2.0 TDI remmillä perkele!!!

Ei hyvä

Miksei Volkkari perkele siirtynyt tuossa 2.0TDI:ssä ketjuun remmin sijasta? Nykyistä volsuani vaihtaessa voisi tuotakin harkita, mutta toista remmiautoa ei oikein viittis ostaa, kun vanhassakin tuon vesipumpun riikkoontuminen oli hajottaa koko motin.

28

13133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamppa1

      paljastaa että se ketju ei ole mikään autuaaksi tekevä tai ikuinen ratkaisu. Tälläinen harhakäsitys on yleinen, että ketju on ja pysyy eikä sitä tarvitse murehtia. Vikoja ja kulumaa tulee kuitenkin molempiin. Oleellisempaa on että autot huolletaan kunnolla. Meillä on tehty näin eikä yhtään ketjua tai hihnaa ole mennyt poikki.

      • Vesipumpulla?

        On tekemistä oli kyseessä hihna ta ketju? Jos rikki menne niin vaihdat sen? Ja on niitä ketjujenkin kanssa ongelmia ja onpa sellaisia katkeillutkin tai ruvennut olemaan välystä ja mikä on edessä?


      • Boraaja
        Vesipumpulla? kirjoitti:

        On tekemistä oli kyseessä hihna ta ketju? Jos rikki menne niin vaihdat sen? Ja on niitä ketjujenkin kanssa ongelmia ja onpa sellaisia katkeillutkin tai ruvennut olemaan välystä ja mikä on edessä?

        No sitä merkitystä, että vesipumppu joka on heikoin lenkki rakenteessa, on samalla nokkaremmillä. Eli Vesipumppu ei kokemusten mukaan kestä 180tkm, eli kahta remminvaihtoväliä, vaan joudutaan käytännössä vaihtamaan 90tkm välein. No minulla eivät 90tkm remminvaihtohuollossa olleet vaihtaneet sitä vesipumppua ja seurauksena oli, että 140tkm hajosi vesipumppu sillä seurauksella, että jako meni sekaisin ONNEKSI ainoastaan ruiskutuspumpulla. Olisi voinut hypätä jaon yli myös nokka-akselilla, jolloin seuraukset olisivat olleet todella huonot.

        Eli rakenteessa tuolle kriittiselle nokkaremmille on laitettu liikaa liikkuvia osia, vesipumppua, ruiskutuspumppua ja kiristinrullia monta kappaletta! Eli ketjua kehiin ja pumput omille remmeilleen, niin alkaa kestämään ja huollon tarve pienenee...

        Mutta eihän tästä huolto, tykkää, kun rahantulo tyrehtyy.

        Mieti sitä!


      • ikuinen...

        Mutta kaverin diesel-Mersussa on nyt 550tkm mittarissa ja huollon mukaan ketjun vaihdolle ei ole mitään tarvetta.


      • Jaakko
        Boraaja kirjoitti:

        No sitä merkitystä, että vesipumppu joka on heikoin lenkki rakenteessa, on samalla nokkaremmillä. Eli Vesipumppu ei kokemusten mukaan kestä 180tkm, eli kahta remminvaihtoväliä, vaan joudutaan käytännössä vaihtamaan 90tkm välein. No minulla eivät 90tkm remminvaihtohuollossa olleet vaihtaneet sitä vesipumppua ja seurauksena oli, että 140tkm hajosi vesipumppu sillä seurauksella, että jako meni sekaisin ONNEKSI ainoastaan ruiskutuspumpulla. Olisi voinut hypätä jaon yli myös nokka-akselilla, jolloin seuraukset olisivat olleet todella huonot.

        Eli rakenteessa tuolle kriittiselle nokkaremmille on laitettu liikaa liikkuvia osia, vesipumppua, ruiskutuspumppua ja kiristinrullia monta kappaletta! Eli ketjua kehiin ja pumput omille remmeilleen, niin alkaa kestämään ja huollon tarve pienenee...

        Mutta eihän tästä huolto, tykkää, kun rahantulo tyrehtyy.

        Mieti sitä!

        Minulla on kokemusperäistä tietoa, että VW:n koneissa vesipumppu todellakin kannattaa vaihtaa viimeistään noin 100.000km:ssa. Vastaavasti japsien koneissa noin 300.000km:n välein. Näin menetellen tulee edullisemmat kilometrit.


      • näin vähän?
        Jaakko kirjoitti:

        Minulla on kokemusperäistä tietoa, että VW:n koneissa vesipumppu todellakin kannattaa vaihtaa viimeistään noin 100.000km:ssa. Vastaavasti japsien koneissa noin 300.000km:n välein. Näin menetellen tulee edullisemmat kilometrit.

        Kerro lisää kokemuksistasi. Nimim. "Vesipumppua ei vaihdettu 90 000 km:n huollossa".


      • vaihtaa!
        näin vähän? kirjoitti:

        Kerro lisää kokemuksistasi. Nimim. "Vesipumppua ei vaihdettu 90 000 km:n huollossa".

        Vaihto on vapaaehtoista mutta se kannattaa tehdä. Huolto jättää sen mielellään tekemättä koska sen hajotessa muutaman kymmppitonnin päästä joudutaan taas purkamaan kaikki uudelleen vaihtoa varten ja saadaan reilusti laskutettavaa työtä. Työkaverin autossa se meni vaihtoon n.125tkm kohdalla kun se jätettiin vaihtamatta huollon yhteydessä. Mitään muuta ei tosin hajonnut koska ääni paljasti jonkun olevan vialla silloin.


      • 2.5 tdi 5 syl.
        vaihtaa! kirjoitti:

        Vaihto on vapaaehtoista mutta se kannattaa tehdä. Huolto jättää sen mielellään tekemättä koska sen hajotessa muutaman kymmppitonnin päästä joudutaan taas purkamaan kaikki uudelleen vaihtoa varten ja saadaan reilusti laskutettavaa työtä. Työkaverin autossa se meni vaihtoon n.125tkm kohdalla kun se jätettiin vaihtamatta huollon yhteydessä. Mitään muuta ei tosin hajonnut koska ääni paljasti jonkun olevan vialla silloin.

        5-syl. tdi-koneessa alkuperäispumppu alkoi vuotamaan 10 000 km vaiheilla. Se vaihdettiin takuuna 60 000 km kohdalla eli vuoden takuuajan lopussa.

        Takuuna laitettua pumppua pyöritin 270 000 km, eikä mitään vikaa silloinkaan, mutta tuli vaihdetuksi.

        Joillakin on pumpun hihnapyörä rikkoontunut alle 40 000 km ajolla jne.

        Ei siis ole ollenkaan selvää, että uusi pumppu kestäisi 90 000 km, kuten ei sekään, että ensimmäisen 90 000 km pyörittyään se ei kestäisi vielä vaikkapa 400 000 km lisää.

        Aivan varmaa on kuitenkin se, että jos vesipumppua pyörittäisi jokin muu systeemi, kuin jakohihna, kalliilta moottoriremonteilta vältyttäisiin ainakin siltä osin.

        Koskaan en enää tule hankkimaan autoa, jossa jakopäätä pyörittää hihna.


      • Dieselivolkkari

        Vaikka autoa kuinka "huolletaan kunnolla", ei se estä pumpusta johtuvia hihnavaurioita! Jos pumppu leikkaa kiinni esim. 30 000 km ajolla, kun hihnanvaihtoväli on 90 000 km, miten se kunnolla huoltaminen asiaa auttaa?

        Lienee tunnettua, että hihnarikkoja tapahtuu sangen usein paljon ennen vaihtovälin täyttymistä, joten se huoltoliikkeen kannattavuutta pönkittävä "huolletaan kunnolla" -juttu on täyttä hölynpölyä.

        Ketjujakopää kestää varmasti ainakin kolme kertaa kauemmin, kuin volkkarin 90 000 km hihna. Se ei ole "harhakäsitys".


      • minullekaan
        2.5 tdi 5 syl. kirjoitti:

        5-syl. tdi-koneessa alkuperäispumppu alkoi vuotamaan 10 000 km vaiheilla. Se vaihdettiin takuuna 60 000 km kohdalla eli vuoden takuuajan lopussa.

        Takuuna laitettua pumppua pyöritin 270 000 km, eikä mitään vikaa silloinkaan, mutta tuli vaihdetuksi.

        Joillakin on pumpun hihnapyörä rikkoontunut alle 40 000 km ajolla jne.

        Ei siis ole ollenkaan selvää, että uusi pumppu kestäisi 90 000 km, kuten ei sekään, että ensimmäisen 90 000 km pyörittyään se ei kestäisi vielä vaikkapa 400 000 km lisää.

        Aivan varmaa on kuitenkin se, että jos vesipumppua pyörittäisi jokin muu systeemi, kuin jakohihna, kalliilta moottoriremonteilta vältyttäisiin ainakin siltä osin.

        Koskaan en enää tule hankkimaan autoa, jossa jakopäätä pyörittää hihna.

        Ellei moottorissa ole ketjua se kertoo paljon valmistajan suhtautumisesta auton yleiseen luotettavuuteen. Yhdessäkään todellisessa premiumautossa ei muuten ole enää jakohihnaa. Enkä tarkoita mitään wannabe-premiumeja.


      • Jamppa1
        Dieselivolkkari kirjoitti:

        Vaikka autoa kuinka "huolletaan kunnolla", ei se estä pumpusta johtuvia hihnavaurioita! Jos pumppu leikkaa kiinni esim. 30 000 km ajolla, kun hihnanvaihtoväli on 90 000 km, miten se kunnolla huoltaminen asiaa auttaa?

        Lienee tunnettua, että hihnarikkoja tapahtuu sangen usein paljon ennen vaihtovälin täyttymistä, joten se huoltoliikkeen kannattavuutta pönkittävä "huolletaan kunnolla" -juttu on täyttä hölynpölyä.

        Ketjujakopää kestää varmasti ainakin kolme kertaa kauemmin, kuin volkkarin 90 000 km hihna. Se ei ole "harhakäsitys".

        tämä ole itsestäänselvä asia.

        "Vaikka autoa kuinka "huolletaan kunnolla", ei se estä pumpusta johtuvia hihnavaurioita! Jos pumppu leikkaa kiinni esim. 30 000 km ajolla, kun hihnanvaihtoväli on 90 000 km, miten se kunnolla huoltaminen asiaa auttaa? "

        -Juurikin sen pumpun vaihtaminen auttaa asiaa, yksinkertaista.

        "Lienee tunnettua, että hihnarikkoja tapahtuu sangen usein paljon ennen vaihtovälin täyttymistä,"

        -Ei todellakaan liene. Tietyt opelit on tästä kuuluisia kylläkin. Minä en henkilökohtaisesti tiedä yhtään tapausta että volkkarin jakoremmi olisi mennyt poikki.

        "Ketjujakopää kestää varmasti ainakin kolme kertaa kauemmin, kuin volkkarin 90 000 km hihna. Se ei ole "harhakäsitys"."

        -Vähän kinaamisen makuhan tässä tulee mutta olen eri mieltä. Mielestäni olet tuossa ajatusmallissa aika lailla hakoteillä. Se hihnahan vaihdetaan varmuuden vuoksi, ei sen takia että se olisi kulunut johonkin tiettyyn arvoon, kuten vaikka jarrupalat. Ketju sensijaan kuluu ja venyy. Se johtaa tiettyihin komplikaatioihin ennemmin tai myöhemmin, autosta riippuen.


      • Jamppa1
        Boraaja kirjoitti:

        No sitä merkitystä, että vesipumppu joka on heikoin lenkki rakenteessa, on samalla nokkaremmillä. Eli Vesipumppu ei kokemusten mukaan kestä 180tkm, eli kahta remminvaihtoväliä, vaan joudutaan käytännössä vaihtamaan 90tkm välein. No minulla eivät 90tkm remminvaihtohuollossa olleet vaihtaneet sitä vesipumppua ja seurauksena oli, että 140tkm hajosi vesipumppu sillä seurauksella, että jako meni sekaisin ONNEKSI ainoastaan ruiskutuspumpulla. Olisi voinut hypätä jaon yli myös nokka-akselilla, jolloin seuraukset olisivat olleet todella huonot.

        Eli rakenteessa tuolle kriittiselle nokkaremmille on laitettu liikaa liikkuvia osia, vesipumppua, ruiskutuspumppua ja kiristinrullia monta kappaletta! Eli ketjua kehiin ja pumput omille remmeilleen, niin alkaa kestämään ja huollon tarve pienenee...

        Mutta eihän tästä huolto, tykkää, kun rahantulo tyrehtyy.

        Mieti sitä!

        ihmeessä missä borassa on jakoremmi joka pyörittää sekä ruiskupumppua että vesipumppua sekä menee monen kiristinrullan kautta? Taidat puhua tuubaa?


      • Tuubansoittaja!
        Jamppa1 kirjoitti:

        ihmeessä missä borassa on jakoremmi joka pyörittää sekä ruiskupumppua että vesipumppua sekä menee monen kiristinrullan kautta? Taidat puhua tuubaa?

        Kuuleppa Jamppa Tuominen, lopeta juominen ja katoppa vaikka ETKA:sta. Siellä on vw:n koneista kuvia josta voit opetella eri konemalleja...

        Eli AGR:ssä


      • Jamppa1
        Tuubansoittaja! kirjoitti:

        Kuuleppa Jamppa Tuominen, lopeta juominen ja katoppa vaikka ETKA:sta. Siellä on vw:n koneista kuvia josta voit opetella eri konemalleja...

        Eli AGR:ssä

        perhana, puhuu täällä joku asiaakin! Luulin että lämpimiksesi puhelet, kun tää on ollut viimeaikoina sellaista paskanjauhantaa koko palsta. Sori.

        Olen samaa mieltä itse asiasta kanssasi kuten Passat-osastolla juuri totesin. Vesipumpun paras paikka ei ole jakoremmin kyljessä. Itse hihnahan harvemmin on ongelma.

        http://etka.auto2.ru/au/V8/1989/90/49/995162/

        Etka on vanha tuttu. Tuossa on kuva meidän audin jakopäästä. On muuten pitkä hihna, vieläkin pitempi olisi ellei olisi lisäksi kahta jakoketjua nokkien välillä. Hyvin se vaan pelaa kun vaihtaa vermeet ajallaan.

        Ai niin, mun juomiseni rajoittuu lähinnä yhteen tai kahteen saunakaljaan, eli älä siitä kanna murhetta...


      • 338
        Jamppa1 kirjoitti:

        tämä ole itsestäänselvä asia.

        "Vaikka autoa kuinka "huolletaan kunnolla", ei se estä pumpusta johtuvia hihnavaurioita! Jos pumppu leikkaa kiinni esim. 30 000 km ajolla, kun hihnanvaihtoväli on 90 000 km, miten se kunnolla huoltaminen asiaa auttaa? "

        -Juurikin sen pumpun vaihtaminen auttaa asiaa, yksinkertaista.

        "Lienee tunnettua, että hihnarikkoja tapahtuu sangen usein paljon ennen vaihtovälin täyttymistä,"

        -Ei todellakaan liene. Tietyt opelit on tästä kuuluisia kylläkin. Minä en henkilökohtaisesti tiedä yhtään tapausta että volkkarin jakoremmi olisi mennyt poikki.

        "Ketjujakopää kestää varmasti ainakin kolme kertaa kauemmin, kuin volkkarin 90 000 km hihna. Se ei ole "harhakäsitys"."

        -Vähän kinaamisen makuhan tässä tulee mutta olen eri mieltä. Mielestäni olet tuossa ajatusmallissa aika lailla hakoteillä. Se hihnahan vaihdetaan varmuuden vuoksi, ei sen takia että se olisi kulunut johonkin tiettyyn arvoon, kuten vaikka jarrupalat. Ketju sensijaan kuluu ja venyy. Se johtaa tiettyihin komplikaatioihin ennemmin tai myöhemmin, autosta riippuen.

        Jakoremmistä tuli mieleen että eikös noissa ollut melkoisesti ongelmia jakoremmin kanssa?? Olikohan kiristysrulla joka "heppoisesta" rakenteesta johtuen kului ennenaikojaan ja hihna pääsi siirtymään toiseen reunaan ja alkoi kulua.


      • Jamppa1
        338 kirjoitti:

        Jakoremmistä tuli mieleen että eikös noissa ollut melkoisesti ongelmia jakoremmin kanssa?? Olikohan kiristysrulla joka "heppoisesta" rakenteesta johtuen kului ennenaikojaan ja hihna pääsi siirtymään toiseen reunaan ja alkoi kulua.

        nyt varmaan on kyse siitä kampuran hihnapyörän pultista. Eli se pitäisi aina vaihtaa kun hihnakin vaihdetaan. Sitä kun on laiminlyöty niin niitä hihnapyöriä on alkanut ravistelemaan jne. Edelleen remmit on kestäviä.


      • TDI-Volvolla
        Jamppa1 kirjoitti:

        nyt varmaan on kyse siitä kampuran hihnapyörän pultista. Eli se pitäisi aina vaihtaa kun hihnakin vaihdetaan. Sitä kun on laiminlyöty niin niitä hihnapyöriä on alkanut ravistelemaan jne. Edelleen remmit on kestäviä.

        Jospa vilkaisisit vaikkapa volvolandia-sivuston murhepalstaa, jossa parin viikon takaisella pakkasjaksolla KOLME 2.5 tdi-VAG-moottorinomistajaa koki hihnavaurion. Luulisi sitä Jampallakin vähitellen tiedon lisääntyvän iän karttuessa sen suhteen, että vaikka oman isän autossa ei hihna ole katkennut, monella muulla on. Luulo ei ole tiedon väärti. Tyhmääkin luullaan viisaaksi, kun ei joka välissä suutaan avaa.


      • kirjoitetut
        TDI-Volvolla kirjoitti:

        Jospa vilkaisisit vaikkapa volvolandia-sivuston murhepalstaa, jossa parin viikon takaisella pakkasjaksolla KOLME 2.5 tdi-VAG-moottorinomistajaa koki hihnavaurion. Luulisi sitä Jampallakin vähitellen tiedon lisääntyvän iän karttuessa sen suhteen, että vaikka oman isän autossa ei hihna ole katkennut, monella muulla on. Luulo ei ole tiedon väärti. Tyhmääkin luullaan viisaaksi, kun ei joka välissä suutaan avaa.

        viestit! Hae ja paattele itse! Minakin luin ja ...


      • Jamppa1
        TDI-Volvolla kirjoitti:

        Jospa vilkaisisit vaikkapa volvolandia-sivuston murhepalstaa, jossa parin viikon takaisella pakkasjaksolla KOLME 2.5 tdi-VAG-moottorinomistajaa koki hihnavaurion. Luulisi sitä Jampallakin vähitellen tiedon lisääntyvän iän karttuessa sen suhteen, että vaikka oman isän autossa ei hihna ole katkennut, monella muulla on. Luulo ei ole tiedon väärti. Tyhmääkin luullaan viisaaksi, kun ei joka välissä suutaan avaa.

        tarvitse tietää ihan kaikkea osatakseen suorittaa yksinkertaisen laskutoimituksen:

        Suomessa myydään vuosittain noin 30 tuhatta VAG:n valmistamaa moottoria. Firma myy siis selkeästi eniten moottoreita suomessa. Siinä on joku kolme volvoa yksi hyttysen pieru saharassa. Tarkemmin sanottuna 0,01% vuosituotannnosta. Eli jos osaisit edes etäisesti suhteuttaa valmistusmääriä vikatiheyteen et huutaisi sitä kolmea autoa täällä innoissasi.

        "Luulisi sitä Jampallakin vähitellen tiedon lisääntyvän iän karttuessa sen suhteen, että vaikka oman isän autossa ei hihna ole katkennut, monella muulla on. Luulo ei ole tiedon väärti. Tyhmääkin luullaan viisaaksi, kun ei joka välissä suutaan avaa."

        -Mitä tuohon tulee niin en oikein ymmärtänyt onko se säälittävä yritys vittuilla vai jotai muuta mökellystä mutta se voitaneen jokatapauksessa jättää omaan arvoonsa?


      • Anonyymi
        ikuinen... kirjoitti:

        Mutta kaverin diesel-Mersussa on nyt 550tkm mittarissa ja huollon mukaan ketjun vaihdolle ei ole mitään tarvetta.

        Se onkin Mersu eikä mikään volkkari.


    • T5portteri

      Jokos on T5 2,5tdi Portterien vesipumppuja alkanut menemään..... Älkääkä jauhako että se on ikuinen ..

      • Jamppa1

        itse jauha vaan sano asiasi!


      • 2,5 T5..

        Mikä pyörittää vesipumppua ko. autossa ??


      • Anonyymi
        2,5 T5.. kirjoitti:

        Mikä pyörittää vesipumppua ko. autossa ??

        Pyhä Henki volkkari on huono auto voin kertoa kuuden auton kokemuksesta 3kpl transporter 2 golf ja 1 passst kaikki uutena hankittu.


    • tuotantoinsinööri

      Tuotetta suunnitellessa tärkeä osa on myös sillä, mitä tuote elinkaaren aikana tuottaa.

      Huoltotoiminta on autobisneksessä tullut kokoajan tärkeämmäksi liiketoiminnan osa-alueeksi.

    • Anonyymi

      Sama juttu T 5 2010 malli 70 000 ajettu ja remmi rikki viallisen vapaakytkimen takia ja jakopää pomppi paikaltaan , venttiilit kanteen ja melkein 3 tonnin lasku.

      • Anonyymi

        Ja tuon epäonnen tapahtuman kerroit 2006 vuoden ketjuun ja ihan väärän merkin alle, helpottiko?


    • Anonyymi

      paksoo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      457
      3358
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      443
      3213
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      133
      2899
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2232
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2090
    6. 182
      1430
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1236
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      85
      1228
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe