Lukeeko tätä palstaa ikinä kukaan? Saati kirjoittaa? Holsku on kiva rotu :).
Haloo
8
2557
Vastaukset
- samaa
Minäkin ihmettelen eikö hollanninpaimenkoirista tosiaan ole olemassa yhtään keskustelua miltään ajalta??
- minkälainen edes
onko hollaninpaimenkoiria paljon ?minä en tiedä edes minkä näköinen se on, jos on vain marginaaliporukan koira muihin rotuihin nähden, eihän sitä juttuakaan tule paljon.
- toisan
Niin hollaninpaimen koirat on ihania.. Mun siskopuoli kasvattaa holsukaja niitä kyllä on Suomessa että eipä ole harvinainen rotu..!!
Hollanninpaimenkoira on sellainen vähän saksanpaimenkoiraa ja belgianpaimenkoiraa muistuttava palveluskoirarotu. Niitä varmaan kyllä rekisteröidään ainakin jonkin verran vuodessa ja niillä on oma yhdistyksensä. Mutta on kyllä huomattavasti harvinaisempi kuin belgialainen, ainakin maallikkojen parissa. Itse en tunne ainuttakaan hollantilaista, yhden näin joskus agilitykisoissa. Muutenkin holskua pidetään ilmeisesti seurakoiramaisempana kuin belgiä tai sakemanni. Mikä on totuus, ei ole mun tietoani.
- cobus
Neeta kirjoitti:
Hollanninpaimenkoira on sellainen vähän saksanpaimenkoiraa ja belgianpaimenkoiraa muistuttava palveluskoirarotu. Niitä varmaan kyllä rekisteröidään ainakin jonkin verran vuodessa ja niillä on oma yhdistyksensä. Mutta on kyllä huomattavasti harvinaisempi kuin belgialainen, ainakin maallikkojen parissa. Itse en tunne ainuttakaan hollantilaista, yhden näin joskus agilitykisoissa. Muutenkin holskua pidetään ilmeisesti seurakoiramaisempana kuin belgiä tai sakemanni. Mikä on totuus, ei ole mun tietoani.
Meillä on kk.holsku. Holskusta on vaikka mihin. Kouluttaminen ei ole yhtä yksinkertaista kun esim. sksanpaimenkoirilla. Kuoluttaminen on paljon pitkäjänteisempää, asiat loksahtavat lopuksi aivolohkoon noin 3-vuotiaana. Aiempi kouluttaminen ei mene hukkaan vaan asiat vain asettuvat tuolloin kohdalleen. Holsku on hyvin aktiivinen ja energinen koira. Menee myös perhekoirana vallan mainiosti. Ilmeitä kaverilla riittää ja keskustelee omalla ääneellään paljon, haukkuu todella harvoin.
- -hosa-
cobus kirjoitti:
Meillä on kk.holsku. Holskusta on vaikka mihin. Kouluttaminen ei ole yhtä yksinkertaista kun esim. sksanpaimenkoirilla. Kuoluttaminen on paljon pitkäjänteisempää, asiat loksahtavat lopuksi aivolohkoon noin 3-vuotiaana. Aiempi kouluttaminen ei mene hukkaan vaan asiat vain asettuvat tuolloin kohdalleen. Holsku on hyvin aktiivinen ja energinen koira. Menee myös perhekoirana vallan mainiosti. Ilmeitä kaverilla riittää ja keskustelee omalla ääneellään paljon, haukkuu todella harvoin.
Holskuista löytyy ihan hyvin tietoa noilta sivuilta --> www.holsku.fi ja yks käytetyimpiä holskukeskutelupalstoja on www.lemmikkipalstat.net,et jos ketään yhtään auttaa... Itsekin olen kiinnostunut kyseisestä rodusta ja yrittänyt etsiä mahdollisimman paljon tietoa,mitä on mielestäni aivan liian vähän.
- jerex
-hosa- kirjoitti:
Holskuista löytyy ihan hyvin tietoa noilta sivuilta --> www.holsku.fi ja yks käytetyimpiä holskukeskutelupalstoja on www.lemmikkipalstat.net,et jos ketään yhtään auttaa... Itsekin olen kiinnostunut kyseisestä rodusta ja yrittänyt etsiä mahdollisimman paljon tietoa,mitä on mielestäni aivan liian vähän.
Moi vaan !Kasvattajana sanoisin,että holskua on mielestäni vaikea arvostella ,niin kuin muitakin koirarotuja ,ainoastaan kiltteihin ja tuhmiin tai
pehmeisiin ja koviin.Tämä on paimennuskoirarotu ja jalostus on tuonut tähän rotuun tiettyä kovuutta ,koska eihän paimentava koira voi olla mikään lälläri jos tulee petoja ym.
Me olemme yrittäneet saattaa kovat pennut sellaisille omistajille joilla on kokemusta palvelukoirista ja toisinpäin,omasta mielestä siinä aika hyvin onnistuen.
kennelliiton mukaan Holskuja on rek.847 ei siis kovin paljon tv.Mika
- rotujärjestö
Suomen holskukeskustelu löytyy rotujärjestön keskustelupalstalta. Sitä seuraavat rodun aktiiviharrastajat ja koko joukko kasvattajia:
http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/palsta/forumdisplay.cgi?ohje=aiheet&forum=Hollanninpaimenkoirat&number=7&DaysPrune=20&LastLogin=
Tälle palstalle ei ole tilausta tai tarvetta, miksi lie perustettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303441Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81484Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241235Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34873Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.122818Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97798