pääseekö laivalla

Suvi1001

Hei!
Olen erittäin lentopelkoinen ihminen ja näillä näkymin menossa Kanadaan ensi syksynä. Onko mitään mahdollisuuksia päästä rahtilaivalla Atlantin yli? Tietääkö joku jotain linkkejä ym. mistä kanattaisi alkaa etsiä tietoa? Olen todella todella kiitollinen kaikista tiedoista

Kiitos :)

Eikä mitään vinoiluja lentopelosta..tiedän kyllä...

6

3037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan pääsee

satamaan kysylee, eiköhän jonkun kapteenin huo...pääse ja matka on muutne ilmainen.
      Laivalla Kanadaan, just joo, minusta sinun kannattaa mennä uimalla...

• Mahdollisuuksia

Hyvä kun jo sait nuo epäasialliset vastaukset niin voidaan sitten kirjoitella ihan asiaakin.

Ei ole omaa kokemusta mutta muistan dokumentin jossa kerrottiin kun yksi toimittaja testasi tuon vaihtoehdon. Rahtilaivoille pääsee yleensä matkustajaksi, ottavat ihan muutaman per matka mukaan. Eikä ole kovin kallista mutta laivalla ei ole mitään tekemistä ja kestää sen 8 päivää esim.

Lisäksi on sitten tottakai Queen Elisabeth. Maksaa tosin enemmän kuin lentomatka mutta on sitten luksusristeily Atlantin yli.

Ja varmasti on muitakin laivareittejä, joten ei tuo mahdoton ole. Vaatii aikaa koska laivat nyt luonnollisesti eivät kulje ihan yhtä nopeasti kuin lentokoneet. Googlettamalla varmaan löytyy paljonkin lisätietoa.

• bells

Mut ihme ettei ole keksitty vielä mitään keinoa mennä suoraan pohj.navan yli.. esim lennotkin olis lyhyempiä mantereelta mantereelle.. Tietääkö kukaan syytä miks esim. Kittilästä ei lennetä suoraan vaik Alaskaan???

• jotain tekemistä
        bells kirjoitti:

Mut ihme ettei ole keksitty vielä mitään keinoa mennä suoraan pohj.navan yli.. esim lennotkin olis lyhyempiä mantereelta mantereelle.. Tietääkö kukaan syytä miks esim. Kittilästä ei lennetä suoraan vaik Alaskaan???

Olisikohan ollut jotain tekemistä sillä, että napa-alueita pyritään säästämään hiukan tältä nykykulttuurilta. Lisäksi turvallisuuden vuoksi on pyrittävä lentämään alueilla joille ehtii apu tarvittaessa nopeasti.

• siksi,...
        bells kirjoitti:

että Kittilästä Alaskaan menevälle reitille ei varmaankaan ole mitään tunkua. Kyllä nykyiset reitit ovat niitä lyhyimpiä, kun lennetään isoympyräreittejä mantereelta toiselle. Tarvitset pallokartan ymmärtääksesi tämän asian. Paperikartalla vedetty suora viiva paikasta toiseen ei todellakaan ole se lyhin reitti.

• exFakiiri
        bells kirjoitti:

Kiinaan, Koreaan Japaniin ja mahdollisesti muuallekin lennetttin pohjoisnavan yli kun Neuvostoliitto ei sallinut lentoja lyhyempää reittiä Siperian yli. Neukkulan hajottua liikenne menee Siperian yli.

Yksi väylä ylittää Suomen Jonsuun yläpuolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe