Saako lapsi kiipeillä

Kysyvää

Annatteko lapsen kiivetä puuhun tai vaikkapa talon katolle? Kiipeily on liikuntaa ja parantaa oman kehon hallintaa, mutta toisaalta vaarallista, koska korkealta pudottaessa voi käydä hyvinkin pahasti.

9

1159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RALLYYYYYYYY

ja kenen on hedelmäpuu?

• pudonnut

kyllähän on varmistettava ettei putoamisesssa käy huonosti ja luotava turvallisia kiipeilytilanteita. leikki on lapsen työtä ja sillä he oppivat hahmottamaan kehoaan ja ympäristöään,, minun lapset ovat saaneet kiipeillä, kukaan ei ole katoltakaan pudonnut onnex, pitää vain katsoa perään...

• Kurt

Kiipeäminen on mitä parasta motoriikan kehittämistä kunhan ei aiheuta kiipeilyllään haittaa naapureille, omaisuudelle tai vahinkoa itselleen.

• mutta ei

nyt sentään katolle!!!!!!!!!!!!

• Mona-Henrika

pihassa johon saa kiivetä. Yhdessä ollaan sovittu mihin asti saa kiivetä ja pienempien kanssa tietysti vahditaan kiipeämistä. Katolle ei saa kiivetä, koska meillä on korkea pelti harjakatto joka on varsinkin talvella todella liukas.

• ´Nitta`

Puissa saa ja kannattaakin kiipeillä, muttei katot sentään ole sitä varten.

• mää

Mutta vaikka se kuinka kehittää lapsen taitoja niin EI NYT SENTÄÄN KATOLLE!
      Katolta kun putoaa niin siinä VOI KUOLLA!

Järjestäisin turvallisen paikan kiipeilylle ja sopisin säännöistä ja rajoista lapsen kanssa!

• Anonyymi

pidä turpas kiinni saatanan apina, kukaan ei kiinnosta sun paskapuhees.

• Anonyymi

Minä itse kiipeilen puihin, kiville, jyrkänteille, leikkimökkien, louhosten ja laavujen katolle ja korkeisiin 5 tai jopa 6 metrisiin telineisiin. olen kiivennyt myös kiipeilytelineiden katoille, keinujen köysiä ylös, silppaamista eli kiipeän köysiä ylös. seinäkiipeilyä. olen kiivennyt myös retkiporukalla kallioille. aitojen yli, tasapainokävelen tietyillä kaiteilla jne. iste harrastan parkouria ja siihen kuuluu myös kiipeily, ja kaiken maailman temput.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      2087
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1660
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      63
      1399
    4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      74
      1188
    5. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      77
      1151
    6. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      26
      1124
    7. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      48
      1113
    8. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1041
    9. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      903
    10. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      884
    Aihe