Hei vaan!
Yritin löytää Googlesta, mutta en vaan millään löytänyt (uskomatonta kyllä). Mitä tarkoittaa kun silmänvalkuaisessa on keltaista väriä. Muistaakseni se liittyi jotenkin ainakin maksan kuntoon, mutta voisiko joku valaista asiaa. Jos vielä jokin linkki löytyisi josta pääsisi itse lukemaan asiasta, niin olisi hienoa.
Suurkiitokset jo etukäteen!
Kellertävät silmät
12
22323
Vastaukset
- sfdgdfgfd
Maksakirroosi, kilpirauhasen vajaatoiminta etc.
- Malaria
Malaria.
- hyvä
Ei mitään lähteitä kenelläkään tiedossa?
- dfgdgdsf
hyvä kirjoitti:
Ei mitään lähteitä kenelläkään tiedossa?
Kirjasto/lääkäri..
- sasuki
katsopas mtv3 terveyslinkeistä ja onhan niitä terveys sivuja suomi24. Kyllä niitä löytyy, ku kone on edessäs ja ossaat kirjoittaa. Hae kohasta sisäelimet tai maksa t.m.s. Löytyy
- sasuki
nii, jos käyttelet alkojuomia, pittää männä lääkäriin, jotta saavat seleville labrakokkeilla mikä lie sinnuu riepoo, voipi se olla vakavaaki tahi ei, itehän tuon päätät, piittaakko itestäis sevverran,joo
- keltaisuus
Jos sun silmämunuaiset ovat tosiaankin kellertävät, sun pitäis olla muutenkin varmaan kellertävä sitten.
Se kertoo siitä, että bilirubiinit eivät poistu verenkierrosta niin kuin pitäis, eli maksassa pitäisi olla toimintahäiriö tällä perusteella. Kandee tosiaan mennä sinne lääkäriin ja tarkastuttaa maksa-arvot.
Jos nimittäin silmissäsi on silminhavaittavaa keltaisuutta, se kertoo maksan toiminnanvajauksesta. Ei kannata vitkutella lääkäriin menoa. - elina
Jos valkuaisesi ovat silmällekin nähtynä tosissaan kellertävät (anna joku toinenkin arvioi), niin varaa aika sisätauti-/yleis- tai terveyskeskuslääkärille. Miten haluat. Siellä arvioidaan sitten se hoito, jatkotutkimukset ja toimenpiteet, kenen toimesta ne tapahtuvat, jos niitä tarvitset. Se voi olla infektiolääkäristä, jos olet nainen, gynekologiin. Mutta tavalliselle silmällekin näkyvä silmien kellertyminen vaatii ainakin tarkistuksen.
- Diudiu
Kiitos suuresti vastauksistanne.
Olen huomenna menossa verikokeisiin. Eiköhän se siitä ala selviämään. Olen tällä hetkellä on menossa kehon sisäinen puhdistusprosessi. Se on ilmeisesti maksalle rankkaa, siinä varmaankin sitten syy miksi juuri nyt on keltaisuutta. Alkoa en ole juonut varmaan puoleen vuoteen. Tätä keltaisuutta on ollut jo pidemmän aikaa, mutta vaihtelevasti. Välillä valkuaiset ovat olleet kirkkaan valkoiset ja välillä reunoilta kellertävät. Suurimman osan ajasta mielestäni ne ovat kuitenkin olleet valkoiset. Löytyykö täältä tietäväistä kotitohtoria kertomaan mistä moinen johtuu? :)
Kiitos vielä teille.- Diudiu
Hitto, kun editoi omaa viestiään, niin tulee välillä aika hirveätä kieltä. Sorry!
- olla
oikeasti maksatulehdus eli hepatiitti.
- silmälääkäri
Jos valkuaiset kellertävät tasaisesti ja kummassakin silmässä, saattaa kyseessä olla todellakin maksan toimintahäiriö (hepatiitti, alkoholivaurio jne). Jos taas sidekalvolla on kohottava kellertävä pilkku sarveiskalvon vieressä, on kyseessä usein harmiton pieni ns. pinguekulumi, jolle ei tehdä mitään. Muitakin hyvänlaatuisia muutoksia on olemassa.
Lääkärikäynti selvittänee onko kyseessä lisätutkimuksia vaativa asia tai harmiton paikallinen muutos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855