Mehiläinen vai Eira?

jaakko

kokemuksia kenelläkään?kummassakin ilmeisesti hiukan erilaisia laitteita/toimenpiteitä?mitä eroja käytännössä?kiitos

11

12012

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eira/mehiläinen

Minä olen yrittänyt myös selviteellä eri paikkojen eroja. Suraaviin eroihin olen päässyt:

Mehiläinen / Eira

- Mehiläisessä lääkäri tulee kerran viikossa Tampereelta ja leikkaa kaikki viikon potilaat päivän aikana. Potilaalle tehdään koko paketti samana päivänä eli esitutkimus ja molempien silmien laaserointi. Silmän mustuaiset ovat laajentuneet esitutkimuksessa käytettävistä tipoista eikä niitä silloin pitäisi leikata samana päivänä. Mehiläisessä näin kuitenkin tehdään.
      Eirassa esitutkimus tehdään etukäteen. Myös Eirassa molemmat silmät leikataan samalla kertaa.

-Esitutkimuksen Mehiläisessä tekee sairaanhoitaja Eirassa lääkäri.

-Molemmissa paikoissa takuu on voimassa vuoden jos ei päästä haluttuun tulokseen.

Minulla on muina vaihtoehtoina Laseri Lauttasaaressa, Helsingin yksityinen silmäsairaala (täällä takuu esim 2 vuotta)ja sk-laser Aleksanterin kadulla. Olen karsinut pois Mehiläisen ja Eiran omalta kohdaltani. Syy: haluan että silmät leikataan erikseen.

Jos joku tietää lisää kyseisistä paikoista tai muista niin kommentoikaa.

• Lll

Eirassa tuli käytyä PRK:ssa, ja nyt näen kuin haukka puun latvasta päästäisen, joka yrittää pienillä jaloilla sipsuttaa heinikossa karkuun.
      Kyseistä paikkaa voin siis suositella. Hommat tehtiin kerralla ja ripeästi. Sopi minulle, en jaksa jahkailua ja arpomista. Mutta eiköhän noissa muissakin paikoissa hommat osata. Näihin nimekkäimpiin paikkoihin kun menee niin varmasti saa parasta hoitoa. Jotkut pikkukuntien nyrkkipajat kannattaa ehkä kiertää kauempaa.

• jaakko

kiitoksia vastauksista.oisiko kenelläkään kokemuksia/tietoja mehiläisen uudesta excimerlaserlaitteesta(allegretto 400 hz eye).onko uusi laite hintansa väärti?

• leikattu

Lasik leikkaus on mielestäni aika samoissa hinnoissa joka paikassa. Itse suosin ainakin uudenpaa laitetta. Pietilä on käsittääkseni alansa huippuja. Erittäin arvostettu lääkäri on myöskin Tervo joka leikkaa ainakin sk laserissa. http://www.sk-laser.fi

• leikattu

Niin kävin itse mehiläisessä. Koko homma tehtiin kerralla, molemmat silmät. Touhu on tosissaan liukuhihna meininkiä, mutta niin on varmasti muissakin paikoissa, kyseessä on kuitenkin liiketoiminta ja kalliit laitteet.

Kannattaa miettiä tarkkaan meneekö leikkaukseen, kokemustahan näistä ei ole kun sen 15 vuotta, eikä lasikista sitäkään. Sinänsä riski on pieni mutta kuitenkin olemassa

• jaakko
        leikattu kirjoitti:

Niin kävin itse mehiläisessä. Koko homma tehtiin kerralla, molemmat silmät. Touhu on tosissaan liukuhihna meininkiä, mutta niin on varmasti muissakin paikoissa, kyseessä on kuitenkin liiketoiminta ja kalliit laitteet.

Kannattaa miettiä tarkkaan meneekö leikkaukseen, kokemustahan näistä ei ole kun sen 15 vuotta, eikä lasikista sitäkään. Sinänsä riski on pieni mutta kuitenkin olemassa

eirassa minulle tehtäisiin käsittääkseni PRK-leikkaus koska näköni on -2.0. ja mehiläisessä tehtäisiin lasik leikkaus.joten hinnassa olisi noin 1000e ero.joten haluaisinkin tietää maksanko mehiläisessä ns.turhasta vai saako rahalla tosiaan perempaa.

• Tietoa?
        jaakko kirjoitti:

eirassa minulle tehtäisiin käsittääkseni PRK-leikkaus koska näköni on -2.0. ja mehiläisessä tehtäisiin lasik leikkaus.joten hinnassa olisi noin 1000e ero.joten haluaisinkin tietää maksanko mehiläisessä ns.turhasta vai saako rahalla tosiaan perempaa.

Minulla on sama tilanne. Eira, Mehiläinen, Laseri Lauttasaari, Helsingin yksityinen silmäsaraala kaikissa lasik leikkausta suositellaan. Sk-Laser taas suosittelee PRK:ta koska näköni -2,5. Myös minä haluaisin tietää että maksanko turhasta jos valitsen Lasikin?

• Lll
        jaakko kirjoitti:

Mehiläisen sivuilta: "Aikaisemmin käytössä ollut PRK eli silmän pintaan tehty excimerlaserointi on jäänyt 1900 -luvulle aivan kuten NMT-puhelintekniikka." Ahhaaa. No ihan miten vaan. Itselläni prk:lla saatiin loistotulokset, eli täysin kilpailukykyinen menetelmä edelleen. Ja monen tutkimuksen mukaan pitkäntähtäimen lopputulokset samaa luokkaa kuin lasikissakin.
        Minulle nyt on ihan sama mihin ihmiset rahansa kantavat, mutta sinulle kyllä voisin suositella tuota Eiran prk:ta omien kokemusten pohjalta.
        Jotenkin itseäni kammoksuttaa tuo että halkaistaan silmämuna kärki. Prk:ssahan vain poistetaan silmän pintakerros, joka ajan kanssa kasvaa entiseen teräänsä. Tuo halkaistu silmän kärki ei tule koskaan palautumaan entiseen kimmoisuuteensa ja vahvuuteensa.

• leikattu
        Lll kirjoitti:

Mehiläisen sivuilta: "Aikaisemmin käytössä ollut PRK eli silmän pintaan tehty excimerlaserointi on jäänyt 1900 -luvulle aivan kuten NMT-puhelintekniikka." Ahhaaa. No ihan miten vaan. Itselläni prk:lla saatiin loistotulokset, eli täysin kilpailukykyinen menetelmä edelleen. Ja monen tutkimuksen mukaan pitkäntähtäimen lopputulokset samaa luokkaa kuin lasikissakin.
        Minulle nyt on ihan sama mihin ihmiset rahansa kantavat, mutta sinulle kyllä voisin suositella tuota Eiran prk:ta omien kokemusten pohjalta.
        Jotenkin itseäni kammoksuttaa tuo että halkaistaan silmämuna kärki. Prk:ssahan vain poistetaan silmän pintakerros, joka ajan kanssa kasvaa entiseen teräänsä. Tuo halkaistu silmän kärki ei tule koskaan palautumaan entiseen kimmoisuuteensa ja vahvuuteensa.

lasikin etu on ainakin nopea toipuminen toimenpiteestä. Mutta tosiaan samaan lopputulokseen päästään molemmilla tekniikoilla alle -5 lukemissa.

Mielipiteeni on kuitenkin se että tekniikka kehittyy tälläkin alalla. Jos säästää haluaa niin tehdäänhän näitä operaatioita tallinnassakin : )

Näistä leikkauksista on todella vaikea löytää puolueetonta tietoa. Lähes kaikista leikkausta suorittavista paikoista saa ristiriitaista tietoa samasta toimenpiteestä. Joissakin paikoissa ei suositella molempia silmiä leikattavaksi samalla kerralla mutta nekin kyllä leikkaavat mielellään niitä kerralla jos asiakas niin haluaa. Jälkihoito ohjeet ovat erilaisia riippuen leikkaavasta lääkäristä. Toisissa paikoissa ei anneta rauhoittavaa lääkettä ennen toimenpidettä, toisissa taas kaikille annetaan diapamia jne.

http://www.kaypahoito.fi sivuilta löytyy jonkinverran puolueetonta tietoa. Http://www.silikonitieto.net sivuilta taas löytyy pelottelumateriaalia

• sonia -3 sokeus

Olen varannut mehiläiseen ajan lasik -laseriin. Siellä n.1200/ silmä.

Kumpi on kalliimpi, eira vai mehiläinen? Jos lopputuloksessa ei eroja..voisin harkita näistä halvempaa.

Jännittää kauheesti..

Ehdottomasti olen lasikin kannalla enkä prk:n!

• spede

mehiläisessä lasikki 2660e, ellet ole saanut jotain erikoistarjousta. Lisäksi tulee yks jälkitarkastus siihen päälle. Mulla meni kaikki tosi hyvin ja näkö 1.0 Liukuhihnaa mutta huippu lääkäri ja suomen uusin laser. Siis pietilä / mehiläinen ympyrätalo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe