Talo Alanya:sta ?

eemile

Eli olemme perheen kanssa miettineet, että ostaisimme talon eli noin 80m2 kämpän.Tarkoitus olisi viettää talvet siellä ja kesät täällä kotisuomessa.Olemme eläkkeellä oleva pari.Katsoimme hintoja ja saimme semmoisen käsityksen,että talot olisivat halpoja siellä päin.Esim 80 neliön kämppä maksoi vain 80 000 ja se oli vielä 2006-vuonna
rakennettu :)!Tuleeko hintoihin jotain lisäystä?
Kiitos vinkeistä.

12

2050

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asunto Turkissa
    • hNade

...hyvä osoite on www.2base.com. Palvelevat myös suomeksi ja hyväksi on koettu.
      Kannattaa tietysti kysyä monesta eri paikasta ja verrata hintoja, sillä eroa saattaa olla hyvinkin paljon. (Eikä todellakaan ole viisasta ostaa keneltäkään yksityiseltä paikalliselta, vaikka kuinka "hyvän tarjouksen" saisi!!) Pientä paperisotaa joudutte käymään, mutta eiköhän se sen arvoista ole :)

• Juuso

Tervehdys! Olemme itse ostaneet muutama vuosi sitten kerrostaloasunnon. Tässä muutama vinkki:
      - Ottakaa kolmen viikon matka, jotta ehditte kunnolla tutustua asioihin ja katsella tarpeeksi
      - Itse katselimme kahden viikon aikana noin 40 asuntoa ennen kuin valitsimme
      - Suomeksikin pystyy asioimaan tietääkseni ainakin 8 eri välitysfirman kanssa
      - Älkää ostako sikaa säkissä vaan vertailkaa
      - Hinnat tällä hetkellä 60 000- 550 000€
      - Käyttäkää useampaa välitysfirmaa, koska sama asunto saattaa olla usean firman välityksessä ja hintahaitari samasta asunnosta jopa 10 000€
      - Täällä asuu paljon suomalaisia pitkiä aikoja, tunnetaan toisemme ja vaihdetaan kokemuksia, sekä hyviä että huonoja (meillä on tietoutta, jota välitysfirmat eivät anna)
      - Aika yleinen kohtauspaikka on oikea Heikin Baari, kaupungin länsipuolella Saray Mahallesi ja Ali (suomalaisitain Heikki) antaa neuvoja ja opastaa mielellään, voi kysyä, onko meitä puoliturkkilaisia paikalla, hän tietää meidät
      - Autamme mielellään, jos apua tarvitaan, itse olen monta asiaa joutunut opiskeleen kantapään kautta
      - Täytyy muistaa,etä Turkissa on eri systeemi kuin Suomessa ja aikaa kuluu
      - Alanya on ihana paikka, mutta täällä on tarpeellista tuntea sekä suomalaisia ja turkkilaisia jotta paikalliset systeemit tulee hoidettua, onhan kyse eri kulttuurista. Eikä myöskään ole yhdentekevää, mistä päin Alanyaa asunnon hankkii, joten: ottakaa pitkään asuviin yhteyttä, siis ihan todella, on asioita, joita ei osaa huomioida, ellei tiedä. Tervetuloa vaan, mutta tarkkana on syytä olla.

• Alanyalainen

Asunto Alanyasta. Mieti mita haluat asunnoltasi ja paikkakunnaltasi. Jos pelaat golfia niin silloin Alanyasta lansipuoli, koska golfkentat Belekissa. Jos pidat paljon kulttuurista niin mieti silloin vaihtoehtoa Antalyasta. Hinnat halvempıa ja tosi mukavia paikkoja siella. Kaupunki elaa lapi vuoden. jOS haluat turistikohteeseen niin silloin Alanya. Seka Alanyaan etta Antalyaan löytyy paljon suomalaisia.Mieti myös haluatko asumaan muiden suomalaisten kanssa. Puolensa kaikella.

• nina

Ajattelin kysäistä kun olen lukenut näitä sivuja tässä ja huomannut nimimerkkisi useamassa vastauksessa ja nyt huomasin että asutte Alanyassa.Miten paljon "meitä"suomalaisia löytyy ympäri vuoden asuvina siellä ja onko jotain nettisivuja tai vastaavaa jolla saisi tietoja/apua/neuvoja jos ja kun olen siellä?Poikaystäväni asuu kesäisin Alanyassa ja talvisin Istanbulissa ja tänä kesänä tulen varmasti olemaan melko paljon hänen asunnollan(asunto sijaitsee mahmutlarissa) Alanyassa ja olisi kiva tavata toisia suomalaisia ja kuulla elämästä turkissa.

• Anna Alanya

Tervetuloa tutustumaan!
      Osoitteeseen http://www.goldenkeyconstruction.com

Sivut käännetään suomeksi lähitulevaisuudessa.

Myymme lähinnä omaa tuotantoa mutta myöskin muiden rakennuttajien asuntoja löytyy.

Minuun saa yhteyden sähköpostilla [email protected]

Olemme yksi muutamista Alanyassa toimivista suomenkielellä palvelevista asunnonvälitystoimistoista, täällä saa tulla vapaasti käymään, ja kierrätämme katsomassa asuntoja ilman minkäänlaista ostopakkoa. Autamme mielellämme!

Mahdollisen ostopäätöksen jälkeen autamme myös paperisodassa ja muuton jälkeenkään emme jätä teitä yksin vaan edelleen palvelemme kaikissa mahdollisissa eteentulevissa kysymyksissä.

Odotellen yhteydenottoanne!

• sama kuin

repisitte rahanne,tuskinpa turkinmaalla asuntojen hintakehitys takaa minkäänlaista tuottoa.Lisäksi kaikki haittapuolet mukaan lukien tuskin kannattava sijoitus.

• Utelias

Kerropa ihmeessä ne haittapuolet, onko sinulla omia kokemuksia?

Voihan olla, että hintakehitys loppuu juuri nyt, mutta seurattuani parin vuoden ajan kehitystä ovat asuntojen hinnat nousseet huimasti. Harmittaa kun ei tullut aikaisemmin ostettua eläkeasuntoa, vaikka katselimme jo tuolloin. Tuskin sentään hinnat lähtevät alamäkeen liukumaan!

• selam
        Utelias kirjoitti:

Kerropa ihmeessä ne haittapuolet, onko sinulla omia kokemuksia?

Voihan olla, että hintakehitys loppuu juuri nyt, mutta seurattuani parin vuoden ajan kehitystä ovat asuntojen hinnat nousseet huimasti. Harmittaa kun ei tullut aikaisemmin ostettua eläkeasuntoa, vaikka katselimme jo tuolloin. Tuskin sentään hinnat lähtevät alamäkeen liukumaan!

Tää on just tätä. Joku joka ei tiedä mistään mitään arvailee vakavalla naamalla Turkin asuntomarkkinoiden hintakehitystä. Onnea vaan.

Viime vuosina asuntojen hinnat ovat nousseet huimasti niin täällä Ankarassa ja erityisesti Alanyassa. Esim. itse ostin asunnon kaksi vuotta sitten ja nyt hinta on about 40% kalliimpi. Myisin muuten pois ja pitäisin voitot, mutta jossainhan sitä on asuttava.

Asuntomarkkinoiden kehitystä on mahdotonta ennustaa, mutta tähän menessä hinnat ovat nopeasti nousseet. Turkin talouden vakaus ja siihen liityen pankkien uudet pitkät asuntolainet ovat nostaneet kysyntää. Onko hinnoissa ilmaa on tietenkin avoin kysymys.

Täällä on kysymyseen tullut monia hyviä vastauksia, joita kannattaa kuunnella. Itse korostaisin vain sitä, että on erittäin tärkeää ottaa selvää kaikista luvista (rakennuslupa, rajennuksen hyväksyminen asunnoksi yms) ennen ostamista. Mitään "kyllä ne kohta saadaan" ja "tämä on maan tapa" -vakuutteluja ei kannata uskoa. Turkkilaisen lakimiehen kanssa rupattelu on jokaisen euron väärti (näin me teimme ja kannatti). Paperisota yksin hodiettuna on helvetillinen eli firman kautta ostaminen saattaa siinä mielessä kannattaa. Myös kannatta muistaa, että asuntojen varustetaso vaihtelee huimasti. Yleensä ei ole kaappeja, joskus saa muuttamisen aloittaa sisäovet ostamalla. Paikallisten suomalaistyen kanssa keskusteleminen on todella tärkeää.

Onnea vaan matkaan. Jos minulla itselläni olisi tarpeeksi rahaa, ostaisin kesäasunnon Välimereltä vaikka heti.

• Zeynep1

Viime vuonna turkkilaiset osakkeet tuottivat keskimaaraisesti 51.59% voiton.

Vertailun vuoksi: samaiset tuotot olivat 15.59% Unkarissa ja 20.98% Puolassa.

Ks. www.msci.com ---> emerging European market standard annualised index historical returns 30/12/2005.

En tieda ainuttakaan tapausta kansantalouden historiassa, jossa paikallisten osakkeiden arvonnousun myota kiinteistojen tuotot olisivat pysyneet suhteessa alhaisina. Tiedatko sina?

p.s. Istanbulissa vuokrat ovat nousseet viime vuoden aikana n.35%.

• Aurinkoa

Täällä Turkin etelärannikolla jonkun aikaa asuneena ja hyvän sijoituksen tehneenä. Asuntojen hinnat muistaakseni nousivat Suomessa vuonna 2005 n. 9%, vastaavasti täällä n. 50-80%, riippuen vähän eri alueista. Ja trendi on ylöspäin. Onneksi tai valitettavasti? Eurooppalaiset ostavat asuntoja paljon, jotkut useitakin!!

• Torosr.11

Jos hyvää hakee ja malttaa odottaa vuoden loppuun, niin olisi tuollainen n. 100 m2:ä, 2 mh ja kahdella terassilla altaille päin; kerros 1/4 . Iso suljettu, eli vartioitu alue. Täydellinen, uusi ja kalustettu, monin herkuin. Alanyan edustavin kokonaisuus! Kysy lisää.., tai katso esim. nettiasunto.com:sta ko. kohde (ID 666)...Hinnat nousevat nyt kun omakin väki alkanut ostamaan rantalomakohteita enenevässä määrin ja maa loppuu...(ainakin joskus)..Pari vuotta (alkaen 2005-->) vanhoissa jo hyvä taso; luvat ja tarkastukset jne¨.. viimeisen päälle, eli turvallisia investointeina!

Voidaan myös vuokrata!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33