Lukeeko tätä palstaa ikinä kukaan? Saati kirjoittaa? Holsku on kiva rotu :).
Haloo
8
2577
Vastaukset
- samaa
Minäkin ihmettelen eikö hollanninpaimenkoirista tosiaan ole olemassa yhtään keskustelua miltään ajalta??
- minkälainen edes
onko hollaninpaimenkoiria paljon ?minä en tiedä edes minkä näköinen se on, jos on vain marginaaliporukan koira muihin rotuihin nähden, eihän sitä juttuakaan tule paljon.
- toisan
Niin hollaninpaimen koirat on ihania.. Mun siskopuoli kasvattaa holsukaja niitä kyllä on Suomessa että eipä ole harvinainen rotu..!!
Hollanninpaimenkoira on sellainen vähän saksanpaimenkoiraa ja belgianpaimenkoiraa muistuttava palveluskoirarotu. Niitä varmaan kyllä rekisteröidään ainakin jonkin verran vuodessa ja niillä on oma yhdistyksensä. Mutta on kyllä huomattavasti harvinaisempi kuin belgialainen, ainakin maallikkojen parissa. Itse en tunne ainuttakaan hollantilaista, yhden näin joskus agilitykisoissa. Muutenkin holskua pidetään ilmeisesti seurakoiramaisempana kuin belgiä tai sakemanni. Mikä on totuus, ei ole mun tietoani.
- cobus
Neeta kirjoitti:
Hollanninpaimenkoira on sellainen vähän saksanpaimenkoiraa ja belgianpaimenkoiraa muistuttava palveluskoirarotu. Niitä varmaan kyllä rekisteröidään ainakin jonkin verran vuodessa ja niillä on oma yhdistyksensä. Mutta on kyllä huomattavasti harvinaisempi kuin belgialainen, ainakin maallikkojen parissa. Itse en tunne ainuttakaan hollantilaista, yhden näin joskus agilitykisoissa. Muutenkin holskua pidetään ilmeisesti seurakoiramaisempana kuin belgiä tai sakemanni. Mikä on totuus, ei ole mun tietoani.
Meillä on kk.holsku. Holskusta on vaikka mihin. Kouluttaminen ei ole yhtä yksinkertaista kun esim. sksanpaimenkoirilla. Kuoluttaminen on paljon pitkäjänteisempää, asiat loksahtavat lopuksi aivolohkoon noin 3-vuotiaana. Aiempi kouluttaminen ei mene hukkaan vaan asiat vain asettuvat tuolloin kohdalleen. Holsku on hyvin aktiivinen ja energinen koira. Menee myös perhekoirana vallan mainiosti. Ilmeitä kaverilla riittää ja keskustelee omalla ääneellään paljon, haukkuu todella harvoin.
- -hosa-
cobus kirjoitti:
Meillä on kk.holsku. Holskusta on vaikka mihin. Kouluttaminen ei ole yhtä yksinkertaista kun esim. sksanpaimenkoirilla. Kuoluttaminen on paljon pitkäjänteisempää, asiat loksahtavat lopuksi aivolohkoon noin 3-vuotiaana. Aiempi kouluttaminen ei mene hukkaan vaan asiat vain asettuvat tuolloin kohdalleen. Holsku on hyvin aktiivinen ja energinen koira. Menee myös perhekoirana vallan mainiosti. Ilmeitä kaverilla riittää ja keskustelee omalla ääneellään paljon, haukkuu todella harvoin.
Holskuista löytyy ihan hyvin tietoa noilta sivuilta --> www.holsku.fi ja yks käytetyimpiä holskukeskutelupalstoja on www.lemmikkipalstat.net,et jos ketään yhtään auttaa... Itsekin olen kiinnostunut kyseisestä rodusta ja yrittänyt etsiä mahdollisimman paljon tietoa,mitä on mielestäni aivan liian vähän.
- jerex
-hosa- kirjoitti:
Holskuista löytyy ihan hyvin tietoa noilta sivuilta --> www.holsku.fi ja yks käytetyimpiä holskukeskutelupalstoja on www.lemmikkipalstat.net,et jos ketään yhtään auttaa... Itsekin olen kiinnostunut kyseisestä rodusta ja yrittänyt etsiä mahdollisimman paljon tietoa,mitä on mielestäni aivan liian vähän.
Moi vaan !Kasvattajana sanoisin,että holskua on mielestäni vaikea arvostella ,niin kuin muitakin koirarotuja ,ainoastaan kiltteihin ja tuhmiin tai
pehmeisiin ja koviin.Tämä on paimennuskoirarotu ja jalostus on tuonut tähän rotuun tiettyä kovuutta ,koska eihän paimentava koira voi olla mikään lälläri jos tulee petoja ym.
Me olemme yrittäneet saattaa kovat pennut sellaisille omistajille joilla on kokemusta palvelukoirista ja toisinpäin,omasta mielestä siinä aika hyvin onnistuen.
kennelliiton mukaan Holskuja on rek.847 ei siis kovin paljon tv.Mika
- rotujärjestö
Suomen holskukeskustelu löytyy rotujärjestön keskustelupalstalta. Sitä seuraavat rodun aktiiviharrastajat ja koko joukko kasvattajia:
http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/palsta/forumdisplay.cgi?ohje=aiheet&forum=Hollanninpaimenkoirat&number=7&DaysPrune=20&LastLogin=
Tälle palstalle ei ole tilausta tai tarvetta, miksi lie perustettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1958798
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265098- 524542
- 754115
- 543459
- 513306
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.573116Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262806Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422605- 432561