Haloo

Lukeeko tätä palstaa ikinä kukaan? Saati kirjoittaa? Holsku on kiva rotu :).

8

2519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa

      Minäkin ihmettelen eikö hollanninpaimenkoirista tosiaan ole olemassa yhtään keskustelua miltään ajalta??

    • minkälainen edes

      onko hollaninpaimenkoiria paljon ?minä en tiedä edes minkä näköinen se on, jos on vain marginaaliporukan koira muihin rotuihin nähden, eihän sitä juttuakaan tule paljon.

      • toisan

        Niin hollaninpaimen koirat on ihania.. Mun siskopuoli kasvattaa holsukaja niitä kyllä on Suomessa että eipä ole harvinainen rotu..!!


      • Hollanninpaimenkoira on sellainen vähän saksanpaimenkoiraa ja belgianpaimenkoiraa muistuttava palveluskoirarotu. Niitä varmaan kyllä rekisteröidään ainakin jonkin verran vuodessa ja niillä on oma yhdistyksensä. Mutta on kyllä huomattavasti harvinaisempi kuin belgialainen, ainakin maallikkojen parissa. Itse en tunne ainuttakaan hollantilaista, yhden näin joskus agilitykisoissa. Muutenkin holskua pidetään ilmeisesti seurakoiramaisempana kuin belgiä tai sakemanni. Mikä on totuus, ei ole mun tietoani.


      • cobus
        Neeta kirjoitti:

        Hollanninpaimenkoira on sellainen vähän saksanpaimenkoiraa ja belgianpaimenkoiraa muistuttava palveluskoirarotu. Niitä varmaan kyllä rekisteröidään ainakin jonkin verran vuodessa ja niillä on oma yhdistyksensä. Mutta on kyllä huomattavasti harvinaisempi kuin belgialainen, ainakin maallikkojen parissa. Itse en tunne ainuttakaan hollantilaista, yhden näin joskus agilitykisoissa. Muutenkin holskua pidetään ilmeisesti seurakoiramaisempana kuin belgiä tai sakemanni. Mikä on totuus, ei ole mun tietoani.

        Meillä on kk.holsku. Holskusta on vaikka mihin. Kouluttaminen ei ole yhtä yksinkertaista kun esim. sksanpaimenkoirilla. Kuoluttaminen on paljon pitkäjänteisempää, asiat loksahtavat lopuksi aivolohkoon noin 3-vuotiaana. Aiempi kouluttaminen ei mene hukkaan vaan asiat vain asettuvat tuolloin kohdalleen. Holsku on hyvin aktiivinen ja energinen koira. Menee myös perhekoirana vallan mainiosti. Ilmeitä kaverilla riittää ja keskustelee omalla ääneellään paljon, haukkuu todella harvoin.


      • -hosa-
        cobus kirjoitti:

        Meillä on kk.holsku. Holskusta on vaikka mihin. Kouluttaminen ei ole yhtä yksinkertaista kun esim. sksanpaimenkoirilla. Kuoluttaminen on paljon pitkäjänteisempää, asiat loksahtavat lopuksi aivolohkoon noin 3-vuotiaana. Aiempi kouluttaminen ei mene hukkaan vaan asiat vain asettuvat tuolloin kohdalleen. Holsku on hyvin aktiivinen ja energinen koira. Menee myös perhekoirana vallan mainiosti. Ilmeitä kaverilla riittää ja keskustelee omalla ääneellään paljon, haukkuu todella harvoin.

        Holskuista löytyy ihan hyvin tietoa noilta sivuilta --> www.holsku.fi ja yks käytetyimpiä holskukeskutelupalstoja on www.lemmikkipalstat.net,et jos ketään yhtään auttaa... Itsekin olen kiinnostunut kyseisestä rodusta ja yrittänyt etsiä mahdollisimman paljon tietoa,mitä on mielestäni aivan liian vähän.


      • jerex
        -hosa- kirjoitti:

        Holskuista löytyy ihan hyvin tietoa noilta sivuilta --> www.holsku.fi ja yks käytetyimpiä holskukeskutelupalstoja on www.lemmikkipalstat.net,et jos ketään yhtään auttaa... Itsekin olen kiinnostunut kyseisestä rodusta ja yrittänyt etsiä mahdollisimman paljon tietoa,mitä on mielestäni aivan liian vähän.

        Moi vaan !Kasvattajana sanoisin,että holskua on mielestäni vaikea arvostella ,niin kuin muitakin koirarotuja ,ainoastaan kiltteihin ja tuhmiin tai
        pehmeisiin ja koviin.Tämä on paimennuskoirarotu ja jalostus on tuonut tähän rotuun tiettyä kovuutta ,koska eihän paimentava koira voi olla mikään lälläri jos tulee petoja ym.
        Me olemme yrittäneet saattaa kovat pennut sellaisille omistajille joilla on kokemusta palvelukoirista ja toisinpäin,omasta mielestä siinä aika hyvin onnistuen.
        kennelliiton mukaan Holskuja on rek.847 ei siis kovin paljon tv.Mika


    • rotujärjestö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe