olemassa kaasuliesiä, jotka tarvitsevat sähkön toimiakseen, eivätkä toimi sähkökatkon aikana. Mm. Gaggenaulla näin. Turvatekniikka viety vähän liian pitkälle:(

• palle runqvist
        vaan kirjoitti:

pimeässä keittelyyn...

Maalla me käytetään puuhellaa jopa sähkökatkon aikaan, oho kynttilät on keksitty... Kaveri taitaa eksyä kotiinsa jos valot sammuu... Onnea vaan elämällesi...

Kysymys kumpi induktio vai kaasu, niin mun ääni kaasulle.

• Kaasua komissaario
        Kokkaaja kirjoitti:

On olemassa kaasuliesiä, jotka tarvitsevat sähkön toimiakseen, eivätkä toimi sähkökatkon aikana. Mm. Gaggenaulla näin. Turvatekniikka viety vähän liian pitkälle:(

Sähköä tarvitaan ainoastaan sytytykseen.
        Liekinvarmistukset toimivat omalla systeemillä.
        Polttimet voi sytyttää aivan tavallisesti esim. sytkärillä tai tikuilla.

T. Kaasu-matti
        http://www.kaasumatti.com

• Pelaa
        Kokkaaja kirjoitti:

Gaggenau tai muut tasot/liedet tarvitsevat sähkön vain
        sytytykseen. Ilman sähköä voit sytyttää polttimet aivan tavallisesti tikulla tai sytkärillä.
        Liekinvalvontalaitteet toimivat ilman ulkoista jännitettä.

T. Kaasu-Matti
        http://www.kaasumatti.com

• induktiolle

Ei tarvii kaasujen kanssa pelata.
      Helppo putsata, kun ylikiehumistapauksessa voit heti pyyhkäistä rätillä tason puhtaaksi.
      Yhtä nopea kuin kaasu.
      Meillä on sellainen jossa on kaksi tavallista induktion lisäksi ja niitä tavallisia ei tule käytettyä kuin harvakseltaan kun iduktiot ovat jo varatut muille kattiloille.

• induktion käyttäjä

Tämä onneton kone sanoi, että lähetin jo samansisältöisen viestin ja massapostitus on kielletty ja tuhosi tarkoitukseni kertoa sinulle, että induktio on mielestäni kaasua parempi ja ota kaikki levyt sitä.

Edellinen vastaukseni induktion käytöstä on luettavissa Tuijan kyselyssä tuossa alempana tältä aamulta.

Metka juttu, että ei siinä aamuisessa viestissäni kyllä puhuttu mitään kaasu versus induktio-asiasta..
      Käytin kaasua aikanani ensimmäisessä asunnossani ja ei sinänsä sitä vastaan ole mitään, ulkonäöllisesti induktio vie mielestäni voiton.

Isoveli valvoo-tyyliin siis täällä Suomi24- palstalla.

Saas nähdä, saanko tätäkään lähetettyä?

• Kati

Hyvältä kuullostaa, taidan päätyä induktiolieteen...:)

• Liekki

Älä nyt vielä sentään siihen induktioon retkahda! Itse olin saman ongelman edessä muutama kuukausi sitten ja päädyin lopulta kaasuun. Nyt keittiössämme 2 kaasulevyä ja 2 sähkölevyä. Nuo kaksi sähkölevyä olisin voinut halutessani ottaa induktiona, mutta olivat ensinnäkin a. melko kalliita b. en tuntenut niille enää olevan tarvetta, koska minulla on nyt kaasulevyt.
        Kaasun ja induktion plussat varmasti pitkälti samoja. Miinuksena omasta mielestäni kaasulla pullon säilytykseen tarvittava tila (jos ei kaasuverkossa) ja pintojen puhdistaminen. Induktiolla taas persoonaton ulkonäkö yhdessä "aidon lämmön" puutteen kera.
        Saattaa kuulostaa turhamaiselta, mutta itselläni ainakin oli vaikuttamassa nuo ulkonäköasiat ja persoonallisuus yhdessä palavan liekin kanssa, joka tuo lämpöä kotimme sydämeen.

• remonntihommia
        Liekki kirjoitti:

Älä nyt vielä sentään siihen induktioon retkahda! Itse olin saman ongelman edessä muutama kuukausi sitten ja päädyin lopulta kaasuun. Nyt keittiössämme 2 kaasulevyä ja 2 sähkölevyä. Nuo kaksi sähkölevyä olisin voinut halutessani ottaa induktiona, mutta olivat ensinnäkin a. melko kalliita b. en tuntenut niille enää olevan tarvetta, koska minulla on nyt kaasulevyt.
        Kaasun ja induktion plussat varmasti pitkälti samoja. Miinuksena omasta mielestäni kaasulla pullon säilytykseen tarvittava tila (jos ei kaasuverkossa) ja pintojen puhdistaminen. Induktiolla taas persoonaton ulkonäkö yhdessä "aidon lämmön" puutteen kera.
        Saattaa kuulostaa turhamaiselta, mutta itselläni ainakin oli vaikuttamassa nuo ulkonäköasiat ja persoonallisuus yhdessä palavan liekin kanssa, joka tuo lämpöä kotimme sydämeen.

Onko ne teidä toiminut hyvin?
        Meinaan onko se inhofunktio sittenkin parempi ratkaisu...

• Liekki
        remonntihommia kirjoitti:

Onko ne teidä toiminut hyvin?
        Meinaan onko se inhofunktio sittenkin parempi ratkaisu...

Siis onko kaasuliesi toiminut? On hyvin toiminut, ei kai sellaisessa oikein muuta "vikaa" voi olla kuin kaasun mahdollinen loppuminen:) Tuskinpa noissa induktioissakaan mitään mainittavampia vikoja on.

• remonntiihommia
        Liekki kirjoitti:

Siis onko kaasuliesi toiminut? On hyvin toiminut, ei kai sellaisessa oikein muuta "vikaa" voi olla kuin kaasun mahdollinen loppuminen:) Tuskinpa noissa induktioissakaan mitään mainittavampia vikoja on.

ne on sattumoisin?
        franke???
        induktion heikkois on siinä, että kun minä tohelo pudotan kattilan sopivasti niin kuuluu että räks.

• Kati
        Liekki kirjoitti:

Totta töriset siitä aidon liekin tunnelmasta, mutta meille tulee keittöön myös liesi/leivinuuni, niin siitä saa sitten tunnelmaa myös. Ja sitten kaasuhan olisi parempi wokkipannun kanssa (mitä minä käytän aika usein) kun liekit "nuolee" myös pannun kylkiä.
        Mutta täytyy myöntää, että olen hieman vanhanaikainen; kaasu omalla tavallaan myös "pelottaa" vähän...:)

• Liekki
        remonntiihommia kirjoitti:

ne on sattumoisin?
        franke???
        induktion heikkois on siinä, että kun minä tohelo pudotan kattilan sopivasti niin kuuluu että räks.

Siemens on liesitasomme merkki, malli: Domino.

• Liekki
        Kati kirjoitti:

Totta töriset siitä aidon liekin tunnelmasta, mutta meille tulee keittöön myös liesi/leivinuuni, niin siitä saa sitten tunnelmaa myös. Ja sitten kaasuhan olisi parempi wokkipannun kanssa (mitä minä käytän aika usein) kun liekit "nuolee" myös pannun kylkiä.
        Mutta täytyy myöntää, että olen hieman vanhanaikainen; kaasu omalla tavallaan myös "pelottaa" vähän...:)

No tuo leivinuuni varmasti tuo kyllä kaivattua tunnelmaa keittiöön ja tuo oman säväyksensä ruoanlaittoon. Näin kerrostalo-asukkina ei itselläni kuitenkaan ole mahdollisuutta toteuttaa...
        Kaasuhan ei hengitettynä tunnetustikaan tee hyvää ja palaakin mukavasti. Asianmukaisilla kytkennöillä kuitenkin uskon välttäväni nämä riskit. Hyvä pullonsäilytystilan tuuletus ja pullon sulkeminen käytön jälkeen ovat myös kaiken a ja o. Sittenhän on olemassa vielä kaasuhälyttimiä, jos haluaa vielä saada jonkinlaisen varmistuksen.
        Wokkipannun kanssa tuo kaasu tosiaan on aika ehdoton! Nopea reagointikyky reunoja myöten:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3364
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1891
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1279
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      131
      1088
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1023
    6. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      964
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      946
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      905
    9. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      889
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      34