Kielikorut.

Nooku

Sattuuko kielikoru? Onko sen ottamisessa jotain vaaroja? voiko mennä makuaisti? tai jotain muuta. Haluaisin ottaa kielikorun mutta äiti ei anna. ja äitini haluaa tietää kielikorusta jotain.

36

17624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kimmo.

Hei.
      Etsin tietoa tähän aiheeseen ja tässä on ensiksi muutama hyödyllinen linkki, joita voit tutkia äitisi kanssa.

*Suomen hammaslääkäriliitto:
      SUUN ALUEEN LÄVISTYKSET OVAT YLEISTYNEET
      http://jasenpalvelut.hammasll.fi/tiedotus/tiedotteet/lavistykset_15082003.asp

*Nettineuvo.fi:
      Kielilävistys
      http://www.nettineuvo.fi/nettineuvo/fi/06_Teemat/02_Suun_terveydenhuolto/14_Suun_alueen_laevistykset/02_Kielilaevistys/index.jsp

*Boundtattoo.com:
      Lävistyksien hoito-ohje
      http://www.boundtattoo.com/hoito2.html

--------------------------------------------------

Tähän vielä laitan muutamia pieniä ohjeita, joita noilta sivuilta poimin:

- Putsaa lävistys 2-3 kertaa päivässä, kunnes se on täydellisesti parantunut (1 - 6kk)

- Lämpimällä vedellä suihkuttelemalla noin viiden minuutin ajan. Liikuttele korua samalla.

- Turpoamisen ajan syö & juo kaikkea kylmää (mm. jäävesi), jotta turvotus laskee. Vältä tulikuumia ruokia ja juomia.

- Älä koskettele aluetta likaisin käsin ettei se tulehdu.

- Huolehdi hyvästä suuhygieniasta, voit myös harjata kielen.

- Tarkista korun kiinnitys päivittäin, ettei sitä vahingossa niellä tai ettei se joudu hengitysteihin.

- Älä leiki korulla tai pureskele sitä.

- Koru kannattaa vaihtaa vuoden välein hygienian vuoksi.

--------------------------------------------------

• NIMIMERKKI

"LÄVISTYS KIELEEN VOI AIHEUTTAA MÄRKÄPAISEEN AIVOIHIN"

Pitääkö tuo muka paikkansa? Vaikka pitäisikin niin tuskin se kovin todennäköistä on..

• GUGU GUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
        NIMIMERKKI kirjoitti:

"LÄVISTYS KIELEEN VOI AIHEUTTAA MÄRKÄPAISEEN AIVOIHIN"

Pitääkö tuo muka paikkansa? Vaikka pitäisikin niin tuskin se kovin todennäköistä on..

Olen ite moneen kertaan naureskellut noita silikonitieto-sivuston juttuja. Jotkut ovat täysin yliliioiteltua hössötystä, jonka mukaan ulkona liikkuminenkin pitäisi kieltää sateen ajaksi hukkumis vaaran vuoksi.
        Tuo märkäpaise aivoissa on varmaan aika kaukaa haettu juttu, johon on varmasti vaikuttanut moni muukin tekijä kuin kielikoru.

Vaikka tuskin se ihan vaaratonta touhua aina on. Koulussa kuulin sellasen jutun, että kielilävistykset kiellettäisiin vuoden 2006 alussa, koska joku halvaantumisen riski oli siinä liian suuri. En sitten tiiä pitikö juttu paikkansa, jos tuo tyttö on kerta korua menossa laittamaan....

• voivoi^^

Kun kielen lävistää, hermoihin saattaa syntyä vaurioita, esimerkiksi voi mennä makuaisti!!

Mieti elämää, ilma makuaistia, todennäköisesti suurimmalla osasta ihmisiä suurinosa nautinnoista on syöminen, hyvän ruuan maku, ja olisi käsittämättömän hirveää, jos makuaistia ei olisi!

Tunnen/tiedän KAKSI ihmistä joilla on mennyt makuaisti! toisella osittain(maistaa kirjpeimåiä ja voimakkainpia makuja) ja toisella KOKONAAN!!!

EN SUOSITTELE!

• Mintttu

Kannataisko kattoo jostain netistt`

• nimetönoon

Kielikoru sattuu jonkin verran kun se vedetään pihdeillä pois suusta, mutta ei se niinkään ihmeellistä oo, se on ihan turvallista ellei oo joku sairaus esim. sydänvika jolloin sitä ei voi ottaa. mut siis kyllä ne kaikki jotka niitä laittaa osaa ne pistää mutta jos ite tekee , niin se voi haitata puhetta ja syömistä, eli älä tee itse , lävistäjät tietää kyllä sen oikean kohdan yms.

• ...

koru kieleen vaa nekan viikon se on arka mut sitten se on ihan helmi laittaminen ei juuri satu mut seuraavat pari päivää voi v****** mut sen jälkeen se on aika helmi...!! :)

• Arski-Patteri

Jos otat kielikorun, alatko pitää kieltäsi ulkona? Ja tiedätkö, millaisen tulehduksen se voi aiheuttaa?

Niin, ja miten tämä liittyy aikuistumiseen?

• Nooku

kielikoru on mun mielestä hieno :) enkä mä ainakaan rupee kävelee tuol kieli ulkona. :D

• Jarmo_II
        Nooku kirjoitti:

kielikoru on mun mielestä hieno :) enkä mä ainakaan rupee kävelee tuol kieli ulkona. :D

ottaisit kielikorun jos sitä ei kukaan näe ja se vaikeuttaa omaa elämääsi?

• nii vittu!!!!
        Jarmo_II kirjoitti:

no monet miehet on sanonu et suihinotto tuntuu paremmalta!=)ja et oon aivan käsittämätön ottamaan suihin.......johtuisiko kielikoruta.....;)

• aikamies
        nii vittu!!!! kirjoitti:

no monet miehet on sanonu et suihinotto tuntuu paremmalta!=)ja et oon aivan käsittämätön ottamaan suihin.......johtuisiko kielikoruta.....;)

Erinomainen taito ns. halvoille naisille. Onkohan etu vai haitta kun pysyviä parisuhteita kootaan?

• Mirksu
        nii vittu!!!! kirjoitti:

No joo osannu ottaa suihi jo ennen kielikoruu ja paremmin sen kans ;P

• M!M!M!M!
        Jarmo_II kirjoitti:

Ei niitä lävistyksiä otetakkaan et niitä esitellään kaikille vaan sen takii et se on omasta mielestä kiva !

• mene

ottamaan kielikorua.miksi pilata kaunis ulkonäkö metallimötiköillä?? fakta on että äitis tietää... en ymmärrä noita naama ja kielikoruja... korvakorut nyt on ok, mutta menee jo liiallisuuksiin muut korut. mutta ei siinä mitään, ota koru jos lystäät...

• korullinen

no kannattaisko ehkä kysellä ennemmi tietoa ammatti lävistäjiltä, ku jossain suomi24:n sivuilla, jossa harva tietää yhtään mitään mistä puhuu ja kuka vaan voi kirjottaa mitä vaan. neuvoisin siis menemään lävistysliikkeeseen kysäsemään asiasta. itelläni ollu kielikoru 2 vuotta jo ja oon pärjänny sen kanssa mainiosti. ottaminen ei sattunu ja ei oo tulehtunu tai muuta, muistaa vaa pitää huolta suuhygieniasta. :P ja mitä muut siihen sanoo, jos toine tykkää! perkele! minä ainaki otin, vaikke ees oma äiti antanu lupaa. *irvistää* :D

• nimetön...

hei!
      Ajattelin näin nyt kysyä että tulikos se koru otettua?itellä ollu kohta kaks vuotta eikä haittaa elämää mitenkään.vai että kielikoru ja paise aivoihin..huh huh sanon minä:)

• Nooku

En oo vielä ottanu sitä. =/ Ku äiti ei anna. =/ Aattelin siit kielikorusta siirtyä tautointiin ja aikaa varaamaan pian. :P Kaipa mä sen kielikorun sit otan ku 16 täytän. =)

• tyttö_87_
        Nooku kirjoitti:

En oo vielä ottanu sitä. =/ Ku äiti ei anna. =/ Aattelin siit kielikorusta siirtyä tautointiin ja aikaa varaamaan pian. :P Kaipa mä sen kielikorun sit otan ku 16 täytän. =)

heipä hei mä en kyl suisitele kieli koruu kun oon kuuluu siitä kaikii kauhu juttuja mut sun kannataa myös mietii sitä tatska juttua viellä mä ite menin eilen otaa kieli lävistyksen ja nyt kadun sitä et kannataa kuitenki mietii kaksi kertaa et otaakko kielilävistyksen kun kieli voi kuitenkin tulehtuu pahasti ja turpoo pahasti

• Kylläää

No kyllä minä nyt ainakin mielummin ottaisin kielilävistyksen kuin jonkun muun mikä naamassa ihan kunnolla näkyy eli vaikka huulilävistys tai jonkun muun. Olen itse ottamassa lähiaikoina kielilävistyksen ja en aijo kieltäni jokaiselle vastaantulijalle näytellä, en minä sitä sentään sen takia aijo hankkia. ihan omaksi iloksi se kieleen tulee.

• joku

mä oon kans hankkimas täs kuukauden sisällä kielilävistystä.
        jokku tykkää ja jokku ei.
        joillekki sen otto sattuu ja joillekki ei.
        mula on ainaki 6 kaveria jolla on kielikoru,kaikki on sujunu hyvin mutta yhdellä tuli antibiootti siihen ja oli tosi lujaa kipee,mutta nytte ei ole enää vaivannu (:
        ja noi aivopaiseet ja tälläset on kyllä aiva yliliioteltua. :D

• beibs123
        joku kirjoitti:

mä oon kans hankkimas täs kuukauden sisällä kielilävistystä.
        jokku tykkää ja jokku ei.
        joillekki sen otto sattuu ja joillekki ei.
        mula on ainaki 6 kaveria jolla on kielikoru,kaikki on sujunu hyvin mutta yhdellä tuli antibiootti siihen ja oli tosi lujaa kipee,mutta nytte ei ole enää vaivannu (:
        ja noi aivopaiseet ja tälläset on kyllä aiva yliliioteltua. :D

Moikka. minä menen kans maanantaina ottaa kielikorun, kaverikin ottaa. tosin mulla on jo ikää 18,että nyt vasta uskallan ottaa sen. halusin jo 14 votiaana ottaa sen, mutta porukat ei antanut, enkä ois kyllä muutenkaan uskaltanu varmaankaan ottaa...
        naamassa on kulmakoru, ja madonna.. en tajua noita kommentteja joissa haukutaan naamakoruu, tai sitä et kieltä pitäis pitää ulkona koko ajan..

omaks iloks ne otetaan!! ainakin minÄ! en siks että joku muu tykkää/ei tykkää. mulle on ihan sama jos joku ei tykkää..!!!

• whataa

Kaikki riskithän on tosi pieniä, jos ammattilainen telee ja hoitaa ohjeitten mukasesti. Itselläni on ja olen 14. Sain vanhemmat suostuteltua. Laittaminen ei sattunut juuri yhtään, tuntui vain. Sen jälkee aatteli et tänkö takia mä koko jännitin, sillä se oli tosi nopeesti ohi. En ottaisi mistää hinnasta pois

• jennim00

moi,oon 14 v tyttö ja haluaisin kielikorun, miten sait sustuteltu vanhempasi, nimittäin se on nyt niistä vaan kiinni?? =/

• miinusplus
        jennim00 kirjoitti:

moi,oon 14 v tyttö ja haluaisin kielikorun, miten sait sustuteltu vanhempasi, nimittäin se on nyt niistä vaan kiinni?? =/

...mielistellä, se auttaa aina. joko enemmän tai vähemmän, tarpeen mukaan.

• maikkulihi
        miinusplus kirjoitti:

...mielistellä, se auttaa aina. joko enemmän tai vähemmän, tarpeen mukaan.

käytä ennemmin lasolia,tulee parempi olo kun mistään kielikoruista

• PööPöö
        maikkulihi kirjoitti:

käytä ennemmin lasolia,tulee parempi olo kun mistään kielikoruista

Heippa!
        Otin eileen kielikorun. Mulla sattu aivan perkeleesti ja on vieläki paisunu, mut voi herran jumala jos sen haluat nii käy laittamas!!! Vaikka se olis kipee, mut sitte ku kävelet peilin ohi ja näytät kieltä nii saa olla ylpee ittestä.
        Ja syömisestä, ite tilasin eileen pitsan... normaalisti syön sen alle vartis, nyt meni päälle tunti... Pitää siin vähä miettiä että missä se kieli menee, mutta kyllä pystyy syömään... Eikä oo menny makuaistit, pystyn puhumaan... Vähän L,R,S tekee tiukkaa koska tappi on vielä niin pitkä...

• hUOHHOIH
        PööPöö kirjoitti:

Heippa!
        Otin eileen kielikorun. Mulla sattu aivan perkeleesti ja on vieläki paisunu, mut voi herran jumala jos sen haluat nii käy laittamas!!! Vaikka se olis kipee, mut sitte ku kävelet peilin ohi ja näytät kieltä nii saa olla ylpee ittestä.
        Ja syömisestä, ite tilasin eileen pitsan... normaalisti syön sen alle vartis, nyt meni päälle tunti... Pitää siin vähä miettiä että missä se kieli menee, mutta kyllä pystyy syömään... Eikä oo menny makuaistit, pystyn puhumaan... Vähän L,R,S tekee tiukkaa koska tappi on vielä niin pitkä...

Onko nyt pissishuoralla hyvä olo kun sai kielikorun. Kyllä ihminen on nyt ylpee ittestään kun on metallinkappale suussa, kyllä sä olet niin helvetin parempi ihminen kun muut. Ei se haittaa vaikka suu tulehtuisi aivan helvetisti, kuhan mulla on kielikoru qu se niiq XD s11stiiq ja tosi Söbö

• ei kannata

tunnen erään ihmisen jolla on ollut kielikoru jo abt 10 vuotta. Ei osaa puhua enää kunnolla vaan puhuu sössöttämällä kielikorun takia. Lisäksi hänellä on korusta painauma kitalaessa joka on kipeä.

toisella kaverilla on samat ongelmat korun kanssa, hänellä ollut vasta abt 3 vuotta.

• Chibbaorava

Älä ikinä vahingossakaan anna kaverisi tai muun "ei ammattilaisen" tehdä sinulle kielikorua siinä voi mennä makuaisti. Mutta kun menet oikealle lävistäjälle, he osaavat hommansa, eikä silloin äitisi tarvitse pelätä mitään. Ja kun menet voit toki ensin lävistäjää kertomaan jotain kielikorusta ja hän kertoo mielellään, nin minäkin tein kun kuusi vuotta sitten otin kielikorun olin silloin neljäntoista..

• GetUpAndBoogie

En ymmärrä mitä näillä on virkaa, ehkä joku vastaa otsikon kysymykseen.

• ametistiiih :D

http://www.yazka.com/kieli.htm

eli ei ole vaarallista, jos käy lävistämässä ammattilaisella ja huolehtii siitä hyvin. Kielikoru ei sattunut ollenkaan kun se mulle laitettiin :)

• lololololoolo

lol

• jonzqu1

Mulla menee hermo noihin kommentteihin että joku ottais kielikorun tai ylipäätään minkään muunkaan lävistyksen siksi koska se on "siistiä"... Itelläni on nenäkoru ja kielikoru ja molemmat olen ottanu iha vaan sen takia että ite tykkään niistä ei mua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Että ne ketä on nii lävistystenvastaisia et täytyy tänne sitä tulla huutelemaan nii vois pari kertaa miettii pienes päässää mitä laukoo...

• 11121

Minusta ainakin naisen kielikoru on todella... ahdistava. Heti kun näen sellaisen pyrin poistumaan paikalta. :S

Älkää hyvät naiset ottako mitään kielikoruja. Jos koru pakko saada, mieluummin sitten vaikka korviin, ei kieleen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe