Taidemaalari E.Johteinen

jussi

Tunteeko kukaan signeerausta E.Johteinen. Mitä ilmeisimmin 1950-luvulla ainakin öljyvärimaalauksia tehnyt taiteilija. Tuotanto ja taustatiedot kiinnostaisivat.

55

17138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niina

      Olisiko Tamperelaisen Sinikka Johteisen mies?
      Isotätini tunsi heidät ja omisti useita heidän taulujaan, Sinikka maalasi kirkkain kauniin värein maisemia.
      70-luvulla ainakin vielä maalasivat, olisi kiva kyllä kuulla heistä lisää.

      • jussi

        Tamperetta minäkin olisin veikannut, koska eräs teos jonka tiedän, juontaa tarinansa juuri Tampereen seudulta. Onkohan kyseisestä pariskunnasta missään tietoa saatavilla tai onkohan maalauksia tällä hetkellä myynnissä missään tarkalleen nimetyssä paikassa?
        Kaikki tieto kiinnostaa jatkossakin.


      • Niina
        jussi kirjoitti:

        Tamperetta minäkin olisin veikannut, koska eräs teos jonka tiedän, juontaa tarinansa juuri Tampereen seudulta. Onkohan kyseisestä pariskunnasta missään tietoa saatavilla tai onkohan maalauksia tällä hetkellä myynnissä missään tarkalleen nimetyssä paikassa?
        Kaikki tieto kiinnostaa jatkossakin.

        Laita ostoilmoitus Tampereen seudun lehtiin, luultavasti heidän taulujaan on sielläpäin pilvin pimein.
        Mikä sinut on saanut heistä tai miehestä kiinnostumaan?


      • jussi
        Niina kirjoitti:

        Laita ostoilmoitus Tampereen seudun lehtiin, luultavasti heidän taulujaan on sielläpäin pilvin pimein.
        Mikä sinut on saanut heistä tai miehestä kiinnostumaan?

        Joo, ostoilmoitus saattaisi ollakin hyvä juttu, mutta itse olen melkein toiselta puolen Suomea ja ihan taiteen ostossa ei viitsisi lähteä Tampereelle saakka. Ja nNkemättä ostokohdetta en uskalla kauppoja tehdä ja kuten lienee käynyt ilmi en hänen tuotantoaankaan sillä tavoin tunne.

        Kiinnostukseni E.Johteiseen heräsi, kuten sanotaan, unesta viime kesänä, jolloin todellinen maalaustaidekärpänen puraisi minua. Yksi hänen tauluistaan on ollut vanhempieni kodin seinällä niin pitkään kuin vain muistan. Ja nyt kun olen innostunut kaikista olemassaolevista maalauksista ympärilläni, sekä myös omista uusista hankinnoistani, pyrin selvittämään taiteilijoiden taustoja ja tuotantoja harrastuksenomaisesti.

        Taulu on päätynyt isälleni joskus -50 -luvun puolenvälin tietämillä työkaverilleen antaman velan panttina ja taulu on edelleen lunastamatta. Se on kuulunut vanhempieni kodin sisutukseen yli 40 vuotta erään toisen vastaavan tyyppisen maalauksen kanssa ja kiinnostus näitä taiteilijoita kohtaan on tällä hetkellä suuri.

        Enta itse, harrastatko maalaustaidetta ja onko Johteisen maalauksia vielä suvussasi tai perhepiirissäsi?


      • Niina
        jussi kirjoitti:

        Joo, ostoilmoitus saattaisi ollakin hyvä juttu, mutta itse olen melkein toiselta puolen Suomea ja ihan taiteen ostossa ei viitsisi lähteä Tampereelle saakka. Ja nNkemättä ostokohdetta en uskalla kauppoja tehdä ja kuten lienee käynyt ilmi en hänen tuotantoaankaan sillä tavoin tunne.

        Kiinnostukseni E.Johteiseen heräsi, kuten sanotaan, unesta viime kesänä, jolloin todellinen maalaustaidekärpänen puraisi minua. Yksi hänen tauluistaan on ollut vanhempieni kodin seinällä niin pitkään kuin vain muistan. Ja nyt kun olen innostunut kaikista olemassaolevista maalauksista ympärilläni, sekä myös omista uusista hankinnoistani, pyrin selvittämään taiteilijoiden taustoja ja tuotantoja harrastuksenomaisesti.

        Taulu on päätynyt isälleni joskus -50 -luvun puolenvälin tietämillä työkaverilleen antaman velan panttina ja taulu on edelleen lunastamatta. Se on kuulunut vanhempieni kodin sisutukseen yli 40 vuotta erään toisen vastaavan tyyppisen maalauksen kanssa ja kiinnostus näitä taiteilijoita kohtaan on tällä hetkellä suuri.

        Enta itse, harrastatko maalaustaidetta ja onko Johteisen maalauksia vielä suvussasi tai perhepiirissäsi?

        Ehkä sinun sitten kannattaa harkita keltaista pörssiä tmv. lehteä?
        Jos siten löytyisi tauluja lähempää.

        Ymmärrän kiinnostuksesi ympärillä oleviin tauluihin, kyllähän taulujen ja esineiden taustat kiinnostavat minuakin.

        Netistä ei löytynyt yhtään Johteisiin johtavaa linkkiä, ilmeisesti he eivät ole olleet niin "arvostettuja" maalareita.
        Isotätini oli heidän kanssaan ystävä ja hän sai useita maalauksia lahjaksi ja osan tavallaan pantiksi.

        Minä taas sain häneltä yhden pienen S Johteisen maalauksen, kuten jo kerroin hän käytti ihanan räiskyviä värejä.
        Se on muistona isotädistä, tunnearvo ylittää rahallisen moninkertaisena muutenhan minä voisin sen sinulle myydä.
        Muut sukulaiset saivat varmaan kymmenkunta taulua, mutta hekin asuvat sinusta turhan kaukana enkä tiedä olisiko edes kiinnostusta myyntiin.
        Tauluthan ei rahallisesti ole oikein minkään arvoisia, mutta se tunne.

        Sinänsä pidän mielenkiintoisena asiana että näin kirjoituksesi täällä, en usein katsele otsikoita mistä nyt osui silmiin sana Johteinen.


      • jussi
        Niina kirjoitti:

        Ehkä sinun sitten kannattaa harkita keltaista pörssiä tmv. lehteä?
        Jos siten löytyisi tauluja lähempää.

        Ymmärrän kiinnostuksesi ympärillä oleviin tauluihin, kyllähän taulujen ja esineiden taustat kiinnostavat minuakin.

        Netistä ei löytynyt yhtään Johteisiin johtavaa linkkiä, ilmeisesti he eivät ole olleet niin "arvostettuja" maalareita.
        Isotätini oli heidän kanssaan ystävä ja hän sai useita maalauksia lahjaksi ja osan tavallaan pantiksi.

        Minä taas sain häneltä yhden pienen S Johteisen maalauksen, kuten jo kerroin hän käytti ihanan räiskyviä värejä.
        Se on muistona isotädistä, tunnearvo ylittää rahallisen moninkertaisena muutenhan minä voisin sen sinulle myydä.
        Muut sukulaiset saivat varmaan kymmenkunta taulua, mutta hekin asuvat sinusta turhan kaukana enkä tiedä olisiko edes kiinnostusta myyntiin.
        Tauluthan ei rahallisesti ole oikein minkään arvoisia, mutta se tunne.

        Sinänsä pidän mielenkiintoisena asiana että näin kirjoituksesi täällä, en usein katsele otsikoita mistä nyt osui silmiin sana Johteinen.

        Tunnearvo nimenomaan tekee tietyistä tauluista myymättömiä. Rahallinen arvo ei kai todellakaan liene Johteisen tauluilla kovin suuri? Eräs vanhan tavaran kauppa tai kauppias tunnisti kyllä Johteisen ja sanoi niiden kalleimpien teosten olevan ykköstonnien luokkaa (siis markoissa), suurin osa halvempia.

        Käytin omaa Johteistamme eräässä taideliikkeessä ja siellä alkuperäiskehyksissä ollut meille rakas maalaus arvioitiin yleisen hintatason mukaisesti vajaaseen sataan euroon tai 500 markkaan, kuten he asian ilmaisi. Hekin sanoivat, että ostajastahan hinta riippuu, kuka mitäkin haluaa ja mitä siitä haluaa maksaa. En minäkään möisi omaamme missään tapauksessa viidelläsadalla markalla.

        Netistä minäkin olen etsinyt Johteista ja sieltä on löytynyt Johteisia, jotka suurimmalta osin liittyvät Tampereen seutuun ja työväenkulttuuriin ja sotatoimiin, mutta mitään taiteeseen liittyvää en ole löytänyt minäkään.

        Mielenkiintoista tosiaan, sillä en oikein tiennyt mistä netissä voisi kysellä taiteilijoista ja tämä keskustelumme aloitusrepliikki oli minulta ensimmäinen heitto. Ja heti löyti ystävällinen sielu joka tunnisti taiteilijan. Itse asiassa en ole aikaisemmin käynyt näillä sivuilla ollenkaan, joten toimiiko täällä keskustelut/tiedustelut aina näin hyvin??


      • Niina
        jussi kirjoitti:

        Tunnearvo nimenomaan tekee tietyistä tauluista myymättömiä. Rahallinen arvo ei kai todellakaan liene Johteisen tauluilla kovin suuri? Eräs vanhan tavaran kauppa tai kauppias tunnisti kyllä Johteisen ja sanoi niiden kalleimpien teosten olevan ykköstonnien luokkaa (siis markoissa), suurin osa halvempia.

        Käytin omaa Johteistamme eräässä taideliikkeessä ja siellä alkuperäiskehyksissä ollut meille rakas maalaus arvioitiin yleisen hintatason mukaisesti vajaaseen sataan euroon tai 500 markkaan, kuten he asian ilmaisi. Hekin sanoivat, että ostajastahan hinta riippuu, kuka mitäkin haluaa ja mitä siitä haluaa maksaa. En minäkään möisi omaamme missään tapauksessa viidelläsadalla markalla.

        Netistä minäkin olen etsinyt Johteista ja sieltä on löytynyt Johteisia, jotka suurimmalta osin liittyvät Tampereen seutuun ja työväenkulttuuriin ja sotatoimiin, mutta mitään taiteeseen liittyvää en ole löytänyt minäkään.

        Mielenkiintoista tosiaan, sillä en oikein tiennyt mistä netissä voisi kysellä taiteilijoista ja tämä keskustelumme aloitusrepliikki oli minulta ensimmäinen heitto. Ja heti löyti ystävällinen sielu joka tunnisti taiteilijan. Itse asiassa en ole aikaisemmin käynyt näillä sivuilla ollenkaan, joten toimiiko täällä keskustelut/tiedustelut aina näin hyvin??

        Luulisin että max 2000 markkaa heidän taulut maksaisi ja se olisi jo kookkaamman hinta.

        Suurta sattumaahan se on kenen silmiin osuu mikin kysely.
        Yleisesti ottaen minä olen aina saanut asiallisia ja ystävällisiä vastauksia tyhmiinkin kysymyksiin.
        Joskus tietysti tulee kysymys johon ei kellään lukijalla ole tietoa, mutta varmaan harvemmin.


      • jussi
        Niina kirjoitti:

        Luulisin että max 2000 markkaa heidän taulut maksaisi ja se olisi jo kookkaamman hinta.

        Suurta sattumaahan se on kenen silmiin osuu mikin kysely.
        Yleisesti ottaen minä olen aina saanut asiallisia ja ystävällisiä vastauksia tyhmiinkin kysymyksiin.
        Joskus tietysti tulee kysymys johon ei kellään lukijalla ole tietoa, mutta varmaan harvemmin.

        Edellä mainitun vanhan tavaran kauppiaan mukaan Johteisen maalausten arvot tai tietenkin kauppahinnat vaihtelevat suurestikin.

        Siihen vaikuttavat mm. mainitsemasi koko, aiheen harvinaisuus ja maalausmenetelmä (kankaalle vai pahville maalattu) jne.

        Sattuman kauppaahan se on tietenkin netissä surffailu ja tällaistenkin keskustelufoorumeitten kautta tiedon etsiminen, mikäli ylläpitäjän mainoslukuihin on uskominen. Viestien paljoudesta meinaan.

        Aion käydä täällä jatkossakin heittämässä kysymyksiä taiteilijoista, koska näin hyvin on päässyt vauhtiin. Tiedätkö sinä onko maalaustaiteesta mitään foorumia, missä muualla voisi keskustella tai tiedustella vastaavia asioita? Laitan mukaan sähköpostiosoitteeni siltä varalta että myöhemmin halutessasi voit lähettää lisätietoja Johteisesta, jos katsot asian kiinnostavan. Tai tietysti kaikki taiteilijaa koskeva tieto keneltä tahansa on tervetullut. Asia kiinnostaa todella.


      • Niina
        jussi kirjoitti:

        Edellä mainitun vanhan tavaran kauppiaan mukaan Johteisen maalausten arvot tai tietenkin kauppahinnat vaihtelevat suurestikin.

        Siihen vaikuttavat mm. mainitsemasi koko, aiheen harvinaisuus ja maalausmenetelmä (kankaalle vai pahville maalattu) jne.

        Sattuman kauppaahan se on tietenkin netissä surffailu ja tällaistenkin keskustelufoorumeitten kautta tiedon etsiminen, mikäli ylläpitäjän mainoslukuihin on uskominen. Viestien paljoudesta meinaan.

        Aion käydä täällä jatkossakin heittämässä kysymyksiä taiteilijoista, koska näin hyvin on päässyt vauhtiin. Tiedätkö sinä onko maalaustaiteesta mitään foorumia, missä muualla voisi keskustella tai tiedustella vastaavia asioita? Laitan mukaan sähköpostiosoitteeni siltä varalta että myöhemmin halutessasi voit lähettää lisätietoja Johteisesta, jos katsot asian kiinnostavan. Tai tietysti kaikki taiteilijaa koskeva tieto keneltä tahansa on tervetullut. Asia kiinnostaa todella.

        En tiedä muita paikkoja missä voisi esitellä kysymyksiään, varmaan on muitakin, mutta tämä on laaja-alaisin.
        Sähköpostiosoitteesi ei tullut "esille" mutta minun on [email protected]


      • jussi
        Niina kirjoitti:

        En tiedä muita paikkoja missä voisi esitellä kysymyksiään, varmaan on muitakin, mutta tämä on laaja-alaisin.
        Sähköpostiosoitteesi ei tullut "esille" mutta minun on [email protected]

        Joo, täytin vain tuossa tuon kentän aivan uunona ja luulin että se tulee näkyviin, mutta sehän taisikin mennä vaan ylläpitäjän tiedostoihin mainoksia varten!?

        Okei laitan sitten tulemaan sähköpostin, niin saat sen suoraan sieltä ...

        Muuten marokkolainen(?) taiteilija Otter on myöskin tutkinnan alla, en vain tiedä onko se taitelijanimi vai oikea nimi, no katsotaan löytyykö siitä mistään mitään. En ole vielä täällä siitä kysellyt, mutta kunhan selviää onko taiteilija edes marokkolainen tai jos selviää, niin sitten.


      • Nimetön
        jussi kirjoitti:

        Edellä mainitun vanhan tavaran kauppiaan mukaan Johteisen maalausten arvot tai tietenkin kauppahinnat vaihtelevat suurestikin.

        Siihen vaikuttavat mm. mainitsemasi koko, aiheen harvinaisuus ja maalausmenetelmä (kankaalle vai pahville maalattu) jne.

        Sattuman kauppaahan se on tietenkin netissä surffailu ja tällaistenkin keskustelufoorumeitten kautta tiedon etsiminen, mikäli ylläpitäjän mainoslukuihin on uskominen. Viestien paljoudesta meinaan.

        Aion käydä täällä jatkossakin heittämässä kysymyksiä taiteilijoista, koska näin hyvin on päässyt vauhtiin. Tiedätkö sinä onko maalaustaiteesta mitään foorumia, missä muualla voisi keskustella tai tiedustella vastaavia asioita? Laitan mukaan sähköpostiosoitteeni siltä varalta että myöhemmin halutessasi voit lähettää lisätietoja Johteisesta, jos katsot asian kiinnostavan. Tai tietysti kaikki taiteilijaa koskeva tieto keneltä tahansa on tervetullut. Asia kiinnostaa todella.

        Terve E. Johteisen taiteesta kiinnostuneet. Huomasin tässä vasta nyt, että syksyllä oli pari kiinnostunutta taiteen harrastajaa, jotka olisivat mielellään saaneet tietoa kyseisestä taiteilijasta. Satun itse omistamaan yhden E. Johteisen taulun, joka on tullut perintönä perheelleni. Olen myös yrittänyt etsiä taiteilijasta tietoa, mutta huonoin tuloksin. Huutonetissä on parhaillaan myynnissä K. Johteisen signeerauksella varustettu taulu seitsemänkymmentä-luvulta. Itselläni oleva taulu on neljä- tai viiskyt luvulta peräisin. Asun lähellä Tamperetta, eli on hyvin uskottavaa, että taiteilija on tältä seudulta kotoisin. nimim.Jorma


      • Hoegkulla
        Nimetön kirjoitti:

        Terve E. Johteisen taiteesta kiinnostuneet. Huomasin tässä vasta nyt, että syksyllä oli pari kiinnostunutta taiteen harrastajaa, jotka olisivat mielellään saaneet tietoa kyseisestä taiteilijasta. Satun itse omistamaan yhden E. Johteisen taulun, joka on tullut perintönä perheelleni. Olen myös yrittänyt etsiä taiteilijasta tietoa, mutta huonoin tuloksin. Huutonetissä on parhaillaan myynnissä K. Johteisen signeerauksella varustettu taulu seitsemänkymmentä-luvulta. Itselläni oleva taulu on neljä- tai viiskyt luvulta peräisin. Asun lähellä Tamperetta, eli on hyvin uskottavaa, että taiteilija on tältä seudulta kotoisin. nimim.Jorma

        Hei,

        te jotka olette kaipailleet tietoja E.Johteisesta, niin kyseessä on teoksesta riippuen joko isoisäni Eino Johteinen, joka oli harrastelijamaalari ja maalasi ainoastaan omaksi ilokseen, tai hänen veljensä Einari Johteinen, Tampereelta molemmat, syntyneet 1900-luvun ensimmäisellä kymennellä. Molemmat signeerasivat työnsä E.Johteisena. Todennäköisesti kyseessä on Einari, joka oli kokopäivätoiminen taiteilija ja hän siis myös myi töitään eteenpäin. Einon työt ovat kulkeutuneet eteenpäin pikemminkin lahjoituksina ja perintönä.Jos hallussanne on 40-50-luvulla tehtyjä töitä, kyseessä saattaa olla kumpi vaan veljeksistä, myöhemmin signeeratut työt ovat Einarin maalaamia. Mikäli haluatte lisätietoja, sähköpostiosoitteeni on [email protected]


      • TuMaHi
        jussi kirjoitti:

        Joo, ostoilmoitus saattaisi ollakin hyvä juttu, mutta itse olen melkein toiselta puolen Suomea ja ihan taiteen ostossa ei viitsisi lähteä Tampereelle saakka. Ja nNkemättä ostokohdetta en uskalla kauppoja tehdä ja kuten lienee käynyt ilmi en hänen tuotantoaankaan sillä tavoin tunne.

        Kiinnostukseni E.Johteiseen heräsi, kuten sanotaan, unesta viime kesänä, jolloin todellinen maalaustaidekärpänen puraisi minua. Yksi hänen tauluistaan on ollut vanhempieni kodin seinällä niin pitkään kuin vain muistan. Ja nyt kun olen innostunut kaikista olemassaolevista maalauksista ympärilläni, sekä myös omista uusista hankinnoistani, pyrin selvittämään taiteilijoiden taustoja ja tuotantoja harrastuksenomaisesti.

        Taulu on päätynyt isälleni joskus -50 -luvun puolenvälin tietämillä työkaverilleen antaman velan panttina ja taulu on edelleen lunastamatta. Se on kuulunut vanhempieni kodin sisutukseen yli 40 vuotta erään toisen vastaavan tyyppisen maalauksen kanssa ja kiinnostus näitä taiteilijoita kohtaan on tällä hetkellä suuri.

        Enta itse, harrastatko maalaustaidetta ja onko Johteisen maalauksia vielä suvussasi tai perhepiirissäsi?

        Hei

        Huomasin tämän vanhan viestin, kun etsin tietoja E. Johteisesta. Minulla on hänen taulu kooltaan n. 50 x 70, aihe tummanvihreänsävyinen maisema. Taulu oli lapsuudenkotonani. Äitini osti sen Joensuussa hotellissa työskenneltyään, tämä E. Johteinen oli siellä kaupannut taulua, ilmeisesti ollut rahapulassa, joskus -60 luvun alussa tai 50 -luvun loppupuolella.
        Jos olet kiinnostunut, olen valmis myymään sen.

        Ystävällisin terveisin
        T. Koskinen


      • hovineito
        jussi kirjoitti:

        Tamperetta minäkin olisin veikannut, koska eräs teos jonka tiedän, juontaa tarinansa juuri Tampereen seudulta. Onkohan kyseisestä pariskunnasta missään tietoa saatavilla tai onkohan maalauksia tällä hetkellä myynnissä missään tarkalleen nimetyssä paikassa?
        Kaikki tieto kiinnostaa jatkossakin.

        Minulla olisi kaksi Johteisen maalaamaa taulua vanhemmiltani perittyä, yli 60 v vanhoja. Laita viestiä tähän jos vielä kiinnostaa tai laita tietoa mihin voisin ottaa yhteyttä.


      • jarjor4
        jussi kirjoitti:

        Joo, ostoilmoitus saattaisi ollakin hyvä juttu, mutta itse olen melkein toiselta puolen Suomea ja ihan taiteen ostossa ei viitsisi lähteä Tampereelle saakka. Ja nNkemättä ostokohdetta en uskalla kauppoja tehdä ja kuten lienee käynyt ilmi en hänen tuotantoaankaan sillä tavoin tunne.

        Kiinnostukseni E.Johteiseen heräsi, kuten sanotaan, unesta viime kesänä, jolloin todellinen maalaustaidekärpänen puraisi minua. Yksi hänen tauluistaan on ollut vanhempieni kodin seinällä niin pitkään kuin vain muistan. Ja nyt kun olen innostunut kaikista olemassaolevista maalauksista ympärilläni, sekä myös omista uusista hankinnoistani, pyrin selvittämään taiteilijoiden taustoja ja tuotantoja harrastuksenomaisesti.

        Taulu on päätynyt isälleni joskus -50 -luvun puolenvälin tietämillä työkaverilleen antaman velan panttina ja taulu on edelleen lunastamatta. Se on kuulunut vanhempieni kodin sisutukseen yli 40 vuotta erään toisen vastaavan tyyppisen maalauksen kanssa ja kiinnostus näitä taiteilijoita kohtaan on tällä hetkellä suuri.

        Enta itse, harrastatko maalaustaidetta ja onko Johteisen maalauksia vielä suvussasi tai perhepiirissäsi?

        terve. tiedätkö onko singneeraus V.AXEN. sama kuin tämä johteinen.


      • Markoni
        jussi kirjoitti:

        Tamperetta minäkin olisin veikannut, koska eräs teos jonka tiedän, juontaa tarinansa juuri Tampereen seudulta. Onkohan kyseisestä pariskunnasta missään tietoa saatavilla tai onkohan maalauksia tällä hetkellä myynnissä missään tarkalleen nimetyssä paikassa?
        Kaikki tieto kiinnostaa jatkossakin.

        Minulla on vanhempieni kuolinpesässä yksi E Johteisen öljyvärimaalaus kankaalle. Tarkkoja mittoja en nyt tiedä, mutta yksi vastaavanlainen talu on kooltaan 77*92 cm.
        Hintapyyntö 200 euroa. Johteisen lisäksi minulla on samasta syystä useita tamperelaisen E Laitisen maalaamia tauluja, kuvia (ohessa) pyydettäessä, koska tähän viestiin ei pystynyt kuvia liittämään. Taulut lienevät ehkä noin 1970-luvun alusta, mutta saanhan tarkankin vuosiluvun selville kunhan taas käyn paikan päällä (ilm. huomenna).
        Kuolinpesän tyhjennys tämän kuun aikana.

        t: Marko Niemi, p. 050 5979 389.


      • Anonyymi
        jussi kirjoitti:

        Tamperetta minäkin olisin veikannut, koska eräs teos jonka tiedän, juontaa tarinansa juuri Tampereen seudulta. Onkohan kyseisestä pariskunnasta missään tietoa saatavilla tai onkohan maalauksia tällä hetkellä myynnissä missään tarkalleen nimetyssä paikassa?
        Kaikki tieto kiinnostaa jatkossakin.

        Hei! Minulla on myynnissä kaksi E.Johteisen taulua, jos vielä kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Hoegkulla kirjoitti:

        Hei,

        te jotka olette kaipailleet tietoja E.Johteisesta, niin kyseessä on teoksesta riippuen joko isoisäni Eino Johteinen, joka oli harrastelijamaalari ja maalasi ainoastaan omaksi ilokseen, tai hänen veljensä Einari Johteinen, Tampereelta molemmat, syntyneet 1900-luvun ensimmäisellä kymennellä. Molemmat signeerasivat työnsä E.Johteisena. Todennäköisesti kyseessä on Einari, joka oli kokopäivätoiminen taiteilija ja hän siis myös myi töitään eteenpäin. Einon työt ovat kulkeutuneet eteenpäin pikemminkin lahjoituksina ja perintönä.Jos hallussanne on 40-50-luvulla tehtyjä töitä, kyseessä saattaa olla kumpi vaan veljeksistä, myöhemmin signeeratut työt ovat Einarin maalaamia. Mikäli haluatte lisätietoja, sähköpostiosoitteeni on [email protected]

        Moi
        Vanhan mökin seinällä on kaksi A4-kokoista lyijykynäpiirrosta, jotka on signeerannut E.Johteinen. Aiheet on siitä järven rannasta, taiteilijan vapauksin. Onkohan tietoa kumpi olisi käynyt Etelä-Pohjanmaalla, Kuorasjärvellä piirtelemässä? Mökin on aiemmin omistanut ainakin eräs Seinäjoen kauppalan valtuutettu ja pari liikemisestä samalta seudulta.
        JNi


    • bluemagic006

      Heippa
      Istun tässä tietokoneen ääressä Ruotsin puolella. Vieressäni seinällä on E.Johteisen taulu: talvimaisema, jossa kuu kurkistaa pilven takaa. Öljyväri, kankaalle maalattu. Koko noin 40 * 60 cm. Ostin taulun täällä Ruotsissa eräästä huutokaupasta 20 kruunulla.

    • TUNTEMATON NAINEN

      MINULLA ON K.JOHTEISEN TAULUJA..HALUISIN LISÄÄ..TAI MYISIN NUO POIS JOS EN UUSIA SAA,

      • TeppuK

        Hei, täältä päijät-hämeestä löytyisi E.Johteisen maalama 42x59 talvinen järvimaisema.
        Jos on kiinnostusta 0403289117.


    • emeritus pz

      Onko nämä niitä Johteisen taulutehtaan tuotteita Tampereen Tammelasta? Niitä kuulemma maalattiin urakalla kellari ateljeessa. ja "Taulu-Roope myi" . Halvimmalla sai kun tarjosi Vineton kintaa hieman ennen Alkon sulkeutumista. Näitä pitäisi vielä löytyä monta, jos ei sitten ole menneet Tarastejärven patterille, kun on tehty perunkirjoituksia.

    • Sanna

      Mä katoin tätä viesti keskustelua,sain jus naapurilta kaks tauluu,maalattu ns. Juuttikankaalle,ja veikkaisin n. -40 luvulta?

      • Eve1955

        Meillä on kaksi e. Johteisen työtä. Kummatkin tehty Aunessillalta Teiskosta. Eri puolilta.


    • Tuulaliina

      E Johteinen on Einari Johteinen jonka poika Kalevi Johteinen oli myös taiteilija. Molemmat maalasivat maisematauluja ja kukkatauluja. He maalasivat ja ns. Jobbarit myivät eteenpäin. Molemmat olivat tuotteliaita maalareita. Molemmat on haudattu lamminpään hautausmaalle Tampereella. Einarilla oli ainakin 5 lasta. S. Johteinen on Kalevin vaimo.

    • Johteisen veljekset maalasi Tampereen Tammelassa hyvin paljon tauluja. Alku aikoina he levittivät lakanan senälle. Yksi maalasi taivasta, toinen puita ja isä Johteinen maalasi tarkemmat kuvat. Sen jälkeen he leikkasivat saksilla kuvat paloiksi ja kehystivät ne.
      Myöhemmin he maalasivat erikseen tauluja.
      Tunsin Kalevi Johteisen heistä paremmin ostaen paljon hänen töitään. Kalevin kuoltua hänen vaimonsa maalasi paljon kauniita töitä myös.

    • Diego Rivera

      Asuessani pikkupoikana 1960-luvun puolivälin kieppeillä Ylöjärven Soppeenmäessä, oli siellä E. Johteisella pikku mökki maalaushuoneena. Menimme isäni kanssa käymään mökissä, jossa isä Johteinen maalasi ja poika Johteinen viimeisteli kehyksiä. Ostettiin kaksi taulua, jotka edelleen ovat lapsuudenkotini seinällä. Toinen on Lapin maisema (Nattaset) ja toinen auringonlaskua kuvaava maalaus.

      Olisi hauska tietää milloin Johteinen, siis E., maalasi Tammelassa? Ehkä siis jo aiemmin 50-luvulla - tuskin useita "ateljeita" oli yhtä aikaa.

    • oikeilla jäljilläkö

      Rupesin hakemaan tietoja Tunturi-maalauksesta jonka sutinut K.Ansen, onkohan niin että maalari ollut Kalevi Johteinen ? Ennenkin ollut Kalevin tauluja, joskus niistä maksettiin hyvin. Mikä on tilanne tänään. Toinen maalari oli reino Partanen , oli kai taulu-roope ?, joitakin hänen taulujaan on. sekä tietenkin lasse bercowitchin tussitöitä.

    • Kyseinen henkilö on isäni veli Kalevi Johteinen. Myös hänen veljensä, siis isäni Antero Johteinen oli taidemaalari ja molemmat maalasivat omilla nimillään sekä myös jostain syystä tällä A Ansen nimellä.

      • Jenzculi

        Hei! Täältähän alkaa löytyä sukua. Olen siis Einari Johteisen tyttären pojan tytär. Tänään taas mummulla käydessä tuli nämä maalaukset puheeksi ja huvikseni aloin etsimään tietoa :)


      • Morjesta. Eksyin tänne äskettäin, kun viikonloppuna alkoi kiinnostaa lapsuuskodin seinällä ollut ja vieläkin oleva talvimaisema, jonka tekijä on A. Johteinen ja niin aloin etsiä netistä tietoa tekijästä.
        Täällä on useasti mainittu E. ja K. Johteiset, mutta ei juurikaan A. Johteista, poislukien Laakaska, jonka isä A. Johteinen oli.
        Onko siis A. (Antero) Johteisen töitä liikkeellä vähemmän, kuin sukulaistaiteilijoiden teoksia, vai mikä lienee syynä, että Antero ei ole niin esillä tai tiedossa?


    • Kolme K.Ansen nimellä signeerattua taulua myynnissä. Maisematauluja, arvelisin 50-60 lukua. Jos kiinnostaa [email protected] tavoittaa. Taulut Jyväskylässä.

    • juhanimeriruusu

      Minulla on yksi E.Johteisen signeerama maisema taulu. Jos kiinnostaa ota yhteyttä. pyh 0445469101.

    • Näin ketjun ja jos jollain olisi kaupan kyseinen. kyseisiä taulu, tauluja, klikkaa sinisestä nimestä ja viesti tulemaan. Kuva olisi myös hyvä.

    • Sirpaliina

      Etsin tässä tietoa taulustani joka on K. Anseng singeeranut. Täällä puhutaan E. Johteisesta, että olisi sama ihminen. Johteisen taulut joita kävin katsomassa, ovat huomattavasti kirkkaammilla sävyillä maalattu kuin omani.

      • Taidetonttu

        Ei Johteista ole edes olemassa!
        Taiteilija on N.S. Mahteinen!
        Minulla on ko taitelijan sinknaarma taulu:
        Maisema Päihtyneeltä Päijänteeltä.
        Mun mielestä värit ovat hiukan liian himmeät.
        Olisiko väärennys?!


      • K. Ansen on luultavasti aina K. Johteinen. E. Johteinen = K. Johteisen isä.


    • Pixu81

      Hei! Löysin tän ketjun kun etsin tietoa minulla olevasta k.johteinen -83 singeeraamasta taulusta jossa savusauna järvenrannalla. Huomasin että täällä on myös johteisen sukulaisia. Osaisiko kukaan kertoa enempi taulusta? On alkuperäisissä kehyksissä ja maalattu kankaalle.

      • Anonyymi

        Onpa hieno ketju, kiitos, että löytyy tietoa :)
        Kymmenisen vuotta sitten näin kirpparilla hienon värikkään ” Tunturi maalauksen” . ihastuin teoksen värimaailmaan.
        Nyt minulla on pari muutakin Johteisen maalausta lapista ja yksi kukka-asetelma.
        Kalevi Johteinen on mielestäni Suomen aliarvostetuin maisemamaalari.
        Mielenkiintoista olisi tietää kenen maalaamia on K. Ansenin signeeraamat taulut.
        Minulla on yksi Ansen ja se on erilainen kuin K. Johteisen. taulut.
        Voisikohan joku tässä ”ketjussa” oleva sukulainen tai joku muu kertoa, mistä voisi tunnistaa kuka on maalannut taulun , jonka on signeerannut K. Ansen..
        T. Pekka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hieno ketju, kiitos, että löytyy tietoa :)
        Kymmenisen vuotta sitten näin kirpparilla hienon värikkään ” Tunturi maalauksen” . ihastuin teoksen värimaailmaan.
        Nyt minulla on pari muutakin Johteisen maalausta lapista ja yksi kukka-asetelma.
        Kalevi Johteinen on mielestäni Suomen aliarvostetuin maisemamaalari.
        Mielenkiintoista olisi tietää kenen maalaamia on K. Ansenin signeeraamat taulut.
        Minulla on yksi Ansen ja se on erilainen kuin K. Johteisen. taulut.
        Voisikohan joku tässä ”ketjussa” oleva sukulainen tai joku muu kertoa, mistä voisi tunnistaa kuka on maalannut taulun , jonka on signeerannut K. Ansen..
        T. Pekka

        Luulisin K.Johteinen. Hän käytti aikaisemassa vaiheessa tätä nimeä. Veli sekä isä omilla.


    • Anonyymi

      Hienoa, että löytyy tietoa Johteisista :)
      Minulla on "Nattastunturit" ja "Saana sekä pari muuta taulua.
      Komppaan edellistä kirjoittajaa, Kalevi Johteinen on myös minun mielestäni Suomen aliarvostetuin maisemamaalari. Se oli ehkä Kalevin epäonni ja meidän onni, jotka saavat nyt ostaa Johteisen tauluja aika edullisesti.
      Minulla on myös pari taulua K Ansen signeerauksella. Toisen epäilen olevan Antero Johteisen maalaama, koska Kalevin töissä vesi ja pilvet ovat erityylillä maalattuja?
      Olen nähnyt myös E. Johteisen töitä, mutta mielestäni Kalevin työt ovat huomattavasti hienompia.
      Kiitos Johteisten sukulaisille taustatiedoista.
      T. Hannu L

      • KasperiHaamu

        Antero Johteisen & E. Johteisen maalaukset yleensä laatu tasaista ja kohtuullista. K. Johteisen maalauksissa on enemmän laadullisia heittoja, mutta todella hyviä mukana. Kaikkien tuotantoa löytyy etelästä pohjoiseen asti. Tuottelias maalari perhe.


    • Anonyymi

      Minulla on Tampereella kukkataulu (26x26cm), jossa signeeraus vain pelkkä Johteinen. Onkohan samoja Johteisia?

      • Kyllä on.


    • Anonyymi

      Omistan pari taulua, jotka on signeerattu E. Johteinen. Olen hankkinut ne Tampereella ollessani. Hän oli tamperelainen taidemaalari.

      • Anonyymi

        Pidä huolta tauluista. Johteisen taulujen arvo on nousussa, eikä syyttä.
        Niinkuin tuossa edellä tässä ketjussa joku kirjoitti Kalevi Johteisesta, että hän on aliarvostettu maisemamaalari.
        Olen samaa mieltä vaikka minulla ei ole kuin yksi Johteisen taulu.
        Monesti olen katsellut noita Nelimarkkojen ”maalauksia” joista ainakin pyydetään isoja summia ,oma Kalevi Johteisen maalaus on paljon hienompi.


    • Anonyymi

      Minulla olisi muutama Johteisen maalaus, jos joku olisi kiinnostunut kanssani niistä kauppaa tekemään!
      Yt. Hasse p. 0400636328

      • Anonyymi

        Tarke moi olen myymässä K Johteisen taulun kankaalle maalattu kirkkaat värit taulu 50x80 hienokuntoinen. Järvi maisema jossa pieni saari sekä rusottava taivas.
        Soittakaa ketä kiinnostaa 0400332700


    • Anonyymi

      Minulla 0n talvi maisema misså virtaa joki sulana hänen maalaamana. Olen kiinostunnut minkä arvoinen taulu on ? Olen sannut sen perntönä vanhempieni jäännösksistä.. Kiitos
      Vastauksesta: puh: 0407313656.

      • Anonyymi

        Minulla myös taulu johon sopii sama kuvaus (pieni joki talvimaisemassa). ostin sen -70 luvun alussa Pispalassa asuessani ovelleni tulleelta naiselta, käsitykseni mukaan oli K.Johteisen vaimo. Taulu on varsin värikäs ja kooltaan kehyksineen 50x93 cm kiinnostaisi myös taulun arvo vaikka ei se kovin suuri varmasti olekaan. Taulu on ollut seinälläni nyt n. 50 vuotta ja olen sitä tarpeeksi katsonut, olen valmis siitä luopumaankin jos joku sen haluaisi. Kyseessä on siis K.Johteisen singneeraama taulu. Jos jotakin kiinnostaa. Puh. 0503370015


    • Itseäni kiinnostaa K. Johteisen historia, olen vuosien varrella koittanut Googlesta löytää tietoja tästä taiteilijasta mutten ole löytänyt kuin hänen teoksiaan. Äitilläni on ainakin yksi hänen teoksistaan, ja anopillani on yksi. Kauniita teoksia nämä maisema maalaukset mutta pienestä pojasta asti olen ihmetellyt varjostuksia auringon tulosuuntaan nähden hänen tauluissaan mitä olen nähnyt.

    • Anonyymi

      Onko jollain ajatusta, mistä päin Tampereen seutua löytyisi K. Johteisen maalauksen maisema, jossa on vanha riihi vuolaana virtaavan joen rannalla, mahdollisesti pieni koski, koska vesi kuohuaa kovin?

    • Anonyymi

      Minulla on K.Ansen signeerattu taulu, järvimaisema, rannalla savusauna, osta
      puh.050-5592115.

    • Anonyymi

      I do have 1 painting from 1973. 50 yrs old now.....with a signature of KJohteinen 73

    • Anonyymi

      Minulla on E Johteisen v. 1934 signeeraama öljyvärimaalaus, jossa kuvattuna Olavinlinna

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe