Haloo

Lukeeko tätä palstaa ikinä kukaan? Saati kirjoittaa? Holsku on kiva rotu :).

8

2623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa

Minäkin ihmettelen eikö hollanninpaimenkoirista tosiaan ole olemassa yhtään keskustelua miltään ajalta??

• minkälainen edes

onko hollaninpaimenkoiria paljon ?minä en tiedä edes minkä näköinen se on, jos on vain marginaaliporukan koira muihin rotuihin nähden, eihän sitä juttuakaan tule paljon.

• toisan

Niin hollaninpaimen koirat on ihania.. Mun siskopuoli kasvattaa holsukaja niitä kyllä on Suomessa että eipä ole harvinainen rotu..!!

• Hollanninpaimenkoira on sellainen vähän saksanpaimenkoiraa ja belgianpaimenkoiraa muistuttava palveluskoirarotu. Niitä varmaan kyllä rekisteröidään ainakin jonkin verran vuodessa ja niillä on oma yhdistyksensä. Mutta on kyllä huomattavasti harvinaisempi kuin belgialainen, ainakin maallikkojen parissa. Itse en tunne ainuttakaan hollantilaista, yhden näin joskus agilitykisoissa. Muutenkin holskua pidetään ilmeisesti seurakoiramaisempana kuin belgiä tai sakemanni. Mikä on totuus, ei ole mun tietoani.

• cobus
        Neeta kirjoitti:

Hollanninpaimenkoira on sellainen vähän saksanpaimenkoiraa ja belgianpaimenkoiraa muistuttava palveluskoirarotu. Niitä varmaan kyllä rekisteröidään ainakin jonkin verran vuodessa ja niillä on oma yhdistyksensä. Mutta on kyllä huomattavasti harvinaisempi kuin belgialainen, ainakin maallikkojen parissa. Itse en tunne ainuttakaan hollantilaista, yhden näin joskus agilitykisoissa. Muutenkin holskua pidetään ilmeisesti seurakoiramaisempana kuin belgiä tai sakemanni. Mikä on totuus, ei ole mun tietoani.

Meillä on kk.holsku. Holskusta on vaikka mihin. Kouluttaminen ei ole yhtä yksinkertaista kun esim. sksanpaimenkoirilla. Kuoluttaminen on paljon pitkäjänteisempää, asiat loksahtavat lopuksi aivolohkoon noin 3-vuotiaana. Aiempi kouluttaminen ei mene hukkaan vaan asiat vain asettuvat tuolloin kohdalleen. Holsku on hyvin aktiivinen ja energinen koira. Menee myös perhekoirana vallan mainiosti. Ilmeitä kaverilla riittää ja keskustelee omalla ääneellään paljon, haukkuu todella harvoin.

• -hosa-
        cobus kirjoitti:

Meillä on kk.holsku. Holskusta on vaikka mihin. Kouluttaminen ei ole yhtä yksinkertaista kun esim. sksanpaimenkoirilla. Kuoluttaminen on paljon pitkäjänteisempää, asiat loksahtavat lopuksi aivolohkoon noin 3-vuotiaana. Aiempi kouluttaminen ei mene hukkaan vaan asiat vain asettuvat tuolloin kohdalleen. Holsku on hyvin aktiivinen ja energinen koira. Menee myös perhekoirana vallan mainiosti. Ilmeitä kaverilla riittää ja keskustelee omalla ääneellään paljon, haukkuu todella harvoin.

Holskuista löytyy ihan hyvin tietoa noilta sivuilta --> www.holsku.fi ja yks käytetyimpiä holskukeskutelupalstoja on www.lemmikkipalstat.net,et jos ketään yhtään auttaa... Itsekin olen kiinnostunut kyseisestä rodusta ja yrittänyt etsiä mahdollisimman paljon tietoa,mitä on mielestäni aivan liian vähän.

• jerex
        -hosa- kirjoitti:

Holskuista löytyy ihan hyvin tietoa noilta sivuilta --> www.holsku.fi ja yks käytetyimpiä holskukeskutelupalstoja on www.lemmikkipalstat.net,et jos ketään yhtään auttaa... Itsekin olen kiinnostunut kyseisestä rodusta ja yrittänyt etsiä mahdollisimman paljon tietoa,mitä on mielestäni aivan liian vähän.

Moi vaan !Kasvattajana sanoisin,että holskua on mielestäni vaikea arvostella ,niin kuin muitakin koirarotuja ,ainoastaan kiltteihin ja tuhmiin tai
        pehmeisiin ja koviin.Tämä on paimennuskoirarotu ja jalostus on tuonut tähän rotuun tiettyä kovuutta ,koska eihän paimentava koira voi olla mikään lälläri jos tulee petoja ym.
        Me olemme yrittäneet saattaa kovat pennut sellaisille omistajille joilla on kokemusta palvelukoirista ja toisinpäin,omasta mielestä siinä aika hyvin onnistuen.
        kennelliiton mukaan Holskuja on rek.847 ei siis kovin paljon tv.Mika

• rotujärjestö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      321
      12261
    2. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      47
      3584
    3. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      83
      3187
    4. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      129
      2961
    5. 101
      2882
    6. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      64
      2642
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      158
      2558
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      273
      2449
    9. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1511
    10. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      15
      1498
    Aihe