Nenä kutiaa

Miksiköhän...

Koirani on rotikka, malliltaan pää on aika hoikka ja kuono pitkä. Ihmettelen, kun koiraa aina syömisen jälkeen alkaa kutittaa nenää/kuonoa ihan hirveästi. Olen kokeillut onko kyseessä liian kostea ruoka tai liian kuiva mutta siitä ei asia johdu.
Muuten se ei kai haittaisi mutta näyttää että koiralla on todella epämukava olla kun kuonoa kutittaa niin pirusti. Yrittää raaputtaa sitä sohvaan ja mattoon ja tassuillakin, mutta ei tunnu auttavan. Turhautuneena yleensä lopuksi alkaa ihan haukkumaankin.

6

5927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mlt

Usein koirat hierovat päätään ruokailun jälkeen, koska kyseessä on allergia jollekkin ruoka-aineelle. Yleistä on että huulipoimut kutittavat. Koiran ei muuten tarvitse oireilla siitä allergiasta.

Vaihdappa ruoka. Jätä vaikka ensiksi vehnä pois. Tai vaihda suoraan kana/riisiin. Tai tee kotiruokaa. Kokeile. Kun koira oireilee noin silmiinnähtävästi, ei varmaan ole sitten vaikeaa tietää mikä se ruoka on joka sitä ärsyttää.

• tlm

kotiruoka siis hirssiriisipuuroa.

• kokeilleet

Koiralle on kokeiltu kolmea erilaista ruokaa, ensimmäisten kahden kanssa oli nenän kutiamista ja kakka oli välillä löysä, tämä kolmas ollaan todettu muuten hyväksi mutta nenän kutiaminen ei ole loppunut. Sama efekti tapahtuu myös kun harvoin saa kotiruokaa.

Olen miettinyt onko mahdollista että kutina johtuu kuonon pituudesta, mikä on siis vähän pidempi kuin on rodunomaista?

• Rona
        kokeilleet kirjoitti:

Koiralle on kokeiltu kolmea erilaista ruokaa, ensimmäisten kahden kanssa oli nenän kutiamista ja kakka oli välillä löysä, tämä kolmas ollaan todettu muuten hyväksi mutta nenän kutiaminen ei ole loppunut. Sama efekti tapahtuu myös kun harvoin saa kotiruokaa.

Olen miettinyt onko mahdollista että kutina johtuu kuonon pituudesta, mikä on siis vähän pidempi kuin on rodunomaista?

No ei kai se nyt kuonon pituudesta johdu, onhan niitä pitkänokkaisempiakin rotuja (mm. mulla 2 whippettiä), jotka eivät kutise syötyään.

• pyyhkii suunsa

Meillä kaikki koirat nykyään tekee noin aina syötyään. Eli pyyhkivät suupielensä mattoon tai vastaavaan. Alkoi yhden koirista keksittyä tavan, muuta alkoivat matkimaan. Millään koirista ei ole ollut allergioita. Tavallisia vanhuudenvaivoja kyllä.
      Tuo haukkuminen kuulostaa kyllä kummalliselta, sitä meidän koirat ei tee. Vanhemmat syömisen ja suunpyyhkimisen jälkeen kellahtavat pitkälleen ja aloittavat ruokalevon. Olet varmaan tarkistanut koiran hampaat, ikenet ja suupielet, ettei niissä ole jotain ongelmia mikä vaivaisi koiraa.

• vaan kutittaa

Ei, koira ei selvästikkään "pyyhi naamaansa", kyseessä on selvästi epämiellyttävä tunne (kutina todennäköisesti, en keksi muutakaan).
        Hampaat ja ikenet ovat todella hyvässä kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60