Ruunaan kosket

JR66

Ollaan menossa Ruunaan koskille toukokuun puolessa välissä kalastamaan. Onko kenelläkään kokemuksia tällä palstalla kyseisestä ajankoh-dasta? Ruunaa on kyllä todella hieno paikka.

11

9190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toukokuu

on kokemusta kyseinen ajankohta on n. 15.05

• JR66

Vettä on tuolloin varmaan runsaasti? Miten oli
      kalastuksen kanssa, tuliko kalaa? Meidän porukoilla on virvelit, ei olla perho miehiä.

• Paavo

vaan ei kalaa, oltiin viime kesänä eikä kukaan saanut kalan kalaa.

• nemesg

On tullut käytyä Ruunaankoskella.
      Toista kertaa en mene.

Kalaa ei tule, koska sitä ei siellä näköjään ole.
      Paremmatkin kalastajat sanovat samaa.
      Ylihinnoiteltu ajastaan jälkeenjäänyt paikka,
      älä mene sinne.

• Spetsnaz92

Oltiin viime viikonloppuna (pe-su) neitiniemessä mökillä. Koskella käytiin joka ilta ja aamu monta tuntia mutta ei tärpin tärppiä. Yhteensä kalalla koskella oltiin ehkä n.10tuntia. Kaloja kävi kyllä pinnassa ja kyllä siellä kaloja on. Tuttu sai pari harjusta ja toinen niistä otettavan kokoinen n.500gammaa. ei kyllä kala syönyt tuona aikana yhtään. Jos kala syö niin ei ole kuin nostella!

• Äffä
        Spetsnaz92 kirjoitti:

Oltiin viime viikonloppuna (pe-su) neitiniemessä mökillä. Koskella käytiin joka ilta ja aamu monta tuntia mutta ei tärpin tärppiä. Yhteensä kalalla koskella oltiin ehkä n.10tuntia. Kaloja kävi kyllä pinnassa ja kyllä siellä kaloja on. Tuttu sai pari harjusta ja toinen niistä otettavan kokoinen n.500gammaa. ei kyllä kala syönyt tuona aikana yhtään. Jos kala syö niin ei ole kuin nostella!

Olen käynyt useita vuosia Ruunaalla heinäkuussa. Aina on kalaa tullut. Lämpimällä ja vähällä vedellä kuohuista, joka vaatii vähän opettelua. Muulloin vähän joka paikasta. Siikakosken niskan tienoilta ihan hyvin, samoin Siikakosken "pikkusaaren" ja sillan väliltä. Itse olen saanut joka vuosi sillan jälkeen noin 100 m laavulta ylöspäin kirren.

• HarriHarjus

Ja tuolla asenteella ei kannata edes sinne tulla.

• mmm

Olin viime viikolla Haapavitjalla kolme tuntia. Tulos: viisi pientä ahventa! Eli kalaa oli, mutta ei sitä mitä haettiin... Mutta sinänsä hauskaahan se oli kun edes jotain tuli niin pysyi "jännitys yllä".

• vaappumies

Menee Ruunaan koskikalastuksen lupaostot mobiili, eli puhelinostoversiossa aivan "mätihommaksi" . Kun kerran soittaa virkistyskalastusluvan ostaja, luulisi nykytekniikalla sen riittävän ja tähän asti se on riittänyt. Nyt armon vuonna 2013 myyjänä ei ole Metsähallitus vaan ko. lupamyynti on ulkoistettu. Puhelimella lupaa ostaessa täytyy soittaa ja laittaa vielä tekstiviestillä, "Hei" minä olen Jaska Jokunen" eli oma nimi luvan myyjälle. Aivan hanurista koko homma ja olemme kuulemma tekniikan ihmemaassa eläviä ihmisiä. Karhunmarjat sanon minä!

• Jack_Rayson

Ruunaalla kalansaanti on onnenkauppaa. Jos jaksaa uittaa hyttystäkin pienempää mustaa perhoa päiväkausia, saattaa jokin ahvenentirri koukkuun joskus tarratakin.

Kaloilla on Ruunaalla kymmeniä kilometrejä koskea olinpaikaksi valittavanaan, joten kalojen löytäminen Ruunaalta voi olla aluetta tuntemattomalle tuskaista ja mahdotonta. Kevättulvilla sinne ei kannata mennä lainkaan.

Mutta jos pelkät vesien äären maisemat riittävät, niin voihan sitä aikaa viettää vaikka Ruunaallakin paremman paikan puutteessa.

Kalaistutukset valuvat suoraan Ruunaan koskien alaisiin järvisyvänteisiin pois koskivesistä. Joku kala saattaa sieltä eksyä keskikesän öisille hapenetsintäreissulle takaisin koskivesiin.

• piiloissaan

Kyllä siellä kaloja on, mutta ne vaan pitää etsiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2007
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1688
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1367
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      232
      1313
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1179
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      80
      1135
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      317
      1085
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      342
      1082
    Aihe