Nyt saattaa sattua j:tä leukaan,mutta laitetaan
kuitenkin.
Miten on ja onko todellista näyttöä yleistykseksi
markettisuksien ja urheiluliikesuksien eroista.
Samoin joitain suksimerkkejä kuten PELTONEN
moititaan täällä yleistäen palstan asiantuntioidenkin toimesta.
Monelle täällä riittää varmaan kuitenkin vähän huonommat kuin aivan parhaat sukset.
ESIM:voisko Madhussin tarkalleen sama tyypin
suksen pohjamateriaali(aine) olla eri
Prismassa ja Urheiluliikkeessä.
PARAS
17
3850
Vastaukset
- usko
Siis en usko. Kyllä marketeistakin voi saada kunnon suksia. Ja kyllä asiantuntemattomuutta löytyy myös urheiluliikkeistä.Olen ostanut vuosien mittaan parit Peltosparit Prismasta, enkä voi sanoa, että nykyiset urheiluliikkeestä hankitut olisivat sen paremmat.
- Mietaa
Kyllä kuntoilukäyttöön Peltoset vallan kelpaa!!
Kotimaisetkin vielä tietääkseni.
Marketeissa on varmaankin hinnat ihan kohdallaan
mutta neuvovaa ja asiantuntevaa myyjää ei kyllä
ihan helposti löydä.
Ettäkö sama suksi olisi urheiluliikkeessä parempi
laatuinen kuin marketissa???? Siihen ei kyllä
mielellään uskoisi. - jts
asia on niin..en ole koskaan moittinut mitään merkkiä..ainoastaan vaan näitä market-suksia..koska olen niitä senverran "puristellut"..en ole kertaakaan tavannut semmosta paria..minkä kelpuuttaisin hiihtoon..ja toi peltonen on yleisesti ottaen iha hyvä suksi..jos se on käyttäjälleen kohallaa..tossa kun sanot..monelle riittää vähä huonommat sukset..miksi??ei olla venäjällä..hyviäkin on saatavissa..olen aina ollut kunnon varusteiden puolestapuhuja..90-luvulla kauppasinkin erästä merkkiä..huono..tai..huonompi..ei voi olla hyvä..mun mielestä..eräs tuttu osti pojalleen alkutalvesta..kotimaisen suksimerkin..kannat aukes tossa pariviikkoa sitte..olin mukana kaupassa kun ne palautettiin..valmistusmaa olikin viro!!se siitä suomalaisuudesta..tilalle otettiin keskieurooppalainen merkki..olen melkovarma että kestää!!toi pohjamateriaali ei välttämättä ole sama marketti tai urheilukaupan suksissa..mut eihä noita markettisuksia saakaan monestakaa urheilukaupasta!!se on hyvä asia..nytpäs ollaankin erimieltä!!nonii..öitä..!!
- jts
kävin tossa äsken market kierroksen..
neljä eri merkkiä::
valmistusmaat..viro..ukraina..itävalta..suomi..
yksi mikä pisti silmään oli..desing finland..eli nuotoiltu suomessa..mutta ei ehkä valmistettu suomessa..yhdessä oli pohjamateriaali "menettelee" mallia.. oli suomalainen merkki....kaikki muut kiilti ja oli kovia..täyttä muovia!!esim.207sm perinteinen malli..oli niin löysä..täys läpykkä..ei mitään käyttöä..ainakaan suksena!!tohon maddeen en vielä ota kantaa..kierros jatkuu..joo..sen takia otan tähän asiaan näin kovasti kantaa..koska haluaisin että kaikilla hiihtoa harrastavilla se olisi suuri nautinto..eikä mikään jatkuva taistelu..ei luista..ei pidä..siinä viimeistään lakkaa koko harrastus!!- hiihtelijä.
myydään cittarissa...
ja kotimaista valmistetta.
onko siis huono suksi? - jts
hiihtelijä. kirjoitti:
myydään cittarissa...
ja kotimaista valmistetta.
onko siis huono suksi?enhän ole niin sanonut..ett peltonen on huono suksi..jos se toimii sulla..sehän on hyvä!!mut tuo eräs toinen suomalainen suksi..mikä on valmistettu virossa..oli laadultaa erittäin heikko..osa sit noista ulkolaisista kuntosuksista valmistetaan ukrainassa..laatu..erittäin heikko..jos 207sm perint.suksen saa melkein yhellä kädellä yhteen..onko se hiihettävä..??ei taatusti..minä en oikein ymmärrä..miksi niin kovasti puolustellaa noita halpatuontisuksia??..oonkoha sitte nii hölmö..vai en muuten ymmärrä..!!mutta keskustelu jatkuu kyllä mukavissa merkeissä..jokaisellahan on omat mielipiteensä..se on hienoa!!keli oli mahtava..suksi luisti kuin unelma!!..
- hiihtelijä.
jts kirjoitti:
enhän ole niin sanonut..ett peltonen on huono suksi..jos se toimii sulla..sehän on hyvä!!mut tuo eräs toinen suomalainen suksi..mikä on valmistettu virossa..oli laadultaa erittäin heikko..osa sit noista ulkolaisista kuntosuksista valmistetaan ukrainassa..laatu..erittäin heikko..jos 207sm perint.suksen saa melkein yhellä kädellä yhteen..onko se hiihettävä..??ei taatusti..minä en oikein ymmärrä..miksi niin kovasti puolustellaa noita halpatuontisuksia??..oonkoha sitte nii hölmö..vai en muuten ymmärrä..!!mutta keskustelu jatkuu kyllä mukavissa merkeissä..jokaisellahan on omat mielipiteensä..se on hienoa!!keli oli mahtava..suksi luisti kuin unelma!!..
alunperin kysymys kuului saako marketeista hyviä suksia...ja vastukset jne jne.....
no peltosen acadia suksia ainakin saa citymarketista. minä sain ne kyllä halvemmalla urheiluliikkeestä... alle kaksisataa koko paketti ilman sauvoja. - onkin.
Minun selkeä kantani on, että Prisma myy täällä Vuokatin kupeessa hyvälaatuista Matshussia. erkoisliikkeistä sitä ei täällä saakaan. Taitaa olla niin, että ainoa merkki, jossa on valmistusmaa varmasti tiedossa, Norja.??
- suksikauppa
Hyvä,hyvä.Pikkusen menee vieläkin sivuun.
Tarkoitus ei ollut puolustaa halppis rihkamaa,
vaan vertailla tarkemmin tyypeittäin samoja
marketeissa/urheilukaupoissa myytäviä suksia.
Siis kuten madhus ultrasonic(prisma)/sama(urheiluliikkeessä) jne.jne.
Ja vielä niiden välisiin raaka-aine eroihin
esim. siinä pohjamateriaalissa.
Tästähän vihjailtiin aiemmin.
Niin ja alkuperäisessä epäilin parhaan suksen
sijaan monelle riittävän hyvän (siis esim.fischer rcs sijaan rsc vai kuinka jts?)- jts
joo kyllä tottakai parhaan suksen sijaan riittää...hyvä..se on aivan selvä..tuolla joku mainitsi tosta madden ultrasta..ett sitä saa prismasta..ei ainakaa täälläpäin..se onkin paikakuntakohtane..näköjaa muualla suomessa onkin marketissa "kunnon" suksia..siinä voin kyllä antaa periksi..ja tosta fisseristä..jolla olen hiihtänyt jo hyvin kauan..ei se tarvii olla välttämättä..rcs..kyllä rsc on hyvä..hiihtäähä moni rsc:llä kilpaakin..siitä saattaa löytyä vaikka kuinka hyvä pari..kyllä noi ulkolaiset sukset on tällä hetkellä laadullisesti aivan omaa luokkaansa..siitä ei pääse mihinkää..
- menee.
Keskusteluissa tulisi kaikkien muistaa, että täällä on kilpahiihtäjiä ja sunnuntaihiihtäjiä. Tämä jako on hyvä muistaa, ettei tule turhaa kärhämöintiä.
Sunnuntaihiihtäjä/kuntoilija voi olla kuitenkin asiantuntija suksia hankkiessaan, sillä usealla voi olla kilpahiihtäjän menneisyys tai muuten ollut tekemisissä kilpahiihdon parissa.
jts kertoo oikein, ettei sellainen suksi, joka jo käsissä tuntuu sopimattomalta, ole kelpo väline kenellekkään. Minulla on sellainen kokemus, että kuntohiihtäjä voi saada markettisuksesta täysin riittävän hyvän suksen, jos osaa vähänkään valikoida, eikä osta sitä, minkä halvimmalla saa.
Itse olen ollut urheilutarvikemyyjänä, nimenomaan marketin puolella ja silloin ko marketti hakkasi kaikki paikalliset urheiluliikkeet suksen myynnissä. Tämän tiesivät myöskin eri merkkien edustajat, sillä heille oli voitto, kun saivat suksensa meidän hyllyyn.
Se oli sitä aikaa, kun Peltonen oli vielä merkittävä suksi hiihtomarkkinoilla ja Matshuss teki vasta tuloaan Suomeen Anssi Juutilaisen tuomana. - jmh
jts kirjoitti:
joo kyllä tottakai parhaan suksen sijaan riittää...hyvä..se on aivan selvä..tuolla joku mainitsi tosta madden ultrasta..ett sitä saa prismasta..ei ainakaa täälläpäin..se onkin paikakuntakohtane..näköjaa muualla suomessa onkin marketissa "kunnon" suksia..siinä voin kyllä antaa periksi..ja tosta fisseristä..jolla olen hiihtänyt jo hyvin kauan..ei se tarvii olla välttämättä..rcs..kyllä rsc on hyvä..hiihtäähä moni rsc:llä kilpaakin..siitä saattaa löytyä vaikka kuinka hyvä pari..kyllä noi ulkolaiset sukset on tällä hetkellä laadullisesti aivan omaa luokkaansa..siitä ei pääse mihinkää..
Opettele käyttämään kirjoituksissasi pilkkua ton ... sijaan. Yritä, jooko ? Vai mikä sen pointti on ?
- jts
jmh kirjoitti:
Opettele käyttämään kirjoituksissasi pilkkua ton ... sijaan. Yritä, jooko ? Vai mikä sen pointti on ?
perustelun..miksi pitäisi käyttää..tota,,,,pilkkua,,sit,,rupeen käyttämään,,,,..jokainen meistä kirjottakoon omalla tavallaan..eiks nii!!
- suksikauppa
Prismassa siteineen 299,-
Piti käydä oikein koeostoksilla,aika pätevän tuntusta palvelua/hyvä valikoima.
Jopa parempaa kuin kolmen intersportin kierroksella ostaessani n. kk sitten sukset,
missä ei myöskään sinänsä vikaa oo.
Kyllähän huonolaatusen tavaran tyrkytys on
nykypäivää osti sitten poraa tai mitä hyvänsä.
Mutta jos toi ym. suksi olisi eri ainesta tehty,
kuin urheilukaupassa, pitäisin sitä petoksena.
En siihen usko. - A.J
suksikauppa kirjoitti:
Prismassa siteineen 299,-
Piti käydä oikein koeostoksilla,aika pätevän tuntusta palvelua/hyvä valikoima.
Jopa parempaa kuin kolmen intersportin kierroksella ostaessani n. kk sitten sukset,
missä ei myöskään sinänsä vikaa oo.
Kyllähän huonolaatusen tavaran tyrkytys on
nykypäivää osti sitten poraa tai mitä hyvänsä.
Mutta jos toi ym. suksi olisi eri ainesta tehty,
kuin urheilukaupassa, pitäisin sitä petoksena.
En siihen usko.> Prismassa siteineen 299,-
- sinullen
A.J kirjoitti:
> Prismassa siteineen 299,-
En tiedä onko paras,mutta TRE/KALEVA
- M48
Kun tuossa mainostetaan mm. prismaa niin mainostetaan. Paras suksikauppa tähän mennessä on Muoniossa, Kolström, Sportia. Myyvät siellä laatutavaraa kohtuuhinnalla. Ja varastoa riittää. Jos ajelette sillä suunnalla (Lapissa) niin suosittelen. Mm. fisseriä löytyy hyviä pareja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o4026974Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki534083Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa262402Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava611634Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä
Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t981554SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän31549Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --61427Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2611418- 1021189
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue231117