Kiusallinen kysymys

Mummi

Tyttäreni poika on pian 4-vuotias. Oli meillä hoidossa eräänä iltana, istui nojatuolissa selaamassa kirjaa ja aivan selkeästä tyydytti samalla itseään löysien lahkeiden välistä.
Miten tuohon meidän kuuluisi suhtautua ja voiko noin pieni jo onanoida?

Olemme itse mieheni kanssa nelikymppisiä eikä mitään vanhuksia, mutta tuo jotenkin sai meidät kiusaantumaan.
Kielsin poikaa hiplaamasta pippeliä, mutta toiminko väärin..?
Minulla kun on kokemuksta vain pienistä tytöistä, niin tämä on ihan uusi asia.

34

26688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runkkaus

      Onanoinnilla ja 4-vuotiaan pippelinhiplaamisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Poika nyt on sattunut huomaamaan, että kutittaa kun hinkkaa itseään. Ei häneltä sperma lennä eikä todennäköisesti edes ala seistä vaikka hiplaakin.

      Kannattaa olla lempeä noissa kielloissa; nelivuotias kun ei ymmärrä miksi kielletään. Saahan korvaakin kaivaa ja hiuksia haroa. Lopettamaan voi toki pyytää ja kehottaa keskittymään kirjan lukuun. Tai keksiä jotain muuta leikkiä - niin kyllä se pippeli unohtuu aika äkkiä.

      • ***

        Kyllä "seisoo" jo vastasyntyneellä.

        Niin kuin noista muistakin viesteistä käy ilmi, pippeli kyllä jäykistelee.

        Enkä kyllä alkaisi itsensä hipelöimistä kieltämään. Niin kuin tuli ilmi, lapset tutustuvat omaan kehoonsa. Tosin julkisilla paikoilla voi tämän huomion kiinnittää johonkin muuhun.


      • seisoo
        *** kirjoitti:

        Kyllä "seisoo" jo vastasyntyneellä.

        Niin kuin noista muistakin viesteistä käy ilmi, pippeli kyllä jäykistelee.

        Enkä kyllä alkaisi itsensä hipelöimistä kieltämään. Niin kuin tuli ilmi, lapset tutustuvat omaan kehoonsa. Tosin julkisilla paikoilla voi tämän huomion kiinnittää johonkin muuhun.

        Tottahan se seisoo vastasyntyneellä. Mutta ei seksuaalisesta kiihotuksesta.


      • Anonyymi

        Mä sain jo 4-vuotiaana märkiä unia tuntui kivalta pippelissä yöllä ei ihan mitä märkäö mutta kivaa oli


      • Anonyymi

        Se ei ollut poika


    • Kaksosten äiti

      juttuja itsekkin pohdin.

      Meillä on kaksoset, tyttö ja poika ja poika on havainnut pippelinsä jo hyvin hyvin varhain, kun tyttöä ei oma pimppi edelleenkään kiinnosta. Nuo miehet....=)

      Meidän lapset ovat vielä sen verran pieniä, että itsensä koskeminen on lähinnä pippelin venyttelemistä ja tutkimista ja olenkin ajatellut, että antaa pojan tutkiskella itseään, kuhan pestään sitten aina kädet. Nyt on sitten siskokin havainnut veljensä erilaisen pissavehkeen ja poika kyllä ylpeänä sitä tuntuu esittelevän. Siskon en anna veljensä pippeliin koskea, olen vain kertonut, että pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi ja katsoa saa (kerta veli sitä esittelee), muttei koskea.

      Olen ajatellut, että normaalia käytöstähän se itsensä tutkiminen ja jossain vaiheessa hyväileminenkin on, mutta en vielä itsekkään tiedä miten siihen tulisi suhtautua. Tuntuu vaan, ettei sitä kieltääkkään voi, tuleeko siitä sitten jotain seksuaalisia vähemmyyden tunteita tai muita ongelmia????? Kun kuitenkin normaalia mielestäni on, ei tietenkään enää siinä vaiheessa, jos lapsi ei muuta tee kuin räplää vaan itseään.

      Voisikohan noin isolle pojalle jo kertoa, että tuollaista ei yleensä tehdä kaikkien nähden ja kädet olisi syytä pestä ennen ja jälkeen. Ja jos tyydyttäminen näyttää olevan tiivistä ja jatkuu pitkään, niin minusta siihen pitäsi sitten jo siinä vaiheessa puuttua ja keksiä muuta tekemistä.

      Oletko tyttäreltäsi kysynyt miten he asiaan suhtautuvat? Vaikka voi nolostuttaakkin asiasta puhuminen, niin luonnollisia asioitahan ne on ja pitäsi sen verran kehdata näistäkin asioista puhua.

      Aurinkoista kevättä!

      • Sama kaksosten äiti

        Edellinen kirjoittaa, ettei tyydyttäminen ole tyydyttämistä (spermaa ei tule tietenkään), mutta ainakin meidän pojalla pippelin koko kasvaa hänen sitä venytellessään ja hypistellessään.

        En anna pojan tietenkään koko ajan itseään hipelöidä (eikä hän niin tekisikään), mutta esim.pyllyn pesun yhteydessä hän "muistaa" pipplinsä ja hetken sitä kerkeää venytellä. Enkä asiaa vierestä seuraa, mutta olen vain tehnyt sellaisen havainnon, että pippeli kyllä kasvaa (seisoo?????) jo hyvinkin pienellä pojalla.


      • ????????????????????

        Mitä v....a sä oikein horiset?
        Yksikään itsensä lääkäriksi asti kouluttanut, ei voi olla noin huono kirjoittamaan.
        Kirjoituksesi on täynnä kirjoitusvirheitä, eikä siinä muutenkaan ole päätä, eikä häntää!


      • Anonyymi

        Mä en pienenä tullut mieleen ajatella että miks pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi tiesin vaan tytöt istuu ja pissaa koska nillä on pimppi ok ja pojat seisoo ja pissa koska niillä on pippeli ok ei mittä että miks noin on 7v sain tietää miten lapset tulee mailmaan, olin miettinyt sitä, ei mitään ajatusta että pippelillä ja pimpillä voi tehdä lapsia ajattelin vaan että mistä kaupasta lapsi haetaan rakentaako lääkäri lapsen luista ja laittaa ne yhteen hakeeko jonkun munan missä lapsi on ja laietaan se mahaan jostain syystä missä tehtaassa lapsia tehdään sotten sain tietää että se ns. "vauva tehdas" on tytön ja pojan jalkoen välissä olin niinkuin wtf mitä???
        kun isä ja äiti kertoi miten se oli pippeli laitetaan pimppiin myöhemmin ajan myötä sain tietää aijaa sitä pitää viedä ees takas jaha ja tuntuu hyvältä


    • juuri

      tuossa 4-5 vuotiaana pojat huomaavat leikkiä pippelillään. Eräänlaista onanointia sekin. Itsensä tutkiskelua. Nykyään neuvotaan, että ei suoraan saisi sitä kieltää, mutta kertoa, että pippeliä ei kosketella, kun muita ihmisiä on paikalla ja ohjata lapsi omaan huoneeseen tai vessaan sitä touhuamaan.

    • ........

      meillä 4-vuotias tyttö toisinaan (aika harvoin kyllä..) saattaa hiplata jalkoväliään juuri kun vaikka luetaan. Tekee sen kyllä ihan huomaamatta ja mielestäni ei mistään tyydyttämisestä ole kyse tuon ikäisellä! Saattaahan tyttö välillä hiplata hiuksiaankin tai sormiaan..
      Koska mielestämme ei ole sopivaa, että tyttö ottaa tuosta tavan jota harjoittaa kenties ihmistenkin ilmoilla, olen sanonut että pimppaan ei kannata koskea likaisilla käsillä ettei tule pöpöjä. Ensin kysyn, että kutiseeko pimppa ja sitten neuvon olemaan viemättä sinne pöpöjä. (Hiplaa pimppaa vain kun on esim. yöpaitasillaan, siis ilman pikkuhousuja). Näin asia on meillä hoidettu luonnollisesti ilman kiusaantumisia puolin tai toisin.

      • j

        lapseni on 6 hän näperöi pimppaa ja aina minä komennan komennan mutta ei onnistu minulla on viisi muuta lasta ja kolme poikaa kolme tyttöä kaikki hipelöi pimppaa ja pippeliä ja me käydään lääkärissä ja ne ottaa mielellään housut pois mutta siellää on monta lääåkäriä en tykkää näyttää lastani alastona mutta en tee kuria yksi lapseni on mennyt tee paita ja huppari ja sukat ja pikkareissa kouluun ja ei ottanut housuja ja sain opettajalta viestin että hän oli alastona tunnilla:(


      • ????????????????????
        j kirjoitti:

        lapseni on 6 hän näperöi pimppaa ja aina minä komennan komennan mutta ei onnistu minulla on viisi muuta lasta ja kolme poikaa kolme tyttöä kaikki hipelöi pimppaa ja pippeliä ja me käydään lääkärissä ja ne ottaa mielellään housut pois mutta siellää on monta lääåkäriä en tykkää näyttää lastani alastona mutta en tee kuria yksi lapseni on mennyt tee paita ja huppari ja sukat ja pikkareissa kouluun ja ei ottanut housuja ja sain opettajalta viestin että hän oli alastona tunnilla:(

        Sama nuija kuin tossa aikaisemminkin... Väitti vielä olevansa lääkäri. Hah hah!


    • se kuuluu asiaan

      Niin pojat kuin tytötkin tutustuvat itseensä ja elimiinsä aivan normaalisti. Meistä aikuisista riippuu miten he asian kokevat.

      Noin yleisenä sääntönä voisi nätisti räyhäämättä lapselle sanoa, että ihan mukava kun tutustut itseesi, ja niin sinun pitääkin, mutta sovitaanko niin, että tutkit sitä pippeliä/pimperoa omassa rauhassa, vaikkapa sängyssä silloin kun ketään ei ole läsnä.Sitten voisi myös sanoa, että sinne pippeliin kautta pimeperoon ei saisi työntää mitään,sillä se alue on niin arka että sinne tulee helposti haavoja.

      Kun toimitaan rauhallisesti ja johdonmukaisesti ja näitisti huomautetaan asiasta ,kun lapsi joskus asian unohtaa, oppii hän myös ymmärtämään sen,että ei ole väärin tutustua itseensä, mutta sitä ei sovi tehdä vieraiden läsnä ollessa, ei edes oman perheen. Ei tule tabua ja ongelmia oman seksuaalisuutensa kanssa sitten isompanaakaan, kun asioista keskustellaan rehellisesti.

      Pojan pippeli kyllä jäykistyy ,mutta sehän kertoo vain,että kaikki toimii. Mielihyvä ja ihmettely siitä jäykistymisestä kuuluu asiaan, mutta se ei ole mitään itsetyydytystä eikä spermaa tule kuin vasta murkkuikäisenä. Lapsella kyse ei ole seksuaalisudesta sillä merkityksellä mikä se on aikuisella,se on vain viatonta lapsuutta, antakaa sen olla niin.

      Kaikella ystävyydellä viiden äiti

      • sentään

        Älä kuitenkaan tuonikäiselle mene neuvomaan saako sille tehdä ja mitä, koska mielenkiinto kaikkeen kokeiluun herää juuri siitä, että asia kielletään.
        Antaa vain asian olla normaalisti niinkuin se on kiinnittämäättä siihen mitään huomiota.
        Vasta kun lapsi alkaa kyselle, hänelle vastataan ja kerrotaan niinkuin asiat on, todellisina ja normaaleina.


    • sanoa

      On todettu, että jo kohdussa vauvat voivat ikään kuin tyydyttää itseään. Se on siis ihan luonnollista niin pojilla kuin tytöilläkin ihan pienestä lähtien.

    • cat70

      sanotte ettei lapsi tyydytä itseään? Miten selitätte että tyttäreni ollessaan noin 4-5 vuotias hyvin usein hinkkasi jalkoväliään esim. lempilelullaan. Kutinasta ei ollut kyse, sillä kun huomasin asian ja kysyin, "mitä teet", tyttö vastasi jumppaavansa. Tätä tapahtui jossain vaiheessa aika useinkin, toisella tyttärelläni havaitsin vain kerran, samassa iässä.
      Missä iässä lapset yleensä aloittavat tuon? Itse olen alkanut tyydyttää itseäni, laueten jo 6-7 vuotiaana.

    • Mummi

      Hienoa, että vastaukset olivat asiallisia ja varsin valaisevia. Kiitos teille kaikille siitä.

      Kyllä se, mitä huomasimme oli enemmän tyydytystä kuin hipelöintiä. Ja myös pippeli oli paisunut.
      En ole keskustellut vielä tyttäreni kanssa asiasta, mutta aion ottaa sen esille jossain sopivassa välissä.

      Mutta normaalia käytöstähän tuo on. Siihen ei vain noin äkkiseltään osannut oikein suhtautua mitenkään..

      • Charade.the.real.one

        Vaikka lapsi kuinka usein räpläisi ja hinkkaisi ja hieroisi itseään, hän tekee sitä siksi kun se tuntuu hyvältä. Lapsi ei tiedä mitään masturboinnista, tuossa hieromisessa ei ole mitään "päämäärää".

        Ihan normaalia toimintaa.


      • empätiedä

        Mielestäni tuo asia on niin normaali ja merkityksetön jotta tuskin sitä sen kummemmin puheeksi tarvitsee ottaa lapsen äidin kanssa.
        Voit mainita tietysti hymy huulilla asiasta jos välttämättä haluat.
        Ainakin lapselle on parhaaksi, että asiaan ei kiinnitä huomiota koska hänellä ei ole mitään käsitystä siitä, että oman pippelin kopeloiminen olisi jotenkin väärin ja likaista hommaa.
        Hän on sen löytänyt ja tarvis on tutustua siihen lähemmin.
        Antakaa pojan kehittyä normaaliksi sen suhteen.


    • pojan äiti

      myös meidän poika 8v on ruvennut varsinkin saunareissujen aikana saamaan erektioita kun on ollut pippelin pesu käynnissä. Hiljkoin aloin pesemään pippeliä myös esinahan alta ja silloin tuo poja vehje kovettuu ihan kädessä ja nousee pystyyn. Minusta tuntuu , että tuo pesu tuntuu pojasta hyvältä koskapa hän monasti jo ennen pesua odotellessa seisoo pippeli tanassa ennakkoon. En tiedä mitenkä siihen tulisi suhtautua kun pesun syyksi on esinahkaa vedeltävä edestakaisin. En tiedä toiminko väärin pippeliä noin pesiessä erektion kanssa.

      • Pesty pippeli

        Muistan että mun äiti pesi mun pippeliä kun oli 6-11 vuotias, aina se kovettui ja tuntui mukavalle.
        Ei mitään sen kummempaa.
        Saa pestä!


      • swimba

        ...pojan itte pestä pippelinsä, kyllä mä ainakin pesin jo 5 vuotiaanakin, eikä seisoskellu.


      • itse hoitoalalle kouluttautuneena olin 5 vkoa koulutukseen kuuluvassa työharjoittelussa päiväkodissa 0-3v ryhmässä. tuossa ryhmässä oli poika 3v joka aina päiväunille käydessä teki "sitä" itselleen eli suomeksi sanottuna masturboi (siis todellakin veteli esinahkaansa edestakaisin) hetken aikaa ennen nukahtamistaan. sitä kesti aina n. muutaman minuutin ajan. emme puuttuneet asiaan, annoimme pojan tehdä sitä, emme siis kieltäneet emmäekä muutoinkaan "huomanneet" asiaa vaikka se oli päivittäistä.
        kerran sitten kävikin niin, että poika pyysi yhtä hoitajaa "nukuttamaan häntä", tuo hoitaja meni pojan vuoteen vierelle ja poika otti hoitajaa kädestä kevyesti kiinni, hetken aikaa piti sitä otetta ja äkkiä nukahti ilman masturbointiaan. olimme aluksi hiukan hämillämme tilanteesta, mutta huomasimme, että kun asiaan ei kajottu mitenkään ja toisaalta kun pojan huomio kiinnittyi muuhun asiaan nukkumaan käydessä niin tuo masturbointi tavallaan unohtui. joitain yksittäisiä kertoja tuli jolloin poika aloitti taas sen masturbointinsa, mutta aina kun hoitaja oli lähelllä ja poika sai koskettaa hoitajaa niin silloin hän ei "sitä" tehnyt.

        mutta sinun tilanteessasi kyseessä on jo iso poika, joten olisi ehkä hiukan viisaampaa ohjata poikaa itseään pikkuhiljaaa tekemään tuo pesu. voisit aloittaa kertomalla miten tärkeää on pestä sieltä alta ja neuvoa kuinka se sitten tehdään.


      • Hoitaja tieto

        Jos tuntuu kiusalliselle, haluat pestä hyvin ja huolella. Lisää pesunesteeseen tilkka viinietikkaa. Ei ole vahingollista mutta desifisioi ja vähempi aikainen pesu riittää. Myös 50/50 etikka seoksella voi pippelin pestä ilman muita shamppoita. Ehkäisee mm tulehduksia, haavaumia yms.


    • lapsi.on.peili

      Minä suhtaudun lasten edessä tämänkaltaisiin asioihin kuin maailman luonnollisimpiin juttuihin (vaikka ensin sisimmässä vähän yllättäisi ja järkyttäisi), mutta sanon, että ne hoidetaan yksityisesti siten, etteivät muut näe, esim. vessassa. Näin sanon myös vaikka nenän kaivamisesta tai takapuolen raapimisesta, että saahan sitä omalla kropallaan tehdä mitä haluaa, mutta vessassa kiitos. Eivät muuten ole lapset koskaan lähteneet sinne vessaan nenää kaivaamaan, vaan ovat mieluummin lopettaneet siihen ja jatkaneet muita touhuja, eli en usko että tällainen suhtautumistapa sinänsä lisäisi tuollaisia tapoja.

      4-vuotias ei mitenkään voi ymmärtää pippelin hiplaamisen kieltämisen syitä (enkä muuten usko minkäänikäisen sitä ymmärtävän), joten paljon parempi on vain sanoa esim. "hei, mä en halua, että sä pistät käsiä housuihin näin olohuoneessa, mutta jos sä välttämättä haluat, niin ole hyvä ja mene tekemään niin kylppäriin". Mummille voi olla kova paikka, kun poika koskettelee itseään, mutta ihan oikeasti se on täysin luonnollista ja normaalia, joskaan ei julkisesti hyväksyttävää.

      • ...pimpit kitaraan!

        Ja myöhemmin he tekevät näitä juttuja ihan avoimesti, koska kurisi ei enää pure eikä kiinnosta.


      • ??
        ...pimpit kitaraan! kirjoitti:

        Ja myöhemmin he tekevät näitä juttuja ihan avoimesti, koska kurisi ei enää pure eikä kiinnosta.

        ei mun veli ainakaa koskaa saanu mitää erektioita saunassa...onks se pippelin esinahan pesu edes tarpeeellista.


    • kirsta

      rakastan tyttäreäni muttä ottaa siskonsa leikkimään lääkäriä ja sanoo pimppi on kipeä ja aina kun näen tytön hän on alasti mutta jos sanon vaatteeet päälle hän vain alkaa kaivaa pimppaansa

      • ????????????????????

        Ja taas sama nuija. Sama kirjoitustyyli ja teksti hoonoa soomea... ja sama kirjoitus päivä ja aikakin melkein sama. Vittu mitä provoa


    • Pikku_Pippeli

      Aika nuori on kyllä mutta se on tavallista ainakin mulle tuli yöllä siemensyöksyjä siis ihan oikeita ja ne onnistui joka kerta siis ei koskaan jäänyt kesken kivaa oli muistan ja silloin olin 4-7v.

      Ja 7 1/2 opin että jahaa noin pitää tehdä että tulee kalsareihin kun on hereillä :D eli miks ei poika vois tykkää ett tuntuu kivalta hieroo pippeliä jo 4v:nä jos mulle jopa tuli yöllä 4v:nä muostan yhden leikin minkä leikin 5v:nä leikin että olin lentäjä mulla oli semmonen ohut syksy haalari päällä se oli kiva se leikki kun pippeli hyppäs ylöös tuli jäykäksi aina kun mulla oli se haalari päällä.

      Mutta kun pikkupojat oppii ton usein aika nuorena niin mitäs siinä vaikka olohuoneessa esim vieraiden kesken leikkii pippelillä ei ne siinä iässä vielä tiedä että ei oo sopivaa leikkiä pippelillä vieraiden kesken ja voi just sanoo pojalle että omassa huoneessa saa leikkiä tai kun on yksin, ja sit kun se on huoneessa kohta joku päivä se sit leikkii liian pitkään pippelillä ja sit tiiätte mitä tapahtuu kun sillä leikkii liian kauan sit poika tulee kysymään mitä on tapahtunut sit voitte vaikka harkoitella mitä pitää selittää

    • Pikku_Pippeli

      Se vaan hierosi koska tuntui vähän hassulta ja kivalta pippelissä, mä tiesin jo 4v:nä että pippeli saa vaan olla esillä vessassa ja vaan koskea vessassa, säätää pippeliä voi kotona tehdä missä vaan kun ei oo vieraita.

      Kerran kun olin alakerrassa äiti oli alakerrassa myös ja kun äiti ei kattonut räpläsin vähän pippeliä housujen läpi sitten se lähti töihin mä olin 7v silloin ja jatkoin räpläämistä "kunnolla" nonstop ja alkoi tuntua kivalta ja jatkoin niin tuli eka kerran orgasmi/siemensyöksy kun oli hereillä.

      Mutta joo tuo 4v niin jos antais sen leikkii pippelillä nii se jatkais varmasti niin kauan kunnes tulee orgasmi on hyvä sanoa mutta sitä saa tehdä kun on yksin vessassa omassa huoneessa mutta ei liikaa sitten voi pippeli tulla "kipeäksi."

      Mutta kyllä 4v voi tulla pippelistä oikee orgasmi koska muistan itse 4v:nä kun unessa tulin niin oli kiva tunne pippelissä yöllä odotin pikkupoikana niitä aina

      oikeestikin voi pippeli tulla kipeäksi palleihin voi sattua jos leikkii liikaa oon kokenut sen itekkin villinä teininä ku piti rajoja kokeilla pippelillä ok runkkasin eka kerran päivässä niin tulin ja sit samantien jälkeen taas orgasmi eka orgasmista oli vaan kolme minuuttia sit tein toisen satsin kesti kyllä mutta tulin ja sitten myöhemmin 6 runkkausta eka oli tupla runkkaus 2 in a row ilalla en pystynyt siihen kokeilin 7:äs runkkaus onnistui mutta heti kolmen minutin jälkee ei tullu tupla runkkaus enää ilalla pippeli kai liian tyhjä :D

      • Anonyymi

        Ja mitä ei koskaan tartte/pidä kokeilla jos on runkannut esim kaks kertaa illan aikana ja sit haluisvtaas tehdä sen onnistuu SELVIN PÄIN mutta älkää kokeilko runkata kolmattakertaa KÄNNISSÄ mä oon kokeillu ei tuu mitää pippeli ei nouse pystyyn mä sanoin itsekseni no pippeli nouse nouse mä halun vaan yhden tunteen pippelissä anna mulle yks pikku kiva tunne ei onnistunut annoin periksi ja join llisää :)


    • 1säpappa

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe